Zvonuri: Alianţa Suzuki-Volkswagen mai primeşte o şansă

de Dragoș Băltățeanu
Luni, 29.07.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Suzuki şi Volkswagen trec de ceva vreme printr-un lung divorţ. Cele două mărci vor să rupă o alianţă formată în 2009, dar ultimele informaţii spun că Suzuki încearcă să repare relaţia pe care o are cu Volkswagen.

Urmareste Automarket
Suzuki şi Volkswagen şi-au unit destinele în 2009, când marca din Germania a cumpărat 20% din acţiunile Suzuki. Ceea ce părea o alianţă interesantă şi beneficii pentru ambele părţi s-a degradat însă rapid. Mai interesant este că cele două părţi nu s-au înţeles civilizat şi nu au reuşit să decidă modul în care se vor despărţii. Aşa că au ajuns la tribunal, după ce Volkwagen a acuzat că Suzuki cumpără motoare diesel de la Fiat încălcând astfel termenii alianţei.

Relaţia dintre cele două mărci s-a degradat până în punctul în care cei doi preşedinţi nu îşi mai vorbeau.

Şi întocmai ca într-o relaţie dintre doi oameni, Suzuki avea să ceară divorţul. Iar acest lucru urma să fie decis de un tribunal. Procesul a început în 2012, când Suzuki a cerut plecarea celor de Volkswagen şi recuperarea procentului deţinut de VW. Însă lucrurile au început să ia acum o nouă turnură.

Conform jurnalilştilor de la Automotive News, Suzuki a decis să dea o nouă şansă relaţiei cu Volkswagen. Cele două parţi ar fi participat la o întâlnire secretă cu uşile închise la Londra. Cele două parţi ar fi ajuns la concluzia că alianţa este totuşi benefică şi că vor încerca să pună lucurile în ordine. Ambele părţi au negat existenţa acestor discuţii, dar surse apropiate Automotive News spun că Suzuki şi Volkswagen vor da o nouă şansă acestei alianţe şi vor încerca să şi profite din acest lucru. 

Via Automotive News (înreg.), Autoblog

Comentarii (8)

  • Marian
    Interesanta stirea: " Aşa că au ajuns la tribunal, după ce Volkwagen a acuzat că Suzuki vinde motoare diesel către Fiat încălcând astfel termenii alianţei."
    Cu astfel de acuzatii cred ca se incheie rapid procesul. Ce idioti si astia de la Fiat, sa cumpere motoare diesel de la japonezi.
    1 27
  • 1. Suzuki fiind un producator ”relativ mic” are tot interesul sa faca parteneriate
    2. VAG poate profita si de un parteneriat cu Suzuki dar in mod sigur viseaza sa ii cumpere definitiv:
    a) pe partea auto ar avea un reprezentat de notorietate in Japonia, ar beneficia de pozitia lor pe piata sud-estica a Asiei si de experienta acestora in masini mici
    b) pe partea moto ar fi marea afacere... Suzuki sunt pe locul 3 in lume si de asemenea sunt profitabili, ar rentabiliza cu tehnologiile lor Ducati (marca de motociclete sport-premium) si nu ar mai visa decat sa cumpere Moto Guzzi (ca marca de lux si concurenta directa pt chopperele Harley Davidson)
    4) Daca ulterior ar reusi sa achizitioneze Alfa Romeo ar avea o gama arhicompleta... iar visul lui Ferdinand Piech ar deveni realitate)
    19 2
  • Decat sa ia motoare de la VW mai bn dau faliment. Nu le sufar , sunt atat de stricacioase incat tie greu sa le incadrezi intre rahat si diaree.
    8 15
  • Intrebare: conducerea Suzuki este aceiasi ca cea din 2009? Daca nu, asta ar putea fi o explicatie a acestei stiri.
    17 0
  • Vasilica
    5. Reteaua de dealeri Suzuki din tari ca India este destul de mare si ii intereseaza pe vw.
    16 0
  • @ LauCalin
    Osamu Suzuki desi se apropie de 90 ani va fi presedintele Suzuki cat timp va fi in viata . Insa si-a dat seama ca are sanse egale cu zero sa castige procesul de la Londra ( in care spera sa-i oblige pe cei de la VW sa-si vanda catre Suzuki cele 20 % din actiuni ) si a ales ( parerea mea ) cea mai buna varianta si anume sa se impace cu Ferdinand Piech, patriarhul VW . Potrivit acordului din 2009, VW Group nu-si poate mari pachetul de actiuni in cadrul Suzuki fara acordul Suzuki in schimb orice alta parte poate sa cumpere actiunile disponibile listate la bursa din Tokyo ( aprox. 55 % din actiunile Suzuki se tranzactioneaza liber ) . In ultimele luni atat Nikkei cat si Manager-Magazin din Germania au avut stiri prin care se spunea ca Porsche Automobil Holding SE ( cel mai mare actionar VW Group cu 54 % din actiuni ) ar dori sa cumpere direct sau indirect aprox. 30 % din actiunile Suzuki, ce ar face ca VW Group sa controleze indirect aproape 51 % din actiunile Suzuki si prin urmare sa preia controlul total . Oricum pe termen mediu Suzuki va deveni in totalitate o marca VW Group pentru ca importanta sa in Asia este foarte importanta pentru VW Group . VW Group in Asia este extrem de puternic doar in China, insa in restul Asiei unde Suzuki vinde peste 2 mil de masini anual, VW Group vinde 100,000 .
    14 3
  • Astazi zambesc ...

    Actul de capitulare al japoniei la sfarsitul celui de-al II-lea razboi mondial a fost redactat in asa maniera incat in clipa in care a fost anuntat la radio, foarte putini japonezi au realizat ce se intampla. Madria ... :)

    Daca avem zicala ca istoria se repeta, astazi e doar o mica reiterare a ei in practica. Cum spuneam, zambesc. Pentru ca n-am de ce sa rad din toata inima de un lucru care era clar in ziua in care batranelul si-a ridicat poalele-n cap calcandu-si cuvantul dat in fata mapamondului.

    Cine are impresia ca japonezii (in marea majoritate) mai tin la onoare, sa-si aduca aminte ca in ziua de azi prea putini au mai ramas imuni la mirosul banilor. Iar japonezii nu sunt nici zei si nici perfectiunea intruchipata pe suprafata Terrei. Sunt oameni, ca oricare altii.
    14 5
  • Oh shut up!
    http://www.automarket.ro/stiri/suzuki-neaga-discutiile-privind-reluarea-colaborarii-cu-volkswagen-52256.html
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru