VW Up: productia costa 900 de euro, pretul va fi de 9000 de euro!

De Cornel Șocariciu
Publicat Duminica, 05.07.2009
Constructorul german Volkswagen va produce modelul Up! in India cu costuri de doar 900 de euro per automobil.

Esential

900 de euro este costul de productie al modelului Up!
9000 de euro ar putea fi pretul de vanzare al unui exemplar Up! de serie.

Volkswagen Up! se va fabrica in India la un cost de apoximativ 900 de euro, compania germana urmand sa vanda viitorul sau model de oras la un pret apropiat de 9000 de euro. Prin aceasta strategie, profitul efectiv al VW ar ajunge la circa 1000%, o cifra remarcabila care se ragaseste greu in industria auto.

Primul concept Up! si-a facut pentru prima data aparitia in anul 2007, la Frankfurt, iar constructorul a declarat ca va produce un numar de aproximativ 1.4 milioane de exemplare in versiuni sub siglele VW, Audi, Seat si Skoda. Ulterior, compania a prezentat alte doua concepte ale modelului Up!, in doua noi versiuni: un sedan si un model electric.

via | worldcarfans.com

Comentarii (18)

  • ..
    Asta da reducere de materiale si tehnologie. Sa mai zica careva ca modelele nemtesti sunt sfante.
    14 8
  • furat la drumul mare
    deci se poarta!
    si cei de la Renault erau injurati in legatura cu rata profitului la Logan. ...ha..ha...ha!
    11 4
  • Bethurbazal
    opinie
    Daca sunt adevarate aceste date ma indoiesc ca le va cumpara cineva. Stiind aceste lucruri multi se vor abtine sa cumpere. Occidentalii nu-s asa de prosti. Vor astepta pana vor reduce pretul undeva la 5-6000 euro, daca nu chiar mai jos. Altfel sa nu va mai uimiti de ce se vand Daciile in Vest.
    Sunt curios cum e fabricata de e asa ieftina. Cred ca e facuta din cateva bucati la exterior, iar la interior are materiale ieftine de ultima generatie. De mana de lucru nu mai vorbesc caci asta-i globalizarea.
    9 4
  • Robert
    O aberatie marca Autocar
    Acest articol este inca o aberatie marca Autocar, in ultimul an publicatia britanica bombardand piata cu asemenea stiri, in marea lor majoritate dovedindu-se false . De altfel atat presa germana cat si cea americana considera ca stirile vehiculate in premiera de Autocar si celebrele lor surse de incredere nu sunt de luat in seama . Revenind la VW Up!, VW a anuntat ca va fi produs in Slovacia, India momentan neintrand in discutie . Iar cei de la Autocar in calculele lor academice au uitat sa includa costul dezvoltarii acestei platforme noi in grupul VW care se ridica la peste 300 milioane euro plus costurile testelor de anduranta etc . Nu uitati ca din anii 90 , grupul FIAT nu a mai dezvoltat o platforma noua de clasa mare datorita costirilor mari de dezvoltare, preferand sa adapteze o platforma Chrysler care se bazeaza la randul ei pe o platforma Mercedes din anii 90 . Tinand cont ca va fi produsa in numar mare sunt sigur ca VW va face profit cu aceasta masina, pentru ca acesta este scopul oricarui constructor sanatos din punct de vedere financiar, dar in nici un caz la cifrele ridicole vehiculate de Autocar .
    20 0
  • enoeht
    Putin credibil
    Daca nu este facuta in intregime din materiale plastice, nu au cum sa ajunga la acest cost de productie. Logan-ul "coaja" are un cost de productie de ~3500Eur, in conditiile in care forta de munca este doar cu 50% peste cea din India.
    10 2
  • Sunt de acord cu Robert .
    app profitul efectiv nu are cum sa fie 1000% pentru ca asta ar insemna ca profitul ar fi 9000 de euro ceea ce nu e pentru ca e 9000 - 900 care da 8100 de euro.
    plus ca nu luati in considerare costurile de transport din india pana aici in Europa, nu luati in considerare celalte costuri pe care trebuie sa le sustia, de marketing, primele pe care si le dau managerii, costurile administrative..., si chiar si asa daca ar costa 900 euro sa o faca ceea ce mi se pare greu de crezut oricum ar veni ale costuri dupaia care ar ridica pretul masinii pana la jumate din pretul de vanzare sau chiar mai mult
    6 1
  • Etienne
    Up!
    Nu este exclus ca Up! sa fie produs si in India (cel putin una dintre variante) la costuri foarte scazute.. Dar pretul de vanzare de 9000 euro (in varianta de baza) este totusi cam mare, dar nu de necrezut pentru VW. Totusi e singurul model de clasa foarte mica avand un design destul de futurist menit sa atraga clientela diferita de cea a lui Fiat 500, sau a plictisitorului Panda.
    0 2
  • cand cumparati rami cu 1 mil / 30 eu desi costul deproductie este de max 3 eu nu va mai puneti intrebari
    4 3
  • ?
    lol, ce e rami?
    0 5
  • MAI SUNT PROSTI MULTI PE LUME ?
    CEA MAI MARE ABERATIE SCORNITA VREODATA. --- ESTE ABSOLUT IMPOSIBIL SA PRODUCI UN AUTOMOBIL CU 900 DE EURO AR PUTEA CIORILE ALEA SA LUCREZE VOLOUNTARI SI TOT NU AR IESI IN 900 DIN FABRICA
    4 1
  • VW
    Da ma, si dupa cum va spuneam cica astia de la vw sunt cei mai buni. LA CE, LA FURAT!!!!!!!!!!!!!! MA STIAM EU DE CE NU SUNT FAN VW SI DE CE NU APRECIEZ NICI O MASINA DE LA EI!!!!!!!!!!!
    Mari panarame de oameni sunt astia.
    4 6
  • Bogdan
    politica firmei
    La acest pret de productie modulul al putea ingopa citroen c1, peugeot 107, audi a2, chevrolet spark etc, de aici se poate vedea destul de clar ca pretul unui autoturism nu este sustinut de costul materialelor,proceselor de productie ci pur si simplu odata cu acele componente ansamblate cumperi si "firma" care pentru multi este totul.

    offtopic : danny vorbesti de parca ai fi vreun manager la VW, mai intai sterge-ti scuipatul care ti se prelinge din gura iar apoi vino tu cu valoarea reala de productie al modelului ok?
    1 3
  • ...
    ce urat. tata nano e parfum pe langa uratenia asta. trebuie sa fii imbecil sa platesti 9000 de euro pentru o masina de kkt care ar trebui sa coste maxim 2000!
    2 3
  • imposibil
    Nu cred ca o masina inmatriculabila in Europa poate sa coste 900 EUR.

    Poate, daca ar fi injectata toata din plastic cu caroserie, scaune si bord cu tot (ca un fel de jucarie chinezeasca).

    Dar exceptand cativa adolescenti, nu cred ca ar cumpara-o cineva in afara de tarile EXTREM de sarace.
    2 1
  • O utopie marca Autocar
    Respect testele facute de cei de la Autocar, eu personal tin cont de ele cand sunt interesat de o masina anume, dar in materie de stiri economice cei de la Autocar ar trebui sa lase profesionistii sa se ocupe de ele (ex Bloomberg , Financial Times, Reuters etc) . Din 2011 se stie ca sistemul ESP va fi obligatoriu pe orice masina comercializata in UE iar acest sistem chiar produs intr-o tara asiatica inca nu este ieftin . ESP-ul, bateria de airbag-uri, ABS-ul si cele 4 roti cred ca se apropie sau chiar depasesc suma de 900 euro . A mai ramas caroseria cu toate echimamentele interioare, motorul care trebuie sa indeplineasca minim normele Euro 5 asa ca pretul final este mult peste idiotenia de 900 euro vehiculata de Autocar . Cel mai elocvent exemplu ca cei de la Autocar fabuleaza este dat de Tata Nano . In India acest model se vinde incepand cu 1490 euro. Studiile recente au aratat ca foarte putini au cumparat varianta de baza preferand modelele mai accesorizate . In Europa acest model se va comercializa de la 5000 euro in sus . Cauza ? Sistemul ESP, caroseria ranforsata, motorul cu 3 cilindri care va satisface normele Euro 5 fata de arhaicul motor cu 2 cilindri destinat pietei indiene si exemplele pot continua . Eu am fost surprins de faptul ca multi jurnalisti auto din Romania chiar au crezut cele afirmate de Autocar si pe multi i-a luat valul afirmand ca dupa exemplul Ridzi mai avem un caz de hotie, ca VW isi jecmaneste clientii etc . Dupa cateva ore s-au calmat, au revenit la realitate si au modificat titlul .
    5 1
  • chiar ca aberatiii
    Cum dracu sa coste 900 de €????E din carton???Vrem stiri serioase nu gogosi!!!
    4 0
  • AndreiRN
    Preturi
    Masina facuta robotizat si cu brate de munca ieftine la un volum mare.
    Preturile de dezvoltare si testare sunt acoperite de guverne si nicidecum de firma producatoare.
    0 2
  • Frumoasa stire
    Uite mai baieti eu o sa cumpar masina asta cu 9000 de euro numai ca sa le fac pe plac celor de la VW...ceva impotriva?
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru