VW Golf a fost cea mai vândută mașină din Europa în luna mai: Dacia Sandero, pe locul 9

de Paul Cosma
Luni, 28.06.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volkswagen Golf a ocupat prima poziție în topul vânzărilor europene pe luna mai 2021, devansând Renault Clio și Fiat 500. Dacia Sandero s-a clasat pe locul 9, peste Skoda Octavia.

Vânzările europene de mașini noi au înregistrat o creștere de 73% în mai, în comparație cu aceeași perioadă din 2020, dar se află încă sub nivelul pre-pandemie. 

Datele analizate de Jato Dynamics pentru 26 de piețe europene arată peste un milion de mașini vândute în luna mai, astfel încât totalul pentru primele 5 luni a ajuns la peste 5.1 milioane de exemplare. 

“Cifrele sunt încurajatoare, însă vânzările își revin mai greu decât se așteptau mulți. Incertitudinea economică și lipsa de încredere a clienților limitează creșterea unei industrii care face tranziția către reguli mai stricte privind emisiile de CO2,” a explicat Felipe Munoz, analist Jato Dynamics. 

În topul vânzărilor pe mai 2021, Volkswagen Golf a fost lider, cu 23.106 exemplare vândute (+75% vs. mai 202), la o distanță confortabilă de Renault Clio (19.593, +23%) și Fiat 500 (18.342, +161%). 

Cu circa 15.000 de unități vândute, Dacia Sandero a ocupat locul 9 în clasament, fiind depășită cu mai puțin de 1.000 de exemplare de Peugeot 208 sau Opel Corsa. 

În ceea ce privește clasamentul pe electrice, cele mai mari vânzări din mai au fost înregistrate de Tesla Model 3 (8.672).

Pe podium au mai urcat VW ID.3 (6.031) și Renault Zoe (5.738). 

Via Jato Dynamics

Comentarii (15)

  • Seriff
    Sa vad eu cand or face doar electrice daca mai vand 21.000 de unitati.
    18 9
  • Se vor vinde, Serifule. Costurile cu bateriile vor scadea, vor fi mai multe optiuni pe piata. In plus, doar electrice vei mai putea cumpara peste cativa ani.
    Eu sunt curios ce se va intampla cu Golf, daca va mai exista pe piata ca si brand. Acum avem ID3, care e un fel de monovolum, si ID 4, care e un SUV. Va avea loc si Golf printre modelele electrice VW?
    16 8
  • Va exista si Golf 9 diesel si benzină ce vor rămâne pana în 2035, va merge în paralel cu electricele, deocamdata id3 este mult sub Golf ca vânzări, posibil sa se mai echilibreze balanța, dar încă o generație de Golf va fi sigur, confirmată oficial.
    13 3
  • Seriff
    @GabiA se vor vinde din parti, daca erau asa bune, nu mai cumpara nimeni termice, cumparau toti electrice, majoritatea nu pun botul la vrajeala, producatorii ar trebui sa ia atitudine si sa nu renunte la termice doar ca vor niste papagali de politicieni.
    13 8
  • Alex D.
    Oare de ce se vinde asa de mult masina asta? Se simte asa de tare reducerea de costuri in interior si totodata e o masina plictisitoare care nu transmite nimic cand o conduci.
    12 7
  • andrei
    bine ca se simte la aspiratele alea de mazda (pacat de sasiul ala). cum NU trag. sau o kia, cu o directie total stupida.
    la anumite capitole au scazut calitatea, la altele au crescut-o.
    de exemplu, cand aveai tu standard la golf volan de piele la cea mai slaba echipare? ca eu nu imi aduc aminte. bine, si preturile sunt altele :). si e o piele excelenta. sigur, nu e mertan.
    6 11
  • Seriff
    @Alex D pentru ca are o istorie buna in spate, e o masina placuta la condus care nu costa enorm, are un raport calitate-pret bun si care isi face bine treaba, ca au motoare de drujba care papa ulei e partea a doua, cam toate in ziua de azi au asa ceva, dar nu e vina lor , e vina idiotilor de la Bruxelles care au interzis 1.9 tdi si au bagat pe gat 1.0 tsi
    13 6
  • @dan/grc

