Vom avea și Skoda Octavia electrică. Noul model va fi construit de la zero

de Tiberiu Safta
Vineri, 23.09.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit celor mai noi informații, Skoda Octavia va primi o versiune electrică în viitorul apropiat. Noul model ar urma să fie bazat pe o platformă nouă, dedicată și va fi lansat spre sfârșitul deceniului.

Constructorul ceh se pregătește să facă pasul către o gamă nouă de modele electrice în viitorul apropiat. Am văzut, deja, că Skoda are de gând să lanseze nu mai puțin de 3 modele noi cu zero emisii până în 2026.

Acum, potrivit publicației Autocar, Skoda Octavia, cel mai popular model al mărcii din Mlada Boleslav, ar urma să primească o versiune complet electrică. Aceasta ar urma să fie lansată în 2026, alături de un SUV cu 7 locuri, un crossover, și un mini SUV înlocuitor pentru Fabia.

Conform informațiilor, viitorul Octavia electric va fi bazat pe o platformă nouă, dedicată mașinilor electrice. Cel mai probabil, este vorba de noua arhitectură SSP, care va înlocui treptat platforma existentă MEB. Este de așteptat ca noul model să beneficieze de o versiune mai avansată a acumulatorului de 89 kWh și de o autonomie de 595 de kilometri în regim WLTP.

De asemenea, priza va putea trage un curent de până la 200 kW, iar Octavia electric va primi și o versiune RS.

Aceasta ar urma să aibă tracțiune integrală și patru motoare electrice. Versiunile obișnuite vor avea două roți motrice pe puntea față și două motoare electrice.

Ca design, viitorul Octavia electric va adopta noul limbaj de design al mărcii, Modern Solid, văzut la conceptul Vision 7S. Cel mai probabil, viitorul model va fi oferit în continuare în variantele sedan și combi.

Actuala generație Skoda Octavia va primi un facelift în 2024. Acest model va fi oferit doar cu motoare termice convenționale și hibride. Este posibil ca acest model să fie vândut în paralel cu viitoarea versiune electrică.

via Autocar

Comentarii (35)

  • Hello productorii auto nu au auzit ce zice Bosch? Gata cu electricele. Reinvestitii in diesel, ca nu mai au medicii clienti cu cancer la plamani destui.
    Stricati o afacere si o industrie profitabila: cea farmaceutica .
    6 22
  • Octavia a reprezentat ceva notabil cat timp a fost ieftina, robusta si diesel adica primele doua generatii. Octavia eletrica la 50k euro v-a fi doar o curiozitate. Actuala generatie cu actualele preturi si mai ales motorizari nu rup la vanzari.
    21 6
  • Seriff
    Da, faceti masini electrice ca rup la vanzari, abia 10%, termicele fac 90% , e clar ce vor oamenii, dar daca zice Mihai ca nu sunt bune cele termice, sa se faca electrice.
    Mihai, sti cat se polueaza la fabricarea bateriilor pentru drujbele electrice?
    Sti ca acel curent folosit la incarcarea lor se obtine cu ajutorul carbunelui?
    Sti ca o fabrica polueaza la greu ca sa faca acele jucarii?
    Asa ca mai lasa-ne cu poluarea.
    17 9
  • "Skoda a vandut de la inceputul anului pana in luna august in medie 335.000 de masini noi in Europa, in timp ce Kia a reusit sa vanda tot in Europa si tot in aceeasi perioada peste 372.000 de unitati."

    Kia a crescut pentru că a continuat să investească în optimizarea motoarelor termice.

    Raportate la volume, low-cost-ul de la vw a fost depășit de gama superioară a kia-hyundai.

    Lansările astea de electrice skoda de 70k bucata sunt niște glumițe de îngropat cota de piață.
    15 4
  • Seriff
    Exact, omul vine in showroom la VW, vede ID3, ID4, toate alea la 50.000 euro si se duce si isi ia Hyundai/ Kia cu motor de 1.6 benzina la jumatate de pret.
    Termicele sunt baza, electricele scumpe nu sunt dorite.
    16 3
  • Din nou Edikkk (Mihai) cu retorica plicticoasa, Bosch a spus ca nu merge totul electric așa repede și așa cum cred unii bătuți in cap… Edikkk Electricele exista helllloooo, poți sa-ți iei si mai apar si altele deci nici un stres. O sa vedem cum vor evolua vânzările pentru ca anul acesta deșii s-au lansat cele mai multe electrice si hibride de la începutul măgăriei la vânzări bate vântul. Cei ca tine cred ca mașină este un Gadget care se folosește 2 ani, ei surpriza… doar pentru 10% din piața este valabilă treaba. In ignoranta ta crezi ca lumea folosește mașini de peste 10 ani vechime ca era închis la banca sau si-au uitat PIN-ul de la card. Nu are lumea bani pentru electrice, plus ca sunt care au bani dar n-au nici in chef sa umble cu ștecherului după ei si sa stea cu orele la coada sa încarce nici măcar o data pe lună (de exemplu eu). Cum am spus Skoda este deocamdată flexibila si ca sa fie politically correct, scot si electrice… din nou te încurajez sa nu te “emoționezi” la orice știre așa ușor ca nu-i nici o revoluție si nici o evoluție. Vrei sa apreciezi ce fac unii pe zona de electrificare, nici o problema. Poți sa faci asta fără sa încerci sa fi arogant, ca nu poți, pur si simplu nu te duce capul, ești doar penibil (in retorică, bine’nțeles).
    11 4
  • In 2022 citim stire ca in 2030 apare un nou model. Multumim, abia-l asteptam timp de 8 ani, oare s-o fi deschis precomanda?
    3 0
  • @dutzu
    eu nu i-as lasa pe cei cu bani sa cumpere masini termice.
    vrei mai mult decat logan? atunci doar electrica ca iti permiti!
    5 11
  • @@dutzu
    Prin natura ta de comunist, ai ușoare porniri despotice, pericol marginal în viața reală, în calitate de trotinetist.
    11 5
  • Da buna asta… dacă nu-ți poți controla viața, nu ești in stare de nimic atunci hai sa le spunem altora ce sa facă, sa stea supărați, nefericiți si frustrați. In ignoranta si limitarea ta, nu ai realizat ca m-am dat exemplu pentru ca nu am o problema sa-mi justific alegerile si mai ales pentru ca nu sunt singurul care gândește (in acest fel). Așa cum tu de exemplu mănânci 4 mici in loc de 3 adică +33% resurse irosite, bei bere, suc in loc de apa (ca doar atâta îți permiți), altul își ia Eclass sau seria 5, sau casa in loc de apartament, sau merge in 3 concedii plus activități in fiecare Weekend (te-ai prins nu?). Este frustrant pentru ca atâta vrei de la tine. Din partea mea stai așa ca nu ești singurul si este nevoie in Eco-sistem si de aceasta categorie, altfel restul nu am avea de cine sa ne folosim.
    6 5
  • Are doar frustrări si neputința….
    5 4
  • @dutzu
    eu mananc de minim 600 de lire pe luna si visez doar la tesla roadster 2! pentru ca iq...
    2 9
  • Nici nu-mi imaginam altceva… totul este un visele tale, deci vise plăcute.
    7 4
  • @dutzu
    ca sa intelegi si tu mai usor, daca imi faci cadou 200k pt o masina, ii dau pe roadster 2.

    conduc si am condus numai benzinare si sper ca in curand sa conduc numai electrice.

    educatia si talentul(sportiv) nu ma lasa sa incerc vreun diesel sau suv. dar n-ai cum sa intelegi...
    2 7
  • ^^^... un diesel este mai curat decât un benzinar... dovada?... eu am primit in primăvara acel ecobonus pentru un dCi... dacă luam tce nu îl primeam
    3 4
  • mai curat la ce, la "interese"?

    the current WLTP setup tests cars for less than 15 miles.
    An RDE test will last between 90 and 120 minutes and take in a mix of 'normal' urban, rural and motorway driving.

    From January 2022, all new cars must pass the real-world test with lower limits (RDE2), effectively equalling the levels in the laboratory test. This standard is also known as Euro 6d and is expected to result in a generation of much cleaner new diesel cars.

    For RDE2 the NOx conformity factor is 1.0 but with an error margin of 0.5 meaning that NOx emissions in the RDE2 test can be up to 1.5 times the Euro 6 laboratory limit of 80mg/km.
    Cars type approved during this period will be described as meeting Euro 6d.

    deci si noile dieseluri pot fi legal de 1.5 ori mai poluante decat norma, deci si fata de benzinare.
    3 2
  • So far, the manufacturers of new vehicles must follow the regulations for 160.000 kilometers
    driven by the a given car. Introducing the regulations in the proposed form would increase
    this range to 15 years or 240.000 kilometers, which would often embrace practically the entire
    vehicle exploitation period.

    Another “surprise”, which EURO 7 would introduce, would be resigning from the tolerance
    in the PEMS measurements (measurement of emission in the real conditions). So far, the
    tolerance has reached 25-30 mg. The new law would reduce it to 0.

    in the context of the clean transport zones. The cars meeting the requirements of the EURO 4 standard will be allowed to enter these zones until 2025. And until 2030 – the cars meeting the requirements of EURO 5. In terms of the currently applied EURO 6d – until 2035.
    2 2
  • Seriff
    Eu as vrea sa stiu cat de curate sunt fabricile si uzinele fata de masina mea diesel, comparatie 1 la 1, masina mea merge 40 de minute pe zi, o fabrica 24 din 24, hai sa vedem care polueaza mai mult.
    3 5
  • @sheriff
    in lumea civilizata "fabricile" au filtre mai bune decat masina ta. si produc infinit mai mult... plus ca nu se fataie prin orase.
    3 3
  • Seriff
    Lasa-ma nene cu lumea civilizata, in Romania scot fum non stop si fumul ala e adus de vant in orase, se simte miros de sulf la greu, nu au nici un filtru, se stie ca polueaza de rup, pe ce planeta traiti frate? Si in afara e la fel, asta daca ai fost vreodata in afara.
    Aaa si inca o chestie, masina mea a fost cumparata in mod legal cu bani munciti legal, asa ca daca nu iti convine ca te polueaza recomand sa te duci sa ii dai in judecata si sa ceri despagubiri pe cei care au produs-o.
    Si o sa ma fatai cu ea prin oras pana ii pica rotile, doar ca sa enervez hipsteri spalati pe creier ca tine.
    2 4
  • @Serif
    ce comparatie stupida propui, auzi fabrica vs masina lui gigi ignorantu!!
    tu esti gigi ala cu passatul diesel?

    ti-ai luat cazan diesel si nici macar nu-l folosesti in scopul pentru care a fost creat. daca faci 40 minute pe zi inseamna ca faci 20 la dus dimineata si 20 la intors seara.

    afla ca la diesel 20 minute este timpul necesar pana motorul ajunge in parametri optimi de functionare, asta pe timp de vara. iarna ii trebuie minim 30 minute.

    deci tu mai mereu mergi cu cazanul in conditii suboptime, cu motorul rece, uzura maxima si consum maxim. ti-ai ales gresit cazanul, probabil l-ai luat doar fiindca era superoferta la 1500 euro si scrie passat pe el.
    2 1
  • Seriff
    Nu am Passat, cand am luat masina faceam 100 km pe zi ca acolo era job-ul, acum lucrez mai aproape, dar tot in afara orasului, nu as schimba masina, nu dau 2 lei pe propaganda cu poluarea, plus ca aproape in fiecare weekend ma duc sa ma plimb, nu stau sa imi iau 10 masini, una de oras, una de mers la paine, una de naveta, una de plimbare.
    Repet nu dau 2 lei pe poluare, atata timp cat se defriseaza la greu, cat fabricile si uzinele scot non stop fum, cat se dau apropbari pentru santiere de constructii direct in mijlocul parcului, cat arderile de deseuri sunt perfect legale.
    3 2
  • @sheriff
    aham, deci daca arunca vecinii tai peturi pe geam atunci arunci si tu sacul de gunoi. exact ce ziceam, educatia..

    dieselul a fost dintotdeauna masina saracului, care isi cumpara de toti banii si pe urma isi mananca de sub unghie...si chiar si bunicu vedea ca afuma ca o basculanta si nu ar fi cumparat asa ceva..

    eu is pe afara de vreo 8 ani, n-am vazut termocentrale, campuri incendiate, nici gropi de gunoi, de obicei e zona industriala in afara orasului si scot doar fum alb/aburi...
    iar saracii cu diesel, suv etc sunt si pe aici dar mai putini
    1 1
  • Cadou de la mine sau Moș Crăciun (cel mai probabil, pe mine sa nu te bazezi), i-ați ce vrei tu si sa fi sănătos. Asta nu înțelegi ca n-am nici o treaba cu ce alegi sa faci si n-am nici un drept sa comentez alegerile altora. Cât de greu trebuie sa fie sa înțelegi ca nimeni nu are nici un drept sa judece alegerile altcuiva. Chiar dacă eu aleg sa fac ceva ilegal, problema trebuie rezolvată legal de cine are această compentența. Așa funcționează o societate liberă… dreptul de a alege si pe urma de a suporta consecințele.
    0 0
  • Nu forța comparația ca nu asta a spus omul, era si el puțin supărat si cam are si de ce. A cumpărat o masina legal, si funcționează in parametrii legali. Problema apare când cei ca tine cred ca au dreptul sa spună altora ce sa facă si cum sa facă. Unii care ținem la libertățile noastră cam avem de comentat la astfel de abordări, mai ales că știm unde au dus (Stalin, Hitler etc.). Orice schimbare se va face in momentul in care oamenii au avut posibilitatea de a respecta o anumită soluție, regula etc. in rest se numește dictatura si as sugera sa o lăsați mai moale ca nu se rezolva nimic. Chiar dacă știu ca intenția de a reduce poluarea este in spate, Electricele nu sunt încă soluția si nici hibridele…. când o sa fie nu văd nici o problema sa le folosim, dar astăzi nu se pot utiliza si dacă ați avea un minim de bun simt si respect si pentru cei care in continuare își cumpara masini noi sub 20.000 (peste 70% din piața), am evita toată telenovela asta inutilă.
    2 2
  • Mircea Badea
    Trebuie niste reguli mai stricte, altfel toți își iau truck sa se duca cu el câțiva km prin oraș și de 4 ori pe an la mici.
    Trebuia să avem toți hibride gen Ampera de când a apărut. Și springuri pt cine vrea etc..
    1 3
  • Seriff
    @Dutz perfect de acord
    Legat de colegul care e ''pe afara si a uitat de unde a plecat'' , daca tu compari aruncatul gunoiului pe geam cu faptul ca eu mi-am cumparat o masina noua perfect legal care are cel mai economic motor pus vreodata pe o masina si anume 1.5 dci cu DPF e clar, nu avem ce discuta.
    2 0
  • @sheriff
    e diesel! ce conteaza ca e legal?! legal a fost si plumbul in benzina.

    iar daca ti-o testeaza in trafic, mare minune sa nu iasa ca un euro 3-4..
    2 2
  • Poți sa faci spume, cu capul, alergie ce vrei tu… diesel încă se vinde. Toate camioanele, autocarele, tractoare etc. sunt diesel si slabe șanse sa se schimbe ceva semnificativ in următorii 10 ani. Chiar dacă unora nu ne convine si am vrea mai putina poluare, din păcate asta este soluția care există pentru distante lungi si transport persoane si mărfuri. Personal nu cred in încălzirea globală, poate si ca am acces direct la o parte din mizeria pe care o fac unii de câte ori bate vântul, dă o grindina sau vine un val de caldura. Helllloooo planeta asta este vie, nu este Netflix, nu se poate controla din telecomanda, au fost așa zise dezastre (doar ca ne afectează pe noi oamenii) și vor mai fi si pe viitor. Ca trebuie să ne respectăm pe noi, pe ceilalți si implicit natura este elementar si fără discuție ar trebui sa fie pedepse muuuult mai dure pentru lipsa infrastructuri de colectare a deșeurilor (de exemplu unde este cazul), si pentru cei care arunca mizerii. Tot bla, bla pe poluare, dar in continuare se fabrica plastice la greu. Câți dintre cei cu gura mare de pe aici va filtrați singuri apa (adică nu cumpărați pet-uri)? Câți mergeți cu recipiente de sticla după detergenți care sa vând la vrac (vărsați), câți va duceți apa după voi in termos sau sticla indiferent ca mergeți la munca, cumpărături, sau in concediu. Când o sa faceți ceva de genul, cel mai probabil nu veți mai simți nevoia sa le spuneți altora ce sa facă mai ales pentru ca veți avea bun simț. Nu ma aștept sa faceți ceva din ce am spus (si eu chiar fac ce am spus, plus ca nu mai consum nimic de origine animală de 10 ani), tocmai pentru cu nu aveți ceea ce este absolut necesar atunci când vrei sa vi cu opinii si anume bun simț si respect fata de condiția celor din jur.
    2 0
  • @dutzu
    motorina de la masina personala polueaza instant pe unde trece si imbolnaveste oamenii. si asta ca sa scuteasca propritarul niste maruntis. de ce e permis asa ceva?!

    plasticul poate fi si de calitate..

    ce filtre ai la masina de spalat si uscator?

    ce filtru pui la apa astfel incat sa opresti tot tabelul periodic?

    sa nu mananci carne e o prostie. nu ti-a placut biologia la scoala?
    0 0
  • @dutzu
    ia viziteaza niste ghetari...si intreaba cat de mari erau acu zeci de ani..
    0 0
  • Seriff
    Pentru toti frustratii care comenteaza ca am eu diesel, chiar azi l-am last sa mearga 10 minute la relanti pana sa plec, asa o sa fac si diseara, asa o sa fac zilnic, sper sa poluez cat mai mult pana scap de voi, iar urmatoare masina va fi tot diesel, nu ca imi trebuie neaparat, dar faptul ca va oftica rau pe voi ma face sa imi doresc si mai mult inca un diesel.
    3 2
  • Este anatomie unde înveți una alta… iar școlile sunt cel mai prost loc unde poți învăța.
    0 1
  • Chiar i-am vizitat in vara si o sa merg si la schi, cu Camper diesel si încălzire pe motorina. Se topesc ca așa-i vara, este de la caldura. Iarna de la frig se formează alții… doar prostia voastră (a unora) este veșnică si nelimitata.
    1 1
  • Filtrele se cheamă Nikken si sunt 100% biodegradabile si in mare parte din materiale organice. Reclamele sunt la produsele care nu se vând… nu mai crede tot ce vezi la TV. Dacă vrei sa schimbi ceva vreodată caută sa faci ce fac alții de zeci de ani si au rezultate. Dacă nu, fi ignorant si înfumurat ca au nevoie spitalele si doctorii de “materie” prima. De 10 ani nu am mai fost nevoie sa iau nici o pastila, merg la medic, dar la acei medici care eu cred ca știu ce fac… analizele perfecte si fac sport extrem mult chiar dacă am cu 10 ani peste vârsta marii majoritați… ești cu totul pe lângă, dar vorbești așa sa te afli in treaba…
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru