VW vrea sa detroneze Toyota in topul constructorilor
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Volkswagen isi revizuieste strategia pentru piata din Statele Unite intentionand sa isi majoreze cifra de vanzari cu 300% pana in 2018, pentru a putea detrona Toyota din topul celor mai mari constructori mondiali. Obiectivul este unul indraznet, avand in vedere ca volumul actual de vanzari pe piata din SUA a scazut sub 300.000 de unitati iar tinta este de 800.000.
Intentia a fost confirmata si de presedintele diviziei nord-americane Volkswagen, Stefan Jacoby, care a sustinut ideea largirii gamei de modele pentru a putea atinge un asemenea volum de vanzari. Planurile de viitor includ lansarea unui sedan de clasa medie de mari dimensiuni, mai generos si mai ieftin decat actualul Passat, pentru a putea face fata mult mai titratului Toyota Camry. De asemenea, VW isi doreste un SUV pentru sapte persoane, versiuni imbunatatite ale modelelor Jetta si Beetle si o calitate sporita a produselor sale.
Largirea gamei nu este insa suficienta, actuala rata de schimb euro-dolar dezavantajand serios constructorul german, care importa unele modelele in SUA.
De aceea, strategia implica si dezvoltarea mai multor uzine de productie pe teritoriul SUA, unde ar urma sa ia nastere vehicule orientate mai mult catre piata americana. Aceasta initiativa va implica si folosirea unor furnizori locali, cat mai stabili si mai ieftini, dar si construirea unei intregi fabrici de motoare.via | WCF
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
BMW a lansat o ediție specială a modelului X5 Li cu ampatament lung. Această ediție se numește Dark Flame, limitată la doar 1.000 de unități. Din păcate, acest model este exclusiv pentru piața din China (02.11)
-
Cred că toți ne-am dorit la un moment să fim supereroi sau să avem superputeri. Ei bine, acum putem măcar să ne simțim ca unul, deoarece 10 vehicule Batman Tumbler au fost scoase la vânzare pentru aproximativ 3 milioane de dolari. (02.11)
-
Toyota Motor a anunțat recent că producția sa la nivel mondial a scăzut pentru a opta lună consecutivă în septembrie. Atât vânzările, cât și producția au înregistrat o scădere în cele mai mari două piețe ale sale, Statele Unite și China. (01.11)
Un om cu un IQ mai mare de 10 nu va spune niciodata asemenea lucruri...
La modul in care evolueaza lucrurile in ziua de azi, se poate intampla orice. ABSOLUT ORICE! Incusiv chestia asta care te va face probabil sa te arunci in fata trenului...
Ghici prietene de ce Toyota isi construieste acum fabrici in Brazilia, si Africa de Sud?
By the way, Toyota ar un mare hop de trecut, ALIAS POPULAR REPUBLIC OF CHINA! Aici unde VW este, daca ai sa te uit in statistici marca de import cu cele mai bune vanzari in prima jumtatea a lui 2009.
Ar trebui sa vorbesti atunci cand te bazezi pe argumente, nu pe pareri personale destul de volatile.
@ eu
Comunistule, incearca sa vezi mai departe sa cifre si sa privesti marcile si valorile ce le reprezinta
Hahaha imaginati-va VW doar pt piata sua.Niste cutii pe roti, cu jante cromate in standard si fiabilitate vreo 3 ani ca na e societate de consum, te bagi sclav la banca si iti cumperi alta
Pana si Civic-ul varianta sua e banal
Gusturi minime, capacitati cilindrice maxime
In al 2-lea rand VW va trebui sa taie din adaosul ala enorm pentru a concura pe piata din SUA, cam greu pt. ei.
In al 3-lea rand "ALIAS POPULAR REPUBLIC OF CHINA" este parerea unor romani frustati si cu 2 neuroni jucausi in cap, asemanarea asta nu exista nici in Europa si nici in SUA.
Deocamdata VW se bazeaza mai mult pe o piata din China unde vand mai mult decat in Europa.
In al 5-lea rand VAG sa se uite mai bine in spate unde concernul Hyundai-Kia se apropie vertiginos de ei.
Si aici ne bazam pe vanzari (argumente) nu pe "Planeta VAG".