    Sper in cazul asta ca Golf 9, cantecul de lebada al modelului, ii va face cinste. Sa fie un fel de best of :) Golf 8 este un lowpoint veritabil, in ciuda faptului ca ramane o masina extrem de bine vanduta.
    6 0
  • Alex D.
    Dupa ce am vazut gramezi de fiare vechi de la grupul VAG prin santuri, un audi quattro chiar tata lor care venea in diagonala spre mine si apoi a parcat undeva in sant in spatele meu. Da, indraznesc sa spun ca ceva nu transmit masinile alea, mai exact etapele intermediare intre a sta pe drum si a derapa spre sant, nu e o trecere lina, ori e pe drum, ori e afara. De asta spun ca nu transmite prea mult de la inceput de gama pana la varf. In rest in linie dreapta si pentru iubitorii de cat mai multe butoane, sunt masinile ideale. Da, Mazda poate ca nu e extrem de potenta, dar iti da ce ai nevoie intr-un mod echilibrat, simti ce conduci.
    4 3
  • Seriff
    @ALEX D.Ce treaba are faptul ca a intrat unul intr-un sant cu faptul ca golful se vinde ca paine calda?
    Eu acum cateva zile am vazut un logan rasturnat pe dn, asta inseamnca nu mai cumpara lumea logan sau ce?
    6 0
  • Nu poti sa spui ceva de bine ca sar colegii.

    Asa ca mai povestesc eu o data din copilarie cand am vrut sa cumpar un Focus. La test, dinamic, atractiv.
    in rest..nimic. Interiorul nu era pe gustul meu, ca sa nu spun altfel, portbagajul prost proportionat, buzunare laterale bune sa pui tigari nu sticle de apa si in general ergonomie si materiale sub Golf7 de la acea vreme.

    Acum G8 a scazut calitatea, dar din pacate Ford nu a crescut-o.

    La Opel, era sa ma tai in niste plastice. Doamna de la vanzare imi spunea ca se repara dupa la tinichigerie sau poate o sa am noroc si a mea nu vine asa (nu mai zic ca era planta daca ea repara plastic la tinichigerie).

    Renault...nu.
    Toyota nu aveau automate pe gustul meu.

    Mazda, prima mea optiunea. Dar vanzatorii niste nesimtiti de talie internationala asa ca mi-am luat jucariile si am ramas tot la Golf.

    In alta ordine de idei, am vazut un Logan nou pe un gri mai deschis, cumva mat, absolut superb. Daca mai urca inca o treapta, ma gandesc sa nu mai arunc banii pe straine. Mai ales ca drumurile noastre inca sufera.
    8 0
  • @calingura
    Pentru cei ce nu se mai "iubesc" cu Ford,Renault,Opel si chiar Vw,exista pentru ei Kia si Hyundai. Asiaticii au furat o groaza de clienti in ultimii 3-4 ani din curtea francezor,italienilor si nemtilor,pur si simplu sunt ceva mai bune,mai bine lucrate,mult mai bine echipate,cu garantii mari si preturi un pic mai mici! Vorbesc din ce vad pe strazi,astia traditionali mai vand la flote.
    7 2
  • Da, la acea vreme imi dadusera chiar un pret imbatabil. Ieseam cu vreo 7000 mai bine.

    Dar atunci nu erau la fel de ok ca acum si daca nu ma insel, nu aveau nici cutie automata moderna. Astept noul Sportage.
    4 0
  • Bre lasati o cu Hyundai. E drept au evoluat, i30n e dovada , dar totuși un i30 normal e un fel de accent. Aduceți va aminte ce cotețe erau accent urile prin anii 2000, când focusul mk1 era mult mai sportiv având versiune cu motor de 2 litri aspirat și 170 cai putere și suspensie independenta spate. Faptul că Ford a involuat nu e vina lui Ford ,e vina birocraților de la Bruxelles. Noroc că există Toyota corolla care mi place mult.momentan is posesor de Ford focus mk3 face lift 1.5 ecobost 182 de cai. In bord 53450 km și încă merge. Când n o mai merge pe bune iau o Toyota hibrid sa salvez și eu planeta. Sau plantele. Sau plajele.
    5 4
  • vaxile
    Marketing profesional...,,daca nu-i poti convige,zapaceste-i ,,!!!
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru