Yema Mustang F16 - clona chinezească după Audi A4 Avant

de Bogdan Mirică
Marti, 11.12.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Chinezii au recidivat cu o nouă clonă. Se numeşte Yema Mustang F12 şi este un break complet electric ce copiază perfect Audi A4 Avant, în versiunea pre-facelift.

Chinezii nu se pot abţine de la a copia modelele europene. Cea mai nouă victimă a lipsei de inspiraţie asiatică este actualul Audi A4 Avant, în varianta pre-facelift.

Constructorul chinez Yema Auto a decis să avanseze dezvoltarea conceptului F16, expus la Salonul Auto Chengdu din 2011. Astăzi avem deja versiunea de serie, care păstrează acelaşi design furat de la constructorul din Ingolstadt.

Modelul se numeşte tot F16 şi va fi vândut sub de sub-brandul Mustang. El a fost deja expus în formă finală, vopsit în culorile specifice taxiurilor din China. Deşi se aseamănă cu A4 Avant la exterior, sunt şi câteva elemente care trădează faptul că avem o copie: jantele de dimensiuni mici, panourile laterale, suprafaţa vitrată şi garda la sol ridicată.

Esential 80 de cai putere oferă motorul electric instalat pe clona chinezească.
260 de kilometri este autonomia clonei electrice după Audi A4.
Dimensiunile break-ului chinezesc (4510 mm lungime, 1760 mm lăţime şi 1615 mm înălţime) sunt ceva mai mici decât cele ale actualului model german.

Spre deosebire de modelul din care se inspiră, Mustang F16 propune publicului un tren de propulsie complet electric.

Acesta beneficiază de ajutorul unui motor de 80 de cai putere, ţinut în viaţă de un set de baterii litiu-ion. Energia înmagazinată este suficientă pentru a oferi o autonomie de 260 de kilometri.

Pentru început, noul F16 va fi oferit doar pentru firmele de taxi. Abia în următoarele luni clona chinezească va fi disponibilă şi pentru publicul larg.

via carscoop

Comentarii (17)

  • Mi se pare normal sa se cheme F16 Mustang, este jumatate avion jumatate cal de curse pur sange, problema este ca va fi hranit cu orez.
    46 0
  • F12, pardon, tot un fel de avion.
    8 3
  • ce jeg frate......
    oare cand vom putea admira o masina chinezeasca cu adevarat frumoasa???????
    24 1
  • Interesant faptul ca au scos 260 km autonimie pentru o masina asa mare, si constructorii de renume nu au asemenea performante pe masini mult mai mici si mai usoare. Zoe ~ 160km; Nissan Leaf nu depaseste 200. Asta in cazul in care autonomia aia este in conditii reale nu calculata pe foaie in conditii ideale.
    Cei de la Tesla au scos in jur de 400 km autonomie dar nu se poate compara Tesla cu restul masinilor destinate pentru consum.
    14 2
  • asa ceva...=))))
    10 0
  • Cred ca toata isteria asta plagiatoare a inceput de la BAIC, care a incercat sa transpuna in variante locale fostele Saab 9-3 si 9-5, adica proprietati intelectuale GM. Dar ma intreb cu stupoare: legea drepturilor de autor nu este valabila si pe plaiurile galbejite ?! Sau producatorii copiati chiar consimt in scris la actul de "clonare", asa cum zevzecii de la GM au procedat in 2009 ? Sau poate chiar asta este fata reala a economiei chinezesti umflate cu pompa, a carei "reteta a succesului" se fondeaza pe urmatoarele ingrediente : imitatie + kitsch + hipercantitate + tupeu......

    In cazul prezentat, desi evident ca nu cunosc situatia la fata locului, totusi m-as hazarda sa intuiesc ca Yema a cumparat cateva masini Audi A4 break originale - la pret de producator, desigur - si pe urma a modificat grila si ceva pe la bord si gata, nu s-a strofocat prea tare cu imaginatia si munca, ceea ce a reclamat fonduri investitionale reduse la maximum, dupa care firma respectiva va pretinde insa niste preturi de vanzare "la nivelul pietei" pentru ale sale "produse finite", mizand, ca argument "convingator", pe doua etichete rezonante de origine americana, impreunate pentru un "efect total" (Mustang si F16). Poate ca tactica asta infantila va atrage creduli in acea zona a lumii, insa prin Europa sau America plagiatorii s-ar trezi, in mod garantat, cu niste flegme intre ochi din partea tuturora, fani si clienti deopotriva......Daca asa inteleg mocofanii astia progresul si dezvoltarea, atunci ar trebui impuscati in piata aia celebra din Beijing, Tian An Men.

    PS: Sper sa nu se opinteasca nimeni sa-mi reproseze ca "bine totusi ca producatorii chinezi vor sa invete meserie, ar trebui apreciati pentru efortul de a construi ceva"......Raspunsul meu ar fi unul singur si indemontabil: cum sa mai admiti "pionierat" in industria auto la peste 100 de ani de la startul competitiei de piata la nivel mondial ?! Asa cum, in mod clar, Hagi nu este harazit sa fie antrenor, nici chinezii nu sunt haraziti sa faca masini (nu mai zic si "bune") - de obicei, daca fortezi lucrurile intr-o directie/vocatie care se dovedeste, inca de la bun inceput, inchisa ca abordare pentru tine, nu faci decat sa te afunzi in ridicol......Cu alte cuvinte, in automobilism, fara traditie esti mort din fasa, cel putin in privinta calitatii de ansamblu, indiferent ca "bunele maniere" ale capitalismului postmodern acorda tuturor combatantilor "sanse teoretice egale de reusita"......
    7 14
  • China va ave un cuvant foarte greu de spus pe piata acumulatorilor de mare putere si capacitate. Citeam int-un studiu ca 90% dintre elementele(minereuri) necesate crearii de acumulatori ,se afla pe teritoriul Chinei.Eu nu am vazut ,la telefoane cel putin, alt producator de baterii decat China.
    6 1
  • BAIC a CUMPARAT licenta de productie pentru Saab 9-5, care era proprietatea Spyker. Au cumparat inclusiv linia de productie.
    8 0
  • @ztele, n-ai fost atent ca am scris "GM......a consimtit in scris......in 2009" ? Se subintelege din fraza mea ca a fost vorba, intr-adevar, despre un contract semnat de ambele parti, chinezii achitand vreo 120 de milioane de dolari pentru drepturile, matritele si utilajele lui 9-3 si 9-5, daca nu ma insel. Mi se pare ca afacerea cu Spyker s-a parafat la o luna dupa acea operatiune si a vizat doar 9-3 facelift (cea mai frapanta grila frontala din istoria Saab-ului !) - inclusiv variantele 9-3X si TurboX - noul 9-5 si conceptul AeroX. Oricum, cedarea celor doua modele catre BAIC n-a fost actul de vointa al lui Saab, ci - recunosc ! - tentativa GM de a mai obtine niste bani vitali pentru supravietuirea conglomeratului propriu-zis, in conditiile in care si americanii, si suedezii se aflau atunci la limita dezastrului......Da, grangurii GM au fost magari in acel caz, niciun banut incasat de la galbejiti neajungand la Saab, ba mai mult, americanii au stiut ca suma totala respectiva i-ar fi putut scoate pe suedezi din rahatul cu datoriile.
    3 1
  • Nţ-nţ-nţ,iată cum gura păcătosului adevăr grăieşte...Chiar mă întrebam,dragă Giga-Motors,cât o să mai dureze mascarada...Bravo,te-ai priceput de minune să induci lumea în eroare cum că tu ai fi Cuantic năpârlit într-un dezertor care a trecut cu arme şi bagaje fix în tabăra duşmanului! M-ai pus în postura ingrată de a fi bănuit de neseriozitate,tocmai eu,care n-aş trăda SAAB pentru nimic în lume,însă te-am lăsat în pace,curios până la ce grad de mârşăvie poţi ajunge...Şi chiar mă cutremur de admiraţie cum de ai reuşit,cu atâta lejeritate,coincidenţă şi cutezanţă,să-mi imiţi stilul alambicat,temele preferate şi predispoziţia cantitativă!?! Ba,ca să sporeşti confuzia bieţilor useri,ţi-ai inserat date personale identice cu ale mele: aceeaşi vârstă,aceeaşi locaţie...Başca faptul că te pretinzi în egală măsură adorator GM şi critic GM,ca să le inoculezi celorlalţi cât eşti tu de interesant...Foarte urât din partea ta!!! Nu te cunosc şi nu înţeleg ce anume te-a motivat să te aventurezi a mă pune într-o lumină proastă,dar asigur comunitatea AM că impostorul Gâgă Motors se va opri definitiv aici,volens-nolens!!! Ei,drăcia dracului,ai profitat de ieşirea mea de adio ca să-ţi faci mendrele,amăgindu-te că nu-mi voi călca vreodată cuvântul de a nu reveni! Şi să nu te împingă "sfântu' " să-mi ripostezi,că te fac praf şi pulbere,te avertizez!!!
    3 7
  • Asta cu niste roti mai mari, cu garda mai joasa si cu embleme Audi ar face ravagii pe la noi.
    Pe cand un Camaro Mig 21?
    3 0
  • Fabulezi crunt, Cuantic ! N-as fi crezut ca poti fi atat de paranoic......N-a incercat nimeni sa te "discrediteze", omule, ci se pare ca o faci chiar tu ! Uite ca si altii pot aborda subiecte la acelasi nivel complex ca al tau, ca doar nu detii tu monopolul limbii romane !! Si, prietene, iubesc intr-adevar GM, dar asta nu inseamna ca nu trebuie sa disting si sa acuz unele gafe decizionale de la palierul administrativ al firmei; cred ca ai inteles exact pe dos notiunea sacra de fan auto ! Tu te crezi "original" pentru faptul de a lua excesiv in brate o marca si de a fi miop fata de greselile ei inerente.
    Acum inteleg de ce te-au contestat multi: esti un tip prea zbuciumat, care vezi numai negru in fata ochilor......Si sa stii ca nu ma intimideaza amenintarile tale psihodeviante, pot sa ma apar si singur !
    Ce deceptie; si cand te gandesti ca ti-am luat apararea in conflictul tau cu Octav72, expunandu-ma pe mine insumi la oprobriu, dar sper ca userii AM sa se delimiteze total de un pseudo-fan ca tine.
    Ai clocit multa vreme aceste "dezvaluiri senzationescu in direct" ale tale? Copile, intoarce-te in lumea ta tenebroasa si lasa-ne pe noi sa ne concentram pe micile noastre probleme (spre deosebire de ale tale: reale !). Adio, cuantic (orice vei spune, va fi lovit de nulitate absoluta).
    0 8
  • Giga,insultele tale nu mă ating câtuşi de puţin...De fapt,nu noi doi ne confruntăm - căci persoanele noastre nu contează - ci două ideologii majore ale lumii auto: GM versus SAAB.Mai precis: automatismul operaţional,producţia de masă,electronismul exacerbat şi imaginea de brand versus pedanţa manuală,producţia de nişă,plăcerea controlului uman şi exclusivismul ca mod de viaţă...Cum s-o defini oare adevărata frumuseţe? Da,o să te fac praf,aşa cum ţi-am promis,dar nu la modul în crezi tu,ci printr-o propunere bărbătească pe care sunt sigur că n-o vei refuza: având în vedere că,în aceste ultime două posturi,amândoi suntem la scorul 0/0, o să-i rugăm pe cât mai mulţi useri să ne voteze până la 1 ianuarie ora zero,iar acela dintre noi doi care va înregistra diferenţa cea mai mare dintre numărul plusurilor şi cel al minusurilor îşi va câştiga dreptul de a rămâne pe AM,celălalt trebuind să dispară pentru totdeauna de pe site pe cuvânt de onoare! În caz de egalitate a valorilor diferenţelor,se va aplica drept criteriu de departajare numărul superior de like-uri.Ce zici,te încumeţi???
    3 8
  • Cuantic, sunt surprins de ceea ce vrei tu, dar mi se pare o propunere rezonabila......OK, fie !!!!!
    Deci sa inteleg ca numai ultimul tau post si cel al meu, de deasupra, trebuie luate in considerare la vot? Perfect, atunci......sa curga manutele :D
    PS: Si ca sa te convingi ca iau in serios treaba asta, o sa-mi suspend dreptul de a mai scrie vreun text pe AM pana pe 1 ianuarie ora zero. Si eu sunt foarte curios cui i-ar acorda mai mult credit comunitatea AM......Vox populi, vox dei. Succes!
    0 2
  • Noroc c-am mai intrat pe aceasta stire, pt ca altfel nu vedeam ce se intampla pe aici:). In primul rand salutare @Cuantic, vad ca mai traiesti si ma bucur, acum ca sunt 100% convins ca nu esti una si aceeasi persoana cu @Giga, (de fapt ma convinsese insusi @Giga, pana la urma , dar initial eram sceptic:P)
    .
    Interesant modul de departajare ales de @Cuantic, dar daca imi permiteti sa fiu un mediator oarecum, trebuie sa va spun ca nu este stirea potrivita pt aceasta disputa si departajare prin voturi pt ca nu mai e demult pe prima pagina, deci sansele sa mai citeasca cineva sunt destul de mici. Eu pot sa va dau acum cate un vot pozitiv sau cate unul negativ si sa ramana asa:), deci zic sa va mai ganditi putin inainte de a deveni extremi.

    Cunoasteti prea multa istorie auto ca sa va anihilati in modul asta, nu va spun sa va strangeti mana virtual, dar eu chiar va vreau pe amandoi pe AM. Eu sunt convins ca luati in serios acest criteriu de departajare si ca nu vreti sa mai comentati pana pe 1 ianuarie, dar se poate considera o exceptie daca imi raspundeti mie:).
    5 5
  • Eu ma intreb oare cand vom putea admira un lucru cu adevarat frumos de la chinezi fara sa copieze de la altii???La naiba cu chinezi cu tot!!!
    4 5
  • Pai mai baieti ,ma bag si eu in treaba asta cu voi doi,fiindca sunt sigur cavoi castiga ,iar voi vezi parasi definitiv siteul AM.Cand doi se cearta al treilea castiga,adika yo.

    Deci sa inceapa jokul????Va tine??? Pe mine da ,chiar ma tine.Deci sa curga manutele. ;)
    2 7

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru