Statele membre ale Uniunii Europene au decis să amâne pentru a treia oară votul privind restricţionarea nivelului mediu de emisii CO2 la nivel de flotă la pragul de 95 grame pe kilometri pentru modelele produse în 2020. Amânarea votului a fost presată de reprezentanţii Germaniei, cea mai mare piaţă auto din Europa şi ţara cu cei mai mulţi producători de automobile de pe Bătrânul Continent. Ţări precum Regatul Unit, Republica Cehă, Ungaria, Polonia şi Slovacia au susţinut decizia nemţilor, susţin surse citate de Automotive News sub protecţia anonimatului.
Guvernul condus de Angela Merkel vrea să introducă o clauză suplimentară la noul proiect pentru a uşura efortul financiar la care vor fi supuşi constructorii de automobile. Propunerea implică aplicarea noului prag de emisii medii la doar 80% din automobilele produse în 2020, urmând ca această cotă să crească cu cinci procente în fiecare an, până la implementarea totală în 2024. Odată cu votul din şedinta din 5 octombrie, statele membre UE au solicitat mai mult timp pentru a analiza propunerea guvernului german.
În cadrul aceleiaşi şedinţe, guvernele Uniunii Europene au votat noua ţintă de emisii CO2 la nivel de gamă pentru vehicule utilitare. Aceasta va fi de 147 grame CO2 pe kilometru până în 2020. În 2007, un constructor de automobile trebuia să aibă o medie de 158.7 grame CO2 pe kilometru pentru a nu fi taxat suplimentar de Uniunea Europeană. Pentru 2015, CE a stabilit o ţintă de 130 de grame pe kilometru. Pentru a atinge ţintele respective, un automobil cu motor pe benzină va trebui să aibă un consum mediu de 4.1 litri la sută, pe când modelele diesel vor avea nevoie să obţină un consum mediu de 3.6 litri la sută. Bineinţeles, vorbim despre o medie la nivel de gamă, pentru portofoliul unui constructor, deci valorile de mai sus nu trebuie luate ca atare.Via AutomotiveNews (înreg.)
Problema cu emisiile este la modele de lux ale germanilor (Rolls Royce, Bentley, Lamborghini, Porsche, etc).