Euro NCAP a anunțat miercuri o nouă serie de rezultate pentru teste de siguranță, care de data aceasta vizează doar două modele: noul Volvo XC40 și noua generație Ford Focus.
Deloc surprinzător, XC40 i-a impresionat pe oficialii Euro NCAP prin rezultatele obținute, în special cele dedicate pentru protecția adulților. La acest capitol, SUV-ul suedez a primit un calificativ de 97% prin care este în top 5 al celor mai sigure modele testate începând din 2016.
În raportul oficial, Euro NCAP menționează că XC40 a primit calificativ maxim pentru impactul lateral cu o barieră și un stâlp, în timp ce sistemul de frânare automată de urgență (AEB) a evitat coliziunile în toate testele.
Mici probleme au apărut doar în cazul protecției pieptului pentru pasagerul din spate. La protecția copiilor, XC40 a primit un calificativ de 87%, în timp ce protecția utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor (test cunoscut anterior drept protecția pietonilor) a primit un calificativ de 71%. Principala problemă a fost remarcată la sistemul AEB, care pe timp de noapte a avut dificultăți în detectarea unei "ținte" care trece prin fața mașinii.
Nu în ultimul rând, XC40 a primit un calificativ de 76% pentru sistemele de siguranță, care au funcționat adecvat pe parcursul testelor.
Ford Focus
Între timp, noua generație Ford Focus a primit calificative de 85% pentru protecția adulților și 87% pentru protecția copiilor. Organizația a evidențiat că testele au decurs bine, însă a menționat că, în cazul unei coliziuni din spate, protecția acordată este marginală, în special din cauza tetierelor necorespunzătoare.
De altfel, din acest motiv, rezultatele obținute cu sistemul AEB la acest capitol nu au fost luate în considerare.Pentru siguranța pietonilor și bicicliștilor, Focus a primit un calificativ de 72%, iar sistemul AEB a funcționat bine atât pe timp de zi, cât și în condiții slabe de iluminare. Nu în ultimul rând, compacta a primit 75% pentru sistemele de siguranță.
Vă reamintim că, începând din acest an, Euro NCAP testează și abilitatea sistemului de frânare automată de urgență (AEB) de a detecta bicicliști pe timp de zi și pietoni pe timp de noapte. De asemenea, organizația testează acum și sistemul Emergency Lane Keeping (ELK), care este activat în momentul în care mașina este în pericol să părăsească drumul sau să intre în coliziune cu un alt vehicul.
Primul model evaluat conform noilor criterii a fost nouă generație Nissan Leaf, care a primit de asemenea 5 stele.
Via Euro NCAP
Comentarii (0)