Esential
400 | de milioane de euro ar fi pierdut Alfa Romeo în ultimii 10 ani, conform unor cifre avansate de Automotive News. |
400 | de milioane de euro ar fi pierdut Alfa Romeo în ultimii 10 ani, conform unor cifre avansate de Automotive News. |
Volkswagen îşi doreşte să cumpere Alfa Romeo, însă oficialii Grupului Fiat nici nu vor să audă de această variantă, aceştia preferând să investească în brandul italian şi să îl transforme într-un "constructor premium cu o gamă completă de modele". Informaţia a fost publicată astăzi de Automotive News, publicaţie ai căror jurnalişti susţin că au discutat despre acest subiect cu surse interne din cadrul ambelor părţi.
Conform acestora, zvonurile legate de interesul Volkswagen pentru Alfa Romeo nu sunt deloc nefondate, dorinţa constructorului german fiind aceea de a cumpăra Alfa şi de a transforma marca din Milano într-una foarte mare. Din păcate pentru germani, dorinţele VW Group se lovesc de cele ale italienilor de la Fiat Group, care nu au nicio intenţie să scoată Alfa la mezat.
DECLARAŢII ŞI DORINŢE
Informaţiile au fost confirmate de sursele citate de Automotive News, chiar dacă preşedintele VW Group, Martin Winterkorn, a susţinut cu mai multe ocazii că, după cumpărarea a 20% din Suzuki şi a mărcilor Porsche şi Italdesign Giugiaro, campania de achiziţii s-a încheiat.
Cu toate acestea, cumpărarea brandului italian este o soluţie înbrăţişată de mulţi oficiali din interiorul companiei germane, printre fanii acestei mutări numărându-se Ferdinand Piech, preşedintele mărcii VW, Walter de' Silva, designerul-şef al companiei germane fost la Alfa înainte de 2000, şi Luca de Meo, cel care a stat în fruntea Alfa Romeo înainte de a deveni şeful de marketing al Grupului VW.
PLANUL FIAT, PREA OPTIMIST?
Sergio Marchionne a anunţat în repetate rânduri că scopul Alfa este de a vinde 500.000 de unităţi anual până în 2014, un plan ambiţios având în vedere cele 102.000 de maşini vândute de marca italiană în 2009.
"Poate că Alfa poate să ajungă la aceste cifre, însă doar dacă brandul va fi vândut celor de la Volkswagen", susţine Arndt Ellinghorst, directorul biroului de cercetare auto al Credit Suisse.Ideea a fost îmbrăţişată şi de massimo Vecchio, şef al cercetării industriale la Mediobanca din Milano: "Alfa vrea să vândă 85.000 de unităţi în SUA în 2014, ceea ce înseamnă că volumul prognozat pentru Europa va fi de 400.000 de unităţi. Nu văd cum ar putea să facă asta în condiţiile în care piaţa e plină de concurenţă germană", spune acesta.
SEAT DISPARE, ALFA ROMEO APARE?
O idee interesantă legată de planurile pe care germanii le-ar avea în cazul în care brandul Alfa Romeo ar fi cumpărat îi aparţine analistului Bernstein Max Warburton, care susţine că Seat ar putea fi înghiţit de Alfa: "După părerea noastră, totul e destul de simplu: VW ar putea ucide brandul Seat pentru a-l relansa ca Alfa Romeo. Fostul şef al VW, Bernd Pischetsrieder, spunea că ar dori să transforme brandul Seat într-unul 'mediteraneean, emotional, sportiv'.
Adică într-un Alfa Romeo al Grupului Volkswagen", spune Warburton.
Daca ar cumparao sigur toate ar arata la fel cu foarte mici diferente, si ar scoate si un 4X4 si o masina de familie. Sincer ar ruina ALFA cu un Q5 cu stema ALFA ROMEO.
Sub patronajul VW banii necesari pentru asa ceva ar fi o solutie, dar asa cum ii stim pe camatarii astia ce vand 100 de modele ce au la baza o singura platforma, Alfa se va diferentia de restul panopliei doar prin design (vezi Seat).
Eu as fi fericit ca macaronarii din CosaNostra sa puna mana de la mana sa ajute Fiat sa tina Alfa in gradina italiana.
Deasemenea mai cred ca atata timp cat Alfa nu va fi scoasa la vanzare, Seat va exista. La primul semn pe care italienii il vor face ca vor sa vanda, nemtii se vor gandi sa puna lacatul pe Seat.
Oricum se intampla multe lucruri ascunse bine de presa in interiorul companiilor. Deci orice ar fi posibil.
in primul rand ca va exista un contraatac a institutiilor ce monitorizeaza calitatea, siguranta etc (vezi ADAC) care sa scoata in evidenta punctele slabe a masinilor asiatice. SI sunt sigur ca aceste teste "clare si de netagaduit" vor avea sustinerea firmelor europene, incepand de la producatorii auto pana la cei din industria orizontala. Europenii cred ca vor constientiza ca o ofensiva a chinezilor pe batranul continent va avea ca rezultat pe langa pierderea locurilor de munca si exodul de banuti (lucru inacceptabil de catre guverne) si pierderea cotelor de piata pe propriul teren (in cazul producatorilor auto). Cu siguranta si marile sindicate vor avea un cuvant greu de spus. Experienta americanilor sper sa nu fie o necunoscuta celor din Eu.
