Dacia Duster începe să devină una dintre cărţile de vizită ale celor de la Renault, care declină SUV-ul de segment compact în variante dedicate fiecărei pieţe importante pe care acesta este prezent. Iar dacă până acum ştiam că Duster beneficiază de cutie automată clasică pe pieţele din Rusia şi Ucraina, acolo unde transmisia automată este cuplată cu motoare pe benzină, Renault face primul pas spre o eventuală apariţie a automatei şi pe motorizările diesel.
Se întâmplă în India, acolo unde Duster va primi în această toamnă, odată cu facelift-ul de mijloc de generaţie, o cutie automată EDC cu dublu ambreiaj care va putea fi comandată împreună cu versiunile 4x2 diesel ale lui Duster.
În India, la fel ca în Europa, Duster este disponibil atât în versiune pe benzină de 1.6 litri, cât şi în variantă cu motor diesel dCi de 1.5 litri declinat în două versiuni de putere. Europa beneficiază însă în plus de prezenţa unui motor turbo pe benzină de 1.2 litri care pe Duster este declinat în versiunea de 125 CP.
via IAB
Noi suntem mama dusterului.
Noi nu am primit decat dupa mult timp faceliftul cand exista deja in Brazilia si Rusia, noi nu am primit motorul 2.0 benzina, noi nu primim cutie automata decat Indienii, noi nu primim Sandero RS, decat rusii, noi nu primim Kwid-ul, decat Indienii.
Ce sa inteleg din asta ? Ca noi suntem considerati mai jos ca indienii.
India are o putere de cumparare foarte scazuta, ei circula multi cu scutere, adica cu mult sub pretul unei transmisii EDC.
Suntem doar ţara în care ei fac profit: adică produc foarte ieftin o maşină pe care apoi o vând cu un preţ destul de mare.
Anul trecut, din aproape 400.000 de Dustere vândute global, în România şi-au găsit client.......4 647. Dacă din cifra asta scădem maşinile luate pe firmă sau de către instituţiile statului o să vezi exact cine suntem.
Motorul de 2l se duce direct în Rusia şi se asamblează doar pe maşinile de acolo, nu şi pentru Europa. Sandero RS cred că poţi comanda, însă transportul cu până aici...... e complicat.
Ideea e că suntem prea mici în aceste calcule globale ale Renault, asta e.
Nu mi-o lua in nume de rau, dar opinia conform carei India are o putere de cumparare scazuta, este tot atat de gresita ca di folosirea lui "decat".
India are peste un miliard de locuitori, din care, poate, multi merg pe scutere. Dar, daca din miliardul asta, 1% si-ar permite Duster si din 1% ar cumpa jumatate, tot ar insemna 5 000 000 de potentiale vanzari. Asta reprezinta piata catorva tari din Europa.
Legat de motorul de 2.0 l prezent pe piata din Rusia. Sincer acum, dar cati romani si-ar cumpara un asemnea motor? Romanilor li se pare mare orice impozit mai maire de 50 ron/an. Uita-te si tu care este primul lucru pe care-l intreaba romanul cand e vorba sa-si cumpere masina: Cat consuma? Sigur ca din aia 4000 de oameni care si-au luat Duster, poate ce 2% ar opta pentru diesel, dar asta nu inseamna nimic. In Rusia oamenii isi cumpara benzinare de nevoie. La -40 de grade dieselurile nu pornesc. Daca la asta mai adaugi si faptul ca benzina costa la jumatate decat in Romania poate ai sa intelegi de ce in Rusia si nu la noi.
1. E cam pripit sa spui ca Renault nu vrea sa aduca Sandero RS, Duster Oroch si Kwid in RO, din moment ce ele abia au debutat pe pietele initiale.
Oricum, din moment ce ultimul Pick-Up oferit de Dacia (Logan Pick-Up) a iesit din productie de mult timp, Renault nu are scuza sa nu aduca Duster Oroch in RO.
Kwid ar fi nemaipomenit daca s-ar vinde mai ieftin ca Logan.
Cat despre Sandero RS, poate se va repeta povestea Stepway.
Tine cont ca (,) cateva tari din Europa nu 'beneficiaza' de Logan Sedan, desi s-ar fi vandut, zic.
2."nu am primit decat dupa mult timp faceliftul cand exista deja in Brazilia si Rusia"
O generatie are circa 7-10 de viata pe piata, cu facelift la jumatatea perioadei, cam asa se practica. Duster a fost lansat in 2010.
In 2012 Duster a fost lansat in Rusia si Brazilia cu ceva modificari, ele urmand a fi aplicate facelift-ului european din 2013.
3. Cat despre cutia automata, noi ne laudam ca ne place sa mestecam in memeliga.
4. Cat despre 2.0, romanii se feresc cat pot de taxe.