Luni, 13.08.2012
- Comenteaza
-
Trimite pe:
A trecut aproape o jumătate de an de când noua generaţie a Seriei 1 de la BMW este printre noi. Sebastian a fost la Munchen în toamna anului trecut pentru a lua un prim contact cu noul model şi a condus atunci un 118i. Pentru primul test pe meleaguri româneşti am ales un diesel, motorizarea pe care credem că o vor alege cei mai mulţi clienţi din România pentru acest model compact BMW. Este vorba de 118d de 143 CP, model care are sub capotă un propulsor diesel cu patru cilindri de doi litri. A venit în echiparea Urban Line, vopsit într-un portocaliu electric şi cu jante albe. Să înceapă distracţia.
BMW Seria 1 (2012-2015)
2.0 118d xDrive
- Pret de pornire 28.086 €
- Pret model testat 41.887 €
- Taxa auto 272 €
Motor / Transmisie
BMW a ales să îşi doteze mai toate variantele diesel ale lui Seria 1 cu acelaşi propulsor indiferent de indicativ. Este un motor turbodiesel de doi litri (1.995 cmc, mai precis) oferit în diverse variante de putere în funcţie de indicativul modelului: 116d are 116 CP, 118d are 143 CP, 120d 184 CP, iar 125d 218 CP. Singurul model care face notă discordantă este ecologicul 116d Efficient Dynamics care foloseşte un motor diesel de 1.6 litri de 116 CP.
Modelul nostru, 118d, are 143 CP dezvoltaţi la 4.000 rpm şi un cuplu motor maxim de 320 Nm la 1.750 rpm. Propulsorul este silenţios şi elastic, cuplul mare oferind reprize satisfăcătoare. Nu este cel mai puternic diesel pe care îl poţi alege pentru noul Seria 1, dar pentru un om normal este mai mult decât suficient. Poate fi folosit fără probleme în trafic urban, iar la drum lung îţi poate pune zâmbetul pe buze. Însă un element foarte importat este cutia de viteze. Modelul nostru a venit cu transmisia automată opţională. Este vorba de faimoasa cutie automată BMW cu opt trepte. Este cea mai bună investiţie pe care o poţi face atunci când bifezi opţionalele pentru acest model. Excelentă la utilizare, este comandată prin intermediul levierului de tip joystick. Are mod sport şi poartă manuală, dacă dorim să preluam controlul. Schimbările de treaptă se fac foarte rapid, iar cutia are grijă să rulăm în cea mai bună treaptă în funcţie de stilul de condus livrând puterea către puntea spate într-un mod mult mai eficient. Dacă vom folosi acestă maşină predominant în traficul urban, atunci această cutie automată este obligatorie. Îţi face viaţa mult mai uşoară.
Consum
BMW 118d are parte de un motor extrem de eficient din punct de vedere al consumului de carburant. Bineînţeles, contează enorm modul în caer exploatezi propulsorul, dar dacă abordăm un stil de condus normal fără accelerări exagerate, am reuşit să obţinem un consum mediu de 5.5 l/100 km. Cifra oficială dată de BMW pentru 118d cu cutie de viteze automată de 4.5 l/100 km în condiţii mixte. Cifra 'real life' este doar cu un litru mai mare.
Dacă comparăm cifrele oficiale cu cele ale modelelor concurente cu motoare diesel similare şi cutii de viteze automate, doar Alfa Romeo Giulietta cu motor diesel de 170 CP şi cutie automată raportează un consum similar de carburant. Giulietta este disponibilă şi cu o variantă de 140 CP a aceluiaşi motor, dar consumul mediu este tot 4.5 l/100 km. Un consum mai mic, de doar 4.3 litri/100 km îl găsim în dreptul noului model Mercedes-Benz A-Klasse A200 CDI. Motorul folosit de Mercedes oferă însă doar 136 CP şi este asociat cu o cutie de viteze manuală.
Performanţe
Pentru că BMW îşi respectă blazonul indiferent de clasa din care face parte modelul respectiv, noua Serie 1 nu se dezminte şi aduce un set de performanţe respectabile. Dintre rivalele cu puteri similare şi transmisii automate, BMW-ul 118d se dovedeşte a fi cel rapid. Are nevoie de 8.9 secunde pentru a atinge 100 km/oră, iar viteza maximă pe care o poate atinge este de 212 km/oră. Foarte aproape la capitolul performanţe este Alfa Romeo Giulietta, italianca având nevoie de 9 secunde pentru a atinge 100 km/oră. La fel de aproape este şi noul Audi A3 TDI de 140 CP. Doar 9.1 secunde pentru prima sută de km/oră.
Interior
BMW excelează în ultima vreme la capitolul calitatea materialelor folosite la interior. Iar faţă de generaţia anterioară a Seriei 1, diferenţele sunt vizibile. În plus, BMW şi-a asumat criticile şi a modificat Seria 1 acolo unde suferea cel mai mult: spaţiul la interior. Faţă de generaţia anterioară, avem acum un habitaclu normal. Cel de la volan şi pasagerul din faţă stau mult mai bine, iar senzaţia de claustrofobie care uneori era prezentă la generaţia anterioară a dispărut. Şi în spate lucrurile s-au îmbunătăţit considerabil, deşi Seria 1 plăteşte în continuare tribut faptului puterea este transmisă către puntea spate, iar tunelul central ocupă un spaţiu destul de mare din cel destinat în mod normal pasagerilor.
Materialele pe care le-am găsit la bordul acestui model în echipare Urban Line sunt de calitate superioară, iar inserţiile de aluminiu dau o notă aparte. Portbagajul este suficient de încăpător pentru un automobil de clasă compactă, volumul util fiind de 360 litri.
Preţ de achiziţie
Fiind vorba de un BMW, preţurile nu sunt mici. Modelul testat de noi are un preţ de bază de 28.086 euro (TVA inclus). Peste acest preţ s-a adăugat preţurile opţionalelor. Pachetul Advantage Plus costă 3.100 euro (TVA inclus) şi conţine volan îmbrăcat în piele, comenzi pe volan. cotieră, sistem de spălare a farurilor, senzori parcare, faruri ceaţă, faruri bi-xenon, aer condiţionat automat şi alte câteva dotări. Apoi cutia automată cu opt trepte costă 1.240 euro (TVA inclus), iar jantele de 17 inch sunt şi ele 938 euro. Scaunele sport costă 604 euro, iar dacă vrem şi încălzire mai scoatem din buzunar încă 344 euro. Iar sistemul de navigaţie Professional costă 2.074 euro. Plus o listă lungă de alte dotări duc preţul maşinii testate la 41.887 euro (TVA inclus).
În ceea ce priveşte concurenţa, am folosit configuratorul Automarket pentru a ne raporta la preţul de bază. Aflăm astfel că noul Audi A3 TDI 140 CP este mai scump, preţul de bază fiind de 32.030 euro. Noul Mercedes-Benz A200 CDI are un preţ de pornire de 27.218 euro, dar oferă doar 136 CP. Un Volvo V40 D3 150 CP porneşte de la 27.776 euro, iar o Alfa Giulietta de 140 CP are cel mai mic preţ de pornire de 23.700 euro (TVA inclus).
Siguranţă
BMW Seria 1 a fost testat de EuroNCAP chiar în acest an şi a trecut examenul fără probleme. Noua Serie 1 a obţinut un scor general de cinci stele cu un grad de protecţie al pasagerilor adulţi de 91% şi 83% pentru pasagerii copii. Lista de dotări standard la capitolul siguranţă pentru noul BMW Seria 1 este completă acesta venind cu o serie de sisteme electronice plus un set complet de airbaguri, mai precis şase la număr.
Ţinută de drum
Este capitolul unde BMW a stat mereu bine, iar noua Serie 1 nu face excepţie. Chiar şi Seria 1 beneficiează de suspensia cu trei moduri de setare: Normal, Sport sau Sport Plus. În oricare din aceste moduri, suspensia este relativ fermă, dar în Normal e suficient de maleabilă pentru a fi confortabilă în oraş. Dacă aleg Sport sau Sport Plus, tranziţia este evidentă şi Seria 1 devine extrem de precisă pe viraje. Un element important pentru a obţine o ţinută de drum atât de bună este distribuţia maselor, care în cazul noului Seria 1 este 50:50. În modul Sport Plus, ESP-ul este decuplat, dar e nevoie de multă exagerare cu pedala de acceleraţie pentru a face spatele să plece. Per total, inginerii BMW au reuşit să pună un zâmbet pe faţa celui de la volan. Şi asta spune tot despre cum se comportă maşina. În oraş sau pe viraje.
Vizibilitate
La capitolul vizibilitate, Seria 1 suferă puţin la manevrele cu spatele din cauza formei lunetei. Dar BMW a avut grijă să doteze, opţional ce-i drept, acest model cu senzori de parcare şi o cameră de luat vederi. Oglinzile laterale sunt mai mari faţă de cele folosite de generaţia anterioară şi acest lucru este pozitiv pentru vizibilitate.
Tehnologie
BMW a vrut să ţină pasul cu vremurile şi a reuşit. La capitolul tehnologie la bord, BMW-urile din ziua de azi sunt la fel de cool ca un iPhone. Poţi accesa internetul prin intermediul telefonului cuplat prin Bluetooth, exista aplicaţii pentru telefoanele inteligente, iar sitemul de navigaţie este unul dintre cele mai bune. Display-ul central este generos ca dimensiuni şi poate afişa o multitudine de informaţii. Putem alege să vedem harta sistemului de navigaţie, muzica pe care o ascultăm, agenda telefonului, sau alte două indicatoare analogice pentru puterea şi cuplul folosit. Totul foarte uşor de controlat prin intermediul butonului rotativ amplsat între cele două locuri din faţă.
Design
La nivel de design, BMW a vrut să păstreze identitatea primei generaţii, un model care să recunoaştem, nu era cel mai frumos din lume. A reuşit să păstre un profil aproape identic, noua Serie 1 fiind uşor de identificat când este privită din lateral. Din faţă avem blocuri optice cu o formă ceva mai ciudată. Însă maşina arată mult mai bine în realitate faţă de fotografii, iar acest lucru a fost confirmat şi de numeroasele capete întoarse pe stradă. Culoarea portocaliu aprins a jucat şi ea un rol important la acest capitol, dar personal îmi place cum arată noul generaţie a Seriei 1. Modelul s-a maturizat şi acest lucru se vede şi în designul abordat.
Ne-a placut
- Motor diesel excelent
- Cutia automată cu 8 rapoarte
- Ţinută de drum
Nu ne-a placut
- Design "ciudat"
- Preţ
Date tehnice - BMW Seria 1 (2012-2015) 2.0 118d xDrive | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre BMW
-
Constructorul german de automobile a pubicat o serie de imagini, dar și informații, despre noul concept Vision Driving Experience. Acesta anticipează viitorul i3 Neue Klasse și, implicit, viitorul M3 electric. (Luni, 17 Februarie)
-
BMW Group România a încheiat anul 2024 cu performanțe record. Pentru prima oară, a fost depășit pragul de 6.000 de autovehicule înmatriculate la noi în țară, iar BMW rămâne lider în segmentul premium. (Joi, 30 Ianuarie)
-
Începând cu luna ianuarie 2025, toate modelele BMW diesel, produse în Germania, vor fi alimentate inițial cu HVO 100. Cu alte cuvinte, este vorba despre ulei vegetal hidrotratat. (Marti, 17 Decembrie 2024)
-
Uzina BMW din Regensburg a produs, în 2024, 100.000 de electrice. Mașina aniversară este un iX1 finisat în nuanța exterioară Albastru Bay Lagoon. (Luni, 16 Decembrie 2024)
-
Germanii de la Manhart au dezvoltat un nou pachet de tuning pentru BMW XM. Denumit MHXM 900 II, acesta crește puterea SUV-ului din Munchen la 900 de cai putere și 1.200 Nm cuplu. (Sambata, 14 Decembrie 2024)
on-topic:Prin acest model eu nu vad decat copie la greu dupa Polo.
Oare cand o sa testati si voi ceva masini de buget, care isi permite tot omu ? De exemplu un test de anduranta cu Logan 1.2 de 75cp si 1.6 de 85cp sa faceti o deosebire intre motorizari, mai multe teste comparative cu dacia vs alte masini sau orice altceva, dar nu masini din astea scumpe care nu le cumpara nimeni si pe langa pretul urias sunt si urate (Juke,Seria 1,etc) !
Masina e buna pentru cine si-o permite! Dar oare cine si-o permite? Nici unul, dar NICI UNUL dintre voi si nici unul, dar NICI UNUL dintre noi!
Poate doar cei ce fac afaceri cu statul sau cu cocaina.....
Parerea mea, impartasita si de alti useri precum ScorpyonVAG e ca ar fi bine sa testati si masini abordabile ca pret, decente financiar.
A fost doar o parere...........!
Apoi, designul - cum a facut Mercedes cu generatia A, actualul A fiind o evolutie, poate mergea ca si BMW sa mai schimbe cate ceva pe la forme?
42.000 euro pe 143CP, este culmea fitei supreme!
@ScorpionVAG: nu iti doresti un test cu Logan de 1,2 16V.
Dar cand mai vezi si pretul... ai impresia ca vor sa-si bata joc de clienti si nu stiu cum.
Acum poate unii inteleg dc prefera unii un model sh dupa cativa ani la jumatate de pret, in afara de vesticii care au cateva mii pe luna si-si permit sa faca rate, cum fac 90% ( eu si cu cateva mii pe luna tot sh mi-as lua, imi place sa raman cu niste bani in buzunar, cel putin 20 de mii in minus acopera si mama problemelor de fiabilitate, ca sunt proaste, ce sa-i faci) . Dar cu toate astea, seria 1 actual nu se vinde prost, preturile medii nu sunt peste 40 de mii, dar peste 30 de mi da, ca si concurenta de altfel, sa nu credeti ca ceilalti sunt la jumatate de pret, deci exista clientela si pt aceasta clasa.
Eu nu imi permit o asa masina, dar probabil ca daca as avea bani sa imi cumpar un BMW poate ca nu voi face ochii asa mari cand voi vedea preturile. Multi uita un ;ucru: BMW niciodata nu a facut masini ieftine. Iar cine a condus un BMW a inteles si de ce costa atat de mult. Viata o vezi si in functie de cat iti permiti sa platesti pentru confortul tau. Asa se face ca cel care are o masina de 10000 de euro o considera una foarte buna. Si la fel o considera si cel care a dat pe ea 40-50000 de euro.
Apropo, nu sunt fan BMW. M-am urcat in masina asta (din pacate nu am putut sa fac un drive test), iar senzatia de calitate si sportivitate se simte inca de cand pornesti mototul: pozitie la volan joasa, scaune cu un foarte bun suport lateral, volan care se simte placut in mana, un sistem audio superb, finisari si inbinari impecabile si un sound al motorului, care, desi e diesel, nu se aude ca un simplu diesel. Cam astea sunt avantajele mele pe care le vad fata de masinile de volum (ca tot zic unii ca mai bine iti iei altceva). Este o masina care inspira calitate, lucru bine facut, dar si scump in multe prvinte. Va recomand o aaliza "la rece" si apoi sa spuneti cum de este "mai masina" un Hyundai Veloster.
Cu un lucru insa nu pot sa ma impac deloc la masina asta: designul. In rest, jos palaria! O treaba foarte buna facuta de BMW. Defapt asta nu e o noutate. Mereu am admirat marca pentru modul in care construieste masini, desi culmea, nu sunt masini tocmai pe gustul meu.
Nu poti compara un produs premium cu unul "popular" sa zicem.
Daca nu ar exista clienti, n ar mai lansa astfel de produse.
Pt multi pretul pare exagerat, dar trebuie sa luam in calcul cui se adreseaza acest produs.
La o scurta privire tot pe strazi, observ multe seria 3, 5 si chiar 7 luate de noi, culmea, Romania tara saraca :) Insa greu imi vine sa cred ca un cumparator de bmw nu va alege un model din gama superioara, la aceiasi bani