Volvo a avut un 2016 excelent, grație modelelor din seria 90. Ofensiva suedezilor pe piața premium va continua și anul acesta, întrucât compania scandinavă intenționează să profite de segmentul cu cea mai mare creștere din ultimii ani: cel al SUV-urilor.
Primul pe lista noutăților este SUV-ul compact XC40, anticipat deja de un concept denumit 40.1, prezentat în cursul anului trecut. Surse din mass media chineză susțin că noul model Volvo ar trebui să își facă debutul mondial cu ocazia Salonului Auto de la Shanghai.
Zvonurile sunt plauzibile, având în vedere că piața din China este una dintre cele mai importante pentru constructor. Noul XC40 va fi primul model dezvoltat pe platforma modulară CMA, care, deși este mai mică decât SPA, adică cea folosită pentru modelele XC90, V90 și S90, va avea componente comune.
Potrivit Volvo, cele două platforme vor avea în comun sistemul multimedia, sistemele de siguranță și cele de ventilație și aer condiționat.
Așa cum prevestea și conceptul 40.1, versiunea de serie ar urma să fie o reinterpretare mai mică a lui XC90 din punct de vedere al designului. Aceleași faruri cu semnătura LED sub forma literei T sau ”Ciocanul lui Thor”, aceleași blocuri optice posterioare cu dispunere verticală și același profil cu linii drepte.Despre gama de motorizări nu se știu foarte multe detalii. XC40 ar urma să se folosească de unități diesel și benzină cu trei și patru cilindri.
Va exista și o versiune hibridă, regăsită sub indicativul T5 Twin Drive, inspirată de cea folosită de conceptul 40.1. Asta înseamnă un motor pe benzină cu trei cilindri, de 1.5 litri, asistat de un agregat electric și o cutie automată cu șapte rapoarte.
De producția noului Volvo XC40 se vor ocupa uzinele din Belgia și China. De altfel, Volvo se așteaptă ca Țara Marelui Zid să fie cea mai mare piață pentru crossover-ul compact. Nici SUA nu va fi uitată, XC40 urmând să ajungă și acolo.
Dacă totul merge conform planului, XC40 ar urma să le aducă suedezilor 100.000 de clienți pe an. În contextul în care Volvo vinde puțin peste 500.000 de unități pe an, această previziune nu face decât să confirme importanța modelului pentru scandinavi.
nu stiam ca vor avea rezervoare asa de mici, e riscant