Luni, 15.03.2010
- Comenteaza
-
Trimite pe:
In copilarie multi dintre noi visam sa plutim: prin aer, asemeni lui Icar, sau pe apa, asemeni lui Ulise. Atunci cand ajungi insa la maturitate, incepi sa-ti canalizezi dorintele catre alte domenii si uiti treptat de visele copilariei. Pana cand intr-o zi ceva te face sa intelegi ca visul tau din primii ani de viata se indeplineste chiar atunci, in acel moment, fara ca tu sa fi facut nimic. Poate fi un zbor cu avionul, poate fi o calatorie cu barca pe Mediterana sau poate fi o croaziera la bordul unui Citroen C6. Acelasi sentiment, acelasi vis, aceeasi satisfactie, acelasi impact asupra memoriei. Am experimentat de curand un asemenea deja-vu multumita ingeniozitatii francezilor de la Citroen, care au materializat cel mai bine senzatia de "plutire" prin sistemul de suspensii Hydractive, ajuns deja la cea de a treia generatie. Am facut cunostinta cu varful de gama al francezilor la inceputul lui 2008, moment in care s-a creat o idila cu un model personal, mult mai individualist decat rivalii sai germani, la nivelul carora C6 nu reuseste poate sa ajunga. Vazut mereu ca un outsider, ca un model mult prea nonconformist si poate putin cam pretentios, C6 si-a respectat statutul la fiecare intalnire. Astazi, la mai bine de doi ani de la primul contact, C6 ramane la fel de cuceritor prin prestanta dar ceva mai convingator prin ceea ce ascunde sub capota. Spunem asta pentru ca dieselul V6 HDi s-a metamorfozat si ofera acum o limuzina cu o abordare nemteasca a raportului cuplu/putere.
Motor / Transmisie
Croaziera in stil prezidential s-a desfasurat de aceasta data intr-un ritm ceva mai alert, mult mai placut urechii si mult mai solicitant reflexelor. Vinovat de stimulul senzorial s-a dovedit a fi noul motor de 3.0 litri, pe care Citroen a crezut de cuviinta sa il instaleze si pe C6, nu numai pe fratele mai mic al acestuia, C5. Cei sase cilindri dispusi in V sunt capabili sa ofere o putere totala de 240 de cai, resursa comparabila cu ceea ce regasim in pepiniera unui constructor premium ca Audi. Cel putin la capitolul putere, pentru ca daca vorbim de cuplu Citroen s-a multumit cu numai 450 de Nm, in conditiile in care pentru a putea musca din rivalii germani este necesar macar un prag minim de 500 Nm. Nu poti spune ca cei 50 de Nm reprezinta un handicap, insa ar fi fost bineveniti pentru cei care isi doreau un model business capabil de performante mai bune. Francezul de aproape doua tone se simte bine cu dieselul de sub capota si se dovedeste a fi vioi inca de la 1600 de rotatii, atunci cand cei 450 de Nm isi fac simtita prezenta. De asemenea, herghelia galopeaza la unison abia atunci cand acul turometrului atinge 3800 de rpm. Orice mancare aleasa are nevoie si de o garnitura pe masura, In cazul nostru, V6-le se bucura de asistenta unei cutii automate cu sase rapoarte, care va fi pe placul celor obsedati de confort. Principala calitate este aceea de a schimba fara repros, lin, fara ruperi bruste de ritm, cu alte cuvinte, exact atunci cand se cere. Pentru cei care vor insa si un comportament sportiv, turometrul poate urca pana la valorile lui maxime de indata ce butonul S este activat, permitand limuzinei sa manifeste un spirit ceva mai agresiv si sa incante urechea soferului pasionat, cu un sunet placut, foarte personal. Desi vorbim de un diesel nu avem de a face cu o nota baritonala ci cu una mai joasa, mai discreta dar la fel de interesanta. Ceea ce se intampla peste 2000 de rotatii este replica timida data de francezi eternilor rivali din Germania. Este insa un punct de pornire si o amenintare clara.
Consum
Consumul lui C6 nu intereseaza probabil pe nimeni, dar, pentru ca exista, trebuie sa bifam si aceasta rubrica. Francezii anunta un consum urban de 10.2 litri, insa cutia automata si cilindreea mare va pot aduce lejer aproape de 12-13 litri/100 de kilometri, atunci cand nu menajati pedala de acceleratie. In afara orasului, pe drumurile europene ale tarii noastre, va puteti multumi cu putin peste 8 litri/100 km, in conditiile in care nu sariti prea des de limita de viteza. Rezervorul de 72 de litri va asigura insa cel putin 600 de kilometri autonomie, ceea ce inseamna ca opririle la benzinarie vor fi destul de rare.
Performanţe
Performantele modelului francez, echipat cu unitatea de 3.0 litri, s-au imbunatatit comparativ cu vechiul HDi de 2.7 litri. Acceleratia de la 0 la 100 de km/h se face in 8.5 secunde (8.9 secunde vechea versiune) iar viteza maxima poate urca pana la 235 de km/h (230 de km/h vechea versiune diesel). Aportul de putere se simte, insa cei doar 10 Nm adaugati la bagajul de resurse nu ii permit modelului francez sa emita mari pretentii la acest capitol, fiind clar depasit de modelele similare de origine nemteasca.
Interior
Interiorul lui C6 a ramas la fel ca si in cazul versiunilor testate anterior. Acelasi sentiment de respect, aceeasi senzatie premium, aceleasi finisaje de calitate. Habitaclul unui model de talia lui C6 nu isi permite sa dea gres atunci cand vine vorba de materiale sau de calitatea asamblarii acestora. Francezii au incercat sa astearna in farfuria celor mai distinsi domni un meniu complex si rafinat, care include printre altele piele fina de cea mai buna calitate, lemn la nivelul plansei de bord si a portierelor precum si insertii din aluminiu. Toate acestea ofera o simfonie placuta pentru simtul tactil, rasfatat in fiecare coltisor, pe fiecare scaun. Si fiindca tot am ajuns la scaune, se cuvine sa amintim de confortul acestora, de sobrietatea pe care o inspira si de multitudinea reglajelor. Exista si optiunea unor scaune VIP Lounge care amplifica senzatia de confort si odihnesc pasagerii pe distante lungi si obositoare. Afisajul digital in lumini calde completeaza lista senzatiilor placute si da o pata de culoare habitaclului, scaldat intru totul in culoarea bej. Nu puteam trece cu vederea nici spatiul interior, mai mult decat suficient pentru orice om de afaceri sau politic. Ampatamentul de 2900 de mm garanteaza suficient loc pentru picioarele celor de pe locul din spate. In conditii exceptionale, atunci cand pretentiile sunt exagerate, pasagerul din dreapta spate dispune de o reglare electrica a scaunului din fata sa. Astfel, locul destinat pasagerului din fata poate fi personalizat cu usurinta, dupa nevoile celui "care a platit" pentru masina. In portbagaj poate intra fara probleme un sac de golf, un diplomat plin cu acte sau bagajele unei familii, spatiul fiind suficient, indiferent de situatie.
Preţ de achiziţie
Desi multi s-au obisnuit sa vada in Citroen un constructor de volum, axat pe modele abordabile ca pret, constructorul francez dovedeste prin C6 ca poate oferi si produse premium, pozitionate destul de sus pe piata. Pretul lui C6 dovedeste acest lucru, pentru versiunea diesel de 3.0 litri publicul fiind nevoit sa scoata din buzunar incepand cu 51.700 de euro, cu TVA. La toate acestea se adauga optionale care urca valoarea finala pana la 57.741 de euro, un pret destul de piperat, dar care subliniaza exclusivitatea. In segment nu a mai ramas decat un rival francez, dupa decesul conationalului Renault Velsatis. Este vorba de fratele de concern, Peugeot 607, care pentru 50.192 de euro ofera vechiul motor V6 HDi de 2.7 litri. Pentru cei care s-ar gandi la un coreean precum Kia Opirus, bugetul va fi protejat, pretul de 38.884 de euro fiind unul acceptabil pentru versiunea de 266 cai putere. Sa ne raportam insa si la exponentii germani, mai exact la Audi A6, care propune o unitate V6 de 3.0 litri, 240 de cai putere si 500 de Nm, completata de un sistem quattro, la 50.295 de euro, cu mai bine de 1000 de euro mai ieftin decat C6. Daca vom incerca insa sa ne raportam si la Volkswagen Phaeton, cea mai ieftina varianta germana a segmentului business, observam ca limuzina pleaca de la 73.249 de euro in versiunea diesel de 240 de cai putere. Honda Legend deja priveste de sus modelul celor de la Citroen, japoneza pornind de la 58.286 de euro in versiunea cu motor de 3.7 litri si 295 de cai putere, singura disponibila pe piata din Romania.
Siguranţă
C6 se doreste a fi poate cel mai sigur model din gama constructorului francez, cumuland toate sistemele de siguranta dezvoltate in atelierele PSA Peugeot-Citroen. Eforturile au fost incununate de un rezultat bun la testele EuroNCAP si de o performanta greu de egalat de orice alt constructor: cel mai mare punctaj pentru protectia pietonilor, patru stele, obtinute cu ajutorul capotei ce se ridica atunci cand are loc un impact. La toate acestea se adauga mai multe sisteme de siguranta, printre care, cel mai important, asistenta la depasirea benzii de rulare, care reactioneaza printr-o vibratie si un sunet distinct ori de cate ori este nevoie. Nu lipsesc centurile pretensionate, cele noua airbaguri, sistemele ABS si ESP, precum si oglinzile cu tenta, pentru soferii indisciplinati din trafic.
Ţinută de drum
Introducerea acestui test ar putea tine cu usurinta locul rubricii "Tinuta de drum". Vom incerca insa o abordare ceva mai tehnica si descrierea senzatiilor pe care o ofera noua generatie a suspensiei hidropneumatice Hydractive III. C6 nu este altceva decat o limuzina, tinuta de drum recomandand-o exclusiv pentru asa ceva. Desi dispune si de o functie sport, care poate rigidiza putin suspensia, C6 nu este o masina care sa alerge pe viraje, sa incerce manevre bruste sau sa ofere adrenalina pura. Orice act de curaj va fi "rasplatit" cu un ruliu destul de mare, cu o senzatie de nesiguranta dar, surprinzator, cu o rupere a aderentei destul de grea. Nici directia nu impresioneaza, feedback-ul oferit soferului lasand in unele situatii de dorit. Ca orice model din clasa "premiantilor", C6 dispune de o suspensie ajustabila pe patru moduri. Soferul poate opta pentru doua trepte de inaltare a garzii la sol, una in care se poate rula cu pana la 40 de km/h si una in care viteza maxima este de 10 km/h. Aceeasi viteza de 10 km/h este valoarea maxima si atunci cand garda la sol este coborata. Ceea ce va lasa cu gura cascata pe multi este insa linistea in care accelereaza modelul francez, viteza fiind greu de perceput in habitaclu.
Vizibilitate
Citroen C6 se face remarcat usor prin suprafata sa vitrata foarte mare, caracterizata de luneta generoasa si de geamurile laterale fara rama, o trasatura aparte, care ofera o doza de individualism. Chiar si asa, modelul francez poate dezamagi la acest captiol din cauza oglinzilor laterale subdimensionate, care sunt complet neindicate pentru un model din acest segment. Aceasta trasatura pare a fi insa una generalizata in segment. Recupereaza insa oglinda retrovizoare centrala, cu functie anti-orbire. Pe timp de noapte, soferul va avea un aliat de nadejde: luminile cu xenon si functie adaptiva, gata sa invaluie in lumina orice drum neprietenos.
Tehnologie
Un varf de gama nu poate fi vazut altfel decat suma tuturor gadget-urilor de care dispune un constructor in laboratoarele proprii. C6 nu face exceptie, incercand sa aduca pasagerilor o doza maxima de confort indiferent de situatie. Sistemul multimedia incearca sa satisfaca si cele mai exigente gusturi, piesele audio preferate urmand a fi redate de un ansamblu JBL, de inalta fidelitate, caruia ii lipseste insa o conexiune USB, accesoriu tot mai des intalnit pe piata. Ecranul central, foarte colorat si prietenos, poate fi controlat cu o serie de functii pozitionate pe plansa de bord si nu pe consola centrala, asa cum probabil ar fi fost mai ergonomic. Spre deosebire de versiunea testata anterior, C6 vine cu un sistem de navigatie care si-a facut temele, strazile si soselele din Romania fiind bine conturate pe harta. Ambianta din interior este controlata de un sistem de climatizare performant, ajutat in sezonul rece de un sistem de incalzire stationara, care inmoaie imediat atmosfera rece din habitaclu. Confortul este imbunatatit si de scaunele imbracate in piele, cu reglare electrica si functie de memorare, comenzi pozitionate pe portiera, dar destul de simpliste comparativ cu ceea ce ofera nemtii. Incalzirea in scaune, cu trei trepte de selectare, se regaseste atat in cazul scaunelor din fata cat si in cazul celor din spate. Mai mult decat atat, pasagerii spate dispun de scaune individuale, doua la numar, ce pot fi si ele reglate electric. Cireasa de pe tort, apreciata probabil de fanii gadget-urilor, va fi insa functia head-up display, care poate fi reglata cu usurinta, atat in intensitate cat si in pozitionare. Daca in momentul lansarii modelului sistemul era un accesoriu rar, in prezent majoritatea modelelor din segment pot veni cu acest optional.
Design
Citroen C6 pastreaza aceeasi imagine exclusivista si foarte personala. Masina continua sa atraga privirile trecatorilor chiar si acum, la cinci de la lansarea pe piata fiind o aparitie exotica, demna de cei cu "sange albastru". Geamurile fara rama, elementele cromate care abunda la nivelul caroseriei, jantele de 18 inch cu model nou, asemanator fratilor mai mici din gama, si trapa nu foarte generoasa, ajuta la conturarea imaginii unui model ce respira inca filosofia de design Citroen. Modelul asupra caruia si-a pus amprenta celebrul designer Jean Pierre-Ploue vine insa si cu un element complet nou la exterior, o evacuare cu doua iesiri cromate si ovale, care ofera un aspect dinamic modelului, desi par a fi un accesoriu instalat la comanda. Asadar, Citroen C6 ramane o pata de culoare in tabloul Citroen, o nuanta ce poate sa placa sau nu.
Ne-a placut
- Suspensia hidropneumatica
- Motor puternic
- Design nonconformist
Nu ne-a placut
- Oglinzi laterale mici
- Ruliu in viraje
Ştiri despre Citroen
-
Potrivit celor mai recente zvonuri, Citroen ar putea elimina din gama de modele nava amiral C5 X la finalul acestei generații. Francezii vor să se concentreze pe modele compacte și subcompacte. (Vineri, 07 Iunie 2024)
-
Francezii de la Citroen publică primele imagini și informații referitoare la noul C3 Aircross. SUV-ul de segment B poate găzdui până la 7 pasageri și va avea inclusiv o versiune pur electrică. (Joi, 18 Aprilie 2024)
-
Citroen C4 și C4 X pot fi comandate acum și alături de o motorizare mild-hybrid la 48V. Ansamblul dezvoltă 136 de cai putere, iar prețurile pornesc de la 27.300 de euro în România. (Marti, 20 Februarie 2024)
-
Francezii de la Citroen prezintă noul Berlingo facelift. În Europa va fi disponibilă numai varianta electrică e-Berlingo și oferă 136 CP și o autonomie de până la 320 de kilometri cu o singură încărcare. (Marti, 12 Decembrie 2023)
-
Constructorul francez de automobile a publicat primele imagini și informații despre noul e-C3. Modelul cu zero emisii promite o autonomie de până la 320 de kilometri și pornește de la 23.300 de euro. (Marti, 17 Octombrie 2023)
"mult mai individualist decat rivalii sai germani, la nivelul carora C6 nu reuseste poate sa ajunga"
Automarket, impartialitatea este(ar trebui sa fie, de fapt) prima calitate a unui jurnalist. Ceea ce nu se prea vede pe aici, comparatiile cu brand-urile germane fiind total eronate. Cand veti reusi sa demonstrati ca orice motor diesel din lume este mai bun decat HDI-ul, atunci cred ca voi mai citi vreun "review" de aici.
PS E real, sau un copy/paste?
-3.0hdi, acelasi de pe c5 a primit cu un punct in plus pt C6....
-C6 a primit 1 pct mai putin pt consum
-C6 a primit 1 pct in plus pt interior
-C6 a primit 1 pct mai putin pt Clitate/pret
-C6 a primit 1 pct mai putin pt Vizibilitate
Acestea nu le comentez dar as vrea sa comentez urmatoarele:
C6 vs.seria 5 Vs. A6 vs. etc...
-design +10 puncte fata de concurenta
-motor 3.0 hdi = egalitate (sa nu zic ca e mai silentios decat un TDI ca imi sariti in cap... cu toate ca stiti si viu lucrul asta...)
-confort +10 puncte fata de concurenta (ori e sport ori e limuzina), confortul tip seria 5 sau A6 este cu mult depasit de C6, iar elementele sportive (care de fapt nu prea au ce cauta la o masina de genul asta) apartin germanelor. O masina sport ar trebui sa fie sport ...