Asa ca, mai degraba as crede ca portile Eu vor fi inchise chinezilor iar companiile auto europene vor incerca sa faca bani pe uriasa piata (si virgina, inca) a Chinei.
parerea mea
Unde BMW este cea mai respectata marca europeana.
Fata de colosul VW, Alfa e un Speedy Gonzales.
Tare mi-e teama ca VW incepe sa inghita mai mult decat poate mesteca.
Da Silva si Giugiaro ( au desenat cele mai multe modele Alfa ) cat si Luca de Meo fostul sef Alfa sunt acum in curtea Vw.
Cum vezi o Alfa Suv pe platforma de Jeep ?
Sau sa nu ai tu Alfa cu tractiune spate in oferta sau una cu tractiune integrala.
Daca Alfa mai sta 2 ani la Fiat se bate cu Skoda si Hunday pe segment de piata.
De Silva nu mai e de 12 ani la Alfa Romeo
Luca de Meo e intradevar un om supercapabil.
O Alfa SUV pe platforma de Jeep o vad mult mai bine decat pe platforma de passat inaltata.
Asadar, mai baga o fisa si incearca alte "scuze".
http://www.topgear.com/uk/alfa-romeo/giulietta/road-test/cloverleaf-driven
"The Cloverleaf feels like Alfa has tried to make a Golf GTI rival, but it hasn't got there. To be fair, the Alfa does the Golf part of Golf GTI very well. It's comfortable and refined, you get a decent-looking car into the bargain. Plus, at £24,495 it's £385 cheaper than the five-door VW. But the GTI, bi-polar part of the Golf is missing. That final little bit of fun isn't there. Buy it because it's different, not because it's better."
Asta pt cei care sustin ca alfa nu miroase pe langa bmw :)
If I were Fiat CEO Sergio Marchionne, I would sell Alfa. Fiat has a terrible track record with Alfa, which it bought in 1986 -- not because it wanted the brand, but to prevent Ford from buying it and becoming a rival car producer to Fiat in Italy.
There has always been a bad chemistry between Fiat and Alfa. Fiat's mass-market focus does not sit well with Alfa's great history of technical innovation and extreme performance.
In nearly 25 years, Fiat has created only two truly successful models for Alfa, the 164 large sedan launched in 1987 and the 156 mid-sized sedan and wagon introduced 10 years later, so Fiat cannot truthfully claim it has properly cared for Alfa.
If I were VW Chairman Ferdinand Piech, I would rush to buy Alfa. About a decade ago, Piech repositioned VW group's Spanish brand Seat as an Alfa competitor, even hiring Alfa's design director, Walter de' Silva, to give Seat cars a new sporty look. De' Silva had created the 156 sedan, Europe's 1998 Car of the Year.
But VW has failed with Seat, just as Fiat has with Alfa. Both brands are chronic money losers.
If VW were to buy Alfa, Piech could turn Alfa, a brand he has often privately admitted he loves, into a serious rival to BMW and refocus Audi, his pet brand where he spent the early part of his legendary career, against Mercedes-Benz.
Currently, Audi has to fight both the sportiness of BMW cars and the luxury and comfort of Mercedes models.
The timing for VW to buy Alfa is ideal. Alfa has a two-year gap until its next new models, the 159 replacement and a new crossover, go on sale in late 2012. This would allow VW time to prepare its own Alfa range.
VW can easily afford Alfa with its cash pile that stood at 17.5 billion euros (about $22 billion) on June 30. Fiat could use the money since it is 3.7 billion euros in debt.
Italian pride might prevent a sale of Alfa to a German rival. Even Marchionne, who is only half Italian, would hate to see Alfa become successful under VW.
For Marchionne, a Chinese carmaker, such as Geely, Volvo's new owner, could be the best answer to the Alfa dilemma.
But VW's offer is the only one on the table. Marchionne should think twice before refusing it.
Read more: http://europe.autonews.com/article/20100824/BLOG12/308249985/1303#ixzz0xdka7ne7
Sempre Automotive News scrive che dati ufficiosi denuncerebbero per l’Alfa Romeo perdite annue comprese i 200 e i 400 milioni di Euro per tutto l’ultimo decennio, una cifra che, se confermata, oltre a mettere i brividi, giustificherebbe da sola una possibile vendita dell’ex Casa milanese. Però esiste il cuore e pure una nuova strategia, quasi che a Torino (o a Detroit, ognuno la veda come gli pare) ci si penta di quanto fatto in passato e si voglia recuperare il terreno perduto, magari dicendo definitivamente addio a quell’Alfa Romeo così cara ai suoi nostalgici innamorati (che però le auto le amano ma non le comprano) a favore una nuova linea di prodotti più vicini al mercato generalista. Credo che l’argomento sia davvero caldo, e non soltanto perché è ancora estate, e di sicuro qualche cosa succederà in tempi brevi con un solo cruccio: meglio l’Alfa americana o quella tedesca?