Votul privind restricţionarea emisiilor de CO2 la nivel de flotă, amânat pentru a treia oară

de Sebastian Toma
Luni, 07.10.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Comisia Europeană a amânat votul privind restricţionarea nivelului de emisii CO2 la nivel de flotă pentru modelele produse în 2020. Votul a fost blocat în urma efoturilor depuse de reprezentanţii Germaniei.

Statele membre ale Uniunii Europene au decis să amâne pentru a treia oară votul privind restricţionarea nivelului mediu de emisii CO2 la nivel de flotă la pragul de 95 grame pe kilometri pentru modelele produse în 2020. Amânarea votului a fost presată de reprezentanţii Germaniei, cea mai mare piaţă auto din Europa şi ţara cu cei mai mulţi producători de automobile de pe Bătrânul Continent. Ţări precum Regatul Unit, Republica Cehă, Ungaria, Polonia şi Slovacia au susţinut decizia nemţilor, susţin surse citate de Automotive News sub protecţia anonimatului.

Guvernul condus de Angela Merkel vrea să introducă o clauză suplimentară la noul proiect pentru a uşura efortul financiar la care vor fi supuşi constructorii de automobile. Propunerea implică aplicarea noului prag de emisii medii la doar 80% din automobilele produse în 2020, urmând ca această cotă să crească cu cinci procente în fiecare an, până la implementarea totală în 2024. Odată cu votul din şedinta din 5 octombrie, statele membre UE au solicitat mai mult timp pentru a analiza propunerea guvernului german.

Urmareste Automarket
În cadrul aceleiaşi şedinţe, guvernele Uniunii Europene au votat noua ţintă de emisii CO2 la nivel de gamă pentru vehicule utilitare.
Aceasta va fi de 147 grame CO2 pe kilometru până în 2020. În 2007, un constructor de automobile trebuia să aibă o medie de 158.7 grame CO2 pe kilometru pentru a nu fi taxat suplimentar de Uniunea Europeană. Pentru 2015, CE a stabilit o ţintă de 130 de grame pe kilometru. Pentru a atinge ţintele respective, un automobil cu motor pe benzină va trebui să aibă un consum mediu de 4.1 litri la sută, pe când modelele diesel vor avea nevoie să obţină un consum mediu de 3.6 litri la sută. Bineinţeles, vorbim despre o medie la nivel de gamă, pentru portofoliul unui constructor, deci valorile de mai sus nu trebuie luate ca atare.

Via AutomotiveNews (înreg.)

Comentarii (7)

  • Subiect complicat, mai ales pentru marcile premium
    13 2
  • curios cum vor fi masurate noxele la hibride. la fel ca si la masurarea consumului? incarca bateriile la maxims si merg doar prima suta de km?
    9 2
  • Marcile premium nu au emisii mari. De exemplu, Mercedes CLA 1,6l 156 cp sau BMW 320 1,6l 170 cp au emisii mai scazute decat o Corolla de 1,33l si 99cp. Acestea sunt exemple de motorizari pe benzina ale unor modele recent lansate.... In cazul motorizarilor diesel, modelele premium stau chiar si mai bine. Deci, nu cred ca le va fi foarte greu sa atinga valorile impuse la nivel de gama, avand in vedere ca majoritatea productiei e reprezentata de modele mai "economice" (nu AMG, M, RS, etc.).
    6 5
  • Cika '' Votul a fost blocat în urma efoturilor depuse de reprezentanţii Germaniei ''. Pai mi se pare normal ca acesati jegosi de nemti sa nu fie de acord. Sunt printre cei mai varza la sisteme de propulsie hybrid. A se vedea parteneriatul BMW cu Toyota, sau a lui MBZ cu Renault. Jivinele astea niki nu se aproprie la motoare eco de japonezi si americani
    6 6
  • AndreiRN
    Germania trebuie sa invete sa faca hibride la un pret rezonabil sau vor fi eliminati.
    4 3
  • Nu uitati totusi ca nemtii fac cele mai economice motoare in gamele respective (bineinteles ca fara AMG, M, RS).

    Problema cu emisiile este la modele de lux ale germanilor (Rolls Royce, Bentley, Lamborghini, Porsche, etc).
    3 1
  • Tu nu poti sa fii decat terminatul de Robert de la service, bai distrusule, un motro lesinat de Toyota de 1.6 polueaza mai mult decat unul de 2 litri de la bmw, raporat la cilindree, pt ca sunt depasite si invechite, daca le forjezi un pic consuma si polueaza mai mult distrusule, da ce sa-i ceri unuia cu 7 identitati pe aici care latra impotriva nemtilor, spor la latrat.
    2 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru