Honda, Toyota şi Mercedes-Benz au reuşit să se claseze pe primele trei poziţii într-un top de fiabilitate al motoarelor realizat de Warranty Direct. Topul este realizat în baza datelor proprii, obţinute prin analizarea a peste 50.000 de poliţe de extindere facultativă a garanţiei, cei de la Warranty Direct fiind furnizorul numărul unu pentru asemenea servicii pe piaţa din Regatul Unit. Englezii spun că s-au concentrat pe fiabilitatea motoarelor pentru a obţine date care interesează şoferii în mod special, deoarece o defecţiune la motor poate să ducă la reparaţii extrem de costisitoare, care pot atinge un procent important din valoarea unui automobil.
La polul opus în materie de fiabilitate a motoarelor s-au clasat constructori pentru MG Rover, MINI şi Audi. Cel mai slab dintre aceştia, MG Rover, are o rată de defect de 1 din 13 vehicule asigurate, urmat de Audi cu un defect la 27 de unităţi asigurate şi de Mini, cu un defect la 40 de vehicule asigurate. Costurile aferente reparaţiilor au fost şi ele studiate, în top fiind clasată marca Range Rover, cu ale sale Range Rover Vogue şi Range Rover Sport, unde costul unor reparaţii a atins o valoare de peste 12.000 de lire sterline.
Clasamentul Warranty Direct al fiabilităţii motorizărilor |
|||
CELE MAI PUŢINE DEFECTE |
|||
Poziţie | Producător | Rată de defect în procente | Rată de defect la număr de unităţi |
1 | Honda | 0.29% | 1/344 |
2 | Toyota | 0.58% | 1/171 |
3 | Mercedes-Benz | 0.84% | 1/119 |
4 | Volvo | 0.90% | 1/111 |
5 | Jaguar | 0.98% | 1/103 |
6 | Lexus | 0.99% | 1/101 |
7 | Fiat | 1.17% | 1/85 |
8 | Ford | 1.25% | 1/80 |
9 | Nissan | 1.32% | 1/76 |
10 | Land Rover | 1.38% | 1/72 |
CELE MAI MULTE DEFECTE |
|||
Poziţie | Producător | Rată de defect în procente | Rată de defect la număr de unităţi |
1 | MG Rover | 7.88% | 1/13 |
2 | Audi | 3.71% | 1/27 |
3 | MINI | 2.51% | 1/40 |
4 | Saab | 2.49% | 1/40 |
5 | Vauxhall | 2.46% | 1/41 |
6 | Peugeot | 2.26% | 1/44 |
7 | BMW | 2.20% | 1/45 |
8 | Renault | 2.13% | 1/46 |
9 | Volkswagen | 1.91% | 1/52 |
10 | Mitsubishi | 1.70% | 1/59 |
Via Telegraph
40% din cei care raspund o sa spuna ca e platit / fals.
10% din cei care raspund o sa inteleaga ce si cum.
Spre exemplu, daca honda si toyota au 3 motorizari pe care le echipeaza pe modele de 5-6 ani, iar audi are 13, in o multime de configurari cu transmisii, e mai mare incidenta de defectiuni.
In primul rand, tolerantele la fabricatie sunt printre cele mai mici din industrie, cu mult superiori urmatorilor clasati. In al doilea rand, componentele cu uzura foarte mare, cum ar fi pistoanele, arcurile de supapa, arborele cotit, sunt intarite/forjate cu mult peste normele industriei si necesitatile standard ale lor, ceea ce permite suprasolicitari indelungate fara ca ele sa cedeze. Un exemplu extrem de genul asta am vazut la un S2000, care permite instalarea pe motor stock a unui sistem turbo aftermarket fara nici o modificare in blocul motor sau in distributie, ceea ce inseamna ca motorul rezista fara probleme la de 2-3 ori cuplul original, o valoare enorma la un motor care este facut sa fie normal aspirat, cu o compresie mare. Spre deosebire de altii, scurtele lor participari in Formula 1 le-au folosit foarte mult in a aplica la scara larga tehnologii si materiale specifice competitiei, si stim foarte bine cat de solicitate sunt motoarele in F1. Plus multe alte amanunte pe care nu le mai retin, insa fascinanta este grija lor pt cel mai mic detaliu in ceea ce priveste un motor. Merita pe bune primul loc.
Opus acestora, am auzit numai lucruri proaste despre Range Rover si modelele franceze.
Repet, de la oameni care stau toata ziua cu nasul in motoare.
