Walter de Silva, designerul şef Volkswagen Group: "Sfârşitul deceniului va aduce maşini cu un design prea complicat"

de Sebastian Toma
Marti, 06.05.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Design-ul auto urmează să primească o turnură complexă din cauza normelor mai stricte de emisii CO2, avertizează Walter de Silva, designerul şef al Grupului Volkswagen, un avocat al design-ului simplu.

Să luăm ca exemplu a treia generaţie a lui Toyota Prius şi rivalul său, Honda Insight. Ambele au un coeficient aerodinamic foarte bun, dar proporţiile lor şi profilele lor sunt aproape identice. Singura cale să le distingi între ele este prin adăugarea de elemente grafice.

Walter de Silva
Designer şef Volkswagen Group
Walter de Silva spune că aspectul maşinilor care vor fi lansate începând cu anul 2020 va fi semnificativ mai complex decât cel al modelelor curente, contrar dorinţelor sale, titrează Automotive News. În cadrul unui interviu acordat publicaţiei respective, de Silva a explicat şi motivul pentru care vor apărea aceste schimbări: normele de emisii de CO2 în Europa, care vor deveni mai stricte începând cu 2021. Pentru a obţine un rezultat cât mai bun în materie de emisii de CO2, un model trebuie să beneficieze de un design cât mai aerodinamic, iar coeficientul aerodinamic este ceva ce nu poate fi realizat de un designer, ci necesită asistenţă computerizată pentru un rezultat cât mai bun. Astfel, coeficientul aerodinamic va dicta felul în care vor arăta maşinile anului 2020, iar Walter de Silva spune că maşinile care vor fi lansate în acel an vor avea nevoie de trăsături estetice complexe pentru a ieşi în evidenţă.

Maşini de poveste: 40 de ani de Volkswagen Golf

Designerul şef al concernului Volkswagen spune că simplitatea ar trebui să fie factorul care să dicteze aspectul viitoarelor modele ale concernului, iar acest lucru nu poate fi realizat de un computer şi prin optimizări aerodinamice extreme.

Singura modalitate de a evita aceste optimizări aerodinamice ar fi utilizarea materialelor mai uşoare şi dezvoltarea de motorizări şi mai eficiente, spune de Silva. Dar până vor fi aplicate aceste soluţii, aerodinamica va juca un rol cheie în design-ul auto, spune reprezentantul concernului german. "Un tunel aerodinamic nu poate să evalueze o familie de modele şi să construiască o imagine de marcă, poate doar să măsoare performanţa aerodinamică a unui obiect", completeaz[ Walter de Silva.

Walter de Silva: "Cross Coupe prefigurează viitoarele noastre SUV-uri"

Walter de Silva spune că designul auto trebuie să fie cât mai simplu posibil. În spatele afirmaţiei sale se află a şaptea generaţie a lui Golf, precum şi gama Audi desenată sub supravegherea sa.

Urmareste Automarket
Design-ul emoţional al supercar-urilor şi al unor modele premium nu ar trebui să fie afectat de această tendinţă, spune de Silva.
Pentru aceste modele ar putea fi făcute anumite concesii, deoarece emisiile de CO2 nu erau la fel de importante pentru modelele Lamborghini şi Bugatti, după cum explică designerul şef al concernului din Wolfsburg. În ciuda noilor piedici, Walter de Silva se declară pregătit pentru noile sale provocări, în faţa cărora promite să-şi pună la bătaie creativitatea. Designerul dă exemplu noile Volkswagen Golf VII şi Up!, modele care urmează filozofia sa a simplităţii şi respectă fără probleme standardele de siguranţă pentru pietoni, o altă piedică importantă în design-ul auto la vremea sa, după cum îşi aminteşte de Silva.

Walter de Silva despre viitorul Golf 7: "Acelaşi limbaj de design, uşor evoluat"

Via AutomotiveNews (înreg.)

Comentarii (9)

  • :))) Cutii patrate it is then.
    15 5
  • omul e cel putin bizar

    un simplu gogal si se gasesc zeci de modele cu un CX rezonabil si care nu sunt nici prius si nici insight si a caror design dau ceata oricand la majoritatea modelelor din curtea vag

    individului pare-se ca, in cercurile sale inalte, i s-a terminat oxigenul si sufera de o usoara (si sper temporara) orbire pe fondul unei autosuficiente oferite de pozitia pe care o ocupa

    Sau poate e doar speriat de faptul ca restul concurentei abordeaza (in orice clasa) un design emotional si contientizeaza (pregatindu-ne subtil) de o usoara schimbare de design a viitoarelor modele vag.

    Voi fi impotriva curentului general si spun ca VAG isi va pierde suflarea in urmatorii ani tocmai pentru ca, la randul sau, in loc sa ofere emotie ofera un design recirculat....simplist...trist...anost sau, cum spune el, simplu.
    22 10
  • walter te-ai ramolit; unde e designul alfa 156 si seat leon 2?
    fa cutii patratoase ca acum dar e rusinos!
    12 4
  • degeaba. pot scoate golf VIII in forma de pantof ca tot vor vinde in draci. 1% din cumparatori isi cumpara golf pt ca arata bine, restul....din alte motive.
    14 5
  • Valtzar de la Padure
    Sa puneti banu la ciorap ca vine Da Golf Eighter care va avea un design simplu si retro inspirat de Golf 7...6....5......
    Pentru batrani simpli, tineri batrani si simpli, cu putina imaginatie
    si cu viata trista si plictisitoare
    5 3
  • Northern Nightmare
    CORECT ESTE: Walter DA SILVA, fiind brazilian.
    1 2
  • @ Northern Nightmare
    NU AI DREPTATE ! Walter Maria de Silva este ITALIAN 100 % fiind nascut in 1951 in Lecco, Italia ( http://en.wikipedia.org/wiki/Walter_de_Silva ) .
    2 0
  • @ vianu
    Alaturi de Toyota, VW Group este cel mai solid financiar grup auto din lume . Cu ce i-a ajutat pe FCA ( cel mai indatorat grup auto din lume ) designul masinilor sale ? In 2013 FCA avea o datorie de 26.8 MILIARDE euro pentru care a platit DOBANZI de 1.96 MILIARDE euro ( http://europe.autonews.com/article/20140506/BLOG15/305069971/marchionne-follows-the-money ) . ENORM !
    3 1
  • stiati ca VW a facut o rechemare in service pentru anumite tipuri de masini - inclusive in Romania? Dar ei nu anunta asta cu surle si trambite cu fac japonezii de exemplu. De ce oare?
    6 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru