O marcă afectată de un scandal precum Dieselgate, care a izbucnit în cadrul Volkswagen în cursul lunii septembrie a anului trecut, poate să treacă peste consecințe și să revină la poziția în care se afla înainte de această poveste în circa 18 luni. Conform declarațiilor lui Jurgen Stackmann, membru în Consiliul de Administrație al Grupului Volkswagen, acest orizont de timp a rezultat în urma analizelor interne pe care le-a făcut Volkswagen în cazul unor companii care s-au aflat în ""situații asemănătoare".
Oficialul german susține că cheia întregului proces de restabilire a reputației mărcii este reprezentată de acțiunile rapide și eficiente care vizează clienții afectați. "Trebuie să ne concentrăm pe momentele de reacție și să demonstrăm prin acțiunile noastre că putem să fim de încredere. Iar primul pas pentru a atinge această țintă este să realizăm campania de rechemare în service la un nivel înalt de calitate fără compromis", spune Stackmann.
Oficialul Grupului Volkswagen responsabil de zona de vânzări și marketing declară că schimbările de priorități care au loc în companie în urma scandalului Dieselgate lasă pe locul al doilea cursa cu Toyota pentru câștigarea primei poziții în clasamentul vânzărilor la nivel mondial."În condițiile actuale nu putem să ne gândim la faptul că vrem să devenim primul constructor auto al lumii sau la alte lucruri de genul ăsta. Singurul nostru scop în 2016 este recâștigarea încrederii clienților prin readucerea mașinilor pe care aceștia le-au cumpărat de la noi la standarde corecte. Asta va însemna o muncă a naibii de dificilă: clienții vor același sunet al motorului, același nivel al distracției la volan, același consum, aceleași lucruri pe care au mizat la cumpărare. Și asta trebuie să primească", spune Stackmann.
Dar in conditiile anterioare fraudelor inaintea DieselGate , cum doreau devenii primul constructor auto al lumii ? O replica la fel de non-sens ca si afirmatia lui Martin : ''"Doamnelor si domnilor, neregulile care au fost gasite la motoarele diesel ale Grupului nostru sunt impotriva tuturor valorilor Volkswagen", dar si "Si sa fiu sincer cu dumneavoastra, manipularea la Volkswagen nu trebuie sa se mai intample vreodata.". Deci ii parea sincer ca au mintit/manipulat si ca manipularea Volkswagen este impotriva valorilor Volkswagen :)........ Haios termen. Nu ar trebui, totusi, ca Volkswagen sa isi ceara scuze angajatilor firmelor concurente, ce au pierdut cota de piata iar unele au ajuns aproape de faliment? Si la alte firme s-au investit ani de munca, insa nu au apelat la fraude tehnologice.
Își vor reveni repede, că mulți și mințiți tot cumpără jafurile germanilor.
Mulți nu înțeleg că ei și acum mint că prioritatea lor e clientul.
Nu oameni buni, prioritatea lor e PROFITUL și salariul. Nu vă vor da nimic gratis sau ieftin. Și vor da în continuare șpăgi să iasă basma curată.
Dacă erau așa meseriași rezolvau demult problema în SUA. Dar nu sunt.
Revenind la bani, datele pt VW Group pt 2014:
Revenue: €202 billion (2014)
Operating income €12.7 billion (2014)
Profit €10.847 billion (2014)
Total assets€351.209 billion (2014)
Total equity€90.189 billion (2014)
Pana la "faliment" e cale lunga. Toeretic vorbind pot absoarbe o penalizare de 50 de miliarde; ca sa nu mai vorbim de ajutorul care poate fi oferit de guvernul german.
Oricum ca si calitate,putere,comfort,tot ce vrei,grupul Volkswagen este peste Toyota,si nu o spun ca as fii fan,dar spun pur si simplu o realitate,pana si reprezentantii de la toyota confirma,ca VW sta la mai multe capitole peste ei,insa si pretul este mai ridicat.
Eu am incredere foarte mare in VW,chit cu scandalul asta,pe mine unu` nu m-au "pierdut"..
Sa ne gandim umpic,ce polueaza mai mult? un 2.0TDI de 240cp sau un 6.0 sau 7.0 facut de americani? Sincer.multa bafta,ei chiar nu polueaza deloc ;)
Când a apărut Dieselgate, nici eu nu credeam ȋn spectrul falimentului. DAR! Ȋmi permit să apelez la conjuncția adversativă. De ce? Fiindcă eu prevăd un nou caz…GM 2009 (desigur, determinat de o altă cauză…sau te pomenești că are legătură tot cu calitatea ȋn ansamblu?). Normal, ȋmi veți cere o explicație pentru “speculația” mea. Păi, ce om cu mintea ȋntreagă ar fi anticipat colapsul corporației care a deținut, neȋntrerupt, supremația mondială vreme de 77 de ani? “Too big to fail”…Uite că un asemenea colos a făcut verosimil neverosimilul și posibil imposibilul: a intrat ȋn incapacitate de plată (păi cum altfel, din moment ce a ȋnregistrat pierderi de peste 85 de miliarde de dolari ȋn ultimii cinci ani ai existenței sale de un secol, iar ȋn anul critic – 2009 – figura cu datorii de aproape 100 de miliarde). Cu alte cuvinte, n-ar fi exclus ca VAG să fie…naționalizat (oricum, a debutat ȋn istorie ca ideologie și proprietate a regimului nazist; bine, actualmente, statul german, mai exact Landul Saxonia Inferioară, deține procente de importanță strategică din acțiunile Grupului), așa cum s-a ȋntâmplat, ȋn urmă cu șapte ani, cu fostul GM (acea complicație a trecerii, pe cale juridică, de la “vechi” la “nou” sau de la "privat" la "public" constituie un obiect de studiu foarte interesant). De fapt, naționalizarea nu este un termen cu conotații…comuniste, impresie greșită care m-a dominat și pe mine multă vreme; chiar și ȋn Occident, a cunoscut o perioadă de “glorie”, mai ales după al doilea război mondial.
Dar să revenim la oile noastre germane. Acest deznodământ (falimentul) depinde ȋnsă esențial de costul total al mega-scandalului. Evident, plata unor eventuale penalități (ȋn cazul GM, era vorba doar despre pasiv) de zeci de miliarde de euro va bloca investiții interne majore, destinate, ȋn primul rând, asigurării calității (mă rog, după cum susțin, cu temei, unii utilizatori de pe AM, pentru majoritatea posesorilor români de permis auto nu va fi o problemă, “hard-ul” lor derulând același program standardizat al preferințelor…).
Acum urmează partea nostimă. Așa cum comunismul este asociat simbolic cu sintagma “Big Government”, iar capitalismul cu “Big Business” – ei bine, globalizarea & postmodernismul propun un nou angrenaj al “dezvoltării” politico-economice, care poate fi considerată chiar o nouă orânduire (cu caracter coercitiv pentru toți locuitorii planetei ), dar și ultima formă de răzvrătire ȋmpotriva Logosului: “Big Government Business” (eu ȋi zic “naționalizarea internaționalizare”). Ce presupune aceasta? Recuzarea personalității, ȋnfierarea gândirii și atitudinii “incorecte politic”, anihilarea liberei inițiative pe motiv de “individualism”, “infatuare” și “risc”, prăbușirea capitalismului, ȋnrobirea financiar-bancară a persoanei fizice, cronofagia birocratică, utopia milenaristă a egalitarismului, șubrezirea sănătății și chiar suprimarea vieții din cauza cârdășiei ultrasecrete dintre alimentație și medicație, alienarea individului prin hipnotizarea lui mediatică și cu mijloace high-tech, controlul strict și samavolnic al vieții private exercitat (cu ajutorul instrumentarului A.I.) de către forțele oculte aflate ȋn slujba Guvernului Mondial (ȋntre noi fie spus, am mai scris eu pe aici despre complicitatea fățișă dintre hidra socialistă și “cele mai noi cuceriri ale științei și tehnicii”, dar cineva din redacție n-a fost de acord, adică textul meu s-a “evaporat”). Ȋn schimb, vor fi promovate obediența totală, de necrâcnit, a guvernaților față de (masono-)guvernanți, competența și probitatea “ireproșabile” (care, referitor la pasiunea noastră, vor da naștere unor mașini tot mai “fiabile”), atot-ȋngrădirea legiferată, ultradinamismul și meritocrația (de ce credeți că asistăm, zi și noapte, la “cruciada” ȋmpotriva corupției mai mult sau mai puțin reale?), iar dreptul de proprietate, confortul și siguranța fiecărui cetățean din acest “Global Village” vor fi concepute și bazate neapărat pe criteriile menționate aici…Uite cum, până la urmă, cea mai bizară și, totodată, cea mai detestabilă anomalie a existenței umane (marxismul, care alta?) a ieșit biruitoare, inclusiv ȋn “anticomunistul” Occident! Coordonatele definitorii ale creștinismului – Biserica, statul, familia, personalitatea și cultura – sfârșesc “metamorfozate” ȋn contrarii: ecumenism, Marele și Unicul Stat, traiul ȋn comun caracterizat de “solidaritatea fără sentimente și sentimentele fără inimă”, individul uniformizat, autoreferențial și “dezȋntrupat” și feminismul/multiculturalismul.
Nu vedeți conexiunea cu automobilismul? Eu prea o văd…Anume că organizarea tradițională a business-ului auto “trebuie” să dispară. Oamenii ȋncă prețuiesc identitatea de sine a mărcilor și ȋncă sunt ȋn stare să distingă emblemele și siglele, dar nu prea realizează că “stricta specializare” ȋn producerea și furnizarea componentelor ȋnlătură exclusivismul “de firmă” sau “de fabrică”. De parcă n-ar fi suficientă această racilă, “implementarea” ȋn structurile administrative ale companiilor (inter)naționalizate a marionetelor agreate de autoritățile guvernamentale (așa cum se ȋntâmplă, de pildă, la “noul GM”; noroc că ȋncă mai există un Congres care să-i cheme la audieri pe mahări atunci când ceva “scârțâie” legalmente, ȋnsă nicăieri ȋn lume n-a fost creată instituția care să se arate interesată să evalueze, să cerceteze și să valoreze…originalitatea și fiabilitatea) este menită să denatureze și mai accentuat sensul adevărat și clasic de autovehicul, rezultând, logic, niște…porcării (pe unii mecanici ȋi aud exprimându-se astfel la adresa “mașinilor” apărute ȋn ultimii 10-11 ani; de exemplu, ca să testez psihologic convingerea și sinceritatea unuia dintre ei, am afișat o mină “uluită” de “naiv” care devenea martor al unui adevăr revelat și confirmat de avizați : “Chiar așa?” – răspunsul a fost și ferm, și rapid: “Da, chiar așa!” – apoi, am continuat cu “investigația” : “Numai firmele japoneze nu-și bat joc de clienți, nu?” / “Oarecum” / “Bine, dar Mercedes, Audi, BMW…” / “Ei, na!” / “Păi, observ că ai, ca mașină personală, una germană” / “Așa, și???” / “Oricum, cert este că a crescut gradul de confort și de siguranță” / “Calitatea nu ȋnseamnă doar confort și siguranță” / “Mecanica și fiabilitatea?” / “Astea sunt bubele!” / “Sistemele electronice?” / “Prefer fără”).
Evolutia Infiniti, Honda sau Mazda sunt de admirat si de luat exemplu.