Warranty direct prezinta defectele cu procentaj invers, nu cu numar total de unitati, deci Honda are o masina defecta din 344, nu 10% din total.
Asadar, argumentele tale sunt absolut irelevante.
Lasa-l domnule, nu-l mai cenzura pe cenzurat! E falnic posesor de Golf TDI si visul vietii lui e un Haudi A6 cu 500 000 km reali parcursi, da' cu ceasu' dat peste cap, asa, sa moara de ciuda toti "jmecherii" din ghetou. Vezi ca acusica o sa te insulte spunandu-ti ca esti posesor de abonament RATB!
E bine totusi ca fiabilitate generala e foarte mare la motoarele moderne, sub 8% rata defectelor. Daca aveam producatori cu 20% era o problema.
2 la mana loveste si-n marcile englezesti si-n cele japoneze, da este Honda pe primul loc si Toyota tot pe podium dar observam ca Mitsubishi nu sta prea bine...
multi latra putini inteleg, macar minimal...
QED
Singura chestie de eroare , ca sa zic asa, este ca nu se precizeaza natura defectiunilor la astfel de statistici, o chestiune f importanta, si la fel costul unui defect, cred ca oricine ar prefera 2-3 defecte rezonabile si nu prea costisitoare decat unul important si costisitor.
In rest nimic nou sub soare: VW care face masini foarte fiabile doar in viziunea celor care doar de masini nemtesti au auzit, Renault care se lauda ca a crescut fiabilitatea cu Megane 3 si se pare ca se cam repeta povestea la fel ca la Megane 2, PSA care sta ceva mai bine ca Renault si Volvo care e tot undeva sus in ceea ce priveste fiabilitatea marcilor premium, fiind pe o pozitie constanta de mai bine de 10 ani, si aceiasi pozitie in varf din partea celor de la Jaguar de vreo 5-6 ani.
9-3ul a fost in topul Dekra in 2007, 08, 09 si 2010, acum... din moment ce nu se mai fabrica, e oarecum normal.
Bineinteles, se "subintelege" ca GM nu este buna de nimic, iar Saab (ca sa raspund inaintea lui Cuantic, daca-mi permite) se zbate undeva in pluton. Dar - numai asa, de complezenta - observa careva ca s-a pronuntat doar o entitate juridica dintr-o singura tara, deci nu poate fi socotit un criteriu suficient pentru a incepe sa generalizam?! Si, in fapt, ce fel de defecte s-au luat in calcul, vorba lui Dan? Ba mai mult, oare Honda si Toyota nu produc masini chiar in UK? - asadar, cine ne poate convinge ca aceste doua nipone nu i-au "manjit'" pe realizatorii "topului"?......Si inca n-am terminat lista anomaliilor evidente: cum beep-beep Volvo se situeaza intre doi frati: Toyota si Lexus?!
Epilog: intotdeauna cei nebagati in seama vor straluci fix la calitatile care le sunt public contestate. Peste 50 de ani, nu stiu cate dintre "premiantele" astea vor mai insemna ceva sau daca vor mai fi integre sau macar daca vor porni la prima cheie (sau la "engine start", dupa caz), insa nu ma indoiesc ca "americanele" si "suedezele" (mai ales cele clasice din ambele categorii) vor avea o valoarea tehnica si sentimentala cu nimic alterata, bucurandu-se laolalta de cele mai multe si mai apreciate descoperiri, inovatii si aplicatii din lumea auto, fata de care "fiabilele" pe hartie pot cel mult visa......
acu pe bune, daca italienii ar avea si o electronica pe masura motoarelor si designului ar fi mult mai sus la vinzari.
P.S. Oare de asta nu vad romanii melteni si masini japoneze prin Germania ? Sunt atrasi de Audi-urile si BMW-urile din service-uri ?
Eu zic sa te trezesti la realitate si sa intelegi la ce se refera topul: Audi si BMW sunt departe de japoneze. Dar departe tareeeeeeeee. Germanii sunt cu cativa ani in urma, de aia isi schimba germanii masinile cu japoneze :)
Pai coreenii ofera 7 ani garantie si-n curand vreo 10-12 ani chiar, deci ce mai conteaza daca vor avea defecte sau nu, garantia este pe viata aproape, pe viata masinii.
Eu pun pariu ca daca ar fi fost luata in calcul si Dacia in acest top, s-ar fi clasat mai bine decat multi, din aceleasi motive ce tin de simplitate, mai ales cu motorizarile vechi aspirate de 1.4 si 1.6, dar cred ca e mai bine sa nu apara nici pe viitor ca nu e exclus sa apara pe langa Toyota si atunci n-ar fi deloc bine,
In privinta Saab ai dreptate, nu mai exista de ceva timp pe piata plus ca are si scuza, justificata sau nu, c-au tot primit motorizari de la altii, bune sau rele au fost obligati sa le accepte.
Iar despre coreeni, sincer n-am avut curiozitatea sa vad clipuri cu procesele lor de fabricatie, dar daca ofera super garantie...:)
Daca-l compari cu Toyota e varza, sau varzulica sau la baie. Si acum sa facem lumina: Daca o firma nu e in stare sa faca 50 de motoare diferite, atunci sa faca 5 si bune. Insa este foarte bine stiu ca motoarele de putere care sunt turate la maxim de meseriasii care fac drifturi pe drumurile publice cedeaza mai repede decat motoarele conduse de oameni mai normali.
Deci ideea ar fi foarte clara: motoarele de la Audi si BMW cedeaza mai repede decat altele si din cauza ca "sunt abuzate" si conduse de persoane care nu inteleg ca masina e mijloc de transport ci cred ca e mijloc de a te da smecher si a scoate fum din roti prin cartier.
Asa cum si Volvo pe langa faptul ca face masini foarte sigure, este o marca care nu ajunge pe mana la toti ciupalacii.
In primul rand este ridicol sa mai spui in ziua de azi ca x sau y face motoare proaste. Experienta este deja de peste 100 de ani si doar un ageamiu sau incepator s-ar mai lovi de probleme. Baza de date este enorma si ai de unde te inspira. Cineva remarca mai sus ca procentele sunt infime si are mare dreptate. Nu mai suntem in anii 50-60 cand trebuia sa schimbi motorul complet la fiecare 70k de km.
In al doilea rand, cum iarasi s-a spus mai sus, depinde foarte mult de natura incidentului pe care il ai. La inceputul anilor 2000 VW a avut probleme enorme cu injectoarele pe fiecare cilindru. A fost o componenta, si odata schimbat furnizorul de injectoare, motoarele au mers brici. Deci VW are motoare proaste?
Tipul cu honga si motoarele peste normele industriei mi-a luminat ziua :):):) Adevarul este ca fiinta umana nu va inceta niciodata sa ma uimeasca prin profunzimea gandirii, credulitate, naivitate etc.. Fratica tu stii ce-i aia o toleranta, un control de calitate, etc? Ai idee cu ce se mananca productia industriala? Ai tras vreodata la viata ta o line pe un proiect? Intrebari retorice.
La o masina in ziua de azi fiabilitatea motorului e ultima din grijile pe care le am la achizitionare. Daca are probleme in primii 80k km e in garantie. Daca a trecut de pragul asta si il exploatezi corect ai sanse maxime sa treci de 500k km, cifra de la care nu ma mai intereseaza cine e pe primul loc sau ultimul.
Mercedes inaintea lu' legzuz? Pai cum asa? Ce porcarie, alt sondaj platit de magarii astia de nemti.
In afara de faptul ca esti un "no-name" si ca iar apare comparatia Bmw vs Toyota facuta de cei ca tine, altceva mai nou? Normal ca nu, si fii atent ca nu toate masinile sunt doar mijloace de transport, asta e parerea ta si celor ca tine, dar e normal pana la urma sa inteleg dc unele "cutii" pe roti au un mare succes.
Pai bun ''La o masina in ziua de azi fiabilitatea motorului e ultima din grijile pe care le am la achizitionare''
Pai bai dobitocule,poate pleci drq intr-o tara straina si te lasa motorul din cauza fiabilitatii proaste si ramai ca prostu in drum si astepti sa vina cv sa te tracteze inapoi in tara,cum justifici aspectele astea? Deci fiabilitatea conteaza cel mai mult la masina,arunca-te in garla prostule.
Deci, conform logicii tale, nu te deranjeaza sa ramai in drum cu masina, sa stai cu ea in service cu saptamanile, sa-ti faci o mie de nervi si, daca nu mai esti in garantie, sa platesti cat pentru o garsoniera in Suceava daca cedeaza complet.
Scuza-ma, amice, dar obiectiv vorbind, e ceva major in neregula cu prioritatile tale. E ca si cum ai spune, nu-mi pasa daca am ceva sau nu cu inima, important e sa am pielea catifelata si parul des.
Dimpotriva, problemele cu motorul sunt printre primele la care NU m-as astepta la o masina. Un comutator, un bec, o bascula, un pivot, sunt chestiuni minore si frecvente pe la toate masinile, la care te poti astepta, insa un motor e inima masinii, e insasi esenta ei, motivul pt care s-a renuntat la carutele cu cai la inceput de secol XX.
De cate ori circul pe drumurile publice imi dau seama din ce in ce mai mult ca masina nu mai e doar un mijloc de transport. Mai nou e considerata "aspirator de parasute" si avion, avand in vedere vitezele cu care sunt inregistrati cei cu BMW si Audi de radare.
Deci cand vrei masina, alegi japoneza. Daca vrei gadget, iei germana.
Cam asa stau lucrurile si cu I-phone-ul: vrei gadget si sa te dai smecher, iei I-phone si stai continuu cu el in priza ca la telefonul fix, daca vrei telefon alegi un Nokia ceva mai vechi care te tine cate 2 saptamani bateria. Deci depinde ce intelegi tu prin masina sau telefon.
Priveste si tu cat de multe like-uri au luat comentariile pe care cu o intelepciune iesita din comun le postezi. Chiar si acelea in care te referi strict la persoana mea. Asta ca sa vezi cat de mult iti este apreciata inteligenta si experienta in domeniul auto.
Circ zici? Nu e circ frate! E combaterea laudaroseniei duse puna la prostie si a meltenismului de care dai dovada in fiecare comentariu pe care il postezi. Ceea ce n-ati inteles tu si alti fanatici care scriu pe site-ul asta, este ca nu-i niciun pacat sa ai masina germana, japoneza sau mai stiu eu de care. Aberant este sa te umfli in pene si sa susti ca a ta e cea mai buna, ca e lipsita de defecte si in acelasi timp sa-i desconsideri pe toti cei care au ales masini care nu au pe capota aceeasi sigla sau, mai grav, nu sunt produse intr-o tara anume. Ai gresit-o si de data asta, n-am nici cont, dupa cum n-am nici abonament RATB.
@@@TOTI
Cine injura toata ziua marcile nemtesti si cine injura toata ziua pe cele non-germane, in special japoneze? Frustratii care urasc germanele sunt mult mai multi si care nu se abtin pur si simplu sa nu-si arate ura? De ce? De prostie, invidie, frustrare, cei ca tine nu mai pot ei de grija fiabilitatii nemtilor, daca sunteti multumiti de alegerea facuta ce probleme mai aveti bai cu altii? Sau unii dintre voi nu va simtiti prea bine in unele"superbe" japoneze " si asa va racoriti putin? Este f posibil.
Cine isi cumpara masina nemteasca nu isi cumpara neaparat o masina de fite. Isi cumpara o masina care este poate cel mai bun compromis intre fiabilitate si restul. De multi ani de zile Golf sau Focus sunt laudate mai ales de presa internatioanala (cam toata si cam cea mai importanta), dar cu toate astea cand vine vorba de fiabilitate sunt mereu in spatele lui Civic sau Auris/Corolla.
Ideea este ca de cele mai multe ori o compacta de volum de la japonezi este in fata unei compacte nemtesti doar in privinta fiabilitatii, de care iti dai seama dupa cel putin 5-6 ani. Pentru ca pana atunci merg toate. Dar cand faci un drive test cu ele noi parca altfel te simti intr-un Golf decat intr-un Auris (hai sa facem referire la Golf VI si Auris 1,pentru ca 2-ul a aparut de foarte putin). Vorbim aici de calitatea perceptibila pentru cumparatorul de rand, unde sa-mi fie cu iertare, Toyota nu prea este un exemplu.
Si ca sa ma fac mai bine inteles, eu am un Beetle de care sincer sunt multumit. E drept ca nici nu am km prea multi (55000 in 6 ani). Cand merg cu Corolla Sedan a unui prieten sincer nu ma simt la fel de bine... scaunele nu sunt la fel de confrtabile, sistemul audio nu se aude la fel bine, insonorizarea este mai slaba. DAR in 120 000 de km a schimbat la ea doar cateva becuri, motiv pentru care isi iubeste masina si nu il intereseaza nimic altceva.
@TOTI, zici ca te pricepi la masini? Ia intereseaza-te care a fost faza cu acele recall-uri. Si apropo, esti mai cinstit fata de clinetii tai recunoscand o greseala decat sa dai vina pe el atunci cand se strica masina, ca nu sti sa o conduci.
Dintr-o marca hulita, pe buna dreptate, intre anii 1980 si 2000, Fiat a reusit in ultimii zece ani sa-si schimbe imaginea foarte mult in bine si fiabilitate.
Au motoare bune, mai ales diesel, dovada fiind si faptul ca echipeaza marci prcum Chevrolet, Opel, Chrysler, etc....
1: BMWeu, hAUDI si TDI-uri(in diverse caroserii) sa nu iti iei pt ca stau prost si la fiabilitatea motoarelor si stau prost si la small overlap
2: daca iti iei Merc sau Toyota nu o sa ai probleme cu motoru dar daca doamne freste intri intr-un stalp cu coltul masinii o sa ajungi ingrasamant de flori
3: all-rouders: Volvo si HONDAAAAAA ( cel mai probabil si Acura ) ai motor fiabil , ai siguranta in multiple forme de coliziune, pacat de taxele de import pt masina japoneza.
scuza-ma, nu vreau sa te jignesc, dar tu dai dovada de nitica prostie daca nu esti capabil sa pricepi cand cineva e ironic la dresa cocalarilor care cumpara audi si bmw, problema ta.
hai cocalari posesori de hAUDI si BMWeu, isterizati-va, hai sa vad cum clabuci la gura, la degetele, si cum vi se inegresc si mai tare cefele
In ceea ce priveste Honda, consider ca au motoare i-VTEC foarte bune. Distributia este pe lant, daca este sa ma refer fie (si) numai la o singura motorizare, cea de 1.8 litri benzina. Motorizare care, asa cum am citit, a ocupat primul loc in teste ADAC din Germania, cat si in testele JD Power din SUA. Si tot cum am aflat dintr-un test despre acest motor, trage ca un aspirat de 2.0 litri si consuma ca unul de 1.6 litri. Avand date de consum chiar apropiate de motorizarea 1.4 TSI de la VW, spre exemplu. Dovedeste astfel ca nu este necesar sa se apeleze la downsizing, pentru obtinerea de performante bune.
Tot legat de Honda, am citit recent ca se pregatesc sa lanseze un motor i-DTEC de 1.6 litri, care sa poata fi garantat 10 ani sau un milion de kilometri. Vom vedea daca se va confirma aceasta stire ce pare nerealista la prima vedere, dar care spune totusi despre ambitiile si implicarea acestui constructor. De la noul motor diesel se doreste sa fie nu numai un concurent serios pentru motorizari similare de la Renault si VW, dar si un motor cu emisii de CO2 de doar 95 g/km, care sa insemne plata unor taxe mici. De asemenea, vor sa fie un motor de anduranta, precum cele din anii 80. Japonezii au un stil anume, stiu sa-si revina si dupa tsunami si dupa alte incercari care pe altii probabil ca i-ar fi doborat, aspecte pentru care sunt de parere ca merita toata admiratia.
La fel si pentru Toyota, cunosc destui posesori multumiti de fiabilitatea motoarelor, iar acest lucru conteaza pentru oamenii respectivi.
Nici de Fiat nu ma mir pentru pozitia ocupata, atata vreme cat motorizarile diesel de pe Panda (generatia anterioara), au fost astfel concepute incat sa functioneze 250000 kilometri fara interventii. Si in aceasta privinta, proprietarii mi-au confirmat declaratiile celor de la Fiat.
ps:mertul a fost,este si va fi o regina a soselei.
Cineva spunea mai sus ca nu conteaza marca masinii si inclin sa -i dau dreptate. Pai orice masina noua te duce 4-5 ani. Dacia merge 100 000 km fara probleme.
Nu imi doresc o japoneza si raman cu Passatul meu de care sunt foarte multumit dupa 4 ani.
rare masinile frumoase in ziua de azi, iar nemtii exceleaza la urate
Mai "kaka", mai sinonimule, de ce jignesti? Daca-ti plac masinile japoneze te numeste cineva cretin? Este o problema de gust.
Daca eu care am condus peste 30 ani - din care ultimii 15 numai VW- am fost foarte multumit de aceste masini ce ai tu impotriva? Vezi-ti de Dacia ta Nova si nu mai jigni!
Fii baiat cu bun-simt si dovedeste ca ai 7 ani de acasa.
O masina noua pe care o conduc cum vreau, si ma tine... cat am grija de ea !