Volvo a introdus pe piața din România o nouă versiune de bază pentru XC40. SUV-ul de segment mic dezvoltat de constructorul suedez va putea fi comandat cu un propulsor pe benzină de 1.5 litri.
Unitatea cu trei cilindri dezvoltă 129 de cai putere la 5.000 rpm și 245 Nm începând cu 1.600 rpm. Propulsorul va putea fi comandat atât cu o cutie manuală cu șase trepte, cât și cu o transmisie automată cu opt rapoarte.
Indiferent de transmisia aleasă, XC40 T2 (denumirea comercială folosită de suedezi pentru noua variantă de bază) accelerează de la 0 la 100 km/h în 10.9 secunde, iar viteza de top se oprește în dreptul valorii de 180 km/h.
Consumul mediu mixt al versiunii cu transmisie manuală este de 6.7 litri/100 de kilometri, în timp ce consumul anunțat pentru varianta cu transmisie automată este mai mare cu 0.5 litri/100 de kilometri.
Pe piața din România, Volvo XC40 T2 cu transmisie manuală are un preț de pornire de 32.785 de euro. Pentru varianta cu transmisie automată, prețul crește cu 2.000 de euro. Mai mult decât atât, noua versiune de bază va putea fi comandată doar cu nivelul de echipare Momentum.
plus ca are un cilindru in plus.
hai ca am glumit nu mai dati cu rosii stricate, stiu si eu ca nimic nu se compara cu masinile made in china.
Exact ca la pensionarii ăia bucuroși de 100 de lei în plus la pensie care nu vedeau că inflația le mănâncă la piață 200 în plus dar ziceau merci de pomană.
Asta-i țara, chiar și cei care știu că pomenile astea tot noi le plătim, se înfig bucuroși că azi plătește altul, până mâine mai vedem.
Ex.: dacă socotim și diversele sales-taxes, prețurile din State nu mai sunt chiar minuscule, iar dacă le-am pune și TVA se apropie de *asistata* babă Europă. Benzina rămâne în schimb o semi-pomană în veritabila țară a făgăduinței... pentru știu unii cine.
Cu prețurile Dacia umflate mioritic e însă un paradox rușinos, de xy ori disecat p-aici și tot degeaba (detaliu hazliu oarecum: nevastă-mea s-a inervat de prețurile balonate ale mărcilor *serioase* în ciuda covrigilor cu multe găuri și a mers la un showroom Dacia, ca să afle discount-ul oficial cică pe luna iulie -- 150 euroi !!! :-))
Ontopic, XC40 nu are opțiune 4WD la căluții ăștia, suficienți oricum pentru cei 180 km/h limitați. Mașina nu e rea chiar dacă stilul nu diferă mult de Suzuki Ignis, dar sare-n sus ca preț cu 4x4 și opțiuni, e și grea, deși e mic copil pe lângă obezul Jaguar e-Pace.
Nu mai zic de scorul debil în statisticile fiabilității (2,5 stele JDPower dar și la alții), că iar mă ia-n vizor colegul @Arogantu. :-P
Concluzie: BEV-ul Polestar-2 (78 kWh) rămâne după mine unul din puținele Volvo de luat în calcul, dar la 58.800 €... hai 50K cu e-pomeni, nu-i pentru orișicine nici el.
Clar însă că XC40 nu-i vreo copie fidelă Ignis, chiar dacă Volvo e sub umbrală Geely.
În rest, cred că orice comparație poate fi pertinentă, inclusiv cele *crăcănate* :-) la maxim cu Dacia. Altfel n-ar exista atâția potențiali clienți de *triadoase-volvoase* (inclusiv... sau mai ales vestici) care preferă totuși Duster-ul.
Fără să fie deci obligatoriu, realismul poate lua fața snobismului (nu dați cu pietre, vorba lui @netam, că exagerez de dragul simplificării.)
...Altfel m-aș arunca în eseuri despre necesitatea diversității (sau nu peste anumite limite), exploatarea ego-ului ș.a.m.d.
@Kiro : raman la parerea mea, nu pot fi comparabile/comparate din nici-un punct de vedere. De la asemanarea formei montantului C pana la avea un stil similar e o cale lunga. Insa da, recunosc ca ai gasit un "numitor comun" daca vrei. Mai cred ca ai pus ochii pe Ignis de ceva vreme si vezi fara sa vrei mult mai repede decat altii diverse asemanari cu alte modele ? Zic si eu ,nu dau cu parul...ca vad ca ti-ai tras "badigarzi" ( cu sau fara voia ta) !
E așa de relaxant cum nu poți crede (exagerez un pic, că nevastă-mea are încă.)
Și de Suzuki m-am distanțat însă de când s-au aliniat la hibridizarea la ordin, deci nici gând de vreun Ignis.
...Care, repet, are un profil similar XC40-ului -- sau viceversa dacă vrei (și nu le scot din burtă, ca ex-ex-designer auto *pro* la VAG dominanții nemți, pe vremea când Skoda cea mai luxoasă era Felicia :-))