VW Group va repoziţiona modelele Skoda: "Ne canibalizăm reciproc!"
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Volkswagen Group a anunţat în cadrul Salonului Auto de la Paris, prin vocea şefului Martin Winterkorn, că modelele Skoda vor suferi o repoziţionare pe piaţă pentru ca acestea să nu ajungă să se canibalizeze cu cele din gama Volkswagen. Nu putem avea o Fabia cu accesorii mai valoroase decât cele ale unui Polo. Vom reduce costurile de producţie ale modelelor Skoda, renunţând la bogăţia nivelurilor de echipare, spune boss-ul VW Group.
Răspunsul din partea dealerilor Skoda nu a întârziat, oficialii Asociaţiei Dealerilor mărcii din Cehia arătându-se surprinşi în sens negativ de veştile venite dinspre Germania. "Nu există nicio canibalizare în cazul Volkswagen-Skoda. Noi furăm doar din clienţii mărcilor franceze, cum sunt Peugeot sau Renault, incluzând aici Dacia", susţine Thomas Peckruhn, preşedintele asociaţiei mai sus menţionate.
Printre modificările care au început să apară deja în gama Skoda se numără dispariţia - pe modelele de ultimă generaţie - a pachetului semiautomat de control al climatizării cu torpedou refrigerat.
Conform declaraţiei lui Peckhorn, acest element era foarte apreciat de clienţii Skoda. La acelaşi capitol, al elementelor dispărute, poate fi încadrată şi umbrela integrată în uşă disponibilă pe Skoda Superb, care s-a transformat din dotare de serie în accesoriu contracost. Un alt exemplu este dispariţia pachetului de faruri cu xenon de pe Skoda Fabia RS. Acesta nu mai poate fi comandat acum nici măcar ca element opţional, deşi era standard în versiunea precedentă a modelului ceh.via | Automotive News (înreg.)
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Volkswagen in Romania
-
Volkswagen Amarok facelift Preţ: 36.246 - 53.725 €
-
Volkswagen Arteon Preţ: 34.824 - 45.048 €
-
Volkswagen Beetle Preţ: 16.194 - 26.266 €
-
Volkswagen Beetle Convertible Preţ: 24.378 - 27.793 €
-
Volkswagen Caddy Preţ: 15.260 - 28.927 €
-
Volkswagen e-Golf facelift Preţ: 37.471 €
-
Volkswagen e-Up Preţ: 25.837 €
-
Volkswagen Golf 7 facelift Preţ: 15.844 - 38.873 €
-
Volkswagen Golf 8 Preţ: n/a €
-
Volkswagen Golf Alltrack facelift Preţ: 26.056 - 28.774 €
-
Volkswagen Golf Sportsvan (2014-prezent) Preţ: 16.874 - 26.929 €
-
Volkswagen Golf Variant facelift Preţ: 16.539 - 25.105 €
-
Volkswagen Passat (2014-prezent) Preţ: 21.307 - 40.583 €
-
Volkswagen Passat Alltrack (2014-prezent) Preţ: 34.236 - 42.901 €
-
Volkswagen Passat Variant (2014-prezent) Preţ: 23.361 - 41.838 €
-
Volkswagen Polo Preţ: n/a - 21.109 €
-
Volkswagen T-Roc Preţ: 16.944 - 29.863 €
-
Volkswagen T5 Multivan (2009-2016) Preţ: 30.390 - 55.228 €
-
Volkswagen Tiguan Preţ: 21.205 - 36.873 €
-
Volkswagen Tiguan Allspace Preţ: 26.067 - 40.655 €
-
Volkswagen Touareg Preţ: 49.111 - 60.040 €
-
Volkswagen Touran (2015-prezent) Preţ: 20.440 - 31.404 €
-
Volkswagen Up facelift Preţ: n/a - 12.252 €
Ultimele stiri din Industrie
-
Toyota a lansat modelul C-HR în 2016. Iată că în 8 ani, Toyota a atins pragul de un milion de modele C-HR vândute pe piața europeană. (22.12)
-
Toyota oferă acum modelul Alphard sub forma unui Plug-in Hybrid. Cu o autonomie electrică de 73 de kilometri, este primul monovolum PHEV de pe piața japoneză. (22.12)
-
Tesla a emis o rechemare pentru aproape 700.000 de modele în Statele Unite ale Americii, din cauza unei probleme cu indicatorul de presiune a anvelopelor. (21.12)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
- BMW: Toate modelele diesel, produse în Germania, alimentate inițial cu ulei vegetal hidrotratat
Tendinta este de a oferi mai mult la acelasi pret sau chiar mai mic. Constructorii asiatici (in special coreeni) si chiar cei americani se pare ca au inteles acest lucru. Ma mir ca VAG a inteles exact pe dos...
Ceea ce a spus este perfect adevarat si probabil ca pozitia Skoda in cadrul grupului cat si pe piata va fi revizuita astfel incat sa se adreseze in special clientilor care doresc masini low cost (vezi piata Dacia).
Raspunsul dealerilor Skoda este hilar, citez " Noi furăm doar din clienţii mărcilor franceze, cum sunt Peugeot sau Renault".
Pai stai putin si atunci VW ce fura?
Din clientii Mercedes?
Consider ca o repozitionare Skoda ar trebui sa implice si o repozitionare VW deoarece masinile lor au ajuns sa aiba preturi premium, insa un Golf nu este cu nimic mai presus in comparatie cu Megane.
P.S.: Cand cautam o masina in vara, am fost sa vad noul Polo si acesta PLECA de la aprox 11.000€... enorm pt o masina de clasa mica.
Nu mai spun ca plasticul din care era realizat bordul avea o duritate similara cu ce se vede la Logan.
Replica consilierului a fost epocala "Intradevar la versiunile mai ieftine, entry level, plasticul este putin mai tare".
Pai cat sa dau frate pe un Polo, 20.000€ ca "sa am" bord moale? Pana la urma am mers pe mana francezilor :)
In plus Skoda a ajuns sa fie concurent inclusiv pentru VW, ceea ce nu e bine. Nu putini sunt cei care au vrut VW dar au ales Skoda pentru ca pretul a fost ceva mai bun. Eu nu vad insa in Skoda un concurent pentru Dacia, pentru ca oricum pretul e mai mare (vezi de ex de la ce preturi porneste Fabia, cu ce dotari si ce Logan iti poti lua de aceasi bani).
Atunci cand Skoda a fost cumparata, sub conducerea lui Piech, altfel s-a vrut a fi Skoda, adica o marca (mult) mai accesibila. Dar ce faci atunci cand vanzarile merg bine? Evident lasi pretul neschimbat sau il maresti. Si uite asa s-a ajuns la nevoia repozitionarii marcii Skoda.
ibiza-polo-fabia........sunt cam aceeasi masina.
sa nu mai vorbim de lupo-arosa pe care doar farurile si emblema le diferenteaza......
@C-G-C ai dreptate ca ar trebui sa sa repozitioneze si vw pentru ca de mult nu mai e masina poporului. depinde si ce popor acuma... in monaco probabil cara unii cartofi la piata cu el :)))))
Sa echipeze doar cu motoare sub 100 cp ?
"ba hai sa facem ceva sa luam mai multi bani de la oameni, ca noi suntem vag si nu ne ajunge ca facem aceiasi masina sub 10 sigle diferite si pe o perioada lunga de timp aducand mici facelifturi neschimband partea tehnica....deci ce facem? hai sa ne luam de skoda, astfel le vom cere bani in plus pentru xenoane sau umbrela din portiera de la superb....buna idee, da si tu o declaratie acolo, asa mai facem niste bani, astfel ramanem no.1 iar saracii aia din est care cred ca noi facem masini bune o sa zica in continuare ca domneee vw e vw ca e no.1"
cam asa sta treaba.
Acu avem doua Octavii una cu farurile in sus alta cu ele in jos si mai vine si Winterkorn pe care-l respectam pt ceea ce a facut din VW si da cu mucii-n fasole.
Miscarea asta imi aduce aminte de Dacia, care a scos consumul instantaneu din firmware-ul Loganului ca se speriau gujbetii de ce vedeau acolo. Asa, nu apare nici ca optiune si nici nu poate fi activat.
Pacat. Ramanem la BMW-uri la mana a doua ;)
skoda "By 1905 the firm was manufacturing automobiles"
"Volkswagen was originally founded in 1937"
daca tot vorbim de repozitionari pe segmente, atunci VW ar trebui sa fie reduc la nevelul daciei, pt a fi masina poporului, inca odata. skoda ar trebui pastrata pt segmentul select, si in final seat pt sportivitate.
nu sa ai gogomanii de toate felurile la fiecare brand. asta inseamna economia de consum. unde niste marketeri dicteaza ce sa se produca, si apoi dupa niste ani constata ca nu au facut bine, si multi oameni (angajati) vor suferi.
dar sa faci skoda marca ieftina pt ca tu neamt te consideri basinos e pura nesimtire.
vw golf 1 gti ce era? o masina ieftina cu puterea unei din clasa superioara. era accesibila majoritatii. acum domne G6 gti e cu **** in cap.
Totusi e pacat. Skoda isi facuse un nume si o reputatie destul de buna in Europa si incepeau sa creasca. Acum nu stiu ce impact o sa aiba aceasta veste dar nu cred ca o sa fie bine.
"RICHARD_DOUB wrote:
Knowing the characteristics of both brands, it is plainly clear to me that Skoda is a brand positioned slightly above the Volkswagen brand. After viewing sister cars, I'm confident that most customers will walk away with that impression. For VW to intentionally try to change natural perception is an effort in vain. Why does VW so often become distracted, wasting time on senseless directions?
It’s not only a market share issue, but a profitability crunch: despite some European assembly plants, Toyota’s European ops are not profitable, exacerbated by a high yen. Honda’s undoubtedly are in worse shape . ) Se pare insa ca Honda va remedia in viitorul apropiat odata cu noile modele aceasta problema in Europa . Prin urmare modelele Civic si Accord destinate pietei americane ( mult mai ieftine decat versiunile europene, dar si inferioare din punct de vedere al rafinamentului tehnic si al materialelor folosite ) vor fi oferite si in Europa, iar pentru fanii Honda ce sunt sunt dispusi sa plateasca un pret premium, Honda va introduce pe piata europeana marca Acura ( in prezent modelele Accord si Legend vandute sub marca Honda in Europa, sunt vandute peste ocean sub brandul premium Acura ) . Revenind la Skoda, este clar ca VW Group nu poate ramane indiferent la succesul Dacia in Europa in segmentul low-cost, si va lansa o ofensiva in acest segment cu marca Skoda ( posibil cu ajutorul Suzuki ) . In rest, multe nu se vor schimba, pur si simplu se doreste o diferentiere clara intre preturile de baza ale modelelor Skoda si VW, cine vrea sa-si cumpere un Superb de 40,000 euro nu are decat sa consulte lista de optionale care va deveni mai mare . Dovada ca ca VW si Skoda nu se "canibalizeaza", este data de vanzarile record ale celor doua marci in 2010 . Nu acelasi lucru se poate spune de marcile PSA ( Peugeot in crestere, Citroen in scadere ) sau despre modelele Toyota / PSA ( Aygo, 107 si C1 ) .
BMW :)) nu as lua nici pe gratis
Imi pare rau pentru Skoda, dar asa e cand cumperi in prostie marci doar ca sa te apropii de monopol.
Sper sa nu mai ajunga alte marci pe mana grupului VAG
Probabil ca VW si Skoda au vanzari bune amandoua, dar stirea este despre Polo si Fabia nu despre marci in sine, asa ca vanzarile pe model s-ar putea sa stea altfel decat cele generale.
Daca ar fi fost destepti asa cum spunea cineva mai sus atunci ar fi scos un model nou de Polo intr-un an si un model nou de Fabia dupa 1-2 ani cand Polo-ul ar fi ajuns deja la maturitate. Si-ar fi consolidat vanzarile per grup astfel si pretul polo-ului ar fi fost si el scazut (ca model vechi) fata de un model nou aparut de Fabia. Cand ai prea multe modele e normal sa te incurci la marketing.
Vad ca dupa cotoarbele alea de motoare puse de voi pe masinile Skoda din 2008, aproximativ 11000, care le-ati facut anume de c---t, de le-au schimbat astia de la Skoda si au intrat in gaura din cauza voastra, nu va lasati.La ce draq ati mai preluat Skoda, daca acum va bateti joc de ea.Astora de la Renault, le merge capul mai bine decat voua.De exemplu Dacia Logan, la ei se numeste Renault Logan.Si uite asa, la ei vand Renault si la noi Dacia.RUSINE VW; sau sa fiu rau, c---twagen.Haide pa...