Vânzările europene de mașini noi au crescut cu 63% în martie 2021, ajungând la peste 1.3 milioane de unități, potrivit datelor analizate de Jato Dynamics. După primul trimestru, totalul se ridică la circa 3 milioane de mașini, în creștere cu 1% față de primele trei luni din 2020.
Analiștii spun că sectorul auto arată semne de revenire, însă se confruntă cu destule provocări, precum scăderea economică din cauza pandemiei, restricțiile impuse de anumite țări sau lipsa de încredere a clienților.
La nivelul lunii martie, cel mai vândut model din Europa a fost Volkswagen Golf, cu peste 26.000 de unități, acesta fiind urmat de Peugeot 208 (25.400) și Opel Corsa (24.500).
Primul și singurul model 100% electric din top 10 este Tesla Model 3, care s-a clasat pe locul 4, cu circa 23.700 de exemplare vândute. Model 3 este lider autoritar pe segmentul său, al doilea cel mai vândut model electric din martie fiind Hyundai Kona, cu doar 5.650 de exemplare.
Pe podium a urcat și Renault Zoe (5.373 de unități).În martie, electricele au avut o cotă de piață de 16%, în comparație cu 9.7% în martie 2020 și 3.4% în martie 2019. Cota SUV-urilor a ajuns la 45% din totalul vânzărilor europene în martie 2021, după 40% în martie 2020 și 37% în martie 2019.
Un record negativ a fost stabilit de diesel, care a avut o proporție de doar 24% din vânzările europene pe luna martie.
TOP 10 | Model | Vânzări martie 2021 | vs. martie 2020 |
1 | Volkswagen Golf | 26.255 | +12% |
2 | Peugeot 208 | 25.429 | +169% |
3 | Opel Corsa | 24.540 | +106% |
4 | Tesla Model 3 | 23.755 | +55% |
5 | Toyota Yaris | 23.033 | +91% |
6 | Volkswagen T-Roc | 21.772 | +96% |
7 | Citroen C3 | 21.426 | +223% |
8 | Renault Clio | 21.219 | +59% |
9 | Peugeot 2008 | 20.960 | +271% |
10 | Fiat 500 | 20.832 | +159% |
Via Jato Dynamics
Înafară de TRoc restul francezelor domină puternic
Iar la electrice Tesla încă le dă clasă