-Interior, +10pcte
-tinuta de drum NO COMMENT (peste orice vreti voi - dpdv confort)
-etc, etc,etc
-OZN +numai 10 pcte
Este greu, foarte greu sa lasam prejudecatile la o parte si sa incercam sa uitam tot ce stiam (SAU CREDEAM) pana acum...
Iata si partile proaste:
-e franceza minus 100pcte
-e altfel si nu seamana cu altele minus 100 pcte
-e la acelasi pret cu germanele minus 100 pcte (parerea mea e ca ar fi trebuit sa fie cu vreo 20000euro mai scumpa... se vindea mai bine...)
Concluziile le trageti voi.
Pacat ca cei care au bani nu au si curaj sa incerce asa ceva...
Pt mine, o masina de nota 100.
Acum imi dau seama ca never ever nu or sa faca francezii o masina care sa concureze cu greii din clasa premium sunt departe rau din pacate...
Urasc manelistii sunt rasist dar din pacate urasc si prostii gen @Alexandru cu comentariile lui absolut cretine.
Daca Gutza isi ia maine C6 full ce darcu faci ma ? iti mai iei si tu C6 sau te orientezi la bicicleta ca nu au manelistii asa ceva ?
Asta e explicatia de ce suntem o tara de inculti, idioti... etc Ce dracu treaba are marca de masina pe care o conduci cu manelele ? oare nu exista manelist care sa conduca Citroen...
Ce pot sa spun este ca atunci cand am ales masina, am fost la majoritatea dealerilor de masini (nemtesti, spaniole, franceze, japoneze, etc.) iar C6 a fost alegerea mea pentru ca mi-a oferit cel mai bun raport pret/calitate/optionale. Chiar daca am dat peste 50.000 euro pe ea, orice alta marca, LA ACELEASI OPTIONALE, m-ar fi costat peste 70.000 euro.
Parerea mea este ca, din start, trebuie sa-ti stabilesti niste prioritati, atunci cand alegi o masina.
Pentru mine prioritatile au fost:
1. siguranta
2. confortul
3. performanta
exact in aceasta ordine.
Dupa 3 ani si jumatate pot sa afirma ca am facut alegerea corecta, C6 2.7HDI indeplinind toate cerintele mele, exact asa cum le-am stabilit de la inceput.
Celor care pun confortul pe locul 1 sau 2 le recomand cu caldura un C6. Nu o sa gasiti o oferta mai buna, la banii astia.
Confortul dat insa de hidractiv e inegalabil, ceva mai bun nu primesti nici pe S-Class (doar ca acolo intra la optionale si cu un pret astronomic), si e hidractic vs airmatic, e hidro-pneumatic vs just pneumatic. Hidractiv 3+ e un sistem extraordinar, cu 6 sfere (fata de 4 de pe hidractiv 3 sau 4 pistoane de4 pe airmatic) celelalte 2 sfere fiind central amplasate pe centrul fiecare punti si regland presiunea sferelor de la roti (stanga-dreapta). Nu cred ca poti pierde masina asta in curbe, oricat pare la inceput sa se incline, la un moment dat acest ruliu se limiteaza chiar daca viteza de abordare a virajului creste simtitor. La viteza mare de abordare a curbei, suspensia de pe partea exterioara va deveni beton. La demaraje, suspensia spate va limita aplecarea spatelui masinii peste o anumita limita, impiedecand un Transfer mare de masa si scaderea aderentei.Invers, la franare, suspensi fata va limita coborarea botului peste o anumita limita, Masina practic ramanand dreapta pe parcursul franarii. Ca si confort...nu mai vorbim. Sa nu uitam ca toti ceilalti au luat licenta de la Citroen (inclusiv Mercedes). Asta e domeniul imbatabil al lor.
Per ansamblu insa, sigla si minusurile mentionate mai sus (si alte cateva, toate facand C6 sa fie o lucrare superba dar neterminata) nu conving pe cei care isi pemit modelul de nou (nu mai e cazul, dar ca principiu) sa il si achizitioneze, adica. Aceleasi date ca pe XF, un 4x4, un facelift pe parcurs care sa fie adus si optiuni noi de ultima generatie, o oarecare imbunatatire/modernizare a designului interior si toate astea fara o crestere a pretului (care in versiune de top ajunge, cum spuneam, la 57k, probabil ca ar fi facut pe mult mai multi potential cumparatori sa spuna un "heeei, interesant....ia sa vedem!"
vroiam sa scriu "o cutie automata, foarte buna, fiabila....."
Esti paralel cu domeniul auto...