Vom avea circuit auto de 3.7 kilometri lângă Târgu Mureş!
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Primul circuit adevărat de automobilism construit n România va fi ridicat începând cu anul 2011, lângă Târgu Mureş. Bugetul va fi susţinut în proporţie de 70% din fonduri europene deja aprobate, costurile prevăzute pentru ridicarea acestui circuit fiind de 10 milioane de euro.
Noul circuit va avea o lungime de 3.7 kilometri, lăţimea sa fiind de 14 metri. În aceste condiţii, el va putea organiza curse auto fără probleme. Conform specialiştilor contactaţi de Automarket, o problemă a desenului iniţial al pistei este faptul că spaţiile de eşapare sunt foarte reduse, lucru care ar putea pune piedici în calea viitoarei omologări pentru competiţiile de prim rang ale FIA. De asemenea, noul circuit nu va avea zone intermediare de cronometrare, un element care însă poate fi rezolvat până la inaugurarea circuitului.
În acest moment, proiectul se află în stadiul de licitaţii pentru acordarea drepturilor de construcţie, lucrurile urmând să demareze cel mai devreme în 2011.
Desenul iniţial al circuitului de la Ungheni, pe care îl aveţi în galeria foto alăturată, este unul atipic pentru circuitele europene şi îi aparţine unei companii maghiare.
Vorbim de porţiuni de viteză care alternează cu ace de păr sau şicane, aceste caracteristici dezvăluind o configuraţie medie spre rapidă.Vom reveni cu detalii atunci când ele vor fi disponibile.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Intern
-
Galeria Țiriac Collection, cea mai mare colecție privată de automobile din România, tocmai a primit două exponate noi. Este vorba despre două modele Porsche 911, dintre care unul este GT3 R Rennsport, un model produs în doar 77 de exemplare. (04.12)
-
Potrivit noilor date furnizate de Asociația Constructorilor de Automobile din România, vânzările de mașini noi în România au scăzut cu 8 în luna noiembrie. Pentru ultimele 11 luni, vânzările au rămas în creștere față de anul trecut. (02.12)
-
Un nou studiu al pieței de mașini second hand din țara noastră arată că mai multe mașini au trecut prin mai mult de două schimbări de proprietar. Există cazuri în care mai multe mașini au trecut prin mâinile a nu mai puțin de 24 de proprietari diferiți pe parcursul vieții acestora. (28.11)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
oricum, pana ajungem sa ne dam noi cu masinile acolo... mai schimbam 2 masini :)
va fi deschis si publicului ????
vom putea oare sa platim 'o taxa' si sa 'ne dam' si noi cum fac nemti la Nurburgrind??????????
E bine si daca se pot desfasura curse de WTCC, Moto GP etc. sau curse monomarca. Important este sa se faca in sfarsit ceva.
CU SIGURANTA se va incerca aducerea de curse moto, Tg. Muresul avand o traditie destul de importanta in sportul pe 2 roti in Romania. Sa speram ca vom vedea o cursa (indiferent de care...poate sa fie si de camioane) pe un circuit adevarat din Romania cat mai curand.
va deveni Tg. Mures punct turistic in romania :)
Sa dea D-zeu sa se concretizeze asta, desi ma indoiesc destul de mult.
De 2 elemente ar trebui sa se tina cont: sa permita si participarea publicului amator, bineinteles cu plata, si sa tina cont si de apetitul de la noi din tara pt cursele de acceleratie pe 400m, in speta sa includa in circuit si o linie de cel putin 5-600m cel mai bine in dreptul peluzelor de langa linia de start.
Proiectul l-am vazut de acum doi ani, Presedinta Consiliului Judetean, Lokodi Edit, a anuntat cu enfaza, de aproape doi ani ca s-au aprobat fondurile pt construirea acestui circuit (dar era campanie electorala). Acum se cearta unii "grei" pentru concesionarea pamantului din proximitate in vederea construirii unui hotel cu toate cele. Pana unu dintre ei nu reuseste sa puna mana pe bucata aia de pamant fondurile o sa ramana blocate, chiar daca banii sunt deja de mult in visterie.
Oricum eu sunt convins ca cel mai repede n-or incepe lucrarile mai repede de urmatoarea campanie electorala locala.
daca in anglia este 100 lire pt track day la un salariu mediu de 2000lire, la noi ar trebui logic sa fie 100 lei. dar preturi de genul asta au tupeul la carting sa iti ceara.
nu stiu, sunt sceptic si sunt sigu ca vor fi preturi piperate. iti consumi si masina si le mai dai si taxe aiurea. oricum profitul si-l scot inmiit, pt ca banii sunt de la ue, si din moment ce e deschis, atunci clar ue le-a platit banii si ei nu mai au decat de castigat...
Mai departe stie toate lumea firmele care lucreaza cu Florea ce fac si cum le fac.....
Deci in cloncluzie este o mare teapa data de cei cu fularul portocaliu !!!
Pentru romani de rind este o bucurie mare Automotodrom Tg Mures.
Pfffffff
suntem prosti nu gluma!
Nici eu nu sunt un fan al felului in care arata pe plansa (probabil ar fi fost de preferat ceva mai tehnic), sigur in forma aceasta nu va prinde F1 niciodata (mai ales ca Hungaroring e foarte aproape), dar ar putea sa fie un prim pas fundamental pentru sportivi si pentru cei care in loc sa riste pe drumul public, ar avea unde sa isi descarce secretiile hormonale in mediu controlat si cu mai putin pericol pentru publicul general.
Sa inteleg ca proiectul unui "parc auto sportiv" de mare "anvergura si angajament" este acordat unui SRL de 2 lei de la un parter de bloc de locuinte?
Hai ca pute a delapidare de fonduri si spalare de bani.
Nu ne-ar strica un astfel de circuit si chiar daca nu se ridica la standardele F1, tot este bine sa il avem.
Pe ce criterii s-a gasit firma care a desenat circuitul, ce criterii s-au luat in considerare in arhitectura pistei, ce grosime va avea covorul asfaltic daca suporta greutatea masinilir sau nu, nimeni nu stie in oras.
Rezultatul e un circuit foarte simplu, cu prea multe paliere de viteza, cu doar trei viraje de dreapta in sicana, fara niciun viraj de dreapta lung, fara nici o parabolica stanga sau dreapta, fara bretea de degajare... Un desen facut de mantuiala. Un circuit care poate eventual scoate in evidenta performatele unor motociclete, nicidecum agilitatea masinilor sau maiestria pilotilor. Pacat.
De ce nu suntem in stare noi ramanii sa facem o treaba buna daca tot o facem ?
2. Sa vezi acolo tamponari intre smecherii dependenti de viteza care din experienta copacilor retezati pe marginea soselei reiese ca ei stiu sa conduca dar nu pe sosea.
pentru dino: Daca nu ti se pare destul de tehnic circuitul inseamna ca inca nu ai vazut destule configuratii de circuite. Poate Norisring, Snetterton sau Castle Combe sunt mai interesant ca sa nu mai zic si de altele lol :P