VW Group va repoziţiona modelele Skoda: "Ne canibalizăm reciproc!"

De Mircea Meșter
Publicat Miercuri, 13.10.2010
Şeful Grupului Volkswagen susţine că este de neînchipuit ca un VW Polo să dispună de mai puţine echipamente decât un Skoda Fabia. Dealerii Skoda au reacţionat imediat.

Volkswagen Group a anunţat în cadrul Salonului Auto de la Paris, prin vocea şefului Martin Winterkorn, că modelele Skoda vor suferi o repoziţionare pe piaţă pentru ca acestea să nu ajungă să se canibalizeze cu cele din gama Volkswagen. Nu putem avea o Fabia cu accesorii mai valoroase decât cele ale unui Polo. Vom reduce costurile de producţie ale modelelor Skoda, renunţând la bogăţia nivelurilor de echipare, spune boss-ul VW Group.

Răspunsul din partea dealerilor Skoda nu a întârziat, oficialii Asociaţiei Dealerilor mărcii din Cehia arătându-se surprinşi în sens negativ de veştile venite dinspre Germania. "Nu există nicio canibalizare în cazul Volkswagen-Skoda. Noi furăm doar din clienţii mărcilor franceze, cum sunt Peugeot sau Renault, incluzând aici Dacia", susţine Thomas Peckruhn, preşedintele asociaţiei mai sus menţionate.

Printre modificările care au început să apară deja în gama Skoda se numără dispariţia - pe modelele de ultimă generaţie - a pachetului semiautomat de control al climatizării cu torpedou refrigerat.

Conform declaraţiei lui Peckhorn, acest element era foarte apreciat de clienţii Skoda. La acelaşi capitol, al elementelor dispărute, poate fi încadrată şi umbrela integrată în uşă disponibilă pe Skoda Superb, care s-a transformat din dotare de serie în accesoriu contracost. Un alt exemplu este dispariţia pachetului de faruri cu xenon de pe Skoda Fabia RS. Acesta nu mai poate fi comandat acum nici măcar ca element opţional, deşi era standard în versiunea precedentă a modelului ceh.

via | Automotive News (înreg.)

Comentarii (33)

  • george
    DUPA CUM SPUNEA UN NEAMT ODATA
    O Skoda e un Volkswagen de pe care s-a demontat cate ceva...
    73 13
  • Si-au dat seama. Sunt multe, multe.
    34 12
  • Mutare nu tocmai inteligenta...
    In situatia data, VAG putea ori sa mai puna niste dotari pe VW ca sa le aduca la un nivel apropiat Skodei, ori sa faca ceea ce au decis. Au ales in defavoarea clientilor si - ca o parere personala - nu cred ca este cea mai inteligenta mutare. Prin accesul facil la informatie, cumparatorul unei masini din ziua de azi a devenit destul de pretentios si - cu putine exceptii - stie pe ce da banii. Or, in cazul de fata multi se vor simti "trasi in piept" cand vor trebui sa aleaga dintre o Skoda si o alta masina non-VAG.

    Tendinta este de a oferi mai mult la acelasi pret sau chiar mai mic. Constructorii asiatici (in special coreeni) si chiar cei americani se pare ca au inteles acest lucru. Ma mir ca VAG a inteles exact pe dos...
    49 18
  • Skoda
    Personal nu cred ca modelele VW si Skoda se canibalizeaza reciproc, din simplul motiv ca cele doua marci au inregistrat in 2010 cresteri si vanzari record . Daca se canibalizau, Skoda trebuia sa fie pe plus iar VW in scadere, ceea ce nu este cazul . Ce se intampla cu adevarat este o repozitionare a marcii Skoda spre segmente de piata care nu erau importante pana la izbucnirea crizei din 2008 . Sa nu uitam ca Dacia a inceput sa existe cu adevarat in Europa, doar dupa izbucnirea crizei financiare din 2008 . Martin Winterkorn a declarat luna trecuta ca atat Skoda cat si Seat vor face concurenta in viitor marcilor Hyundai-KIA, PSA dar si marcii Dacia .
    42 6
  • nu cred ca este ceva oficial!
    9 8
  • Martin Winterkorn
    M.W. este un "baiat" mult prea destept ca sa spuna prostii si un manager/strateg prea bun ca sa faca miscari gresite.

    Ceea ce a spus este perfect adevarat si probabil ca pozitia Skoda in cadrul grupului cat si pe piata va fi revizuita astfel incat sa se adreseze in special clientilor care doresc masini low cost (vezi piata Dacia).

    Raspunsul dealerilor Skoda este hilar, citez " Noi furăm doar din clienţii mărcilor franceze, cum sunt Peugeot sau Renault".

    Pai stai putin si atunci VW ce fura?

    Din clientii Mercedes?

    Consider ca o repozitionare Skoda ar trebui sa implice si o repozitionare VW deoarece masinile lor au ajuns sa aiba preturi premium, insa un Golf nu este cu nimic mai presus in comparatie cu Megane.

    P.S.: Cand cautam o masina in vara, am fost sa vad noul Polo si acesta PLECA de la aprox 11.000€... enorm pt o masina de clasa mica.

    Nu mai spun ca plasticul din care era realizat bordul avea o duritate similara cu ce se vede la Logan.

    Replica consilierului a fost epocala "Intradevar la versiunile mai ieftine, entry level, plasticul este putin mai tare".

    Pai cat sa dau frate pe un Polo, 20.000€ ca "sa am" bord moale? Pana la urma am mers pe mana francezilor :)
    72 9
  • De acord cu C-G-C.
    In plus Skoda a ajuns sa fie concurent inclusiv pentru VW, ceea ce nu e bine. Nu putini sunt cei care au vrut VW dar au ales Skoda pentru ca pretul a fost ceva mai bun. Eu nu vad insa in Skoda un concurent pentru Dacia, pentru ca oricum pretul e mai mare (vezi de ex de la ce preturi porneste Fabia, cu ce dotari si ce Logan iti poti lua de aceasi bani).
    Atunci cand Skoda a fost cumparata, sub conducerea lui Piech, altfel s-a vrut a fi Skoda, adica o marca (mult) mai accesibila. Dar ce faci atunci cand vanzarile merg bine? Evident lasi pretul neschimbat sau il maresti. Si uite asa s-a ajuns la nevoia repozitionarii marcii Skoda.
    31 2
  • apropo......
    seat nu se canibalizeaza cu vw.....
    ibiza-polo-fabia........sunt cam aceeasi masina.
    sa nu mai vorbim de lupo-arosa pe care doar farurile si emblema le diferenteaza......
    10 18
  • demonel
    oamenii isi permit sa se joace... pacat de skoda si probabil ca si de seat.
    @C-G-C ai dreptate ca ar trebui sa sa repozitioneze si vw pentru ca de mult nu mai e masina poporului. depinde si ce popor acuma... in monaco probabil cara unii cartofi la piata cu el :)))))
    22 8
  • Achizitia lui ALFA Romeo
    Asupra lui Alfa ce intentii ar putea avea VW ?
    Sa echipeze doar cu motoare sub 100 cp ?
    10 11
  • Claudiu
    Tinand cont de realitatile pietii auto, repozitionarea marcii Skoda este normala .
    Majoritatea analistilor auto considera ca piata auto din Europa va continua pana in 2014-2015 sa scada sau in cel mai fericit caz sa stagneze la un nivel mult inferior fata de varful inregistrat in 2008 . Singurul segment de piata in Europa in crestere va fi cel low-cost ce in prezent este dominat categoric de marca Dacia . Ori VW Group sau ceilalti competitori nu pot ramane indiferenti . FIAT isi pune mari sperante in fabrica Zastava din Serbia, PSA analizeaza reinvierea marcii Talbot si exemplele pot continua . In cadrul grupului VW, marca care poate concura foarte puternic constructorul Dacia este Skoda, ce foarte probabil va primi know-how de la cel mai mare specialist in masini low-cost din lume si anume Suzuki ( Suzuki este singurul constructor din lume care face profituri considerabile, de ordinul miliardelor de $ din vanzarea masinilor mici, recunoscute pentru marja lor mica de profit ) . Se pare ca noua Skoda Felicia va folosi platforma lui Suzuki Dzire ( versiunea in 3 volume a lui Swift ), un model cu un raport pret/calitate/fiabilitate imbatabil .
    22 4
  • vw skoda tot aia
    pe romaneste

    "ba hai sa facem ceva sa luam mai multi bani de la oameni, ca noi suntem vag si nu ne ajunge ca facem aceiasi masina sub 10 sigle diferite si pe o perioada lunga de timp aducand mici facelifturi neschimband partea tehnica....deci ce facem? hai sa ne luam de skoda, astfel le vom cere bani in plus pentru xenoane sau umbrela din portiera de la superb....buna idee, da si tu o declaratie acolo, asa mai facem niste bani, astfel ramanem no.1 iar saracii aia din est care cred ca noi facem masini bune o sa zica in continuare ca domneee vw e vw ca e no.1"

    cam asa sta treaba.
    26 9
  • Skoda - ce caine de rasa a fost si ce javra a ajuns
    Skoda era privita ca un VW cu raport pret/fiabilitate foarte bun, cu optionale de bun simt.
    Acu avem doua Octavii una cu farurile in sus alta cu ele in jos si mai vine si Winterkorn pe care-l respectam pt ceea ce a facut din VW si da cu mucii-n fasole.
    Miscarea asta imi aduce aminte de Dacia, care a scos consumul instantaneu din firmware-ul Loganului ca se speriau gujbetii de ce vedeau acolo. Asa, nu apare nici ca optiune si nici nu poate fi activat.

    Pacat. Ramanem la BMW-uri la mana a doua ;)
    17 22
  • "Ne canibalizăm reciproc!"
    cuuuum? greu cu canibalizarea...si ma refer la text
    7 1
  • cu alte cuvinte acea Skoda care va concura Loganul este de fapt "SKODA" in general ..
    9 10
  • tomita
    idiotii gresesc cu aceasta repozitionare. brandul skoda are o istorie mult mai mare decat VW
    skoda "By 1905 the firm was manufacturing automobiles"

    "Volkswagen was originally founded in 1937"
    daca tot vorbim de repozitionari pe segmente, atunci VW ar trebui sa fie reduc la nevelul daciei, pt a fi masina poporului, inca odata. skoda ar trebui pastrata pt segmentul select, si in final seat pt sportivitate.
    nu sa ai gogomanii de toate felurile la fiecare brand. asta inseamna economia de consum. unde niste marketeri dicteaza ce sa se produca, si apoi dupa niste ani constata ca nu au facut bine, si multi oameni (angajati) vor suferi.
    dar sa faci skoda marca ieftina pt ca tu neamt te consideri basinos e pura nesimtire.
    vw golf 1 gti ce era? o masina ieftina cu puterea unei din clasa superioara. era accesibila majoritatii. acum domne G6 gti e cu **** in cap.
    27 9
  • ...
    Sub pretextul asa zisei canibalizari VW vrea sa intre pe piata masinilor low cost gen Dacia. Pur si simplu este o paine de mancat acolo, au vazut si ei asta si vor si ei o felie sau mai multe. Skoda e cam singura marca din concernul lor care poate scoate asemenea masini.

