Xiaomi, cu ochii pe Europa. Chinezii caută soluții pentru a-și vinde mașinile pe Bătrânul Continent

de Alexandru Monenciu
Joi, 22.08.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit celor mai recente informații, chinezii de la Xiaomi sunt cu ochii pe Europa și caută soluții pentru a-și comercializa mașinile pe Bătrânul Continent.

Marca Xiaomi este cunoscută, în special, pe piața smartphone-urilor, dar chinezii au intrat și în industria auto.

Fondatorul companiei, Lei Jun, s-a angajat să investească 10 miliarde de dolari în construcția de automobile, iar în următorii 15-20 de ani vrea ca brand-ul Xiaomi să intre în top 5 cei mai mari producători de automobile din lume.

Desigur, mai este mult până la atingerea acestui obiectiv, mai ales că, în prezent, Xiaomi pierde, în medie, 7.500 de euro la fiecare mașină vândută. Chiar și așa, marca asiatică nu se lasă, iar din 2025 vrea să livreze 120.000 de mașini cu zero emisii anual.

Mai mult, Xiaomi a pus ochii pe Europa și caută soluții pentru a-și comercializa mașinile pe Bătrânul Continent. În prezent, modelul SU7 este vândut numai în China, dar acesta a fost expus cu ocazia Jocurilor Olimpice de la Paris.

Cu aceeași ocazie, Lei Jun a precizat că, pe viitor, intenționează să comercializeze acest model pe piețele internaționale.

"Avem în vedere extinderea globală, deși în acest moment încercăm să satisfacem toate cererile clienților din China," a completat Alain Lam, directorul economic al mărcii.

via Automotive News

Comentarii (4)

  • 7500 pierdere pentru un producator nou e lux pe langa 40-50k pierdere la Ford.
    4 1
  • Ca să intre în top 5 cei mai mari producători de automobile din lume, Xiaomi trebuie să construiască vreo 20 de fabrici în următorii 20 de ani.
    Oare se va gândi vreun ciolac autohton să-i invite pe chinezi să facă o fabrică în România?
    4 6
  • Solutia e simpla. Pretul corect pt un cotet noname. Cotet, pt ca e dovedit a avea probleme destule, si pe langa asta sunt un noname upstart in domeniu.
    Pt masina aia a lor, 15.000 euro e corect, si cu profit suficient pt ei, caci costul de productie este minimal si de asemenea nu are de ce sa aiba taxa de brand, adica umflare artificiala a pretului pt prostii care platesc pt sigla.
    Si atunci sa vezi ca nu mai tre sa isi frece mintea "cu solutii". Solutia deja exista
    1 6
  • Chiar trebuie ascultați oamenii când sunt sub influența drogurilor?… auzi la el top 5, o fi pescar și la ei merge orice :)
    4 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru