După o lungă serie de teasere care au avut rolul de a dezvălui puțin câte puțin secretele primului model electric de serie produs de Volvo, compania suedeză a prezentat astăzi imaginile și informațiile legate de primul născut în viitoarea gamă de electrice a mărcii. Se numește oficial XC40 Recharge și dă startul unei ere electrice pe care Volvo mizează serios în următorii ani.
Conform declarațiilor oficiale ale companiei scandinave, Volvo va dezvălui în fiecare an până în 2024 câte un model full-electric, ținta foarte curajoasă a constructorului din Goteborg fiind ca 50% din vânzările globale ale mărcii să fie mașini pur electrice în 2025. Celelalte 50 de procente vor fi modele hibride (plug-in, hibrid clasic sau mild hybrid).
Noul Volvo XC40 Recharge: date esențiale
• Modelul suedez este animat de două motoare electric (dispuse câte unul pe fiecare punte pentru tracțiune integrală) care dezvoltă în total 408 CP și 660 Nm. Performanțe: 0-100 km/h în doar 4.9 secunde.
• Capacitatea bateriei este de 75 de kWh.
Conform celor de la Volvo, autonomia maximă oficială calculată în ciclul de teste realist (WLTP) este de 400 de kilometri.• XC40 Recharge va fi primul model Volvo care va oferi un sistem multimedia nou; Android Automotive OS. Acesta este dezvoltat împreună cu Google, va avea interfață afișată pe aceeași tabletă verticală cunoscută fanilor mărcii de pe ultimele modele lansate de brandul scandinav, dar va oferi o serie de aplicații native Google. Astfel, Volvo va miza pe aplicații precum Google Maps, pe Google Play Store și pe Google Assistant în loc să dezvolte servicii proprii, strategie larg răspândită în restul industriei. Este o integrare 100% Google, un pas înainte față de adaptarea Android Auto prin care telefonul este "dublat" pe ecranul mașinii.
• La nivel estetic, XC40 Recharge poate fi recunoscut în special prin grila frontală "plină" care înlocuiește calandrul clasic al versiunilor cu motoare termice.
• Noul model este primul din gama Volvo ca permite update-uri tehnice wireless de software.
• Noul model va apărea în showroom-uri în a doua jumătate a anului viitor.
Prețul de pornire nu este cunoscut în acest moment.• Volvo apelează la o strategie "familială" prin care modelele electrice sunt dezvoltate ca versiuni ale gamei deja existente. De altfel, variantele electrice și cele cu motoare tradiționale ale lui XC40 vor fi produse pe aceeași linie de asamblare, la Gent (Belgia).
• Decizia Volvo de a lansa prima sa electrică în gama XC40 este una cât se poate de logică: în primele 8 luni ale acestui an, vânzările modelului de bază al gamei Volvo au crescut cu 109% față de aceeași perioadă a anului anterior. Acest lucru a fost facilitat parțial și de dispariția lui V40 din gama mărcii.
• Denumirea Recharge apare în premieră în gama Volvo. Sub acest nume vor fi vândute de acum toate modelele care pot fi alimentate la priză (electrice și hibride plug-in). În acest moment, Volvo oferă câte o versiune încărcabilă la priză a fiecărui model din gamă.
Autonomia este rezonabila - concurenta in mod direct cu AUDI Q4 e-tron, BMW iX3 s.a....Deocamdata TESLA Model Y este un model care ofera o autonomie mai mare cu cca. 20-25% decat acestea.
Sa vedem insa si preturile.
Odata cu inmultirea statiilor electrice de incarcare, cu puteri de 100-125-150-250kW, o autonomie de 400-500 km pare acceptabila pentru o
masina de familie indiferent de alegerea urmatoarei destinatii pentru calatorie.
MULT SUCCES VOLVO!!!!
Te-a impresionat calitatea materialelor? Ma mir sa aud asta. Eu am fost surprins de diferenta de calitate dintre XC60 si XC40. In clasa asta e prima oara cand vad mocheta pe usi.
Şi atunci poţi alege orice model îi place fiecăruia.
Tesla sunt pionierii dar nu toţi au nevoie de autonomia maximă şi autonomia level 4, majoritatea dacă au nivelul 3 este cu mult îndeajuns şi autonomie 300km pe zi este cu mult îndeajuns.
De aceea eu aş prefera chiar şi un ID.3 decât o Tesla mai scumpă care nu aș folosi-o la maxima capacitate.
Dar până la ID.3 să vedem Captur sau Megan e-tech plugin PHEV :))
Calitatea materialelor la interior este asa cum cum Spune Sak.
Cat despre viitorul electric sa va asteptati la 50K.
In rest, sa-l cumparati sanatosi.
...Şi-n plus electrice -- o antinomie oximoronică generatoare de disonanţe cognitive, ca să mă exprim mai simplist. :-)))
Ştiam în orice caz că Volvo nu mai vrea morţi în maşinile lui (apropo de asta, aştept promisa limitare a tuturor modelelor la 180 km.h)... şi logic mă-ntreb dacă n-or fi şi acceleraţiile astea de rachetă un factor de risc.
Mai ales c-un dulap de genul (hidosului, btw) XC40, care nu văd cum ar putea "pune pe asfalt" eficient şi sigur o putere de supercar (sau de hypercar până nu demult.)
e inutil deci sa precizez ca statistica se refera la distributia procentuala a "evenimentelor" nefericite pe un numar de automobile si nu face referire la numarul total de masini Volvo aflate in circulatie. Cu alte cuvinte, fara sa insist, si sa fie mai pe intelesul unora....la 100 de Volvo sunt cele mai putine probleme decat la 100 decat la orice X marca
concluzia ar fi ca soferul de Volvo e mai atent cum si CE conduce
decat zic
...zic
- are GARDA LA SOL de 21 cm;
- este foarte sigura (5 stele obtinute la teslele EURONCAP, in anul 2018);
- pe variantele cu motoare clasice porneste de la preturi de cca. 31-32.000 Euro (cu tractiune fata),
- fabricata in Belgia nu chinezarie ieftina cum se exprimau unii pe-aici,
are CHIAR ASA DE MULTE DEFECTE sau, ne miroase .....ca nu are masaje la sprancene sau alte minuni ?! HAI SA FIM SERIOSI.....
Aceasta, CA MASINA DE FAMILIE, CHIAR TREBUIE SA FIE RACHETA ?! Sa faca 0-100 km/h, in 2 sau 3 secunde ?! PE BUNE ?!
apropo de cai putere; urmariti asta:
https://www.youtube.com/watch?v=mUO5bp-wyLU
enjoy
Nu înțeleg de ce nu se limitează la 100-150CP, accelerații mai omenești și așa s-ar putea obține și autonomie mai mare cu aceeași baterie, printr-o masă mai redusă și optimizări în zona vitezelor rezonabile.
Ca efect secundar, m-aș aștepta atunci și la o siguranță mai bună.
voua va pute ca nu e brandu vostru preferat in stirea asta, ca nu e vreun dieselgate familial care sa dea 408 cai si sub 5 secunde pana la suta, daca era alt brand nu va atacati unu atata
hai sictir magarilor