VW Golf va avea un motor TSI cu sistem de dezactivare a cilindrilor
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Volkswagen va aplica un nou sistem de reducere a consumului de carburant şi a emsiilor de CO2 odată cu cea de-a şaptea generaţie a lui Golf. Modelul va avea motoare 1.4 TSI care vor fi echipat cu un sistem de dezactivare temporară a cilindrilor. Motoarele TSI vor dezactiva doi cilindri atunci când modelul nu este în sarcină pentru a economisi carburant. Tehnologia există deja pe piaţă, fiind aplicată în trecut pe motoare V8 şi V12 în gamele unor constructori precum Mercedes-Benz, GM şi alţii. Primul motor de serie echipat cu un asemenea sistem era oferit de Cadillac şi purta denumirea V-8-6-4 şi dezactiva cilindri de pe bancuri opuse, obţinând diferite configuraţii. Americanii au renunţat repede la el, deoarece prezenta numeroase probleme, ca orice tehnologie nouă.
Cei de la Volkswagen ar fi primii care ar oferi un asemenea sistem pe un motor cu patru cilindri pe un automobil modern. Mitsubishi a prezentat un asemenea motor în 1982, iar tehnologia se numea Modulated Displacement.
Japonezii au renunţat la unitatea de 1.4 litri care putea să oprească doi cilindri în 1996, aceasta fiind scoasă din producţie din motive nedezvăluite încă. Honda a folosit un sistem similar pe motoarele sale V6, care se numea VCM şi putea dezactiva doi sau chiar trei cilindri.Când motorul 1.4 TSI de la Volkswagen va dezactiva doi cilindri, acesta va pierde între 25 şi 75 Nm în urma schimbării, care va fi efectuată doar pe plaja 1.400-4.000 rpm. Sub 1.400 rpm şi peste 4.000 rpm, propulsorul va activa toţi cei patru cilindri ai săi. Consumul de carburant va fi redus cu 0.4 litri la sută graţie acestei modificări. La rularea cu o viteză constantă de 50 km/h, cei de la Volkswagen spun că sistem va reduce consumul de carburant cu un litru la sută.
Graţie configuraţiei acestui sistem, Volkswagen spune că acesta nu va afecta în niciun fel dinamica lui Golf. Dezactivarea cilindrilor este activată în funcţie apăsarea pedalei de acceleraţie, temperatura exterioară, alternanţa frână-acceleraţie şi alţi factori de acest gen.
Ulterior, sistemul va fi introdus şi în gamele Polo şi Passat. Mai mult decât atât, alţi constructori din portofoliul Concernului Volkswagen vor beneficia de acest sistem pe motorizarea respectivă. Cei de la Volkswagen nu au specificat dacă vor adapta sistemul şi pentru alte motoare.Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Volkswagen in Romania
-
Volkswagen Amarok facelift Preţ: 36.246 - 53.725 €
-
Volkswagen Arteon Preţ: 34.824 - 45.048 €
-
Volkswagen Beetle Preţ: 16.194 - 26.266 €
-
Volkswagen Beetle Convertible Preţ: 24.378 - 27.793 €
-
Volkswagen Caddy Preţ: 15.260 - 28.927 €
-
Volkswagen e-Golf facelift Preţ: 37.471 €
-
Volkswagen e-Up Preţ: 25.837 €
-
Volkswagen Golf 7 facelift Preţ: 15.844 - 38.873 €
-
Volkswagen Golf 8 Preţ: n/a €
-
Volkswagen Golf Alltrack facelift Preţ: 26.056 - 28.774 €
-
Volkswagen Golf Sportsvan (2014-prezent) Preţ: 16.874 - 26.929 €
-
Volkswagen Golf Variant facelift Preţ: 16.539 - 25.105 €
-
Volkswagen Passat (2014-prezent) Preţ: 21.307 - 40.583 €
-
Volkswagen Passat Alltrack (2014-prezent) Preţ: 34.236 - 42.901 €
-
Volkswagen Passat Variant (2014-prezent) Preţ: 23.361 - 41.838 €
-
Volkswagen Polo Preţ: n/a - 21.109 €
-
Volkswagen T-Roc Preţ: 16.944 - 29.863 €
-
Volkswagen T5 Multivan (2009-2016) Preţ: 30.390 - 55.228 €
-
Volkswagen Tiguan Preţ: 21.205 - 36.873 €
-
Volkswagen Tiguan Allspace Preţ: 26.067 - 40.655 €
-
Volkswagen Touareg Preţ: 49.111 - 60.040 €
-
Volkswagen Touran (2015-prezent) Preţ: 20.440 - 31.404 €
-
Volkswagen Up facelift Preţ: n/a - 12.252 €
Ultimele stiri din Tehnologie
-
Mercedes-Benz a mărit viteza maximă a sistemului său de conducere autonomă prezent la modelele sale. Astfel, toate modelele noi dotate cu acest sistem se vor putea conduce singure până la o viteză maximă de 95 de km/h. (24.09)
-
Nissan urmează să lanseze un nou sistem de asistență conceput special pentru a reduce situațiile în care șoferii continuă să circule pe banda a doua pe autostradă. Noul sistem îl va avertiza pe șofer să treacă înapoi pe prima bandă după o depășire. (20.09)
-
BMW a anunțat că tehnologia specială E Ink de schimbare a culorilor unei mașini ar putea intra în producție până în 2027. Constructorul german își dorește ca toate mașinile sale să fie dotate cu această tehnologie în viitor. (05.09)
- Aceștia sunt finaliștii pentru titlul de Mașina Anului 2025 în Europa: Dacia Duster pe listă
- Noul Audi A5L debutează în China: ampatament lung și formă de sedan clasic
- Prima imagine cu interiorul noului Hyundai Ioniq 9
- Noul Hyundai Elantra N TCR Edition: versiune inspirată de cursele de turisme
- Noul BMW iX3 Neue Klasse, dezvăluit într-o serie de imagini patent
Curios ca nu le-a trecut prin cap nici lui honga, nici taiota, nici kia samd desi tehnologia era cunoscuta de ani de zile. Oare de ce? :) Pentru ca stiinta nu inseamna doar sa copiezi fara sa te prinda profesorul, sau directorul sa fie prea ocupat sa te traga de urechi. Sau poate esti deja adult si e mult prea stanjenitor pentru toata lumea sa mai fii facut de rusine in public. A fura poate fi o "arta" dar in acelasi timp e o indeletnicire care nu duce la progres ci doar la stagnare iar in cele din urma la distrugere.
Divaghez ... pana la urma trebuie spus doar atat. Bravo VW ! Restul lumii va urmeaza:)
vw nicaieri
In prima postare am specificat "desi tehnologia era cunoscuta de ani de zile".
ps: pentru cunoscatori: Dati-mi exemple, de modele de la Mercedes cu acest sistem.
Si daca nu ma insel primul concept cu asa ceva a fost VW 1L.
Dar, am o curiozitate. In momentul cand softul v-a opri 2 cilindrii, inseamna ca injectoarele si bujiile corespunzatoare celor 2 cilindii nu vor mai functiona. Asta duce la o uzura inegala si va aparea in timp un mers dezechilibrat al motorului. Sa nu mai punem la socoteala, uzura semnificativ mai mica a cuzinetilor, bielelor, segmentilor corespunzatori respectivilor cilindrii (neexistand detonatia, prin lipsa scanteii si amestecului carburant, pistoanele vor actiona cu o alta forta asupra cuzinetilor, segmentilor si vibrochenului ducand la o uzura inegala, deci, functionare inegala). Normal,....., asta se va intampla in timp si nu in primele zeci de mii de km. Turbina va trebui gestionata altfel cand cei 2 cilindrii vor fi opriti.
Si toate acestea, doar pentru a scadea putin media de CO2 pe tot grupul VAG.
ei vor culisa in continuare si uleiul le va asigura ungere. deci prin urmare nu va exista o uzura inegala a motorului.