Vremuri negre pentru piata auto japoneza
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Producatorii niponi inregistreaza cele mai semnificative cresteri pe pietele auto din SUA si Europa. Se stie ca Toyota a devenit lider mondial in vanzari, dupa 80 de ani de suprematie GM.
Daca in SUA, constructorii niponi au patruns serios in urma cu doua decenii, si de atunci si pana in prezent au reusit sa se impuna din ce in ce mai mult, in Europa ofensiva japoneza a inceput in urma cu cativa ani, dar a repurtat un succes foarte rapid. Gratie fiabilitatii si consumului mic, flota modelelor nipone s-a impus in fata unor producatori europeni sau americani cu traditii pe pietele lor.
Totusi, nu toate lucruile sunt roze pentru japonezi. Piata din Japonia sufera o criza in ultimii ani, iar in 2007 trendul a continuat. Anul acesta vanzarile au scazut cu inca 7,6% ajungand la un total de 4,13 milioane de unitati.
Asa cum Toyota a depasit GM in 2006, China, cea mai in voga piata auto a lumii, a depasit Japonia si a trecut pe locul doi in lume. Absolut toti marii producatori niponi, Toyota, Nissan, Honda, Mitsubishi, Suzuki, Mazda si Subaru au inregistrat scaderi pe piata autohtona.
In fata acestei evidente, producatorii japonezi sunt nevoiti sa reduca productia.Cauzele gasite de specialisti sunt diverse si deosebit de grave. Pe langa varietatea producatorilor interni care pot acoperi mai mult decat necesarul pietei, un element deosebit de grav este semnalat de sociologi. Media de varsta a populatiei japoneze devine din ce in ce mai mare, fapt care duce deja la o criza demografica ce se reflecta si asupra economiei si implicit a pietei auto.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Economic
-
Grupul Volkswagen și-a propus să vândă 15% din acțiunile mărcii Traton, un producător de camioane. Tranzacția va avea loc în prima jumătate a acestui an și ar urma să valoreze aproximativ 2 miliarde de euro. (23.01)
-
Analiștii Brand Finance au concluzionat că Toyota este cel mai valoros brand auto. În topul constructorilor de automobile, niponii sunt urmați de Mercedes-Benz și de Grupul Hyundai. (22.01)
-
Fiat a fost, și în 2024, cea mai vândută marcă a gigantului Stellantis, pentru al patrulea an consecutiv. La nivel global, italienii au comercializat peste 1.2 milioane de mașini. (22.01)
- Noua Skoda Superb Hatch, acum și în versiune PHEV: autonomie electrică de peste 120 km
- Toyota este cel mai valoros brand auto. Mercedes-Benz și Grupul Hyundai, pe podium
- Primele imagini neoficiale cu noul Volkswagen T-Roc
- Primele imagini neoficiale cu Mercedes-Benz Clasa S Coupe
- Ce debutează prin alte părți: MG Majestor este un SUV, cu o lungime de 5 metri, pentru India
Comentarii (1)