Costurile foarte mari ale tranziției către mașinile 100% electrice îi determină pe constructori să caute parteneri de cursă lungă în dezvoltarea vehiculelor cu emisii zero.
Grupul VW și-a comunicat deschiderea către astfel de colaborări și poartă deja negocieri cu diferiți constructori cu care să împărtășească tehnologia necesară mașinilor electrice.
Plaftorma PPE (Premium Platform Electric), cea care stă la baza modelelor electrice din grupul VW, ar putea fi utilizată în curând și de alți producători, potrivit lui Ulrich Widmann, directorul de dezvoltare din cadrul Audi.
“Există interes și avem discuții. Împărtășirea tehnologiei pentru generarea efectelor de scară este singura cale prin care mașinile electrice pot să devină viabile, atât din punct de vedere economic, cât și din punct de vedere ecologic,” a declarat Widmann.
Oficialul nu a dorit să numească producătorii cu care grupul Volkswagen poartă negocieri în acest moment.
VW are deja un parteneriat tehnologic cu Ford, în timp ce analiștii speculează posibile înțelegeri cu producători precum Aston Martin, McLaren, Maserati, fără să excludă BMW și Mercedes-Benz.Via Automotive News
...Fiindcă VAG creștineasca *sheruire* îi costă de fapt pe Fordwageni între 10 și 20 miliarde $... probabil că primul număr referindu-se la 600.000 e-platforme -- n.b., complete -- livrate efectiv de nemți și nu *licențiate*, iar al doilea la dublu.
În orice caz, din estimările astea se poate deduce costul tranzacției (că asta e, și nu vreun acatist moca sau donație altruistă :-)) -- per platformă.
@andrei: De acord, fiindcă în principiu standardizarea e-n favoarea reducerii costurilor de producție.
Pe de altă parte, nu știu dacă și prețurile de vânzare urmează trendul.
...Nu mai zic că diferențierea (e)mașinilor doar prin *coajă* nu prea-mi surâde -- dar ăsta pare să fie viitorul.