Joi, 23.02.2012
- Comenteaza
- Trimite pe:
S-a născut probabil într-o iarnă geroasă, la gura unui şemineu din Munchen. Era începutul anilor '70 şi la orizont se întrevedea o nouă criză a petrolului. "Să construim o maşină economică, dar premium" a fost ideea care s-a ridicat în acea seară de sub părul blond, pentru a deveni un succes mondial.
La mai bine de 37 de ani de la debutul mondial, Seria 3 este în continuare cel mai bine vândut model BMW şi un best-seller în segmentul premium de clasă medie. A ajuns deja la a şasea generaţie şi promite să nu coboare de pe prima treaptă a podiumului, chiar dacă poziţia sa este ameninţată de conaţionali, de americani sau de suedezi.
BMW Seria 3 (2012-2015)
2.0 320d
- Pret de pornire 31.620 €
- Pret model testat 59.161 €
- Taxa auto 384 €
Motor / Transmisie
Îl vezi la fiecare colţ de stradă, la fiecare semafor, pe aleile din faţa blocului. E precum geanta de umăr: utilă şi la modă. Este versiunea cea mai populară în România, motiv pentru care am testat-o şi noi: 320d.
Dieselul cu patru cilindri este biletul de acces la meciul cel mare, pe care granzii îl joacă în segmentul premium: suficient de puternic pentru nevoile zilnice, dar destul de economic pentru nivelul de trai autohton. Cei 184 de cai putere, resimţiţi la 4000 de rotaţii, fac o pereche excelentă cu momentul motor de 380 Nm, livrat devreme, de la 1750 de rotaţii.
Pachetul este îndestulător pentru oricine, chiar şi pentru cei cu pretenţii sportive. Condiţia este să acceptaţi faptul că la exterior cineva îşi drege constant vocea sub capotă. Antifonarea este bună însă la interior, mult mai bună decât cea a rivalului CDI de 2.1 litri.
Şi pentru că orice fel principal savuros vine alături şi cu o garnitură pe măsură, nu putea lipsi transmisia automată cu 8 rapoarte, un răsfăţ tehnologic pe care nu-l credeai tangibil. Liniaritatea, dozarea eficientă a resurselor, răspunsul excelent în modul Sport şi felul în care are grijă de bugetul tău pentru carburant te vor face să te îndrăgosteşti iremediabil şi să nu-ţi mai dezlipeşti degetele de pe padelele din spatele volanului.
Consum
Pe lângă poveştile cu încălzire globală şi reducerea emisiilor, BMW îşi repetă obsesiv că trebuie să aibă grijă de buzunarul clienţilor săi. O obsesie pozitivă dacă e să mă întrebaţi pe mine, pentru că cifrele de consum sunt incredibil de mici pentru o asemenea maşină.
Cu 5.4 litri în mediul urban şi 3.9 litri în cel extraurban, la fiecare 100 de km, BMW a tras lozul cel mare. Nimeni nu se poate lăuda cu un consum mixt de 4.4 litri în segment. Nici A4, nici C-Klasse, nici S60 nici IS.
În condiţii de iarnă, pe un carosabil acoperit cu zăpadă, fără menajamente, computerul nostru de bord a indicat 5.4 litri/100 de kilometri.
Performanţe
"Care vine, vine, vine, calcă totul în picioare.../Ca potop ce prăpădeşte, ca o mare turburată..."
O să credeţi că sunt versurile ce descriu cel mai bine performanţele lui 320d. Nu chiar. Ce ne-ar mai rămâne atunci să spunem despre 335i sau despre M3? Sedanul pe care îl vedeţi în poze este rapid. Atinge 100 de km/h în 7.6 secunde. Suficient ca să câştige prin KO, în prima rundă, meciul cu A4, C-Klasse, S60 şi IS.
Cu toate acestea, puseul de adrenalină pe care îl simţi pe 335i lipseşte. 320d este o maşină care te aşează în vârful plutonului, dar nu îţi creşte tensiunea.
Interior
După ce vezi ce au făcut Audi şi Mercedes cu facelifturile lui A4 şi C-Klasse, crezi că BMW ar fi bine să piardă prin neprezentare. Bavarezii nu se predau însă uşor. Păstrează ingredientele de bază ale reţetei, plusând însă cu câteva condimente despre care nu ai citit nici măcar în cărţile de bucate. Aşa se naşte o reţetă complet nouă.
Noi ne-am lăsat seduşi de echiparea Sport şi de picanteriile cu care nemţii ne-au răsfăţat. Pedalele din aluminiu, inserţiile de plastic în culoarea caroseriei, pielea fină, scaunele cu o susţinere laterală bună şi cusături roşii, asemeni celor de pe volan, sunt detalii ce-i vor gâdila şi pe cei insensibili.
BMW s-a jucat cu nuanţe şi culori, a riscat puţin şi la nivelul instrumentelor de bord şi a câştigat. Un pachet interior ergonomic, de calitate, ludic, perfecţionist, care va smulge un mare "DA" clientului venit să-l vadă într-un showroom BMW.
Un "DA" care s-ar putea transforma în "POATE" dacă familistul deschide portiera spate şi vede că locul de pe bancheta e "cât să trebuiască şi să nu prisosească". Spaţiul pentru picioare este decent, la fel de decent ca în A4 şi C-Klasse, însă puţin cam restrictiv atunci când pe banchetă se află trei pasageri.
În portbagaj găsim 480 de litri, cea mai bună valoare din segment, alături de A4.
Preţ de achiziţie
Politica de preţuri în segmentul premium este puţin diferită. Preţul de pornire este doar unul orientativ, pentru că în unele cazuri valoarea maşinii se poate chiar dubla după ce adaugi opţionalele. Este şi cazul lui Seria 3.
Sedanul pleacă de la 31.620 de euro pentru versiunea 316d, un preţ bun, mai mare doar decât cel al lui Audi A4 şi Volvo S60. Pentru ceea ce am testat noi însă, preţul pleacă de la 36.580 de euro. La această valoare se mai pot adăuga aproximativ 10 pagini de Word pline cu opţionale. Aşa se face că valoarea finală a exemplarului testat de noi ajunge la 59.161 de euro cu TVA.
Dacă ne uităm în segment, vedem că versiunile comparabile ale rivalilor sunt fie uşor mai ieftine (Audi A4 2.0 TDI - 36.032 euro şi Volvo S60 D3 - 31.620 de euro), fie cu mult mai piperate (Mercedes C220 CDI - 38.409 euro şi Lexus IS 220d - 40.800).
Siguranţă
EuroNCAP nu a lovit noul Seria 3 de stâlpi şi ziduri de beton pentru a ne spune câte stele merită sedanul german, însă judecând după pachetul de siguranţă pe care îl oferă, obţinerea distincţiei maxime nu ar trebui să fie o problemă.
Pe lângă banalele airbaguri, ABS şi sistemele de control dinamic al stabilităţii şi tracţiunii (DSC şi DTC), Seria 3 vine cu o mulţime de elemente de siguranţă activă: funcţie de avertizare la schimbarea şi la părăsirea benzii de mers pentru şoferii neatenţi şi somnoroşi, funcţie de recunoaştere a semnelor de circulaţie şi pilot automat cu funcţie de frânare, util în situaţiile în care rularea pe autostradă devine atât de plictisitoare încât scade timpii de reacţie.
Ţinută de drum
Să te întrebi cum este ţinuta de drum a unui BMW, e ca şi cum ai intra într-o farmacie şi ai întreba dacă au aspirină. Este de la sine înţeles că bavarezii ţin cu dinţii de statutul de etalon al segmentului. Nu puteau da greş cu un model atât de popular.
Pentru a veni în întâmpinarea tuturor clienţilor, BMW a pregătit câteva butoane minune pe consola centrală. Poţi alege EcoPro, atunci când decizi să te pensionezi şi eşti preocupat de consum. Poţi alege Normal atunci când mergi cu familia la supermarket. Poţi alege Sport atunci când vrei să îţi mângâi ego-ul cu o competiţie stupidă la semafor. Poţi alege Sport+ după ce ţi-ai luat câteva cursuri de şofat şi vrei să creşti puţin pulsul celor care se află cu tine în maşină.
În funcţie de ce alegi, pedala de acceleraţie trece de la stadiul de inert la cel de "atinge-mă şi o să vezi", suspensia trece de la un confort decent la aderenţă şi lipsă totală de ruliu, iar transmisia trece de la lentoare la un temperament spasmodic.
Şi pentru ca totul să fie perfect, direcţia sport variabilă încununează totul cu precizia unui chirurg estetician.
Vizibilitate
Dimensiunile nu îl fac pe Seria 3 o maşină greu de manevrat, nici măcar în parcările înghesuite. Luneta, deşi nu foarte generoasă, este suplinită cu succes de camera pentru marşarier sau, în cazul clienţilor cu dare de mână, de camera cu vedere panoramică.
Pe şosea, suprafaţa vitrată bine proporţionată face ca vizibilitatea celui de la volan să nu fie obturată. Poate doar montantul frontal să pună ceva probleme în virajele strânse. În rest, oglinzile laterale şi cea retrovizoare, toate cu funcţie antiorbire, se achită bine de sarcini.
Pe timp de noapte, BMW aprinde lumina pe orice porţiune de drum cu farurile sale cu xenon, adaptive.
Tehnologie
Inginerii BMW nu au putut veni personal să ofere o strângere de mână pentru fiecare client. Au găsit însă o modalitate ingenioasă de înlocui strângerea călduroasă: volanul încălzit. Un opţional care face toţi banii la -15 grade, ca şi scaunele încălzite pe trei niveluri. Şi pentru că nu le stă în fire să fie egoişti, nemţii au instalat minunea termică şi pentru pasagerii de pe bancheta spate.
Ambientul devine mai plăcut după ce eşti întâmpinat de ecranul LCD de 10 inch, mai plat decât biroul la care se redactează acest text. Şi dacă după ce ai luat navigaţie mai ai încă 1250 de euro prin cont, nu te zgârci şi completează aerul premium cu un sistem audio Harmann/Kardon, gata să îţi cânte aria preferată în 16 difuzoare, în vreme ce tu cauţi pe Google numele actorului principal din filmul pe care l-ai văzut aseară. Am uitat să vă spun: Seria 3 vine şi cu opţiune de internet.
Şi pentru că de mic îţi doreai să zbori şi cântai "Avion cu motor/ Ia-mă şi pe mine-n zbor", BMW s-a gândit să-ţi ofere şi o tehnologie împrumutată din aviaţie: Head-Up Display, singurul color existent în prezent pe piaţă.
Design
E frumos noul Seria 3? "Este". "Nu prea". "Poate puţin". "Mie îmi plac farurile". "Pe mine mă enervează grila". "Zici ca e un facelift". "E prea conservator". "Cel mai bine arată din spate."
Câte capete, atâtea păreri. Până şi în redacţia noastră părerile au fost împărţite. Unii au zis că arată mai bine în realitate decât în poze. Alţii l-au considerat plicticos în continuare. Gusturile nu se discută. Disputele pot continua la nesfârşit, însă sunt câteva aspecte care nu pot fi contestate.
Posteriorul, inspirat de Seria 5 este poate cel mai reuşit de până acum şi clar o evoluţie de la generaţia trecută. Aspectul frontal, dominat de spoilerul agresiv, de grila uşor împinsă în faţă şi de nervurile capotei sunt marca BMW. Farurile cu lumini LED se încadrează şi ele perfect în peisaj, chiar dacă unii le consideră conservatoare. Mie, personal, îmi place ideea curajoasă de a lega blocurile optice de grilă. Parcă e o mostră timidă din nebunia lui Bangle.
Una peste alta, designul rămâne un magnet vizual pentru orice trecător, avizat sau nu.
Ne-a placut
- Transmisia cu 8 trepte
- Ţinuta de drum
- Calitatea interiorului
- Pachetul tehnologic
Nu ne-a placut
- Sunetul motorului diesel
- Spaţiul pe locurile din spate
- Preţul piperat
Date tehnice - BMW Seria 3 (2012-2015) 2.0 320d | ||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
Ştiri despre BMW
-
Constructorul bavarez de automobile a prezentat, pentru prima oară, un concept la noi în țară. Este vorba despre i Vision Dee. (Vineri, 27 Septembrie)
-
Constructorul german de automobile continuă parteneriatul cu Toyota pentru dezvoltarea de sisteme de propulsie cu pile de combustie pe bază de hidrogen. Primul model de serie va debuta în 2028. (Joi, 05 Septembrie)
-
Constructorul german de automobile a inițiat o rechemare în service care afectează peste 720.000 de mașini din SUA. Există risc de incendiu din cauza unui scurtcircuit care ar putea să apară la pompa de apă. (Joi, 22 August)
-
Muzeul BMW din Munchen și auditoriul BMW Welt celebrează 40 de ani de M5. La întâlnirea organizată de BMW Group Classic au fost prezentate 65 de exemplare M5 din toate generațiile. (Vineri, 16 August)
-
Constructorul german de automobile a publicat primele imagini și informații despre noul M5 Touring. Break-ul de performanță are tot 727 CP, ca și versiunea sedan, dar volumul portbagajului ajunge până la 1.630 de litri. (Vineri, 16 August)
Sau 316d vine doar cu emblema BMW si cumparatorul alege restul?
In rest ca tinuta e incredibila masina, materiale corespunzatoare si arata lar mai bine a fosta generatie, dupa parerea mea
realizeaza cineva cat ajunge in ls cu un avans modic pe 5ani total final contract?????
feresca d-zeu de patima BMW...!
stiu ca poate este deplasata comparatia dar in provincie iti iei un apartament la banii astia:(
Fratilor, diferenta pana la 60.000 - toti v-ati cramponat de acest pret, nu inteleg - reprezinta: bare stabilizatoare si amortizoare variabile, 4 setari de Confort, Xenoane si cornering, jante de 17/18/19 etc, camera de luat vederi, asistent la parcare, head-up display, tapiterie piele etc etc care nu o sa va trebuiasca in vecii vecilor, voi romanashilor care chitaiti si pe articolele care vizeaza coreenele si frantuzoaicele.
Pentru ca unii isi dau arama pe fata foarte usor: vrem BMW-Mercedes dar la pret de Logan !
"câştige prin KO"
Si toate astea pt un 0.3 sec pana la suta (comparativ cu A4 2.0tdi) si cu 0.2l (comparativ cu A4 2.0td si C 250cdi) consumati in minus. Ca sa nu mai zic ca C 250cdi (2143cmc) este mai si mai rapid si mai puternic. Trecatnd peste acest aspect, cred ca BMW a realizat o masina foarte competitiva in aceasta clasa.
Uitati-va la pretul de baza comparativ cu cel al concurentei, asta are o relevanta, ala e pretul, degeaba va mirati ca e 60.000 daca are o gramada de lucruri in plus.
Daca caroseria era din fibra de carbon ati fi urlat ca e peste 100.000 de euro, insa n-ati fi luat in calcul DE CE costa atata si ce beneficii aveti.
Sau poate aveti impresia ca A4 are un pret de baza de 35000 iar cel cu toate optionalele incluse costa 36000 de euro.
Cu siguranta orice competitor echipat cu o multitudine de optionale ajunge sau chiar depaseste suma de 60.000.
Si chiar daca e cu 1000 de euro mai scump decat Audi si cu cateva mii mai ieftin decat Mercedes si Lexus, ganditi-va si la economia de carburant care v-ar amortiza costurile in plus in timp.
Sau, poate in versiunea standard la 36.000 ofera mai mult decat un A4 standard la 35.000.
Priviti toate aspectele problemei, nu doar pretul ca nu cumparam paine.
Toate cele bune.
Nu vorbesc de cocalari, martzafoi, tzoape si tzolarlani sau de cei ce vor sa epateze.
Priviti ca drumuri avem dupa ninsorile de saptamana trecuta....pline de cratere, de pietris, de bolovani si caini vii sau morti!
Masina....foarte tare insa brandul costa mai mult decat tabla in acest caz!
Daca nu-ti permiti o astfel de masina, nu trebuie sa te manifesti in halul asta.Mai bine te-ai lega de fitze precum Ferrari si Bugatti. BMW nu face masini pentru salariile din Romania, asta ca sa nu mori prost, desi... ai toate sansele.
Spre surprinderea ta, pe planeta asta sunt oameni onesti care-si permit o marca premium, un confort si o siguranta in plus si sunt dispusi sa plateasca pentru asta.
O seara placuta.
Iar de banii unui Seria 3 versiunea de baza (31.000euro), iti poti cumpara un SUPERB cu o multime de dotari (2.0TDI 170cp sau benzinar turbo), Mazda 6, si multe altele + variante sh care sunt o multime, si le gasesti cu o varsta de 1 an si max 30.000km.
Imi place foarte mult. Insa pretul este cam mare pentru bugetul nostru.
Normal ca lui Gigi sau la alt milionar nu i se pare un pret mare. Banii aia ii cheltuie intr-o noapte la club :).
Am plecat de la 36.000 de EUR si la 70.000 de eur m-am oprit, mai erau acteva optiuni.
Nu credeti, intrati si configurati.
chiar si pentru cine are bani cu saci este o alegere neinspirata.........
cu 60 de mii iti iei mercedes S-classe din 2010........cea mai tare masina din lume......
inteleg k este cea mai buna masina din clasa insa preturile astea merg prea sus...........
dai 60 de mii pe un 320D si dupa 3 ani de exploatare in romania il vinzi cu 14 mii in targ........ce afacere.......
În echiparea standard modelul oferă destul de multe, de exemplu climatizare sau comutatorul Driving Experince Control cu modul ECO PRO.
În echipamentele opţionale intră multe sisteme care până acum erau în general rezervate pentru segmentele superioare sau de lux: sistem de asistenţă la parcare cu 3 camere, amortizoare adaptive sau sistem side-view cu 2 camere plasate în aripile faţă pentru vizibilitate la ieşirea din spaţii înguste. Trebuie amintită şi cutia automată cu 8 trepte care este una din cele mai performante din segment. Sunt chiar opţionale, aşa cum este sistemul Side View (2 camere plasate pe aripă, în faţa roţilor faţă, pentru vizibilitate la ieşirea din spaţii înguste), Head-up Dispaly Full color sau funcţii extinse internet pe care competiţia nu le are nici pe vârfurile de gamă.
Nu trebuie să justificaţi preţul pentru echipamentele opţionale prin experienţa unor liste de opţionale ale automobilelor de volum. La acelaşi nivel de echipare, Seria 3 este la nivelul Audi A4 şi Mercedes C Klasse, în contextul în care are şi pachetul de service Basic Service Inclusive - cu revizii gratuite în primii 5 ani sau 100.000 km.
dan_grc
Exista 3 linii de design care schimba complet masina, asa cum era Pachetul M. Pe Modern Line bordul vine in culoarea bej. Este o optiune care personal mie nu imi place. Insa Sport Line, cu marcaje rosii, imi place la nebunie.
Acum, prin liniile de design, masina pote fi personalizata foarte bine vizual. Nu trebuie sa o judeci doar dupa experienta cu o singura linie de design.
Asta ca sa nu zic si de alte alternative. Chiar si asa, cine isi permite si isi doreste masina asta o cumpara fara sa se gandeasca la altceva, poate numai la un alt BMW. Aici e acea "magie" care evidentiaza pe BMW de multi. :)
E un loc de o frumusete rara unde vin turisti din toata tara si pe care vi-l recomand tuturor.
Felicitari !
Clasa premium are preturi ce nu sunt pt marea majoritate, insa dotarile si performantele sunt pe masura.
Gandirea tipic/ penibil romaneasca se gaseste pe multe din aceste site uri, insa prea putini inteleg ceva din tehnologia acestor masini.
Eu stiu ca exista 3 linii de design si m-am urcat si intr-un exemplar cu alta configuratie care-mi placea, era un 328i, eu am spus doar ca acea configuratie era aiurea
Revenind la noul seria 3, nu sunt prea multe de zis... baietii de la BMW au pus pe el cam tot ce au ei mai bun la ora actuala. Iar cu putina rabdare, se poate configura un model in aceasta varianta de motorizare, echipat ok, pe la 40 de mi de euro. Ceea ce mi se pare corect, in conditiile in care ai o masina nu foarte departe de perfectiune, din toate punctele de vedere.
Una peste alta, o masina completa cu un pret pe masura. Dar un lucru e sigur, as cumpara-o oricand.
P.S. recomand tuturor sa conduca un BMW inainte de a face comentarii... pentru ca dupa ce il conduc, s-ar putea sa fie redusi la tacere:) (nu exagerez deloc cand zic asta). Numai bine.
uite ca ford focus si vw golf au sisteme ce iti parcheaza masina automat..si sunt masini de 20-25 de mii euro........
cum zici si tu clasa premium nu este chiar pt. oricine.......insa preturile astea sunt prea umflate......
anu trecut cei de la AUTOMARKET au testat si un seria 3 Performance.....care avea un pret de 80 de mii euro.........
pai ca sa te enervez si mai tare........cu 80 de mii iti iei si ferrari 430 daca cauti pe dincolo prin targuri,.......si sa nu comparam bmw cu ferrari chiar daca italianca are 6-7 ani in spate 'vechime'.........
@ Pt Seremet care incearca sa justifice un pret astronomic: Faceti ba un configurator ca lumea pe site, ca sa putem sa ne dam seama singuri ce optiuni are masina asta si sa nu fie nevoie sa te credem pe cuvant. Daca merg pe pagina aferenta noului Seria 3 si dau configurare pot sa-mi aleg doar culoarea si jentile, iar daca ma duc la meniul "configurator BMW", in poza apare vechiul seria 3. Jenant.
@ Pt. gtrazvan, aplaudacul de servici: Am configurat pe bmw.de, respectiv audi.de si mie mi-a dat asa:
Seria 3 320d sport line: 63000€
A4 2.0tdi S-line: 53000€
Ambele full, automate, cu toate optiunile posibile.
Poata ca diferenta de 10k vine de la cutia de viteze cu 8 trepte, motorul putin mai performant si faptul ca seria 3 este un model nou. Iar daca cei 10k sunt justificati o va decide piata, nu noi.
P.S.: @Daca vi se pare prea "dur" :D comentariul, cenzurati dar nu-l stergeti ca am muncit si eu 20 min, numai sa configurez tablele astea. Thx
Toate sunt umflate, inclusiv la focus si golf, dar daca te intrebi ce tehnologie are seria 3 deja este o alta discutie, dar inutila zic eu, dar pt un fan Bmw este cam de neinteles, tu crezi ca "ursuletul" in anii " 80 nou ti-l permiteai? iar discutiile astea ca la banii astia as lua nu stiu ce sau nu stiu cum sunt penibile, s-a mai spus aici de multe ori, nu te obliga nimeni sa-ti pui toate optionalele, ia pune pe un golf toate optionalele posibile si-o sa ai o surpriza, se ajunge usor la 16 mii si pt o corsa.
Si da, sa nu comparam Ferrari cu Bmw, dar nici la intretinere.Pana una alta eu te sfatuiesc sa mai mergi si cu modele mai noi de la Bmw, stiu ca e bine si cu cele clasice, dar poate nu te mai intrebi nedumerit ce mare chestie de tehnologie exista acum
Cum puteti compara o masina second hand cu una noua, virgina?
Intotdeauna poti sa-ti cumperi o masina sh la un pret avantajos, e logic.
Predomina doar mentalitatea de meltean se pare.
@tzenu_bmw
Cred ca ai crescut prea mult pe langa targul de la Vitan. S-classe din 2010 de care zici tu ca "e cea mai tare masina din lume" cat a costat in 2010? Dar Ferrari 430?
Nu va mai imbatati cu apa rece aducand in discutie Focus, Golf, etc. Niciodata aceste masini n-o sa-ti induca aceeasi stare ca un BMW, Audi, Mercedes, Infinity, Lexus sau Volvo.
Este evident ca o masina noua se devalorizeaza mult imediat dupa ce-ai cumparat-o; e ca la telefoane, laptopuri, etc.
Cred ca cine conduce o masina premium Full Option (ma refer nu doar la full cu piele fara navi si trapa cum zice samsarul din targ) stie ce satisfactie are in fiecare zi.
0-100 in 7.5 sec 320D 184cp
4,5% consum mediu.
Astea sunt datele oficiale.
Voi scoateti din buzunar.
@Gibonii care si-ar cumpara insignia sau focus cu sistem de parcare automata : Succes ... dar sa nu plangeti pe urma ca puteati sa aveti un BMW (sau Audi/MB) si ati aruncat o carca de bani pe o coaja...
Configuratoarele de pe internet nu sunt 100% corecte .. ala de la BMW este petarda (aviz d-lui Alex) .. si ce iti da de acolo nu este acelasi lucru cu ce iti cere dealerul cand configurezi o masina la reprezentanta.
@Domnii care spun ca este prea scumpa: avand in vedere ca este in zona premium, un constructor isi poate permite sa se adreseze unui public cu o dare de mana ceva mai larga decat publicul masinilor de volum. Din aceasta cauza un constructor premium isi permite sa includa in oferta optionale care pot dubla pretul de lista, lejer. Nu esti obligat sa le iei pe toate ... nu ti se cere .... dar daca vrei sa stai cu mana pe volan incalzit, cu curu pe piele "exclusiva", cu ochii intr-un HUD color ... si tot asa ... platesti. Este adevarat ca preturile cerute pe optionale sunt mari, prea mari dupa umila mea parere. Pe partea tehnica nu ai ce reprosa si nu cred ca este posibil sa spui "nu ofera suficiente pentru banii pe care ii cere".
In ceea ce priveste achizitia unui 320d .. in orice configuratie de dotari ... este ca in bancul ala cu "mersul la McDonalds pt o salata este ca mersul la "fete" pentru o imbratisare". Daca tot te apuci sa-ti iei BMW, ai cel putin 2 miliarde in cont si esti dispus sa te desparti de ele :)) de ce draq te mai gandesti la "Diesel frate ca sa consume putin". Un diesel consuma mai putin, nimic mai adevarat, dar pentru inca 5000Euro (sau mai putin, in functie de combinatiile de dotari) poti sa ai o "minune" a tehnicii, respectiv motorul de 2 litri pe benzina.
Cat de mult te poate costa in plus, anual, diferenta dintre cele doua masini? --- simplu de calculat: cu Dieselul mergeti 15000km cu 7% medie (desi tre sa o calci ca sa se intample asta) si cu benzinarul mergi 15000km cu 10%. Diferenta de 450 de litri de benzina, inmultita cu pretul actual ... cam 500Euro ... dar frateeeee ai 245 de cai si cuplu de la 1250rpm ... si este un benzinar ... care nu troncane... Personal, daca as merge maine la BMW ca sa iau una, 328i ar fi alegerea, nimic altceva. (poate 528xi .. dar este intr-o alta zona de bani si ne intindem...)
Cand va mai apucati sa tipati la Alex Seremet incercati sa va aduceti aminte ca el este cinstit si mentioneaza faptul ca lucreaza pt bmw ... si incercati sa va aduceti aminte ca, spre deosebire de niste fanatici din curtile renault-ford-opel, el foloseste un limbaj "prietenos". Nu este singurul care comenteaza pe aici stand pe un scaun de dealer de masini, dar este singurul care recunoaste asta. Eu cred ca merita un gram de respect.
Mulţumesc unkle şi c-g-c.
2. Dacă e să discutăm de bani, hai să discutăm atunci corect. Important nu e preţul de listă, importante sunt costurile de folosire pe lună. Şi aici intră service, combustibil, valoare de revânzare şi, poate cel mai important, finanţarea. Nu cred că are cineva bani să o ia cash... :)
Nu încerc să creez o situaţie şi mai complicată. Cred, pur şi simplu, că la o decizie de achiziţie unde cântăresc partea financiară, nu comparaţiile unor echipări full sunt elementul tocmai relevant. Asta funcţionează doar pentru o discuţie care continuă cu "cât are pe bord" fiecare model.
3. Şi dacă tot am ajuns aici - ce nu cred că s-a înţeles:
Este o maşină de teste pentru presă. Am echipat-o cu aproape tot ce se poate tocmai ca jurnaliştii care o testează să scrie în cunoştinţă de
cauză, şi nu "din cărţi".
Consider că asta e abordarea corectă, chiar dacă a transformat preţul în subiect principal de discuţie. Poţi să îţi iei un model decent echipat la un preţ mult mai jos. Fiecare are libertatea să îşi configureze maşina cum crede de cuviinţă. Poate nu vreţi asistenţă la parcare, nu vreţi net sau nu vreţi 5 camere video pe maşină, faruri adaptive, speed limit info sau asistenţă la părăsirea benzii de rulare.
Un alt lucru care trebuie notat, comparaţi mere cu pere. O echipare "full" BMW nu este echivalentă cu una "full" Audi. De exemplu Audi nu are head-up display, nu are camere laterale faţă pentru ieşirea din spaţii înguste, nu are camere video nici măcar pentru parcarea cu spatele (sau poate nu am reuşit să găsesc eu în configurator). Şi lui Seria 3 îi lipsesc lucuri pe care le are Audi poate, însă nu lungimea liste de opţionale de la fiecare este acum în discuţie.
4. În final, pentru dan_grc: tu ai criticat ce are maşina mai bun. Nici mie nu îmi place Modern Line, dar sunt fan Sport Line. Ce ai spus tu a fost ceva de genul - "Seria 3 nu mi-a plăcut că are culoarea verde". De fapt asta încercăm noi să vă convingem - maşina a devenit mult mai personalizabilă şi configurabilă. Cu siguranţă că unele elemente de design nu o să îţi placă (aşa cum nici mie nu îmi place acelaşi cadran crem! :)), dar poţi să le înlocuieşti cu altele, într-un stil complet diferit care sper să fie mai aproape de gustul tău. Dacă nu, din păcate ştim cu toţii că nu există maşina care place tuturor.
5. unckle, mulţumesc pentru observaţiile despre mine. BMW-ul din paranteză nu este să "mă dau" specialist, ci din fair-play.
6. tot pentru unckle - şi eu sunt de părere că un BMW pentru purişti e benzină şi tracţiune spate, dar în RO 318d şi 320d au cam 80% din piaţă.
Culoare Melbourne Red Metalizat 705,65 €
Piele Dakota Negru / Roşu | Negru 1.016,94 €
Încălzire pe volan 159,68 €
Volan multifuncţional 0,00 €
Jante aliaj usor 18" 672,58 €
Şasiu adaptiv M 924,19 €
Direcţie sport variabilă 378,23 €
Sistem acces confort 479,03 €
Cameră pentru mersul înapoi 353,23 €
Capace oglinzin negre 0,00 €
Covoraşe din velur 0,00 €
Oglinzi helimoate 495,97 €
Scaune faţă reglabile electric cu memorie pentru scaun şofer 1.083,87 €
Banchetă spate rabatabilă fracţionat 412,10 €
Scaune faţă sport 0,00 €
Suport lombar scaune faţă 260,48 €
Pachet de depozitare 125,81 €
Încălzire scuane faţă 311,29 €
Încălzire scuane spate 311,29 €
Ornamente interioare aluminiu, cu linii fine longitudinale 159,68 €
Cotieră faţă 125,81 €
Finisaje interioare Roşu mat Coral 0,00 €
Instalaţie spălare faruri 0,00 €
Sistem de asistenţă la parcare 353,23 €
Senzor ploaie 108,87 €
Faruri Xenon 823,39 €
Faruri adaptive 487,10 €
Pilot automat cu funcţie de frânare 386,29 €
Pachet lumini 210,48 €
Asisten fază lungă 125,81 €
Sistem de avertizare la părăsirea benzii de rulare 437,10 €
Sistem de avertizare la schimbarea benzii de rulare 470,97 €
Protecţie activă 294,35 €
Surround view 621,77 €
Sistem de parcare automată 294,35 €
Sistem de navigaţie Professional 2.008,06 €
Head-Up Display 823,39 €
BMW Internet 0,00 €
BMW HiFi harman/kardon 16 difzoare 1.008,06 €
BMW Apps 210,48 €
Interfaţă muzică pentru smartphones 83,87 €
Panou instrumente de bord, conţinut extins 0,00 €
Ornamente BMW Individual Shadow Line 437,10 €
Capitonaj plafon BMW Individual antracit 201,61 €
Sport Line 1.596,77 €
Speed limit info 268,55 €
BMW Service Inclusive 0 €
Ceea ce vreau sa spun e ca nimeni nu va obliga sa luati acest model cu aceasta motorizare sau echipare sau optionale!!! masina are un pret de baza si de acolo pornim toti!!!!! restul e la libera alegere.......
Un A6 de exemplu FULL configurat in afara tarii a ajuns la 90000..... cu un TVA de 19%. Mai puneti inca un 5% pt ca suntem in Romanica si iar salta pretul........
Diferenta exista intre clase dar totul e ca sa facem comparatia de la egal la egal......... nu 320d FULL sau X5 chel.......
La test drive-ul cu BMW 530xd http://www.automarket.ro/test-drive/bmw-530xd-258-cp-m-sport-40855.html
nu a comentat nimeni nimic ca avea pret de 90000...
@AlexSeremet - Citesc cu o oarecare "tristete" acea cifra de 80% reprezentand motorizarile vandute de voi ... si imi aduc aminte ca nu am gasit o masina pe benzina cand am facut ultima achizitie (@fanii masinilor noi: da, a fost SH ... eu nu am nici o problema in a lua o masina de 3-4ani cu 50k la bord .. dar la o treime din pret).
In ceea ce priveste optionalele ai o foarte mare dreptate, atat in privinta faptului ca masina testata a fost dotata exclusiv pentru a putea arata maximul posibil pentru potentialii clienti cat si asupra faptului ca poti obtine o configuratie buna si la un pret mult mai mic. Eu, citind lista aia de optionale, pot trai fara 2/3 din optionalele alea ... ca nu-s retard sa nu pot tine banda, sa nu pot parca decat avand 283 de camere video sau sa nu stiu cat este viteza maxima pe drum... asistent faza lunga (?? de parca merg numa noaptea pe strazi unde nu ma intalesc cu nimeni ... 200E pe care ii dai ca sa se "activeze" de 2-3 ori pe an...) si tot asa.
Nu degeaba Seria 3 este în continuare cel mai bine vândut model BMW şi un best-seller în segmentul premium de clasă medie;
Nu ma mira ca invidia naste si comentarii rautacioase :)
cat despre dotari, nemtii sau alti europeni nu sunt atat de snobi ca romanii si pot sa traiasca cu un seria 3 fara "sistem" harman cu 16 difuzoare, interfata pt nu stiu ce smartphone sau Apps-uri...c'mon people, get your sh*t together, it's one of the beste cars ever made!
ASA DA ... ASA NU ..
A venit timpul sa iau alta. Desi, asa cum v-am spus, e exceptionala (si e a zecea masina pe care o am), probabil ca ma voi duce la altii. Optionalele sunt f scumpe si prea multe (parca Richard May zicea ca, in standard, la BMW iei doar 4 roti, volanul si aerul din interior), plus ca sunt prea multi cocalari cu bemv - drama e ca astia provoaca vreo 60% din accidentele de la noi.
Cand ai insa 50-60.000, ai si alte optiuni super (si nu va uitati la nemti, ca si altii fac premium adevarat). Daca stii sa negociezi bine, la 45.000 iti iei un Volvo S60 1,6 180 CP cu absolut toate optiunile disponibile (la BMW asa ceva ar fi peste 65.000 la comparabil), pentru ca faci reduceri mari la pachete. Sau, si mai tare, la 53.000 iei un Jaguar XF 2,2D face-lift, 190 CP, de la niste baieti care se numesc Select Automotive (15% discount). Si nu tipati ca-s tepari, am 2 prieteni ce au luat deja de la ei, plus ca masinile sunt facute pentru piata germana.
Inca o data, baieti, BMW si in general gama premium nu e pentru oricine - daca nu puteti, asteptati vreo 2 ani s-o luati la juma pret, sau uitati-va la Mondeo, Insignia etc...