Marca Xiaomi este cunoscută, în special, pe piața smartphone-urilor, dar chinezii au intrat și în industria auto.
Fondatorul companiei, Lei Jun, s-a angajat să investească 10 miliarde de dolari în construcția de automobile, iar în următorii 15-20 de ani vrea ca brand-ul Xiaomi să intre în top 5 cei mai mari producători de automobile din lume.
Desigur, mai este mult până la atingerea acestui obiectiv, mai ales că, în prezent, Xiaomi pierde, în medie, 7.500 de euro la fiecare mașină vândută. Chiar și așa, marca asiatică nu se lasă, iar din 2025 vrea să livreze 120.000 de mașini cu zero emisii anual.
Mai mult, Xiaomi a pus ochii pe Europa și caută soluții pentru a-și comercializa mașinile pe Bătrânul Continent. În prezent, modelul SU7 este vândut numai în China, dar acesta a fost expus cu ocazia Jocurilor Olimpice de la Paris.
Cu aceeași ocazie, Lei Jun a precizat că, pe viitor, intenționează să comercializeze acest model pe piețele internaționale.
"Avem în vedere extinderea globală, deși în acest moment încercăm să satisfacem toate cererile clienților din China," a completat Alain Lam, directorul economic al mărcii.
via Automotive News
Oare se va gândi vreun ciolac autohton să-i invite pe chinezi să facă o fabrică în România?
Pt masina aia a lor, 15.000 euro e corect, si cu profit suficient pt ei, caci costul de productie este minimal si de asemenea nu are de ce sa aiba taxa de brand, adica umflare artificiala a pretului pt prostii care platesc pt sigla.
Si atunci sa vezi ca nu mai tre sa isi frece mintea "cu solutii". Solutia deja exista