Airbag-ul pentru șofer a fost introdus în anii '80 și de atunci a salvat nenumărate vieți. În prezent, acest element de siguranță este standard pe majoritatea mașinilor.
În ultimii 30 de ani, airbag-ul a fost întotdeauna montat în centrul volanului, iar acest lucru impune câteva limitări în ceea ce privește designul unui volan. Germanii de la ZF vor să schimbe acest lucru și să le dea designerilor mai multă libertate.
ZF Lifetec a prezentat o nouă generație de volan. În cazul său, airbag-ul se declanșează din partea superioară, prin "inelul" de sus, către conducătorul auto.
Mulțumită repoziționării airbag-ului, centrul volanului rămâne liber, astfel că aici poate fi instalat, de pildă, un display. Sau, potrivit reprezentanților ZF, o serie de butoane tactile prin intermediul cărora poți controla diferite funcții ale sistemului multimedia.
Tot în centrul acestui volan de generație nouă poate fi instalat și un buton rotativ care să îi permită șoferului să opereze diversele funcții în siguranță.
Asemănător cu ce vedem pe monoposturile de Formula 1, dacă vrei.via ZF Lifetec
sau daca ai mana oblic pe volan sau il tii de la "ora 12".. si te izbeste mana ta in fata cand se declanseaza..
Lumea asta o ia razna si germanii se pare ca sunt dusi tare.
Nu mai conteaza siguranta, conteaza ca e ca la formula 1, ca toti sunt piloti de formula 1 in zilele astea.
Să pună o holograma AI acolo mai bine.
@eu: fii sigur ca s-au gandit si la asta, ai mai jos poza cu airbagul explodat, care acopera o zona perfect rotunda in jurul volanului.
@@eu: intri deja in particularitati. mana la ora 12 este complet gresit. cocalarii pe care ii vezi cu mana la 12 sunt un exemplu de asa nu si reprezinta cazuistica in selectia naturala a lui darwin. nu fii ca ei!!
PS: eu vreau un ecran pe buna scaunului, ca ma mai uit intre picioare din cand in cand