    Totusi e pacat. Skoda isi facuse un nume si o reputatie destul de buna in Europa si incepeau sa creasca. Acum nu stiu ce impact o sa aiba aceasta veste dar nu cred ca o sa fie bine.
    13 2
  • se mai intampla
    Fenomenul respectiv se intampla atunci cand vrei sa ai tot. Cand te transformi in cativa ani intr-un colos, cand achizitionezi diverse branduri doar ca sa fii, asa cum bine spunea cineva mai sus, "number one", trebuie sa te astepti ca firmele dn grup sa se concureze reciproc. Temerile barosanului de la VW sunt cat se poate de intemeiate. Personal intre un Passat si o Octavia Scout, as alege a doua varianta. Speram ca brandurile achizitionate de VW sa nu aiba soarta altor companii mai mici achizitionate de mari producatori doar de dragul eliminarii concurentei ... De exemplu Rover, Land Rover, Volvo, Saab si ca previziune ... Opel.
    10 10
  • http://europe.autonews.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/20101013/ANE/101019959/1300
    De pe Automotive News citez un domn:
    "RICHARD_DOUB wrote:
    Knowing the characteristics of both brands, it is plainly clear to me that Skoda is a brand positioned slightly above the Volkswagen brand. After viewing sister cars, I'm confident that most customers will walk away with that impression. For VW to intentionally try to change natural perception is an effort in vain. Why does VW so often become distracted, wasting time on senseless directions?
    11 6
  • Volkswagen si Skoda nu au avut probleme de vanzari cand a fost criza in toata lumea
    14 10
  • sunt buni la ceva
    din pacate ajung sa cred ca tot ce conteaza pentru vw este : bussines cu masini. poate asta ii motivul pentru care nu sunt deloc interesanti.
    12 3
  • VASILE LUPU
    vAg...pa..pa
    Ww isi dau singuri cu tesla, beleaua e ca vor sa fie sus, dar masinile sunt din ce in ce mai jos, la skoda inca mai fac masini bune,la pret rezonabil...la ww trebuiesc platite salariile grase iar banii din sigla nu mai sunt asa de multi, deci sa moara si capra vecinului doar de aia e gripa,
    14 9
  • Hadouken
    sigur ca da... .de aceea vinde VW asa de bine... pentru ca habar nu au ce fac cu masinile. E doar noroc, nu? Sunteti cam ametiti de la atatia mici si bere.
    13 14
  • Hadouken
    si Dacia vinde bine ................. nu consumam chiar toti mici si bere, vanzarile nu merg mereu in paralel cu calitatea
    17 11
  • Cosmin
    Este foarte probabil ca in viitorul apropiat si Honda sa anunte o repozitionare pe piata auto europeana .
    Decizia managerilor Honda de la inceputul acestui deceniu, ca in Europa Honda sa treaca intr-un segment superior, apropiat de Audi, BMW si Mercedes, s-a dovedit un fiasco total din punct de vedere comercial . Cota de piata Honda in Europa s-a prabusit de la 5 % la inceputul anilor 2000 la 1.3 % in 2009, iar trendul continua sa fie descendent ( Honda has had an even more difficult time, its market share dropping from 1.7% to a current 1.3%. Honda’s Euro Chief laments: “Europe is a market we can’t run away from; it’s painful, but we have to be there”.

    It’s not only a market share issue, but a profitability crunch: despite some European assembly plants, Toyota’s European ops are not profitable, exacerbated by a high yen. Honda’s undoubtedly are in worse shape . ) Se pare insa ca Honda va remedia in viitorul apropiat odata cu noile modele aceasta problema in Europa . Prin urmare modelele Civic si Accord destinate pietei americane ( mult mai ieftine decat versiunile europene, dar si inferioare din punct de vedere al rafinamentului tehnic si al materialelor folosite ) vor fi oferite si in Europa, iar pentru fanii Honda ce sunt sunt dispusi sa plateasca un pret premium, Honda va introduce pe piata europeana marca Acura ( in prezent modelele Accord si Legend vandute sub marca Honda in Europa, sunt vandute peste ocean sub brandul premium Acura ) . Revenind la Skoda, este clar ca VW Group nu poate ramane indiferent la succesul Dacia in Europa in segmentul low-cost, si va lansa o ofensiva in acest segment cu marca Skoda ( posibil cu ajutorul Suzuki ) . In rest, multe nu se vor schimba, pur si simplu se doreste o diferentiere clara intre preturile de baza ale modelelor Skoda si VW, cine vrea sa-si cumpere un Superb de 40,000 euro nu are decat sa consulte lista de optionale care va deveni mai mare . Dovada ca ca VW si Skoda nu se "canibalizeaza", este data de vanzarile record ale celor doua marci in 2010 . Nu acelasi lucru se poate spune de marcile PSA ( Peugeot in crestere, Citroen in scadere ) sau despre modelele Toyota / PSA ( Aygo, 107 si C1 ) .
    15 2
  • vw
    VW, skoda = OK
    BMW :)) nu as lua nici pe gratis
    15 12
  • @ yo
    Ba da , dar l-as pune imediat in vanzare.
    12 6
  • superrrrr.... se pare ca VAG a cazut in capcana
    Haha, nici cu francezii nu mi-e rusine. Ii atrage in capcana pe nemti, Primii cazuti sunt VAG-ul ca de e cel mai tare, asta dupa unii. VAG-ul va pierde Skoda sau cel putin ii va demotiva atit pe ingineri cit si pe cei de la design. Pentru Dacia va fi o mare crestere de moral si un mare avint. Pentru Skoda, care va cadea de sus nu va fi bine sa ajunga sa se dueleze cu Dacia, pe care nici nu o baga in seama. Oricum pentru mine VAG nu inseamna nimic legat auto-moto. Sunt niste bishnitzari carora le-a mers bine pentru ca au oferit odata mai demult 2 lucruri importante la o masina calitate si fiabilitate, din pacate au pierdut ce ii intereseaza pe majoritatea - fiabilitatea. Lumea incearca sa cumpere ceva in care nu trebuie sa cheltuie mai multi bani decit scopul si destinatia ei prioritara -mijloc de locomotie. Culmea culmilor la noi: Romanii vor sa isi cumpere cele mai luxoase masini cu cele mai puternice motoare dar nu au pe unde sa mearga cu ele in tara. Asta spune multe despre psihologia noastra ca popor. Mult respect pentru ceilalti doi producatori auto, defapt singurii producatori veritabili de auto din Germania Mercedes si BMW. VAG-ul inca odata m-a dezamagit cu lipsa lui de creativitate si inovatie. Odata la salonul de la Paris unde a adus modele mai urate decat cele mai vechi si al doilea eveniment care defapt ii caracterizeaza: Cumparam Suzuki ca ei stiu sa faca masini ieftine si bune, de ce sa mai punem noi inginerii sa gaseasca o solutie lowcost buna ca si calitate dar si ca pret, ca oricum Merkel are bani si noua ne e lene sa mai scoatem si noi o inovatie sau macar o idee noua care sa prinda in contextul mondial. Oricum nu au cum sa ajunga Dacia la pret chiar daca s-ar chinui pentru ca au cheltuit mult multi bani pe achizitie(Suzuki) decit a cheltuit Renault in proiectul logan-sandero-duster.Aici se vede cel mai bine caracteristica principala a celor doua popoare francez pe de o parte(care sa recunoastem exceleaza in creativitate) si cel german(ei sunt mai hei-rupisti asa de fel dar foarte organizati) Oricum cel mai rau imi pare pentru Skoda care sa fim seriosi, are mai multa experienta decit VW. Eheee... asta e viata si sa nu uitam ca buturuga mica macar face ca, carutzasul sa se uite ce era aproape sa-l doboare chiar daca inca... atentie... inca nu a rasturnat carul mare.Fiti mandri ca sunteti romani si ca DACIA e brand romanesc in pana mea chiar daca e copilul lui Renault. Sper sa mearga la fel de bine sa apara idei noi si neaparat bune la Dacia ca s-ar putea sa bata in ideea de Toyota"e un fel de a spune" cel putin asta imi doresc desi slabe sanse cu tutorele lui care e cam inapt la capitolul management, asta in comparatie cu alte grupuri. Chiar daca la Logan s-au folosit piese si tehnologie mai veche a lui Renault, sunt foarte bine selectionate pentru a oferii fiabilitate si mai ales ca se folosesc solutii simple care isi indeplinesc cu succes rolul lor principal. Bravo Renault pentru saparea gropii, ce pot spune ... rusine VW(atentie mare ca va fi mare show in grup ca mai e un nemultumit ...SEAT si vor fi doi acum cu SKODA). Ce dans o sa iasa!!!
    6 12
  • @ bobo
    Situatia VW Group in general si a marcii Skoda in special este foarte buna !
    Skoda va inregistra in acest an cel mai bun rezultat din istoria sa, vanzarile urmand sa depaseasca pentru prima data 800,000 de unitati anual ( http://www.volkswagenag.com/vwag/vwcorp/info_center/en/news/2010/10/September_the_best_sales_month_ever.html ) . SEAT este si el in crestere ( va depasi in acest an 400,000 de unitati vandute ) iar VW Group a vandut in China in primele 9 luni din 2010 mai multe masini decat in tot anul 2009 . Repozitionarea Skodei se datoreaza crizei auto europene ( va dura pana in 2014 ), prin aceasta repozitionare urmarindu-se in primul rand acoperirea unui segment de piata ce nu era important in Europa pana la izbucnirea crizei financiare din 2008 . Skoda va continua sa aibe in gama sa modelele Superb, Octavia, Fabia, etc dar va oferi si modele sub 10,000 euro, care la fiabilitate ( vor fi bazate pe tehnica Suzuki ) vor fi net superioare ofertei Dacia . De ce crezi ca Logan a fost in India un esec comercial ? Pentru ca pe drumurile din India iti dai seama cat de fiabila este o masina ieftina . Suzuki a ajuns sa detina o cota de piata de 50 % in India datorita raportului pret / fiabilitate / performante imbatabil . Cel mai probabil, noua Skoda Felicia va fi un Suzuki Dzire ( varianta in 3 volume a lui Swift ce nu se comercializeaza in prezent in Europa ) cu emblema Skoda pe capota ( http://www.marutidzire.com/ ), fiind foarte probabil ca si alte modele Suzuki sa reprezinte baza pentru viitoare modele Skoda si VW ( http://www.autocarindia.com/node/+4865 ) .
    9 4
  • s-a ofticat neamtul
    HAHAHAHAHAHAH! Taci ca s-au ofticat nemtalaii. VW afost mereu nejustificat de scump in timp ce Skoda a fost la fel de fiabila, dar mult mai ieftina (Achizitie-intretinere) si cu un design sters.

