Acest model special este dedicat victoriei obținute de Sebastien Loeb pe celebra urcare montană de la Pikes Peak la volanul unui Peugeot 208 T16. Versiunea de stradă care, se pare, se află în pregătire, va folosi drept bază actualul hot hatch Peugeot 208 GTI. Va folosi un motor de 1.6 litri supraalimentat prin sistem turbo ce va dezvolta 230 CP, cu 30 CP mai mulți față de actualul GTI.
Asta înseamnă că un 208 GTI Pikes Peak va putea accelera de la 0 la 100 km/oră în mai puțin de șapte secunde, iar viteza de top va fi de 225 km/oră. Dacă aceste cifre nu vi se par impresionante, mai există și posibilitatea ca Peugeot să lanseze un viitor model 208 R propulsat de un motor de 1.6 litri turbo ce va dezvolta 270 CP și 330 Nm!
Via wolrdcarfans
Mai pardon. Nici emblema 'R' nu prea avea legatura cu VW, ci mai mult cu japonezele sportive. Iar acronimul GTI era folosit cu mult timp inaintea lui VW.
Iar prima masina numita GTi (cu i mic) a fost Maserati 3500 , o versiune limitata care si-a inceput productia in anul 1961 si nu s-au vandut mai mult de 500 de modele cu emblema GTi
GTI models include:
Citroën Visa GTI
Citroën AX GTI
Citroën BX GTI
Citroën CX 2400 GTI
Maserati 3500 GTI
Nissan Almera GTi
Peugeot 106 GTI
Peugeot 205 GTI
Peugeot 206 GTI
Peugeot 207 GTI
Peugeot 208 GTi
Peugeot 306 GTi
Peugeot 308 GTi
Peugeot 309 GTI and Peugeot 309 GTI16
Proton Satria GTi
Rover Metro GTi
SEAT Ibiza GTI
Suzuki Swift GTi
Volkswagen Golf GTI
Volkswagen Polo GTI
Volkswagen Lupo GTI
http://en.wikipedia.org/wiki/Grand_Tourer_Injection
================
VW nu are monopolul pe acronimul GTI si nici nu va avea vreodata. Restul, sunt discutii subiective si patimase.