Numărul juraţilor este decis în funcţie de importanţa pieţelor auto pe care le reprezintă aceştia şi de evoluţia pieţei auto globale. Astfel, dacă ediţia de anul trecut avea 66 de juraţi, WCOTY 2014 plusează cu trei şi ajunge la 69 de membri ai juriului. La fel ca anul precedent, România nu este reprezentată în această competiţie.
Cel mai bine reprezentată marcă în ediţia 2014 a acestei competiţii este BMW, cu patru modele înscrise în concurs. Pe locul doi se află Porsche, cu trei modele, două dintre acestea fiind diferite versiuni ale lui 911. La egalitate, pe locul al treilea, se află mărcile Audi, Volkswagen, Ford, Cadillac, Maserati şi Mercedes-Benz, fiecare având două modele înscrise. În ultimii cinci ani, Volkswagen a obţinut patru victorii la categoria principală a concursului, dintre care ultimele două au fost consecutive.CANDIDAŢII WORLD CAR OF THE YEAR 2014 | ||
World Car of the Year | World Luxury Car | World Performance Car |
Audi A3 | Bentley Flying Spur | Alfa Romeo 4C |
BMW Seria 4 | BMW X5 | Audi RS6 Avant |
BMW i3 | Cadillac ELR | BMW M6 Gran Coupe |
Cadillac CTS | Cadillac Escalade | Chevrolet Corvette Stingray |
Citroen C4 Picasso | Maserati Ghibli | Ferrari 458 Speciale |
Ford Mondeo/Fusion | Maserati Quattroporte | Ford Fiesta ST |
Infiniti Q50 | Mercedes-Benz S-Klasse | Lamborghini Aventador LP700-4 Roadster |
Jeep Cherokee | Porsche Macan | Mercedes-Benz A45 AMG/CLA 45 AMG |
Lexus IS | Range Rover Sport | Porsche 911 GT3 |
Mazda3 | Rolls-Royce Wraith | Porsche 911 Turbo |
Peugeot 308 | Volkswagen Golf GTI | |
Skoda Octavia | ||
World Car Design | World Green Car | |
BMW i3 | Audi A3 Sportback e-tron | |
Cadillac CTS | BMW i3 | |
Citroen C4 Picasso | Honda Accord | |
Mazda3 | Mitsubishi Outlander PHEV | |
Lexus IS | Volkswagen XL1 | |
Mercedes-Benz C-Klasse | ||
Volkswagen XL1 |
Via WCOTY
Oricum pare destul de multa politica aici.
i3 imi place extrem de mult (inclusiv designul) dar nu cred ca poate fi considerat demn de a intra intr-o competitie a frumusetii auto. Cat despre XL1. Daca necesitatile stric aerodinamice pot deveni apogeul designului pentru viitorii proiectanti....
World Green Car: sper sa castige i3. E pe piata. XL1 e doar un vis frumos cu o pozitie de tipul "serie si/sau concept si sau test-car", extrem de scump cu un interior simplist si ieftin.
cred ca WCOTY n-a auzit de ADAC :)
in rest orice model e bine ales si are sanse mari sa ajunga in frunte
@agoox...tesla a fost deja ajutat si si-a mancat malaiul. Trebuie sa recunosti ca titlul de anul trecut a fost exact ceea ce i-a trebuit lui Elon Musk. O prea mare expunere ar fi periculoasa mai ales ca alternativa electrica inca e greu de digerat pentru public.
Dupa mine e bine ca World Green Car va fi luat si de altcineva. Ar demonstra ca tehnologia e acceptata si de alti constructori cu "shtate" vechi in industrie si nu e doar visul umed al unui jucator exotic cum e perceput Elon Musk.
PS...ce de-a chinezi in juriu.
Dar la ''World Luxury Car'', nu m-as mira sa castige prestigioasele Rolls-Royce Wraith, sau Flying Spur. Cel putin Flying Spur este unul dintre cele mai bune limuzine din segmentul din care face parte, unul care a avansat enorm fata de generatia precedenta ( pt un facelift) la capitolul calitatea materialelor si care pare mult mai dinamic acum. Sper ca cel mai bun sa castige, succese si sa auzim numai de bine !
VW are cate un model in fiecare sectiune