Lei Jun, cofondatorul și CEO-ul Xiaomi, a dezvăluit primul vehicul electric al companiei, marcând intrarea producătorului chinez de smartphone-uri pe piața extrem de competitivă a vehiculelor electrice din țară.
Miliardarul nu a dezvăluit o dată exactă de lansare sau prețul pentru modelul SU7, prescurtare pentru Speed Ultra, dar a spus că Xiaomi intenționează să devină un prinucătorcipal în industria globală. Compania declarase anterior că intenționează să lanseze mașina în prima jumătate a anului 2024.
Ca una dintre cele mai așteptate lansări de produse ale anului, Lei a vorbit în fața unei audiențe numeroase la Centrul Național de Convenții din Beijing, unde a descris unele dintre caracteristicile noului vehicul.
Lei nu a dezvăluit autonomia vehiculului electric Xiaomi, dar a menționat că mașinile vor fi alimentate de baterii produse în colaborare cu companiile chineze BYD și Contemporary Amperex Technologies.
Se spune că vehiculele pot menține autonomia lor și în condiții de temperaturi extreme scăzute, când în mod normal consumă mai multă energie pentru a încălzi habitaclul. Xiaomi a declarat că SU7 va depăși vehiculele electrice premium de la Tesla sau Porsche datorită avansurilor tehnologice ale companiei.
Luni, Lei a scris pe platforma de socializare chineză Weibo că SU7 ar putea părea un pic scump.
Modelul va concura cu Porsche Taycan Turbo, un automobil sport complet electric, care poate parcurge până la 627 de kilometri cu o singură încărcare. Va fi, de asemenea, dotat cu caracteristici de conducere inteligentă similare cu cele ale modelului Tesla Model S, conform postării de pe rețelele sociale.Lei spune că nu este descurajat de competiție, cel puțin în ceea ce privește conducerea autonomă. „Tehnologiile de conducere autonomă evoluează foarte rapid, iar începerea întârziată are avantajele ei”, a spus el. „Înseamnă că putem lucra de la un prag mai înalt și să construim de acolo.”
Între timp, se estimează că piața vehiculelor cu energie nouă din China va crește cu aproximativ 20% anul viitor, ajungând la 11 milioane de unități, ceea ce înseamnă că aproximativ una din trei mașini vândute în țară va fi electrică, conform estimărilor Asociației Chineze a Autovehiculelor de Pasageri.
"prinucătorcipal" nu e un cuvant!
O alta “anomalie”, n-ai cum sa fii concurent Porsche si Tesla… Tesla nu este nici pe jumate Porsche în afara faptului ca are 4 roți, cam greu sa le compari, iar prețul le plasează în două zone diferite (exceptând Plaid-urile, unde este o alta poveste).
În fine, să vedem fapte si vânzări, că ecrane și sute de cai putere au toți.
PS la design au reușit să combine o Tesla cu un Porsche ;))
@Dutz sunt scumpi psihoterapeuții pe unde ești tu? Poate găsești unul specializat pe OCD cu Tesla.
Mai ales chinezii cand vand europenilor si altora.
Vai rival tesla.
Mars mah de aici, neica nimeni.
Pana sa fii rival Tesla tre sa demonstrezi 10 ani de acum incolo cu produsele fizic in piata ca meriti asa titlu. Sa vinzi milioane de auto la pretul corect de 15-20k euro in echipare si performante asemanatoare cu tesla si cu o retea de incarcare si servisare superioara, ca sa pretinzi dupa 10 ani, ca esti rival tesla.
Nu hop top, fara nimic istoric, "rival tesla"
Mai sunt aia de la Fisker...alti tepari, cu prezentari de nu stiu cate masini, abia una daca au vandut si ei ceva acolo, cum videna tesla roadster in anii 2000, asa un atelier micut noname.
Toti sunt rivali tesla, dar niciunii nu ofera nimic comparabil si competitiv cu produsele tesla.
Cum naiba sunt astia competitori.
Nu sunt fan tesla, chiar urasc brandul asta si "experienta tesla" e groaznica, dar oferta lor este hands down liderul de piata cu ce primesti in banii respectivi. Si asta se vede in china, unde restul produselor se vand la pretul corect:
id3 la 20.000 euro, kia ev5 tot la 20.000 euro, dacia spring (dongfeng nanobox) la 7-8000 euro, etc...