Multi ani maimutzoii de la GM au vandut "dinozauri de 5 litri cilindree", iar prostii le-au cumparat. A venit vremea japonezilor de la toyota sa faca "cucu mare", mizand pe electronica, fiabilitate, chestii treburi". Ei bine, nemtzii de la VW sunt dementiali de buni si vor ajunge cat de carand nr 1 mondial. Zic asta obiectiv, si nu apar interesele niciunui constructor auto.
In concluzie, am un mare respect pt VW, un brand de masa in Germania si in toata lumea, dar care face masini beton. Ce dracu vreti mai mai mult? ........ai simplitate, ai fiabilitate, ai design curat, ai tehnica de la audi, ai preturi decente, ai piese relativ ieftine, motoare fara moarte in ele daca sunt exploatate corespunzator, etc tec. Iar pt cei care mai zic ca sunt destule probleme cu masinile astea.......pai scuzati-ma, dar asta e brand de mase, e si normal sa mai apara probleme la masini. Doar nu e Ferrari sa faca 498 de bucati anual, si alea revizuite si verificate manual. Iar pt cei care tot zic de japoneze ca sunt superbune......asa e tata, dar nu uitati ca in Romania si in Europa sunt relativ putine. Pai una e sa vinzi 500 masini Toyota si sa zici ca-s fiabile, si alta e sa vinzi 50 000, sa vezi ca daca le iei la puricat nu e chiar asa cum viseaza una lume.
Tampitii vad la o masina VW doar un fier, un motor, si un interior. Dar o astfel de masina e mai mult decat atat. Presupune viziune, orientare, atitudine, accesibilitate, simplitate deplina.
PS: Rog taranoii sa mai dea pe la scoala (eventual sa faca seralul)....o facultate pe bune...sa se documenteze serios despre domeniul auto...si apoi sa vorbeasca. Ce dracu, sunt unii "smecheri cu mucii pana la cucu mare" ...si-si dau eu cu parerea despre masini, despre VW, etc. Nu e de voi taticu.
Chima 50-60 % din exporturi sunt in SUA.Cand acestea se intrerup ii gata si de ea.
Japonia sta bine,dar daca se blocheaza comertul mondial ea nu poate produce de una singura nimic pt ca nu are cu ce.
SUA a fost prima mare tara care a luat-o incet incet in jos.
Emiratele arabe o dau si ele in bara cu petrolul lor cu tot la fel ca si Rusia.
De africa sau alte tari nici nu mai vb.
Europa insa are singura puterea de a produce,de a satisface cereera si oferta,cu alte cuvinte toate conditiile de dezvoltare.
Asa ca nu vad de ce in viitorul; destul de apropiat ar acapara intreaga piata auto mondiala.
VW Jetta este "response to Volkswagen's observation that the North American market preferred that traditional configuration over the Golf's then unconventional hatchback layout."
Este facuta in Mexic(Puebla) si importata in SUA si EU.
Pentru EU "the Skoda factory in Aurangabad is used for final assembly"
Are acelasi motor cu acelasi DPF pentru ambele piete evident.
Mi se pare o masina acceptabila la pretul din SUA $20.000 dar extrem de scumpa la EU20.000. Stiu, transport CKD, altele, etc dar totusi...
Deci un produs pentru mai multe piete inclusiv China.
Ce am vrut sa subliniez aici: MARKETINGUL.
Sa-mi zica mie cineva ca e usor sa vinzi cu sucess acelasi produs unui american si unui european si unui chinez.
Ce nu inteleg e ce vrea sa zica Stefan Jacoby?
Ca e de capul lui, i-a dat voie Winterkorn sau se pregateste ceva?
Eu ti-am dat niste simple exemple pentru ca ele stau la baza locului 3 pe care il ocupa acum VAG. Nu ma intereseaza valoarea de brand, imaginea, impactul social, sau mai nu stiu ce atata vreme cat vorbim de un clasament unde vanzarile conteaza si vorbesc. Ori din punctul asta de vedere, pune mana si studiaza baietas ca spui tampenii cat concernul Toyota de mare. In alta ordine de idei, incerca sa fii la subiect, nu pe langa subiect.
@gtrazvan.Profesore Einstein, opreste vaporul ca nu te tine carma! Daca eu am 2 neuroni, macar is functionali, tu ai unul si ala bate pase pe loc. Daca tu crezi ca VW a sfidat criza doar pentru ca in SUA are o cota de piata mica, te inseli dragutule. Ai macar 12 ani? Daca intri pe site-ul de presa al companiei, acesta de aici - https://www.volkswagen-media services.com/medias_publish/ms/content/de.standard.gid-oeffentlichkeit.html, si unde pun pariu ca n-ai intrat niciodata, ai sa descoperi de ce grupul VW a salutat criza din mers. Exista piete emergente, exista piete din Asia ca de exmplu Malaiezia, si India unde vanzarile VW au ajuns la +60%, sau in Brazilia si Argentina la +37%. Si acolo exista recesiune dragutule, in plus au existat si oferte, programe de innoire ale parcurilor auto, aparitia unor noi modele, cumulate cu strategii de marketing si evident China. Si ca sa iti demonstrez ca ceea ce am zis legat de vanzarile VW in China este adevarat iti las placerea sa navighezi si cauti spre rusinea ta, si sa te luminezi, cam cum arata vanzarile in S1 in China si mai vorbim. Ia vezi esti capabil de mai mult? Adresa, http://www.caam.org.cn/ . Baietas pune mana si citeste, ca oricum Cioran, Everac sau Eliade cred ca oricum n-ai citit. O, sa nu uit, am o carte despre Volkswagen se numeste Navigator 2009 unde se explica pe larg cotele de piata ale companiei, tehnologii, downsizing, eficienta energetica, s.a.m.d. Uite ti-o dau in dar, ca oricum mai facut sa rad la cele scrise de tine, mai inveti si tu ceva sau ca sa ma citez: faci si tu ceva util pentru cultura ta, ca oricum nu ingrasa.
Multa bafta la Caracal.
Dar au probleme majore de fiabilitate in ultimul timp chiar daca designul este facut in California.
Acuma vor sa intre si ei pe piata cea mare si sunt bine veniti in concurenta reala dar au de facut multe inbunatatiri.
Acuma taxeaza populatia lor si pe europeni la sange ca sa coboare preturile in US la un nivel competitiv.
"La modul in care evolueaza lucrurile in ziua de azi, se poate intampla orice. ABSOLUT ORICE!"
Culmea ar fi sa conduca Georgica masina Americana si sa-i si placa.
Mai spun oamenii tampenii si prostii dar tu ai depasit orice limita. In afara de faptul ca te exprimi precum un copil cu nevoi speciale, mai si spui niste prostii pe care le-am auzit (ma rog, vazut) de la tine de paispe milioane de ori.
"VW este o firma socialista si de guvern"
O mostra perfecta de retard intelectual: firma de guvern? unde ai auzit tu sintagma asta. In al doilea rand, daca VW, cu 20 % actiuni detinute de stat si cu ajutoare ZERO este "firma socialista" poti sa-mi spui ce este GM cu SAIZECI LA SUTA actiuni detinute de stat si cu OPTZECI DE MILIARDE DE DOLARI primiti moaca de la GUVERNUL AMERICAN numai in ultimii 3 ani?
"Dar au probleme majore de fiabilitate in ultimul timp chiar daca designul este facut in California."
Inca una...ce treaba are design-ul cu fiabilitatea?!?! Care design o fi facut in California doar pentru Routan (desi n-as baga mana-n foc nici pentru ala). Pentru restul, California (care BTW, e IN FALIMENT) nu are nici o treaba. Cat priveste fiabilitatea, o fi asa dar numai in cazul masinilor facute pentru voi. Pentru voi, toti le fac proaste, inclusiv japonezii. Si oricum sunt mai bune decat cele americane.
"Acuma vor sa intre si ei pe piata cea mare si sunt bine veniti in concurenta reala dar au de facut multe inbunatatiri."
Despre ce piata vorbesti tu cu "concurenta reala"? Despre aia unde constructorii locali produceau in pierdere si statul le dadea munti de bani ca sa supravietuiasca? Si tot au dat faliment pomanagii...Ca sa-ti dai seama de cat de cretini au putut sa fie...
"Acuma taxeaza populatia lor si pe europeni la sange ca sa coboare preturile in US la un nivel competitiv."
Volkswagen nu poate sa taxeze populatia. Poate explici despre cine vorbesti tu acolo.
"Culmea ar fi sa conduca Georgica masina Americana si sa-i si placa."
Am mers cu masini americane si m-au dezamagit rau. Raman la europene si la japoneze deocamdata. II astept pe americani sa scoata ceva bun. Desi s-ar putea sa-mi iau teapa ca falimentul e dupa colt...ALIVE AND KICKING.
@ Semtex
Am zis 10 dar cred ca am gresit. Cred ca e subunitar...
Cand o ajunge Volkswagen #1, te rog sa nu te arunci in fata vreunei masini ca sa nu bagi oameni nevinovati la belea.
Ce ar fi ca GEELY sau CHERRY sa-si faca fabrica in SUA ???
astept pareri. multumesc.
Printre comunistii care produc in China se numara Hyundai, Volvo, Ford, BMW si Mercedes. Asadar marii jucatori de pe piata auto sunt acolo, pentru ca potentialul acestei piete este urias.
Domnule expert AndreiRN, ce intelege luminatia ta prin fiabilitate? Si Toyota si Lexus si VW si Audi si Skoda au avut fiecare probeleme lor, dar nu uita ca unele componente nu sunt fabricate de acesti producatori, ci ele sunt obligate sa indeplineasca anumite standarde. Ca nu le indeplinesc, ca mai pica una, doua, sau 99 asta e cu totul altceva.
Mai cumetre, acum cate zile in urma se vorbea de un recall masiv la Toyota din cauza sistemului electric de la geamuri care datorita unor scapari, topea panourile. Normal Toyota a iesit prost, desi nu Toyota produce sistemul electric ce actioneaza geamurile.
La fel si cu DSG-ul de la VW care pe anumite unitati nu mai functiona un senzor, dar ce senzorul sau arborii cutiei automate ii fabrica VW sau furnizorul? Asta e esenta problemei, domnule RN cu vederi democratice. A judeca la suprafata e usor, a vedea miezul problemei este grele....
La masina perfecta inca se mai lucreaza, te anuntam noi cand e gata!
PS. Grupul VW este pe piata din China de mai mult timp decat crede AndreiRN. Sfat:vezi ce-am scris lui gtrazvan. Ia aminte ca nu cumva sa ajungi in presa scrisa si Domne fereste sa incepi a debita ineptii.
Iti doresc sa te angajezi la ......o firma socialista si de guvern.... ca sa parafrazez adanca ta cugetare liberala.
Bafta la strans pepeni AndreiRN. Maine poimaine te chem americanii sa le faci bioetanol, iar cum tu le stii pe toate numa bine sa le dai si or vreo 2 sfaturi, ca deh acolo nu-s ...firme socialiste si nici de guvern....
Succesuri.
Guangzhou, China, 1.096 angajati, Automobile
Chongqing, China, 881 angajati, Echipamente
:)
1.VAG nu face masini mai fiabile, Toyota face masini mai proaste, dar tot la distanta mare sunt.
2.Banii si vanzarea mare nu se fac din RS6 sau R8, banii se fac cu Golf, cu Polo cu Pasat, cu A3, etc. adica cu masinile de masa unde VAG greu poate sa concureze cu Toyota si mai ales in SUA. Este greu sa vinzi o masina din aceeasi categorie cu 20% mai scump, poate mai frumoasa, poate mai performanta, dar mai putin fiabila si cu preturi duble de intretinere.
Nu lua etalon Romania unde oamenii stau la "cort" dar au masina de 40 k de EURO sa-si faca imagine.
3.AFON -care suferă de afonie. - care n-are voce sau simț muzical.
Asta apropo de afirmatia ta: "@AndreiRN. Cavalere, esti unul din afonii care are toate sansele sa-i fie construit un moment inchinat prostiei personale. "
4. "Mai cumetre" - asta ca sa nu demonstrezi ca esti un cocalar cartierist trebuia pusa in ghilimele, "CUMETRE".
5."La masina perfecta inca se mai lucreaza, te anuntam noi cand e gata! "
ASTA buna :))
6. poate vrei totusi sa ne explici asta:
"Toyota ar un mare hop de trecut, ALIAS POPULAR REPUBLIC OF CHINA!" - ca in afara de romanii inculti din Romania nu am auzit afirmatia asta de la nici un strain din nici o tara in nici o revista de specialitate, nicaieri.
Poate tu trebuie sa treci hopul nu Toyota.
7. Ia si citeste aici si nu mai fa pe inteligentul:
Yearly
VW
The total number of new vehicle sales year-by-year in the U.S. market is as follows:
Year Total
2000 355,479
2001 355,648
2002 338,125
2003 302,686
2004 256,111
2005 224,195
2006 235,140
2007 230,572
2008 223,128
Asta este piata mare de desfacere pt. VW???
AUDI
Sales
Calendar Year Total American sales
1995 18,124
1996 27,379
1997 34,160
1998 47,517
1999 65,959
2000 80,372
2001 83,283
2002 85,726
2003 86,421
2004 77,917
2005 83,066
2006 ?????
2007 93,506
2008 87,760
Astea sunt vanzari mari??? ca sa nu mai comentezi de ce nu au fost asa afectati de criza unde Toyota si Honda aveau vanzari foarte mari.
Continuind cu politica asta nu au cum sa depaseasca vre-odata Toyota, daca isi vor schimba politica nimic nu este imposibil, dar ca nici Toyota nu "se culca pe o ureche" strategiile si restructurarile lor deja sunt in mare parte facute si au demonstrat ca sunt capabili
2. in raportul companiei pe primele 6 luni din 2009 comparativ cu aceeasi perioada a anului 2008 profitul inainte de taxe a scazut de la 3.8 mld la 0.8 mld EUR (-79%) .
3. Seat si Bentley sunt pe minus in 2009, 70% din profitul grupului il aduce Audi
deci cine zicea ca VW nu simte criza?
@razvan GT fara GT
In fond care e problema ta?
1.defineste fiabilitatea
2.e treba VW si Toyota la ce preturi vand masinile. Nu ma intereseaza asta, nu despre asta discutam. Nu divaga!
3.Stiu ce inseamana afon, dragutule...n-ai inteles tu contextul..asa ca lasa explicatiile ca nu suntem la ora de limba romana
4.discutia o port asa cum imi vine si in functie de duritatea celor care ma ataca. Nu cunosc termenul cocalar, asa iti zic tie prietenii si familia? Nice!
5.Analiza pe text fa-o la Cioran sau Sadoveanu, nu la mine, pustiulica. Nu ai ce sa analizezi, spun ceea ce am citit in statistici.
6.La punctul 6, explic sau desenez? Toyota nu reuseste sa vanda in China comparativ cu GM si VW, din mai multe motive. Unul destul de mare ar fi si sentimentele anti-japoneze. Poate cunosti istoria recenta a unor conflicte pe tema politica, evident daca nu te uiti toata ziua la TARAF TV.
7.Ce vrei sa demonstrezi la punctul 7? N-am inteles?! Cota de piata a grupului VW in SUA este cum este, stie toata lumea. Daca ai ceva personal cu aceste marci, putin imi pasa. Iar daca ai citit ce-am zis intr-un comentariu, nu te-ai fi agitat inutil. Nu exista grup auto care sa impuna pe toate regiunile. Daca stii vreunul sa mi-l spui si mie. Piata nord/americana, cu exceptia Mexicului, este un punct sensibil pentr VAG. Si care e problema? E treaba lor, ce fac si cum fac. In fond, e interesul lor.
te citez....ca sa nu mai comentezi de ce nu au fost asa afectati de criza unde Toyota si Honda aveau vanzari foarte mari. Se pare ca esti cam prost, informat. Vanzarile Toyota si Honda s-au dus la vale, baietas, cel putin in prima jumatate din 2009. Si aici nu am refer nu doar la SUA ci si la Japonia, pietele forte ale celor doua companii. In plus, yenul japonez s-a apreciat puternic fata de dolar, ceea ce iarasi nu a dat bine la marcile japoneze, care au majoritatea fabricilor in tara lor, sau nu stiai asta?
Daca nu intelegi stilul meu, nici nu te obosi, inca n-ai varsta si nivelul. Acuma, du-te in parc la joaca sau intra pe Minimax, e mai intelept asa.
Vizionare placuta!
@gtrazvan & csd = jos palaria, RESPECT :)
Vanzari HONDA/ACURA in SUA in ianuarie 2007/2008:
< http://www.hondanews.com/categories/1097/releases/4404 >
VAG mai au de tras :)
2. Pai mai explica-mi odata contextul cuvantului "AFON -care suferă de afonie. - care n-are voce sau simț muzical." - in comentariul tau:
""@AndreiRN. Cavalere, esti unul din afonii care are toate sansele sa-i fie construit un moment inchinat prostiei personale. "" :)))
3.Toyota a vandut in SUA in 2008 cu 25% mai putin decat in 2007 - aproximativ aceeasi scadere a fost si in Japonia..
Piata SUA+ Japonia inghite 50% din productia Toyota.
Deasemenea (cum ai spus si tu) au pierdut mult si din cauza scaderii dolarului in raport cu yenul.
4.cocalar -. țigan bișnițar. 2. șmecheraș de cartier.
Acum toti cunoastem cuvinte gen "cocalar", "cumetre" etc, acum conteaza si cei 7 ani de acasa si mediul in care traim.
5. Stiulul tau il inteleg, probabil am un deceniu peste tine si de nivel ai dreptate, nu pot sa ma cobor atat.
6. Aerele astea de baiat smecher se trag probabil din complexele pe care le ai, sau eu stiu, poate te lauda lumea in cartier si ti s-a urcat la cap.
…de-a dreptul MONONEURONAL…
Uite si dovada: “comentarii interminabile”?!? Poate pentru tine, de citit. La viteza de citire de 3 cuvinte/ora, normal ca te apuca noaptea buchisind un comentariu de-al meu…Ceea ce nu inseamna neaparat ca-l vei si intelege…
@ lexion
O sa faca VAG exact ce-ti pofteste tie inima in cea mai mare viteza...Ca tu esti specialist in tehnologia productiei de ciorapi.
BTW, vezi ca nu e cratima intre “v” si “a” in situatia respectiva...Grea a dracu` geografia asta...
@ gtrazvan
Toyota este intr-o situatie tare complicata. In momentul de fata, eu mi-as face griji mai multe pentru Toyota, nu pentru VAG...
@ csd
“deci cine zicea ca VW nu simte criza?” se referea probabil la faptul ca a avut mult mai (cel mai) putin de suferit de pe urma crizei dintre toti producatorii auto. Intr-adevar, actiunile au scazut, profitul asijderea. Dar nu au scazut ca la GM, de exemplu, cand actiunile ajunsesera aproape mocca (sic!). Profitul, da a scazut si el considerabil. Dar ceilalti (cu foarte mici exceptii) se zbat cu niste pierderi de nu mai reusesti sa numeri zerourile. De americani n-are rost sa vorbim ca ei sunt in hazna in ciuda celor peste 100 de miliarde de dolari supte din buzunarele contribuabililor numai in ultimii 2 – 3 ani. Toyota, de exemplu, se confrunta cu o pierdere de cca 4.4 miliarde de dolari (desi am impresia ca e mult mai mult) pentru anul 2008 care se va umfla, conform propriilor estimari, pana pe la 5.5 miliarde de dolari pentru anul fiscal 2009.
Din ce am citit, Toyota esteimeaza un an 2010 fara pierderi si un 2011 profitabil + masuri radicale de design, care ce-i drept este cam monoton.
sunt foarte multe masini vw in Romania iar de la toyota muult mai putine...cand numarul lor va fi sensibil egal vom vorbi despre care marca este mai fiabila..
Eu am mari rezerve ca piata americana isi va reveni asa de repede. Vorbim despre o situatie generala mult mai grea decat se vede. La 1750 de miliarde $ deficit bugetar, peste 18000 de miliarde $ datorie publica si somaj care nu poate fi inca stabilizat, revenirea sanatoasa a pietei americane, in special cea auto, mi se pare mai departe decat 2010. Eu sper sa ma insel dar Obama face inca prea multe prostii ca sa mai fie loc si de bine...
Plus ca Toyota a inceput sa dea rasol destul de rau in ultima vreme. Au inceput si ei sa aiba recall-uri de multe sute de mii de masini iar motivele de rechemare erau destul de serioase. Nu mai departe de acu vreo 2 saptamani au facut un recall e toata jena. In loc sa recheme toate masinile care au avut problema respectiva, s-au multumit sa se limiteze doar la vreo 10 - 15 %...
:)
:)
Nici nu mai pot sa scriu de atata ras.
Ar fi bine daca ai fi un baiat macare caruia nu ii este rusine sau frica cu opinia proprie.
@eu "Iti doresc sa te angajezi la ......o firma socialista si de guvern.... ca sa parafrazez adanca ta cugetare liberala."
Cam tarziu imi doresti tu asa ceva pt ca mare parte din salariul meu din ultimi 10 ani vin de la o firma de guvern.
NASA.
http://www.automarket.ro/stiri/toyota-a-depasit-gm-si-va-redeveni-cel-mai-mare-producator-auto-in-2012-48773.html