După o așteptare lungă, cuantificată în teaserele pe care Bugatti le-a prezentat începând de toamna trecută, avem în sfârșit fotografiile și informațiile oficiale legate de cel mai nou hipercar produs de cea mai pretențioasă marcă a Grupului Volkswagen. Noul Bugatti Chiron poate fi considerat urmașul de drept al lui Veyron, însă diferențele dintre cele două modele sunt majore.
Noul Bugatti Chiron păstrează arhitectura W16 a motorului dezvoltat de Bugatti pe Veyron, însă vine cu schimbări serioase la nivelul construcției acestuia: de la cilindri la pistoane, de la sistemul de evacuare din titan la sistemul turbo care este complet regândit și dotat cu turbine cu 30% mai mari decât cele de pe cea mai puternică versiune a lui Veyron. Motorul de 8.0 litri are este cvadri-turbo și produce 1500 de cai putere, deci cu 499 mai mulți decât dezvolta Veyron în momentul lansării sale. Cuplul maxim este și el imens, 1600 Nm disponibili între 2000 și 6000 rpm, și este transmis tuturor celor patru roți prin intermediul unei transmisii automate cu șapte rapoarte. Evident, sistemul de tracțiune integrală rămâne unul dintre stâlpii stabilității modelului Bugatti.
Ca informații de culoare, aflați că sistemul de răcire cu aer a pachetului turbo "mănâncă" 60.000 de litri de aer pe minut, timp în care pompa de răcire cu apă a motorului pune în mișcare 800 de litri de apă. Pe Chiron există 10 radiatoare de răcire a apei, implicit unul pentru uleiul de motor, unul pentru uleiul de transmisie și unul pentru diferențialul spate.
Evident că performanțele nu puteau fi altfel decât extraterestre: noul Bugatti Chiron reușește să accelereze de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 2.5 secunde, în timp ce viteza maximă este limitată electronic la 420 de km/h la utilizarea pe șosea.
Matematic, însă, Chiron poate urca până la peste 460 de kilometri pe oră, devenind astfel cea mai rapidă mașină produsă în serie în istoria industriei auto.În acest moment, recordul absolut este deținut de Veyron Super Sport, versiunea de 1200 CP a lui Veyron reușind să intre în Cartea Recordurilor după ce atins o viteză maximă de 430.9 km.h.
"Dedesubturi" științifico-fantastice
Caroseria lui Chiron este una de tip monococă și este construit din fibră de carbon, rigiditatea torsională ridicându-se la un nivel întâlnit printre altele pe prototipurile pe care le vedeți alergând anual în Cursa de 24 de ore de la Le Mans. Șasiul adaptiv și auspensiile au fost regândite și redesenate, iar anvelopele dezvoltate special de Michelin au o pată de contact cu solul mai mare decât în cazul precursorului lui Chiron. Dimensiunile acestora: 285/30 R20 pe față și 355/25 R21 pe spate. Frânele sunt și ele împrumutate din motorsport: discuri carboceramice și etriere cu pistoane din titan. Opt pe față și șase pe spate.Design: jumătate Veyron, jumătate personalitate proprie
La nivel estetic, noul Bugatti Chiron duce mai departe profilul lui Veyron, care la rândul său împrumutase peretele lateral în forma literei C de la un model clasic al gamei Bugatti: Type 57SC Atlantic. O altă particularitate împrumutată de la Veyron este schema duală de culori, pe care clienții o pot însă schimba cu versiuni monocolore dacă doresc acest lucru.
Foarte interesant este faptul că noul Chiron crește în dimensiuni față de Veyron, implicit la nivelul înălțimii. Astfel, modelul mărcii franco-italiene reușește să le ofere ceva mai mult spațiu ocupanților cărora oricum le sunt oferite cele mai bune elemente tehnologice și de confort de care dispune Grupul Volkswagen în acest moment. În cazul în care aceștia nu sunt mulțumiți de ceea ce oferă Bugatti, avem vești bune: designerii și inginerii mărcii sunt gata să asculte nevoile clienților și să modifice materialele și culorile din interior după nevoi.
Evident, în schimbul unor sume monstruoase de bani. Bonus: spre deosebire de Veyron, noul Chiron oferă chiar și un portbagaj în care poate intra o geantă de dimensiunile acceptate în cabina avionului.2.4 milioane de euro, 500 de exemplare produse
Noul Bugatti Chiron are un preț de pornire de 2.4 milioane de euro, opțiunile suplimentare având potențialul de a urca acest preț până spre 3 milioane. Cu toate că vorbim de o sumă prohibitivă pentru marea majoritate a iubitorilor de mașini, o treime din producția de 500 de exemplare este deja rezervată.
Cel mai interesant aspect financiar legat de noul CHiron este însă faptul că modelul Bugatti va contribui la profitul companiei după ani întregi în care Veyron a fost vândut "pe minus". Conform declarațiilor lui Wolfgang Durheimer, CEO Bugatti, "noul model va avea o contribuție pozitivă la rezultatele Grupului"
Asta inseamna sa fii mafiot!
Si cum adica "sub" sau "în mai puțin de 2.5 secunde" ? O secunda?Doua? 2.4? Imprecizia asta suna mai mult a marketing.
Nissan GT-R NISMO 0-100 in 2,4 sec iar Bugatti asta ''sukar'' scoate sub 2,5sec o fi probabil tot 2,4 sau 2,3 .... infim.
PS: Ce nu inteleg eu de ce nu au scos bijuteria aia de concept numit Gangloff. Sper ca in viitor sa mai scoata un model mai accesibil si sa semene macar 90% cu Gangloff !
https://www.youtube.com/watch?v=edffiIjTtlI
Conteaza si performanta, dar cine poate sa o alerge la adevarata ei valoare?!
Asa e. Bugatti e un nume mare in industria auto. Nissan e de consum. E o marca buna comparativa cu altele dar nimic mai mult.
Oricat s-ar stradui VAG, arma lor nu poate bate un Mercedes Benz SLR McLaren
@Dan_grc
Un SLR McLaren crede-ma ca este mai ieftin decat un Bugatti, si crede-ma ca va fii mai cautat de catre colectionari. Mercedes scrie istorie in fenomenul auto. Fara Mercedes, azi probabil circulam cu caleasca trasa de cai.
Niciodata. Bugatti e mai dorit decat un Mercedes fie el si SLR. Personal imi place SLR-ul...e mai de zi cu zi. Dar sa recunoastem ca e o masina inferioara din toate pct. de vedere Bugatti-ului.
Intru in politica. Primar e suficient?
Mercedes este Mercedes, punctum. Lauzi inutil aceasta masina in sensul in care rezultatul asteptarilor nu-i cel mai fericit. Nu intr-o lume in care exista deja de 2 ani KOENIGSEGG REGERA 5.0 V8 1,509 HP.Nu-i chiar ''o navă spațială cu motoare cu antimaterie, viteze warp'' cum se zicea mai sus.
@WJH Bugatti producea in anii '30 masini de super-lux, mult peste Mercedes. Doar Duesenberg, RR si Hispano-Suiza si Isotta Fraschini erau la acelasi nivel. Una costa cat salariul unui medic american normal pe 10 ani: 30.000 $
nu are sa selectezi numai tractiune spate daca vrei asa. nici rotile spate nu stiu sa vireze.
nu poti merge in mod electric.
2.5 secunde e penibil..
cumparata pe piese ar fi 1-200k euro maxim..
mai bine un LFA.
Ȋți reamintesc, mafioso (alias @top, alias @seat, alias...) : nu știi să disimulezi…Cică SRI și MI se “laudă” acum cu o mulțime de agenți ageamii, care se deconspiră foarte ușor chiar pe stradă. Sper să nu fii unul dintre ei și nici să te angajezi acolo.
Era imposibil să nu fii recunoscut după obsesia ta pentru GT-R Nismo și ale sale 2,4 sec. la “plajă”, care, ȋn realitate, sunt 3,3! Cu aceeași configurație și cu aprox. aceeași cilindree, ȋnsă cu o singură turbosuflantă (ce-i drept, masivă: 98 mm), “vechitura” de Buick Grand National râde și cu dosul de GT-R-ul tău. A, și vezi că Chevy Corvette Z06 – varianta cu cutie automată cu opt trepte – scoate 3,1 sec. la “plajă” și ajunge la viteza max. de 355 km/h (departe de 317 km/h, nu?). Vrei să auzi ce poate și Porsche 911 Turbo S?
Nismo = frecție! GT-R umflat cu “steroizi” americani (de la firma ETS) ȋnseamnă, ȋntr-adevăr, ceva impresionant, dar, chiar și așa, a avut nevoie de 2000 CP ca să doboare recordul GN-ului.
Ce să mai pomenesc de umilința GT-R-ului AMS Alpha 12+ (1700 CP) ȋn fața lui Golf Mk2 Boba Motoring (1000 CP) ? Desigur, masa reprezintă avantajul decisiv al acelui bondoc, dar cum să te “facă” un motoraș de 1,8 litri inline-4?! Mă rog, și-a “luat-o” (de la același Golf demențial) ȋnsuși Bugatti Veyron Super Sport; probabil că s-ar ȋntâmpla la fel (dacă ar fi ȋncercat) și cu acest “fabulos” Chiron, la care ultima gradație a vitezometrului (500 km/h) este menită, fără doar și poate, să provoace orgasme instantanee și ȋn serie infatuaților care s-ar propti confortabil ȋn scaun.
Acestea fiind tranșate, povestea “dumnezeiescului” GT-R se ȋncheie aici. Cu sau fără voia ta, Mădă.
On topic: și, totuși, de ce se mizează pe exces? 8 litri, W16, cvadri-turbo, 1500 CP. Zeu, Mircea? Cel mai capabil “high-performance car” din istorie rămâne, ȋn opinia mea, unul anume (nu-i dezvălui numele), definit astfel: 2.3 litri, inline-4, uni-turbo, 900 CP, viteză maximă obținută : 448 km/h (ulterior, s-a afirmat că n-a fost valorificată toată puterea motorului, care promitea viteze de peste 465 km/h). Ce-i drept, n-ar fi putut fi produs ȋn serie, @andrei (ai ghicit: vorbesc despre un concept), fiindcă proprietarii de drept ai mărcii aveau oroare de costuri peste limita admisă și, de fapt, au destinat modelul respectiv exclusiv particularităților pistei.
Apropo, @andrei, mă bucur că apoteozezi Bugatti pentru creațiile sale “de gustat pe stradă”, dar te ȋntreb omenește: trebuie conduse musai de bogătași sau ȋn primul rând de piloți avizați & experimentați, care ar manevra cum trebuie o asemenea bestie pe roți? La urma urmei, unde ar putea rula cu peste 300, darămite cu peste 400 km/h??? Că doar nu orice drum este Ehra-Lessien.
Pe de altă parte, nu sunt vreun guru al ingineriei mecanice, dar vreau să fiu lămurit: există vreo rațiune pentru care Bugatti se ȋncăpățânează să promoveze acest tip de motor? O fi vorba despre fiabilitate? Sau numai despre această “performanță” a obținerii unor viteze “șmechere” ?
Aceste caracteristici și preț sunt ca să fie un punct de intersecție dinter cerere și ofertă de 500 de bucăți. puteau face mașinp de 2000 de cai și 5milioane eur, dar vindeau 3 bucăți, dar aici este pur și simplu unul dintre cele mai complexe produse automotive, și ar trebuit apreciat astea.
părerile astea cu ”design slab”, VW sucks, Nissan e mai bun, sunt din categoria că icsulică de la Vocea României cântă și dansează mai bine decât Michael Jackson. Chiar dacă e așa, nu o să strângp stadioane!!!! Un produs excentric e ”degeaba” dacă nu se și vinde
Una peste alta, sper totusi ca hodoroaga asta sa bata recordul pe Nurburgring asa cum l-a facut o masina legendara in industrie cu motor mult mai mic, cu putere de 3 ori mai mica, cu mai putine turbine , dar cu cel mai avansat sistem de tractiune integrala , cel mai avansat sistem launch control si cea mai avansata cutie de viteze .
http://www.automarket.ro/stiri/oficial-nissan-gt-r-e-cea-mai-rapida-masina-cu-patru-locuri-din-lume-22428.html
http://www.4tuning.ro/masini-tari/nissan-gt-r-nismo-cum-a-devenit-supercarul-japonez-cea-mai-rapida-masina-din-lume-20745.html
(cu toate ca veyron a fost cea mai scumpa masina din istorie n-a reusit sa ajunga masina de colectie, o masina perfecta pentru zilele noastre intruchiparea kitchul cu pretentii de opera de arta)
(asta m-a si dezamagit... realitatea versus pretinsele cifre oficiale mincionoase si rusinea indurata la Le Mans in 2015)
La asemenea masini 0-100km/h deja devine aproape la fel de banal ca si 0-20km/h la masini de 70cp.
ca sa nu mai vorbim de viteza maxima de >400km/h.
in plus la 150k euro, nu e ca si cum ar fi pretul unui logan de 10k euro... asa ca lasa-ti-o mai moale.
Cati aveti 150k euro si vorbiti aici de vw ca e naspa?
http://www.autobild.de/artikel/audi-r8-v10-plus-corvette-z07-nissan-gt-r-nismo-test-8656243.html
nici un 2,4 sec pt nismo, de-abia un 3,3
uitati-va si la 0-200km/h :-DD
@inexorabil +10 pt comentariu, INSA corvette Z06 nu prinde 350km/h
(asta m-a si dezamagit... realitatea versus pretinsele cifre oficiale mincionoase si rusinea indurata la Le Mans in 2015)
La asemenea masini 0-100km/h deja devine aproape la fel de banal ca si 0-20km/h la masini de 70cp.
ca sa nu mai vorbim de viteza maxima de >400km/h.
in plus la 150k euro, nu e ca si cum ar fi pretul unui logan de 10k euro... asa ca lasa-ti-o mai moale.
Cati aveti 150k euro si vorbiti aici de vw ca e naspa?
aici masuratorile
http://www.autobild.de/artikel/audi-r8-v10-plus-corvette-z07-nissan-gt-r-nismo-test-8656243.html
nici un 2,4 sec pt nismo, de-abia un 3,3
uitati-va si la 0-200km/h :-DD
@inexorabil +10 pt comentariu, INSA corvette Z06 nu prinde 350km/h
Masuratori pt vechiul bugatti
http://www.auto-motor-und-sport.de/einzeltests/bugatti-veyron-16-4-super-sport-schnellstes-serienauto-der-welt-mit-1200-ps-4043880.html?show=4
E suficient primar dacă o pui și de o autostradă de vreo 300 km... altfel o să stai cu Chiron-ul în curte și o să te închini la el precum mulți din papuași de mai sus.
Asa e Vlad ! O masina scumpa nu trebuie sa fie cea mai rapida. Conteaza calitatea finisajelor, a pieselor si maiestria cu care este facuta si asamblata. Iar Bugatti nu duce lipsa de asa ceva. Si ultima piulita din masina asta e de inalta calitate !
Nissanu-ul lui Madalescu e facut din economie mai mult de 70% din el :)))...vb vine a lui Madalescu...nici din ala nu are dar critica Bugatti :)))))
2)Cand aparuse primul veyron am fost dat peste cap, dar acum am senzati de: ''ok, inca o masina foarte rapida''
3) Chiar da senzatia ca e un Veyron cu facelift
4) Cine inca mai crede in 2016 prostia ca Bugatti pierde 1milion de dolari la fiecare masina comercializata, deci o face doar pt renume.. e cel putin usor de prostit de catre departamentul de marketing
5) din 2,2mil $ - platesti maxim 500mii valoarea masinii & research iar restul se duc pe exclusivitate & marketing
5) koenigsegg Regera (si urmasul Agerei)
Aia da pasiune, rafinament si exclusivism !
Bentley Continental GT Speed Breitling Jet Team Series Limited Edition (cine ar fi crezut ca o intrebare banala precum "ce masina ai?" se poate transforma intr-un roman), a fost inspirat din designul unor avioane acrobatice. Accente galbene si sapte stelute mici decoreaza tabloul de bord.
Nu stiu cat de "acrobatic" poti fi cu un Bentley, dar cu siguranta uitandu-te la stelute te vei simti ca intr-un meteorit.
Bugatti (marca frantuzeasca? yeah right!) a colaborat cu un producator german de portelan Konigliche Porzellan pentru editia speciala Veyron Grand Sport L'or Blanc. Modelul costa 2,4 mil $.
Numai sa nu-i dai in judecata cand o sa-ti scoti bucatile de cioburi de portelan din retina, dupa ce ti-ai facut masina praf crezand ca Bugatti poate sa ia curbe.