Volvo XC60 a fost surpriza segmentului SUV-urilor compacte în 2014, după ce a avut o creştere a vânzărilor de 35% şi s-a clasat pe a doua poziţie în clasamentul vânzărilor europene ale acestei clase. Experţii din industrie creditează creşterea pe fondul motorizării 2.0 Drive-E diesel, care a calificat modelul să beneficieze de reduceri de taxe în anumite state datoriă emisiilor de 117 grame CO2/km asigurate de anumite versiuni ale acestuia. Potrivit Volvo, 36% din vânzările lui XC60 în 2014 în Europa au fost asigurate de această motorizare. În plus, gama se va îmbogăţi cu alte variante de motoare 2.0 din gama de propulsoare modulare cu patru cilindri a constructorului din Suedia.
Volvo D4 Drive-E de 181 CP devine primul motor din segmentul său cu emisii de sub 100 g/km
Modelul suedez a fost vândut în 62.650 de unităţi, ceea ce l-a clasat după Audi Q3 (locul 1) şi cu mai puţin de 1.000 de unităţi în faţa lui BMW X1 (locul al treilea). Rezultatele sunt explicabile mai ales prin creşterea acestui segment, aşteptat să ajungă în 2015 la 500.000 de unităţi pe an în Europa pentru prima dată de la crearea sa.
Analiştii de la IHS Automotive previzionează vânzări de peste 600.000 de unităţi pe an în 2016 pe piaţa din Europa pentru acest segment. Estimarea lor se bazează pe lansarea noului Land Rover Discovery Sport, alături de viitoare lansări de versiuni noi ale modelelor existente în această clasă. Nu sunt excluse nici versiunile cabrio ale SUV-urilor compacte premium existente pe piaţă, spun cei de la IHS Automotive, cu toate că nu a fost confirmată încă o asemenea posibilitate de niciun producător de automobile care oferă un asemenea model.
Clasament vânzări SUV-uri compacte premium în Europa |
|||
Poz. | Marcă şi model | Unităţi vândute în 2014 | Variaţie faţă de 2013 |
1 | Audi Q3 | 76.078 | +3% |
2 | Volvo XC60 | 62.650 | +35% |
3 | BMW X1 | 61.734 | -4% |
4 | Audi Q5 | 60.522 | +9% |
5 | Range Rover Evoque | 50.828 | -2% |
6 | BMW X3 | 48.144 | -18% |
7 | Mercedes-Benz GLA | 44.930 | Model nou |
8 | Mercedes-Benz GLK | 23.152 | -22% |
9 | Land Rover Freelander | 16.915 | -20% |
10 | Porsche Macan | 14.611 | Model nou |
Via AutomotiveNews (înreg.)
Exact ce ziceam si in alte cazuri, Volvo cu 'chinezii" urca in top-uri .
Vor avea motoare apropiate de cei de la BMW si preturi sub Audi, iar siguranta si eleganta va fi specifica suedezilor.
Va doresc drumuri bune!
Până să fie cumpărați de chinezi nu prea se țineau de surprize si cand toți românii experti făceau mișto de firmă, Volvo făcea surprize și pe la germani. Volvo e marcă premium experților, mult mai premium decât cele germane!
Abia aștept studiul de satisfacției clientilor din Germania și anul ăsta.
Și după ce începe sa se comercializeze XC90 mai vedem și ce vânzări vor avea.
Ah, si mai poftiti inca o dovada, fiabilitate a la Volvo "made in China":
http://www.promotor.ro/masini-noi/dosar-analize/top-10-cele-mai-fiabile-suv-uri-si-crossovere-second-hand-din-germania-13786752
Link-ul cu mașini rulate în Germania nu e real.
Experții pot confirma că realitatea e alta și clasamentul arată așa:
1. Bmw X1;
2. Bmw X2;
3. Bmw X3;
4. Bmw X4;
.........
10. Alt Bmw :)
Eu nici nu am văzut alte mașini prin Germania.
Când vezi în clasamentul ala cum mașinile germane mai vechi de 10 ani ocupă primele poziții, îți crește inima și ii înțelegi perfect pe cei ce zic că mașinile germane sunt cele mai fiabile :)