Zi istorica: marii producatori auto formeaza Alianta pentru Hidrogen
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Zi istorica in industria auto. Opt dintre cele mai importante grupuri auto ale lumii au anuntat ca isi unesc fortele pentru dezvoltarea si conceperea unor game de modele electrice pe baza de celule de hidrogen. Daimler, Ford, General Motors, Honda, Hyundai, Kia, Renault-Nissan si Toyota vor colabora in urmatorii ani pentru dezvoltarea unei tehnologii care astazi este disponibila doar pentru unele concepte si modele experimentale aparute la saloanele auto.
Cei opt producatori au semnat o intelegere prin care anunta ca isi propun ca tinta anul 2015 pentru startul comercializarii in masa a unor modele bazate pe hidrogen. Insa, in conditiile in care fiecare producator are un plan prestabilit, unele lansari ale modelelor de acest tip ar putea sa aiba loc pana in acel moment, iar ltele dupa.
Semnatarii acordului Alianta pentru Hidrogen sustin ca au cerut deja guvernelor lumii dezvoltarea unei retele viabile de alimentare a modelelor pe baza de hidrogen. Aceasta va trebui sa fie inedajuns de densa pentru a satisface nevoile de mobilitate ale clientilor si va trebui realizata pana in 2015.
"Pentru a asigura o introducere de succes pe piata pentru acest tip de modele, trebuie construita o infrastructura de alimentare si servicii cu suficienta densitate incat sa acopere nevoilor masinilor pe hidrogen.
Reteaua trebuie construita pana in 2015 si va trebui creata dinspre zonele metropolitane, prin coridoare, inspre zone ridicate de acoperire", se arata in documentul semnat de producatorii in cauza.Noua retea de pompe de alimentare pe hidrogen va porni in Europa din Germania, urmand ca celelalte centre de dezvoltare sa fie Statele Unite, Japonia si Coreea de Sud.
VIDEO: Cum functioneaza celulele de hidrogen
via | Mercedes | Kia | Hyundai | Renault-Nissan
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Toyota a lansat modelul C-HR în 2016. Iată că în 8 ani, Toyota a atins pragul de un milion de modele C-HR vândute pe piața europeană. (22.12)
-
Toyota oferă acum modelul Alphard sub forma unui Plug-in Hybrid. Cu o autonomie electrică de 73 de kilometri, este primul monovolum PHEV de pe piața japoneză. (22.12)
-
Tesla a emis o rechemare pentru aproape 700.000 de modele în Statele Unite ale Americii, din cauza unei probleme cu indicatorul de presiune a anvelopelor. (21.12)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
Acum iaca mai vin si alde ANDREI , pesimistii lu' peste prajit, oameni de stiinta, cu 1001 (si mai ales unu) Nobeluluri in fizica atomului mic si pricajit sa traga semnalu' de la accelerat (pre nume de alarma) si sa intrebe filosofic: ba, da de unde scoateti voi hidrogen? Un fel de prelungire la intrebarea mai veche: de unde scoateti curent electric pentru baterii? Raspunsul rapid ar fi: din fund de pe stanga. Da' pen' ca sunteti finuti vom spune: pune mana si citeste, nenica, sunt o sumedenie de resurse care pot "sa-ti deie" curent de nu ai dejte la mani si la picere. Da' e usor sa o faci pe cazutu'n poponeata si pe interesantu', ashei, domnu' ANDREI?
si on-topic....lucrurile se misca si e bine.
Oricum sfatul meu(sa nu radeti):cumparati-va acum o masina benzina/diesel cateva canistre de combustibil,puneti-le la pastrare ca sa aveti ce arata nepotilor,ca nu se stie!
< http://green.autoblog.com/2009/09/09/oems-go-all-out-to-defend-fuel-cells-but-hide-hydrogen-angle/ >
Honde mai vazusem de cateva ori dar si Toyote.
Nu ati auzit de HONDA FCX Clarity? Articole scrise in bataie de joc...
Tot ce s-a construit pana acum - inclusiv celebrul BMW Hydrogen 7 - reprezinta experimente ale constructorilor si sunt denumite ca atare chiar de catre acestia. In momentul in care un producator va dezvolta in productie de serie un astfel de model, vom fi primii care vor scrie despre acest lucru.
Numai bine.
Eu unu sunt de parere ca nu renteaza hidrogenu si nu o sa rezolve nimic-este exact ca si cu becurile ecologice o mare prostie ca sa alimenteze dorinta verde a unor idioti. Nu cred ca ai 50 000 de euro sa dai pe un Logan pe Hidrogen.
Sun convins ca exista solutii mai simple si mai ecologice la mediu si buzunar (http://www.youtube.com/watch?v=6Rb_rDkwGnU)
Mai cauta si tu pe "Goagal" nu mai asculta hipnotizat de corporatisti care te mint frumos sa iti ia banii pe o masina nerentabila care costa cat un iaht numai ca sa nu platim o taxa pe emisiile de CO2 , Ai auzit de Diesel cu HO?
Da, dar spre deosebire de ce ati spus voi, acele modele circula pe strazi si nu sunt doar "unele concepte si modele experimentale aparute la saloanele auto"
http://automobiles.honda.com/fcx-clarity/
Deocamdata sunt decat 10, vor urma 200 in urmatorii trei ani (tot in California)
Nu mai comenta degeaba daca n-ai auzit decat de Logan si de Golf.
Hydrogen 7 - Paris 2006
"modele experimentale aparute la saloanele auto"
Care-i neconcordanta intre ce am spus in informatie si lansarile oficiale ale modelelor?
In rest, este cat se poate de "masina" si cat se poate de serie. Daca toti acesti producatori se aliaza in cercetarea si constructia de masini pe hidrogen, atunci costul lor va scadea mult.
Acum mai bine de 100 ani, o masina pe care azi o consideram caruta costa incredibil de mult pentru buzunarul cetateanului normal, dar cu timpul, fabricandu-se intr-un numar foarte mare, costul lor a scazut enorm.
Daca hibridele sunt, intr-adevar, frectie la picior de lemn si un pur exercitiu de marketing, treaba cu hidrogenul ar trebui tratata cat se poate de serios. Mai ales ca vorbim de emisii ZERO si independenta totala fata de petrolisti.
Oricum metode de a produce energie sunt cel putin 30-50 de modele diferite, unele avand la baza si energia nucleara (pile nucleare), diferite baze care pot produce energie si mai ales, energia solara, eoliana si evident, termala si hidro. Sunt gramezi de idei dar trebuie bani pentru testare si bani pentru modele, iar asta nu doresc petrolistii.
Cred ca va imaginati ca sunt cateva tari care vor muri de foame daca nu vor exporta masiv petrolul... plus ca problema care poate aparea este ca benzina este totusi un produs minor al petrolului. Sunt peste 3000 de medicamente si vreo 20000 de produse auxiliare, gen plasticul, care se produc din petrol, daca acesta dispare... nu vor exista metode a-l inlocui.
Iar poluarea se combate foarte foarte usor, se numeste impadurire. Se numeste -----> nu se mai taie copaci.... nu se mai dezpaduresc insule si evident.... avem grija de planeta noastra.
Intrebarea finala este... ce consideram noi mai important? Un viitor pentru copii copiilor nostrii sau motoarele V8 si V12?
Pe alta parte, domnu ANDREI, daca nenii astia, zece, o pun pe hidrogen insemna ca ceva "e putred in Danemarca", intelegi? Insemna ca nenii astia au mirosit ei ceva pe acolo. Pe acolo adica dupa ceva studii, presupuneri, previziuni etc. Daca la nenii astia le miroase mai bine hidrogenu' insemna ca asa e.
Pe de cealalata parte, domnu' ANDREI, tu ca si cumparator ai LIBERTATEA sa hotarasti daca si cand sa iti cumperi o masina de asta nerentabila. Nimeni nu-ti baga'n pumnu'n gura si mana'n buzunar sa iti cumperi nush ce masina. corect? Ei, adica noi, cumparatorii vom avea ultimul cuvant de spus, si noi, vom hotara care combustibil este OK pentru noi. Dar inainte de a vorbi de hipnoza, minciuni si etc, poa' imi spui si mie de ce 99% dintre cumparatori viseaza frumos la o masina de 900CP care iti consuma o banita de benzina de avion la fiecare salt de broasca beata? Unde rentabilitatea, domnu', in ecuatia data?
Sau asta cu hidrogenul vor sa ne-o bage pe gat inca 100 de ani pana vor constientiza ca tot masinile total Electrice sunt cele mai fiabile ?
Nimic nu este facut pentru Planeta sau pentru Oameni, ci pentru a le UMFLA lor buzunarele, oameni buni !