Joi, 16.06.2011
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Duster-ul din garajul Automarket vine să vă povestească pe unde a mai umblat în ultima săptămână şi câţi kilometri a mai înscris pe computerul de bord. Ultima expediţie, cea către Moldova, a stârnit multe controverse, dar şi multe aprecieri, semn că modelul românesc rămâne un măr al discordiei.
Off-road urban la Buzău
Weekendul ne-a prins tot în afara Bucureştiului. Am urmat acelaşi drum E85, însă ne-am oprit după numai 100 de kilometri, la Buzău. Ca şi în episodul trecut, am rulat extrem de bine pe drumul european, care ar putea fi transformat uşor în autostradă dacă ar avea bandă de urgenţă. Acelaşi diesel vorbăreţ, aceleaşi posturi de radio puţine la număr şi acelaşi confort la rulare.
Suspensiile au relaxat cele 80 de minute de drum, care ne-au adus faţă în faţă cu un câmp de testare excelent pentru Duster. Nu este vorba despre un drum forestier, ci despre, probabil, oraşul cu cele mai proaste drumuri din ţară. SUV-ul nostru şi-a suflecat mânecile şi a început să se afunde hotărât prin gropile oraşului de la marginea Munteniei.
Timp de două zile străzile au pus la încercare amortizoarele lui Duster, care şi-a continuat însă fluierând marşul prin hârtoape, porţiuni de asfalt decopertat, vibratoare de limitare a vitezei şi denivelări.
Iluminare pe timp de noapte
Am rulat şi primii kilometri extraurbani pe timp de noapte, ocazie cu care am observat că Duster mai spală din păcatele fraţilor săi mai mici. Dacă Logan avea o adevărată problemă cu faza scurtă...
prea scurtă, Duster reuşeşte să ilumineze bine drumul. Chiar şi porţiunile scufundate în beznă, graţie în mare parte şi gărzii la sol mai ridicate.
Duster prin Bucureşti
După porţia de off-road urban trăită la Buzău am revenit în capitală, unde am reuşit să lăsăm la o parte suspensiile şi să ne concentrăm şi asupra altor trăsături ale maşinii.
Cutia de viteze - Primul aspect pe care l-am tot sesizat de când rulăm în oraş este utilitatea limitată a primei trepte de viteze. Gândit foarte scurt, pentru situaţiile în care aveţi de coborât o pantă abruptă în teren accidentat, primul raport este complet nepotrivit pentru situaţiile urbane. Nu de multe ori am preferat să plecăm de pe loc cu treapta a doua de viteză, şi ea destul de scurtă.
Garda la sol - Ajungem din nou la parcări. Cineva ne-a acuzat în episodul trecut că parcăm pe trotuar. Greşit. Am avut însă de urcat borduri sau a trebuit să ne apropiem foarte mult de acestea. Primul instinct este acela de a proteja spoilerul. Cu Duster uitaţi de aceste probleme. Garda la sol înaltă, vitală în off-road, este extraordinar de utilă într-un oraş ca Bucureştiul. Şi jantele vor fi greu de zgâriat, mulţumită pneurilor cu talon mare.
Vizibilitatea - Tot la capitolul parcare trebuie să precizăm că oglinzile supradimensionate, luneta generoasă şi proiecţia montanţilor nu vor crea probleme deosebite.
Puteţi rula liniştiţi în marşarier, dimensiunile maşinii fiind uşor de apreciat.Claxonul - Un alt aspect pe care mulţi îl critică la Duster este amplasarea claxonului pe comanda semnalizatorului şi nu pe butucul volanului. Deşi nu voi fi în asentimentul multora, trebuie să precizez că în multe situaţii mi s-a părut mai utilă ideea celor de la Dacia. Nu este o soluţie modernă, dar pare a fi destul de practică.
Consumul urban - Ajungem şi la ceea ce interesează pe toată lumea: consumul urban. Valoarea oscilează între 7.7 şi 8.8 litri/100 de kilometri atunci când aerul condiţionat încearcă să creeze o atmosferă respirabilă în habitaclu.
Costuri de exploatare test-drive (5.3 lei/motorină)
Mod de rulare | Kilometri parcurşi | Consum mediu | Combustibil consumat | Costul combustibilului |
Urban (cu aer condiţionat) |
347 | 8.8 litri/100 km | 30.8 litri | 163 lei |
Extraurban | 265 | 6.5 litri/100 km | 16.5 litri | 87 lei |
TOTAL | 612 | 47.3 litri | 250 lei |
Cele mai recente stiri
-
Ce este mai rapid într-o liniuță? Un Mustang cu motor termic sau unul complet electric? Aflați în acest video, în care cei de la Car Expert au pus față în față un Mustang Dark Horse și un Mustang Mach-E GT. (17.04)
-
Genesis a dezvăluit primul său prototip de anduranță cu care va concura începând din sezonul 2026 al Campionatului Mondial de Anduranță. Noua mașină de concurs va avea un motor hibrid. (17.04)
-
Subaru a prezentat oficial noul Solterra facelift cu ocazia Salonului Auto din New York. Noul model actualizat primește acum un propulsor electric mai puternic, un design revizuit, dar și o autonomie îmbunătățită cu 25%. (17.04)
-
Bentley a lansat o nouă ediție specială limitată numită Black Edition. Aceasta va fi disponibilă pentru 3 modele din gamă: Continental GT, GTC și Flying Spur. Doar 400 de unități vor fi produse. (17.04)
-
Genesis a prezentat oficial noul concept X Gran Equator. Cel mai nou concept al mărcii sud-coreene anunță un viitor model de teren. (17.04)
Si la modelul 1.6 nici n-aveam 100km/h si deja aveam 3000 de ture...intr-a 6a... Si consumul...
Nu poate sa nu-ti fie ciuda cand se intampla lucrurile astea.
Consumul este cam mare, dar nici masina nu-i mica. Statul la coada dauneaza masiv la consum, si slava Domnului avem parte de asa ceva in Bucuresti cat cuprinde :).
Chiar asa de proasta este motorina de la Luk ?
Nici eu nu bag motorina/benzina de la Lukoil,dar n-am un motiv anume...
Altfel n-ai urca dealul cu ea.
Cine a zis ca motorina de la Rompetrol este proasta cred ca este pe alta lume... au motorina f. buna si cei de la Agip de asemenea...
Spor.