Sambata, 27.12.2008
- Comenteaza
- Trimite pe:
In vara acestui an am avut ocazia de a petrece cateva zile la bordul noii generatii Honda Accord. Impresiile au fost mai mult decat pozitive drept pentru care am incercat sa vedem daca experienta se va repeta si in cazul variantei break, recunoscuta in gama constructorului nipon dupa indicativul Tourer.
Design sportiv
Spre deosebire de vechea generatie, Accord Tourer renunta la designul controversat, care aducea foarte mult a vehicul mortuar, si imprumuta din liniile agresive ale variantei sedan. Astfel, partea frontala este o copie la indigo a berlinei, singurele deosebiri fiind lasate in seama posteriorului. Acesta devine robust, cu linii ferme, gata sa impresioneze chiar si cei mai vehementi contestatari ai conceptului de break.
Forma arcuita a hayonului aduce foarte mult cu cea a unui hatchback compact, drept pentru care break-ul capata trasaturi sportive. Linia ciudata a blocurilor optice fata se transmite si stopurilor contribuind insa la un echilibru de design si la respectarea noii filosofii inaugurate de japonezi.
Elementele cromate isi fac si aici simtita prezenta, de la manerele portierelor si pana la grila frontala. Cele doua tevi de esapament, regasite doar pe versiunea pentru premianti, de 2.4 litri benzina, amplifica sportivitatea si creeaza o simetrie perfecta cu cele doua bare de amarare din inox fixate pe acoperis.
Dimensiuni generoase
Cum era si normal, japonezii au cautat sa minimalizeze costurile atunci cand a venit vorba de crearea a doua variante de caroserie, drept pentru care noua platforma a generatiei Accord este aceeasi si in cazul sedanului si in cazul Tourer-ului, inregistrandu-se un procentaj de 75% de elemente comune.
Ambele variante au un ampatament identic, de 2705 mm, ceea ce inseamna cu 35 de mm mai mult in cazul sedanului si cu 18 mm mai putin in cazul Tourer-ului, comparativ cu vechea generatie. Si in cazul latimii cifrele au crescut in comparatie cu vechiul Accord, cei 1840 de mm insemnand de fapt un spatiu interior mai mare. Ecartamentul a crescut si el cu 75 de mm, totalizand in prezent 1590 de mm.
In ciuda cresterii in dimensiuni, Tourer-ul nu se poate lauda cu o capacitate a portbagajului suficienta pentru o familie numeroasa. In conditii normale, acesta poate inghiti pana la 406 litri, ceea ce se traduce in "nu foarte multe". Exista insa intotdeauna posibilitatea rabatarii banchetei spate.
Interior cu aspiratii premium
Ca si in cazul variantei sedan, Accord Tourer incearca sa patrunda pe segmentul greilor, adica pe piata modelelor premium, dominata in acest moment de marcile germane. Calitatea materialelor ramane la fel de buna, finisajele completand si ele pozitiv un habitaclu de bun simt, ordonat si ergonomic. Tapiseria din piele, plasticul consolei de bord si insertiile de inox condimenteaza viata pasagerilor la bordul lui Accord Tourer.
Tipic pentru constructorii japonezi, lista echiparilor este una foarte larga si include atat sisteme de siguranta de ultima generatie cat si functii banale care imbunatatesc confortul si usureaza viata soferului. Astfel, la bordul lui Accord Tourer, cei interesati pot gasi un sistem multimedia de inalta performanta, conexiuni pentru iPod sau Mp3 Player dar si deja "banalul" sistem audio cu magazie de 6 CD-uri.
Scaunele incalzite, cu doua trepte de selectie, actionate electronic completeaza si ele lista dotarilor premium. Ceea ce dezamageste insa la acest capitol este reglajul lombar, care se face manual si dovedeste ca Honda mai are ceva de lucrat la functionalitatea scaunului si la diversificarea pozitiilor de reglare, daca vrea sa se bata pe segmentul premium. Compenseaza insa confortul oferit de scaune la drum lung si sustinerea laterala.
Lista dotarilor continua cu comenzi electronice pentru deschiderea si inchiderea portbagajului, senzori de ploaie si lumini dar si cu o camera pentru mersul cu spatele, foarte utila in locurile de parcare stramte.
Ca si in cazul sedanului, Accord Tourer beneficiaza de sisteme de siguranta multiple, AFU, ABS, EBD, airbaguri frontale, laterale si cortina, dar si de functiile CMBS si ACC. Lipseste de pe Tourer functia LKAS, care avertizeaza soferul in cazul depasirii benzii de demarcatie si apoi corecteaza automat traiectoria.
200 de cai si o transmisie automata
Sub capota versiunii testate de noi s-a aflat acelasi propulsor de 2.4 litri i-vvtec, capabil sa dezvolte 200 de cai putere la 7000 de rotatii si un cuplu motor de 234 Nm la 4500 de rpm. Desi cifrele par suficiente pentru un model de clasa medie, Tourer-ul simte nevoia, ca si in cazul sedanului, unui cuplu mai mare. Compenseaza insa transmisia automata cu cinci rapoarte care imbunatateste performantele si face ca masina sa se simta foarte bine la peste 6500 de rpm.
Cum era si normal, clientii vor avea la dispozitie si o treapta S, in care rapoartele se vor schimba cat mai sus pentru a exploata la maxim potentialul masinii. Calitatiile cutiei automate se vad insa cel mai bine in depasiri, in viraje stranse sau in situatii limita, cand masina nu te lasa la greu si iti vine in ajutor cu o forta suficienta pentru a te scoate din bucluc. Pentru fanii condusului sportiv, Honda a instalat si doua padele in spatele volanului, care vor ajuta soferul sa schimbe treptele dupa bunul sau plac.
Suspensii si consum
Suspensiile raman, ca si la sedan, un capitol la care Honda a punctat bine, inginerii japonezi reusind sa gaseasca solutia optima pentru confort si comportament exemplar in viraje. Totusi, in cazul break-ului curbele stranse nu se vor mai simti atat de bine ca in cazul variantei cu patru usi, pentru ca Tourer-ul lasa impresia unei instabilitati usoare. Vei fi tentat sa simti in orice moment ca posteriorul masinii iti imprima o oarecare instabilitate si un usor caracter supravirator. Noroc ca exista sistemul VSA, care corecteaza traiectoria masinii atunci cand aceasta incepe sa derapeze.
O alta diferenta majora intre varianta sedan testata anterior si cea Tourer testata saptamana trecuta este consumul. Vorbim de aceeasi motorizare dar de transmisii diferite. Cutia automata cu care a fost echipat Tourer-ul nostru a modificat radical consumul urban, extraurban si implicit mediu. In conditiile in care nu fortezi prea tare pedala de acceleratie, intr-un Bucuresti mereu aglomerat, consumul poate urca pana la 14.5 litri la 100 de km, fara instalatia de aer conditionat pornita. In mediul extraurban, fara a depasi viteza de 140 km/h, consumul a reusit sa indice o valoare de 9.5-10 litri la 100 de km.
Pretul de la care porneste varianta break a modelului Accord este bineinteles mai mare, fiind unul destul de piperat, pentru ca in Romania, Tourer-ul este disponibil cu doar doua motorizari: un diesel de 2.2 litri si benzina testata de noi. In echiparea de top, pretul sau poate ajunge pana la 32.939 de euro, o suma care poate afecta serios bugetul unei familii medii. Pentru cei care dispun insa de resurse, calitatea japoneza ii va multumi pe deplin, Tourer-ul dovedindu-se un prieten credincios, gata sa transforme orice drum intr-o croaziera placuta.
Ştiri despre Honda
-
Potrivit celor mai recente informații, Honda NSX va primi o nouă generație, dar aceasta va fi pur electrică. Debutul este programat pentru 2027-2028. (Miercuri, 21 August)
-
Constructorul japonez de automobile a confirmată că versiunea de serie a conceptului Prelude, prezentat anul trecut, va fi disponibilă în Europa. Conceptul va fi prezent la Festivalul Viteze de la Goodwood. (Marti, 09 Iulie)
-
Mugen a prezentat o serie de elemente aerodinamice dezvoltate special pentru noua Honda Civic Type R. Acestea îmbunătățesc apăsarea aerodinamică a mașinii cu 25%. (Miercuri, 08 Mai)
-
Honda și Nissan se gândesc la un parteneriat pentru dezvoltarea de mașini cu zero emisii. De asemenea, cele două companii vor să colaboreze și pentru diferite soluții software. (Vineri, 15 Martie)
-
Honda prezintă noul CR-V e:FCEV sau, cu alte cuvinte, o versiune plug-in hybrid alimentată cu hidrogen. Momentan este disponibilă doar în SUA, dar s-ar putea să ajungă și pe piața din Japonia. (Miercuri, 28 Februarie)
Comentarii (1)
Adauga un comentariu