Vremuri negre pentru piata auto japoneza
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Producatorii niponi inregistreaza cele mai semnificative cresteri pe pietele auto din SUA si Europa. Se stie ca Toyota a devenit lider mondial in vanzari, dupa 80 de ani de suprematie GM.
Daca in SUA, constructorii niponi au patruns serios in urma cu doua decenii, si de atunci si pana in prezent au reusit sa se impuna din ce in ce mai mult, in Europa ofensiva japoneza a inceput in urma cu cativa ani, dar a repurtat un succes foarte rapid. Gratie fiabilitatii si consumului mic, flota modelelor nipone s-a impus in fata unor producatori europeni sau americani cu traditii pe pietele lor.
Totusi, nu toate lucruile sunt roze pentru japonezi. Piata din Japonia sufera o criza in ultimii ani, iar in 2007 trendul a continuat. Anul acesta vanzarile au scazut cu inca 7,6% ajungand la un total de 4,13 milioane de unitati.
Asa cum Toyota a depasit GM in 2006, China, cea mai in voga piata auto a lumii, a depasit Japonia si a trecut pe locul doi in lume. Absolut toti marii producatori niponi, Toyota, Nissan, Honda, Mitsubishi, Suzuki, Mazda si Subaru au inregistrat scaderi pe piata autohtona.
In fata acestei evidente, producatorii japonezi sunt nevoiti sa reduca productia.Cauzele gasite de specialisti sunt diverse si deosebit de grave. Pe langa varietatea producatorilor interni care pot acoperi mai mult decat necesarul pietei, un element deosebit de grav este semnalat de sociologi. Media de varsta a populatiei japoneze devine din ce in ce mai mare, fapt care duce deja la o criza demografica ce se reflecta si asupra economiei si implicit a pietei auto.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Economic
-
Potrivit celor mai recente cifre, înaintate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), Dacia a comercializat peste 500.000 de mașini, pe Bătrânul Continent, în primele 11 luni din 2024. (19.12)
-
Constructorul de la Mioveni a înregistrat 10.000 de comenzi pe platforma proprie de e-commerce. Mașina aniversară este un Duster Extreme, de ultimă generație. (16.12)
-
Nissan a recunoscut că unul din motivele pentru care se află în situația dificilă din prezent este lipsa de modele hibride pe anumite piețe importante. Marca japoneză s-a bazat prea mult pe mașini electrice. (06.12)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
Comentarii (1)