ZF a dezvăluit o transmisie automată cu nouă trepte
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Specialiştii de la ZF au prezentat o nouă transmisie automată. Pe lângă numărul record de trepte de viteză, nouă, unitatea este destinată utilizării la automobile cu motoare amplasate transversal. Acest lucru înseamnă că transmisia ZF cu nouă trepte va fi imprementată pe un model cu tracţiune faţă. Potrivit primelor informaţii, noua transmisie va debuta pe un model Chrysler, dar sunt şanse mari să ajungă apoi pe modelele BMW cu tracţiune faţă şi în gamele altor constructori.
În primă fază, transmisia automată cu nouă trepte de la ZF va fi fabricată la uzina din Greenville. Ulterior, această transmisie s-ar putea fabrica şi în Europa, deşi cererea pentru unitatea respectivă ar putea face fezabil exportul pe Bătrânul Continent direct din Carolina de Sud. Motivul din spatele acestei afirmaţii este diferenţa semnificativă din punct de vedere financiar dintre importul unui automobil şi importul unui reper cum este o cutie de viteze.
Noua cutie de viteze promite un modul de control extrem de inteligent, care elimină fenomenul de stepping (n.r.
– schimbarea constantă a treptelor de viteză până la atingerea treptei de vârf). Graţie modulului de schimbare preluat de la transmisia cu opt trepte destinată modelelor cu motorul amplasat longitudinal, schimbările de trepte vor fi extrem de rapide şi nu vor fi simţite de şofer sau de pasageri. Transmisia promite să realizeze chiar mai multe schimbări de treaptă fără ca pasagerii să simtă ceva, iar convertorul de cuplu cu amortizor integrat promite pierderi minime, care se traduc într-un răspuns optim la pedala de acceleraţie şi economie sporită de carburant.Via | Jalopnik
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Modele noi
-
DS a publicat primele imagini oficiale cu un viitor SUV coupe electric. Noul model, al cărui nume nu a fost încă dezvăluit, promite o autonomie de 750 de kilometri. (21.11)
-
Hyundai a dezvăluit oficial noul său etalon, Ioniq 9. Acesta este un SUV electric cu 3 rânduri de scaune și este cel mai avansat model din actuala gamă a mărcii sud-coreene. (21.11)
-
BMW a anunțat oficial că a produs primele prototipuri de teste ale viitorului Neue Klasse X. Vehiculele destinate testelor au fost produse în Ungaria, la uzina de la Debrecen. (20.11)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
CVT-ul e viitorul!
Am mers cu o transmisie cu opt trepte de la ZF şi este excepţională.
N-am întâlnit, până în prezent, un CVT care să fie la fel de bun precum transmisia respectivă.
Ca să nu mai vorbim de cuplul maxim pe care îl poate suporta un CVT, de reacţia la WOT şi sunetul (neplăcut mă refer) şi comportamentul general al acestui tip de transmisie (leneş, prea relaxat).
CVT-ul ar fi putut să ajungă departe, existând versiuni care pot simula o infinitate de trepte. Din păcate, costurile introducerii în producţie a unui asemenea sistem sunt prea mari, sau producătorii nu vor să lanseze aşa ceva. Pur şi simplu.
Din moment ce l-ai limitat la 6 trepte, mai face şi fel de fel de sunete la reducerea rapidă a vitezei şi la accelerări puternice, cum să mai vrei să fie competitiv?
Din punctul meu de vedere, CVT-ul este tehnologia anilor 1990, care ar fi putut să devină populară la un moment dat, dar a ratat ocazia.
Odată cu apariţia transmisiilor automate moderne, cu un convertor de cuplu performant, CVT-ul nu mai are treabă nici cu performanţa, nici cu economia de carburant.
Pur şi simplu, nu poţi să te baţi cu aşa ceva.
Să zicem că ar mai fi bun o perioadă pentru hibrizii care folosesc motoare Atkinson (primul exemplu care mi-a venit în minte), care pot oferi un randament superior la o turaţie mai scăzută şi consumă mai puţin la un mers regulat, dar tehnologia va muri într-un final, ai să vezi.
Toyota Avensis 1.8 Multidrive S Valvematic,147 CP simplu aspirat...AUR!!!
Putere mai mult decat decenta,consum de bun simt si acceleratie continua fara nici cea mai mica senzatie de schimbare...la urma urmei nu exista schimbare ci variatie continua,mereu motorul stand la un regim optim de turatie in functie de cerere.
sebaa ... tu vorbesti de pere ...
si amandoi faceti tuica buna...
dar - este stiut ( cred ) ca CVT nu prea suporta 800Nm .. si aici intra in scena cutiile celelalte
uitati-va la Mercedes - are cutii CVT pe unele masini si automate "clasice" pe altele - si singura una din diferentele intre cele doua categorii de masini este putrea/cuplul motor. Alea cu motoare puternice nu au CVT ... si daca pana si inginerii de la Mercedes sunt tampiti... atunci nu stiu ce sa mai cred :(
Personal conduc un automobil cu DSG in sase trepte.
Initial am luat masina cu gandul la sotia mea, nefiind un adept al cutiilor automate. Acum... nu as mai cumpara manuala.
Cei care nu au condus asa ceva sa nu se mai dea cu parerea. Sa circule o perioada de timp, in viata de zi cu zi, si o sa vada diferenta.
Ai mai mers si cu alte masini automate si de putere echivalenta ?
Astia sunt Mercedes pe modelele lor de varf Mercedes S600,Gulwing si Maybach toate cu 5 trepte =)))))))))))))))))),poate sa se schimbe ceva cu 9G-Tronic ca sa aiba si ehehehehehee-behehehheheee multe viteze
Ceilalti producatori care ofera transmisii cu 4-5 trepte(Toyota,Mitsubishi,Dacia,Renault,Nissan,chinezesti samd),le ofera pe masini ieftine in clasa lor in raport cu ce ofera.
Acesta transmisie este un alt pas tehnologic dar pe langa aceasta cred ca este si o chestiune de marketing.
@Victor Eu nu am auzit de masini noi cu 4+1 trepte , decat la vechile Dacii Berline , daca ai auzit te-as ruga sa imi precizezi ...