Volvo XC90 s-a lansat oficial în România. SUV-ul are deja 20 de clienţi care aşteaptă livrarea

de Bogdan Mirică
Marti, 07.04.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volvo a lansat oficial în ţara noastră noua generaţie a SUV-ului XC90. SUV-ul scandinav a fost comandat deja de 20 de clienţi din ţara noastră.

Expus în premiera mondială în toamna anului trecut, cu ocazia Salonului Auto de la Paris, noua generaţie Volvo XC90 a ajuns în sfârşit şi pe piaţa din România. SUV-ul a fost expus în cadrul unui eveniment special, desfăşurat în Bucureşti şi dedicat reprezentanţilor presei auto.

Noul Volvo XC90: toate informaţiile şi galerie foto completă

Cea de-a doua generaţie a SUV-ului suedez promite să pună probleme triadei germane consacrate, formată din BMW X5, Audi Q7 şi Mercedes ML, fiind sensibil mai accesibilă pe piaţa autohtonă. SUV-ul porneşte de la 55.900 de euro cu TVA inclus, în condiţiile în care toţi ceilalţi rivali germani au preţuri chiar şi cu 10.000 de euro mai mari.

Preţuri Volvo XC90 în România: noua generaţie a SUV-ului suedez pleacă de la 55.900 de euro

Volvo XC90 vs. CONCURENŢA DIRECTĂ

MODEL/VERSIUNE PUTERE
(CP) 
CONSUM MIXT
(l/100 km) 
ACCELERAŢIE 0-100
(secunde) 
PREŢ DE LISTĂ*
(Euro, cu TVA) 
Volvo XC90
D5 Kinetic
225 5.8 7.8 55.882
BMW X5
xDrive25d
218 5.9 8.2 59.210
Mercedes-Benz ML
250 Bluetec 4Matic
204 6.0 9.0 56.575
Audi Q7
3.0 TDI quattro tiptronic
204 7.2 9.1 57.930
Jeep Grand Cherokee
3.0 TD Limited
250 7.5 8.2 54.000
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii 

20 de maşini comandate deja în România

Modelul suedezilor beneficiază de un pachet tehnologic atractiv, care include şi o serie de sisteme de siguranţă folosite în premieră pe o maşină. Unul dintre ele frânează atunci când maşina vrea să vireze la stânga, iar din faţă se apropie o altă maşină.

Constructorul scandinav îşi va tenta clienţii şi cu o platformă nouă (Scalable Platform Architecture), dar şi cu o gamă de motoare puternice şi eficiente, printre care un hibrid de 400 de cai putere.

Noul Volvo XC90 Hybrid poate fi alimentat şi de la priză.

Esential 20 de clienţi români au comandat deja noul Volvo XC90.
55.900 de euro este preţul de pornire al noului XC90 în România.
400 de cai putere oferă cel mai puternic motor oferit de XC90.
În cadrul evenimentului desfăşurat la Bucureşti, un reprezentat al producătorului suedez a confirmat interesul publicului din România pentru modelul XC90, anunţând că există deja 20 de clienţi care au comandat maşina şi aşteaptă primele livrări.

Volvo S90, confirmat oficial de suedezi

Acelaşi oficial Volvo a susţinut că se pregăteşte o înnoire considerabilă a gamei, actualul XC90 urmând să devină, peste patru ani, cel mai bătrân model din ofertă. Absolut toate produsele vor fi reînnoite sau schimbate. Lor li se vor adăuga, începând cu anul viitor, alte trei produse de vârf. Ele se vor numi Volvo S90, V90 şi V90 Cross Country şi se vor adresa clienţilor care cumpără modele de lux cum sunt Mercedes S-Klasse, BMW Seria 7 şi Audi A8.

Noul model Volvo S90 va înlocui actualul S80 şi va fi un sedan de dimensiuni generoase, cu tot ce are premium şi tehnologizat constructorul suedez.

Thomas Ingenlath, designerul Volvo, şi Coupe Concept, un prototip prezentat în 2013.

Automarket a aflat de planurile pentru un viitor S90 încă din anul 2013, atunci când stăteam de vorbă cu Thomas Ingenlath, actualul designer Volvo.

Acesta confirma indirect informaţia, susţinând că ”următorul mare proiect pe care îl pregăteşte după XC90 este viitorul S90. Acest model va fi extrem de bine conectat la estetica lui Coupe Concept. Cred că va fi o excelentă demonstraţie a noului design Volvo”.

Şeful de design Volvo: "După viitorul XC90, pregătim noul S90"

Celelalte modele, V90 şi V90 CrossCountry, vor fi derivate de caroserie ale modelului aşteptat pe piaţă anul viitor. Unul va fi un break luxos, iar cel de-al doilea va fi o variantă crossover a acestuia, cu o gardă la sol ceva mai înaltă şi cu un sistem 4x4.

Comentarii (18)

  • eu sunt cel cu numarul ZERO pe lista

    cu ZERO bani in buzunar
    35 3
  • Suntem mai multi cei cu ZERO...in principiu, cei care nu au frica de DNA in momentele astea...:)
    27 2
  • Cosmin
    Ciudat cum viitorul S90 va concura cu Seria 7, Audi A8 etc, dar nu anunta nimic despre un rival pentru Seria 5 , A6. Sigur nu e o greseala?
    4 12
  • arogantul
    articolul asta ridica mai multe intrebari decat ofera raspunsuri

    daca S90 care cica il ilnlocuieste pe S80 va fi ridicat in rang la bataie cu seria 7 atunci cine se bate cu seria 5(?), actualul rol al lui S80.
    S60 este adversarul seriei 3, ori vor sa il ridice si pe S60 in rang si atunci se ridica intrebarea cine se bate cu seria 3, clar nu V40. Oricum, tinand cont de vanzarile foarte slabe ale volvo la categoria grea, (seria 7) mi se pare o miscare imprudenta.

    Alte semne de intrebare: in articol se spune ca viitorul V90 cross va avea garda la sol mai mare si 4x4, cu garda la sol e clar, este aceeasi miscare pe care au facut-o si cu v40 si v60, dar care e faza cu 4x4, adica S90 si v90 nu vor avea 4x4 pt ca in momentul actual si s60 si v60 si s80 pot fi comandate cu tractiune integrala chiar daca nu sunt facute pt drumuri desfundate, deci ori este o formulare nefericita din partea automarket ori ceva este putred in Suedia.

    si intrebarea cea mai spinoasa, unde incape XC70 (unul dintre cele mai reusite volvo ever) in noua organigrama a volvo?
    s40-v40-v40cc-xc40
    s60-v60-v60cc-xc60
    s90-v90-v90cc-xc90
    10 5
  • Suedezul
    Ma mir....mai sunt Romani care cumpara Volvo _uri noi ? Cel mai probabil patronii de firme de transport care au flote de tiruri si au vazut cat de bune sunt capurile tractor Volvo. Ca restu nu l-ar lua nici gratis. ' Zice ca se face de ras ca nu e nemteasca' :))
    16 20
  • S60 este concurent pentru Seria 3, S80 pentru Seria 5 si S90 va fi pentru Seria 7. Nu cred ca S80 va fi scos din productie asa cum am auzit niste zvonuri. Si este intr-un fel firesc. Ar fi cam ciudat sa investeti intr-un segment mult mai dificil si in care esti un necunoscut si sa te bati cu Seria 7 sau Clasa S. Nu zic ca este usor sa fi rival pentru Clasa E, Seria 5 sau A6, dar cu siguranta nu este la fel de greu.
    Cat despre aceasta stire nu pot decat sa zambesc de bucurie. Acum 10 ani ma jur ca nu credeam ca vor mai veni vremurile in care Volvo sa se impuna asa cum o facea in anii '70-'80. Volvo si Mazda au crescut extraordinar in ultimii ani, Mai este mult de lucru, dar este f bine ca lucrurile se misca in directia buna. Faptul ca Volvo, Mazda, Jaguar si LandRover au scapat de Ford cred ca este cel mai bun lucru din ultimii 20-30 de ani pentru ele.
    19 3
  • Oare unde pot gasi lista asta? Sa vad daca m-au trecut si pe mine... la sectiunea "fapte bune" :) Ca degeaba am tot asteptat mita, ca nu-mi da nimeni! :)
    5 4
  • Tembelus Rex
    Raspunsuri pentru Cosmin, Arogantul & All.

    Sa o luam de la coada la cap........PROBABIL S80, V70 si XC70 dispar cu totul din oferta.....sunt pe aceeasi platforma....platforma clasa mare.........segment E

    Formularea cu 4x4 e un pic nefericita din partea Automarket.....4x4 vor avea toate ca optiune pe unele motorizari....ideea este ca V90 CrossCountry va fi dupa cum sugereaza denumirea dar si articolul...mai cross decat V90 simplu cu 4x4....adica niste bandouri mai mari, niste scuturi suplimentari, suspensii un pic mai ranforsate,cativa mm-cm in plus la garda look specific....intelegeti voi

    CAT DESPRE MISCARE....SA ZICEM E CEVA INVERS DECAT CUM FAC/AU FACUT FRANCEZII (SI NU NUMAI)....EI UNESC SEGENTUL D+E = o masina intre segmente ...ASA SI VOLVO UNESTE SEGMENTUL E CU URMATORUL SI VA IESI CONCURENT CU A8,S si 7.....EU ASA VAD LOGICA.........E UN FEL DE A SPUNE CONCURENT PENTRU A8,S si 7 la fel cum faceau unele publicatii comparatii si (ma amuzam) ...punand alaturi Chrysler 300C alaturi de A8 sau S...doar pentru simplul motiv ca avea 5 metri lungime si probabil peste 3 metri ampatament (nu am timp sa caut ampatamentul si nici chef) - desi stiti cu toti ca era construit pe o platforma mai veche de E-Klass.........asa si viitorul S90 va fi undeva intre segmente dar pozitionat in sus .....Nu stiu daca am fost destul de clar.....
    11 3
  • Tembelus Rex
    Offtopic: e foarte interesant cum S80 actual si fostul XC90 reuseau sa fie fruntasi la siguranta dupa atatia ani de cariera .......masini aparute la inceputurile anului 2000 plus sau minus.....S80 daca intrati la testele americane in care traznesc aiai masina pe suprafata de 25% ia un punctaj excelent pe cand alte masini cu pretentii lansate ieri cam cad testul respectiv......
    19 2
  • zic si eu
    Ivanoff ce faci, dormi?nimic despre raportul kg/cp?
    20 0
  • parca spuneau ca numai on line se fac comenzi si nu vor fi in show roomu-ri! CE o cauta jeep in calasamentul asta? poate ca pret apropiat
    2 2
  • Cu noul Q7 hidos (desi probabil va fi o bijuterie mecanica si electronica) Volvo are sanse sa rupa piata pe segmentul asta. Raportand la concurenta, are si cele mai bune preturi.
    8 4
  • @mog: nu as zice hidos, doar mai putin impunator decat vechiul model. Partea cu integrarea in peisaj, sa nu iesi in evidenta cu ditamai masina poate atrage unii cumparatori. Oricum si acest Volvo e aratos, mai ales pe acel negru.
    4 1
  • o clasa peste , ca stil, fata de masinile germane;
    comparatia ar trebui facuta cu Range Rover Sport...
    6 4
  • @arhitect - sa nu exageram totusi...
    5 2
  • arogantul
    ce haios e sa observi dinamica manutelor rosii pe automarket
    ma intreb de ce comentariul meu si al lui tembelus rex care au facut referinta strict la volvo fara sa atace alte branduri , comentarii strict tehnice au luat atatea manute rosii.
    Pot sa inteleg de ce Mog si-a luat manute rosii, pt ca si-a permis sa-l atace pe zeus (audi), nu ca asta ar justifica, dar macar exista o explicatie logica, dar in privinta comentariului meu si al lui tembelus rex nu poate fi vorba de logica in acordarea manutelor, ci doar de partizanat tembel al unor prunci care frecventeaza acest site care dau manute roz in functie de comentator si nu de continutul comentariului.

    hai cu manutele rozalii, vreau sa fac colectie.
    8 2
  • @arogantul

    nu stiu daca te incalzeste cu ceva...da' stai calm. Cine este interesat oricum citeste si comentariile care (eventual) ar ajunge sa fie ascunse. Adevarat ca, psihologic, un numar mare de voturi negative arunca o imagine proasta nu numai asupra autorului textului dar si asupra textului insusi (chiar daca acesta din urma se dovedeste a fi cat se poate de logic si de corect argumentat).

    DIn nefericire kidsii cu cas la gura au la indemana posibilitatea de a isi exprima frustrarile fara a da la socoteala pentru actiunea lor.

    Un sistem inteligent de voturi implica accesul restrictionat la sectiunea comentarii.

    Astept...redactia.
    5 3
  • Arogantul
    @vianu
    deja s-a inceput mobilizarea pt ascunderea comentariului tau, ceea ce inseamna ca ai spus un adevar care deranjeaza,
    keep it up man!
    4 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru