Zvonurile legate de vânzarea Alfa Romeo ies din nou la suprafaţă
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Surse citate de AutomotiveNews sugerează că Sergio Marchionne oscilează între păstrarea şi vânzarea mărcii Alfa Romeo. Directorul concernului italian trece printr-o luptă internă fără precedent, în urma căreia trebuie să decidă dacă preferă să renunţe la tradiţie şi să obţină o sumă însemnată de bani rapid sau să se străduiască să pună celebra marcă din Milano înapoi pe picioare. Ferdinand Piech şi-a exprimat public intenţia de a cumpăra marca Alfa Romeo şi a declarat că Volkswagen este singurul producător care ar putea să scoată marca milaneză din datorii.
Ulterior, Sergio Marchionne a declarat că ar prefera să păstreze Alfa Romeo. Unele surse declară că Volkswagen şi Fiat discută în secret despre o eventuală vânzare a mărcii Alfa Romeo de aproape patru luni, dar Sergio Marchionne nu este încă hotărât. Pe de o parte, Alfa Romeo face parte din strategia Grupului Fiat pentru viitor, dar marca este menţionată destul de rar în aceste planuri. Mai precis, deşi italienii luau în considerare închiderea mărcii Lancia şi vânzarea produselor acestei mărci sub sigla Chrysler, au hotărât ulterior să vândă modelele Chrysler în Europa sub sigla Lancia, excepţia de la regulă fiind piaţa din Marea Britanie.
Marca Alfa Romeo ar fi trebuit să vândă unele modele Dodge, dar situaţia nu a fost definitivată public până în prezent, singurele legături fiind în Statele Unite ale Americii cu unele modele Chrysler şi Jeep.
Alfa Romeo este cel mai mare eşec al lui Marchionne, marca nereuşind să obţină niciun profit în ultimii şase ani. Mai mult, sunt şanse ca Alfa Romeo să nu fi înregistrat niciun profit în ultimii zece ani. Vânzările din 2010 abia vor depăşi 120.000 de unităţi, nici măcar jumătate din cele 300.000 prefigurate de italieni. Mai mult, Marchionne a declarat că are un plan pentru a creşte vânzările Alfa Romeo la 500.000 unităţi pe an până în 2014, dar analiştii pieţei sunt sceptici.CE S-AR ÎNTÂMPLA DACĂ FIAT VINDE ALFA ROMEO
Dacă Fiat vinde Alfa Romeo, va obţine între 1.5 şi două miliarde de euro. Pe lângă asta, va face o economie estimată la 1.5 miliarde de euro în costuri de dezvoltare, din moment ce nu vor fi nevoiţi să lanseze încă cinci modele Alfa Romeo în perioada 2012-2014. Profitul Grupului Fiat ar creşte în anii 2011 şi 2012 prin eliminarea pierderilor reprezentate de Alfa Romeo. În plus, Dodge ar putea fi reintrodusă ca marcă sportivă în Europa şi ar face acest lucru fără să suprapună Lancia.
DACĂ FIAT NU VINDE ALFA ROMEO
Pe de altă parte, dacă Fiat păstrează Alfa Romeo, va avea un profit marginal mai bun în 2014 şi ar putea să îşi achite toate datoriile până atunci.
Totodată, prin vânzarea Magneti Marelli, Comau şi Teksid, Fiat ar putea obţine aceeiaşi sumă de bani pe care ar obţine-o în urma vânzării Alfa Romeo, iar investitorii ar fi mai fericiţi, consideră unii analişti. În plus, versiunea relansată a mărcii Alfa Romeo ar avea un profit marginal de aproximativ 10 procente. Graţie acestui lucru, Fiat ar putea obţine un profit operaţional anual de 3.5 miliarde de euro, promis de Marchionne până în 2014. Alianţa Fiat-Chrysler va economisi bani prin utilizarea multiplă a platformelor Alfa Romeo, iar concernul ar putea intra mai agresiv pe pieţele din China şi Rusia. Dacă păstrează Alfa Romeo, Fiat nu ar mai constrâns să obţină profit din segmente cu un profit marginal extrem de redus dat fiind preţul mic de achiziţie.Via | AutomotiveNews (înreg.) | Carscoop
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Alfa Romeo in Romania
-
Alfa Romeo 4C Preţ: 66.960 €
-
Alfa Romeo 4C Spider Preţ: 76.880 €
-
Alfa Romeo Giulia Preţ: 33.825 - 73.185 €
-
Alfa Romeo Giulietta Preţ: 21.619 - 29.750 €
-
Alfa Romeo Stelvio Preţ: n/a - 96.250 €
Ultimele stiri din Industrie
-
Lotus a anunțat oficial că renunță la planul său de a deveni o marcă pur electrică până la finalul actualului deceniu. Viitoarele modele ale mărcii vor fi hibride și electrice cu range extender. (21.11)
-
Peste 4000 de angajați Ford din Europa urmează să fie concediați în următorii 3 ani. Forța de muncă a mărcii în Europa va fi redusă cu aproape 15% ca o măsură de reducere a costurilor. (21.11)
-
Stellantis a dezvăluit oficial o nouă arhitectură care va fi prezentă la viitoarele SUV-uri și camionete ale Grupului. Noua platformă STLA Frame va oferi cea mai multă flexibilitate dintre toate platformele, deoarece va fi compatibilă cu motoare termice, hibride, electrice și chiar cu range extender și cu hidrogen. (20.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
Pur si simplu nu se leaga:Vw de Alfa Romeo.
Daca ar fi sa plece de la Fiat, o alternativa bune ar fi BMW,dar nici intr-un caz VW.
a era sa uit, vw pune motoare w12 tdi pe masinile lor findca sta se cere pe piata, nu ca ar ave ei o placere in acest sens, e simplu, vrei sa supravietuiesti dansezi cum canta muzica , e cea mai eficienta metoda.
Seat - a fost la fiat ce era ce a ajuns ?
Bentley, Lamborghini,Bugatti - erau aprope in faliment unde sunt acum ?
Skoda - o marca ieftina in grupul Vag, care vinde de 5X cat Fiat, de ce ?
Suzuki - parteneriat cu Vag or sa scoata 14 modele noi pana in 2015 si asta e de rau nu ?