    Imi pare rau pentru Skoda, dar asa e cand cumperi in prostie marci doar ca sa te apropii de monopol.

    Sper sa nu mai ajunga alte marci pe mana grupului VAG

    Probabil ca VW si Skoda au vanzari bune amandoua, dar stirea este despre Polo si Fabia nu despre marci in sine, asa ca vanzarile pe model s-ar putea sa stea altfel decat cele generale.

    Daca ar fi fost destepti asa cum spunea cineva mai sus atunci ar fi scos un model nou de Polo intr-un an si un model nou de Fabia dupa 1-2 ani cand Polo-ul ar fi ajuns deja la maturitate. Si-ar fi consolidat vanzarile per grup astfel si pretul polo-ului ar fi fost si el scazut (ca model vechi) fata de un model nou aparut de Fabia. Cand ai prea multe modele e normal sa te incurci la marketing.
    4 8
  • @ Mihai
    VW Polo se vinde extraordinar de bine in Europa, iar modelul Fabia are si el vanzari foarte bune .
    Actuala generatie de VW Polo se vinde incredibil de bine ( comparativ cu fostele generatii de VW Polo ), fiind in momentul de fata singurul model capabil sa detroneze liderul vanzarilor in Europa, modelul VW Golf 6 .
    8 1
  • Cosmin
    VW Group inregistreaza vanzari record in 2010 ! Toate diviziile sunt pe plus .
    http://www.automobilwoche.de/apps/pbcs.dll/article?AID=/20101015/REPOSITORY/101019956/1056/REPOSITORY
    7 1
  • ha ha ha
    hmmmmmmmmmmmm
    VW sa va ***.Aveam alta impresie despre voi, dar se pare ca m-am inselat.
    Vad ca dupa cotoarbele alea de motoare puse de voi pe masinile Skoda din 2008, aproximativ 11000, care le-ati facut anume de c---t, de le-au schimbat astia de la Skoda si au intrat in gaura din cauza voastra, nu va lasati.La ce draq ati mai preluat Skoda, daca acum va bateti joc de ea.Astora de la Renault, le merge capul mai bine decat voua.De exemplu Dacia Logan, la ei se numeste Renault Logan.Si uite asa, la ei vand Renault si la noi Dacia.RUSINE VW; sau sa fiu rau, c---twagen.Haide pa...
    3 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru