VW vrea sa profite de recall-ul Toyota pentru a deveni producatorul numarul 1 in lume

De Sebastian Toma
Publicat Vineri, 05.02.2010
Volkswagen vrea sa vanda 10 milioane de unitati pe an pana in 2018 si sa-i surclaseze pe japonezii de la Toyota, proaspat loviti in mandrie de recall-urile recente.

Germanii de la Volkswagen vor incerca sa profite de faptul ca Toyota trece prin probleme serioase de imagine din cauza mega-recall-ului recent pentru modelele sale. Spre deosebire de Ford si GM, care s-au multumit sa ofere reduceri proprietarilor de Toyota care doreau sa isi schimbe masina, nemtii de la Volkswagen gandesc la o scara globala si doresc sa devina producatorul de automobile numarul 1 din lume, anuntand ca vor sa mareasca cifra anuala de vanzari la 10 milioane de unitati pe an pana in 2018. Volkswagen este cel mai mare producator auto din Europa si ocupa locul 2 la nivel mondial, dupa cei de la Toyota.

Consiliul de administratie al companiei Volkswagen a aprobat aceste tinte de vanzari. Se pare ca targetul anuntat nu include si vanzarile Porsche, care vor fi integrate pana in anul 2011, deci Volkswagen ar trebui sa vanda cu 100.000-150.000 de unitati mai mult pana in anul 2018 daca adaugam si vanzarile dorite pentru marca Porsche.

Martin Winterkorn, seful consiliului de administratie Volkswagen, are o tinta clara de a depasi Toyota la nivel mondial in materie de vanzari si profit marginal.

Anul trecut, Volkswagen a vandut 6.29 miioane de unitati la nivel mondial, ceea ce reprezinta o crestere de 1.1% fata de 2008. Toyota a vandut 7.81 milioane de vehicule la nivel mondial in 2009, ceea ce reprezinta o scadere de 13% fata de 2008. Pana in 2018, Grupul Volkswagen are scopul de a atinge un profit inainte de impozitare care va depasi 8% din valoarea obtinuta in urma vanzarilor.

Via | Globalmotors

Comentarii (11)

  • semtex
    OMG!!
    evil knievel wants to rule the world !! the planet must be saved !!! =))
    21 19
  • george
    ORGOLII...
    Oamenii astia sunt deja #1 la capitolul eficienta si pe asta ar trebui sa se concentreze. Ca sa nu pateasca ce a patit Toyota. Important e sa faci profit, nu sa vinzi mult...GM era in 2008 #1 la vanzari dar #214 la eficienta cu pierderi de zeci de miliarde de dolari anual...
    26 12
  • VW Group
    Prin aceasta declaratie, cei de la VW au recunoscut indirect ca pana in 2018 vor detine 100 % din Suzuki Motor Corporation . In conditiile economice actuale, este greu de crezut ca VW va sari in 8 ani de la 6.3 milioane la 10 milioane, in schimb impreuna cu Suzuki acest deziderat este foarte probabil . In 2009, vanzarile cumulate ale aliantei VW-Suzuki au fost de 8.6 milioane de unitati . In plus, nu trebuie sa uitam si viitoare posibile achizitii, in acest caz putem sa includem Mazda ( Ford mai detine 13 % din actiuni dar doreste in viitorul apropiat sa le vanda in totalitate ) care nu poate supravietui singura cu 1 milion de unitati anual si nu in ultimul rand o marca cu un potential imens dar care in prezent vinde 100,000 unitati anual . M-am referit la Alfa Romeo, o marca ce in acest an implineste 100 ani si care se afla de 24 ani in proprietatea FIAT . In aceasta saptamana, presedintele VW Martin Winterkorn a declarat ca Alfa Romeo este o marca foarte interesanta pentru VW, putand avea un rol decisiv in obiectivul VW de a vinde 10 milioane de unitati anual . VW mai are nevoie de o marca premium de volum cu care Audi sa-si imparta costurile de productie in proportie de 100 %, iar Alfa Romeo poate fi candidatul ideal . http://www.autoblog.it/post/24938/volkswagen-ammette-il-marchio-alfa-romeo-e-estremamente-interessante
    15 4
  • ce de ciocoflenderi
    100% Suzuki ?

    S-a mai imbatat vreun ziarist si a mai scris un articolas in stare de mahmureala ?

    Numai daca te uiti cu cata "scarba" a intrat Suzuki in parteneriat iti dai seama ca mai mult de atat nu se mai poate.
    8 17
  • @ Titi
    VW Group este deja cel mai mare actionar la Suzuki
    VW Group este deja cu 19.90 % cel mai mare actionar la Suzuki Motor Corporation . Cum fiecare devine actionar la o firma pentru a castiga bani, daca oferta VW va fi adecvata , in maxim 5 ani Suzuki va deveni o marca a VW Group . Chiar daca consiliul director al Suzuki condus de Osamu Suzuki s-ar opune, VW poate initia o oferta de preluare ostila, facuta direct actionarilor fara a mai tine cont de parea conducerii .
    17 3
  • Poate vrea sa devina Nr.1 dupa pejo.Am vorbit cu un tinichigiu de la pejo si mi-a spus ca pejo pregateste vanzari pe toate continentele stia el de la alt tinichigiu din Franta
    4 17
  • @ ion
    tinichigiu ala de la "pejo" nu ti-a zis k ai niste vibratii la creier pe care trebuie sa le remediezi... :)):)).. sau trebuie sa te vada alt tinichigiu.. :)).
    18 2
  • lucru firesc
    E normal ca VW sa gandeasca asa. Pentru Toyota se preconizeaza vremuri nu tocmai bune, oricat de mult s-ar bate sefii companiei cu pumnul in piept, fapta este consumata si chiar daca vor remedia acel defect, chestia psihologica cum ca Toyota fabrica masini cu probleme va ramane multi ani in mintea multora. Cred ca celor de la Toyota le vor lua vreo 15-20 de ani sa recupereze terenul pierdut (uitati-va numai cati bani pierd in fiecare zi cu recall-ul).
    Deci VW are sanse mari sa ajunga pe primul loc, dar sa nu uitam ca si VW are problemele lui pe care, daca vrea sa ajunga no.1 trebuie sa le remedieze. Nu ajungi pe primul loc (si mai ales, nu te mentii acolo) in conditiile in care te bazezi, in primul rand, pe imaginea de marca.
    5 0
  • ihi, bine mai inteligentule.
    @LauCalin. Si care-s problemele alea mai specialistule. Care ? Alea ca nu iti plac tie cum arata anumite modele VW.

    Ne lasi te rog. Cumpara-ti Tata Nano, mai Costele......esti mai castigat oricum. Banuiesc in viata ta nu ai vazut un motor desfacut si tu vorbesti de imagine corporativa.

    Jenibilescu is alive!
    0 9
  • @eu
    Oricat ai spune tu, sunt probleme si la VW (insa nu la fel de mari ca la Toyota incat sa se puna problema vreunui recall-se pare ca ai inteles ce ai vrut tu). In primul rand penultima generatie a lui Polo a avut probleme cu fiabilitatea, motoarele de 1.2 65 CP asemenea, nu sunt tocmai foarte fiabile, 1.2 TSI 105 CP ridica semne de intrebare si el in privinta fiabilitatii. Si nici Skoda Fabia nu mai e privita cu incredere ca fosta generatie. Passat a avut si el o multime de probleme in special la partea electrica, iar 2.0 TDI nu s-a ridicat la nivelul asteptarilor. Sa mai amintesc si de turbine? Nu o spun eu, o spun posesorii. Ia arunca-ti un ochi pe vwforum sa vezi despre ce vorbesc.
    Stai linistit ca nu am nimic cu nimeni (motiv pentru care in momentul asta am si eu VW, e buna masina, dar nu ma incandta cu nimic in mod deosebit, dar asta e alta poveste), comentariul meu nu a fost un atac la VW. Insa asa cum am mai zis, la fotbal, politica si masini se pricepe tot poporul. Totusi, eu zic sa si gandesti ce scri pe-aici, nu de alta, dar poate devii penibil cu afirmatii de genul ca are probleme ca nu-mi place mie.
    PS: nu ma consider specialist, cu un pasionat de domeniul auto care in cei 10 ani de cand e pasionat de asa ceva, a vazut ce poate si analizat mai toti constructorii. O seara buna!
    9 3
  • traducere
    Redactori va apreciem pentru promptitudinea cu care ne informati dar tineti cont si de exprimare cand traduceti [ margini de profit ] probabil ca a-ti tradus din engleza [ profit margins] si corect era cota profitului operational.
    Din nou repet va apreciem dar daca tot faceti o treaba faceti-o bine !
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru