Noul XC90 nu se va naşte însă din neant. Cu linii de design prefigurate deja de Coupe Concept, prototip prezentat în toamna lui 2013 la Salonul Auto de la Frankfurt, noul XC90 va dispune de un studiu de design premergător care-l va anunţa. El se va numi XC Coupe şi, aşa cum îi spune şi numele, va fi un SUV-coupe care ne va da o idee îndeajuns de clară legată de formele finale ale celui de-al doilea Volvo XC90. Iar primele imagini şi un clip-teaser ale acestui prototip au fost publicate astăzi oficial de marca din Goteborg.
DESIGN CLASIC EVOLUAT
Noul SUV de clasă mare al suedezilor va purta semnătura designerului Thomas Ingenlath, proaspăt cooptat de Volvo în poziţia de şef de creaţie. Într-un interviu pe care Ingenlath ni l-a acordat la Salonul Auto de la Frankfurt din acest an, acesta spunea că "viitorul XC90 va păstra o linie familiară. Am fi ignoranţi dacă nu am recunoaşte cât de important a fost şi este produsul XC90 pentru brandul Volvo, deci anumite aspecte vor fi continuate şi pe noua generaţie". Declaraţiile sale sunt confirmate astăzi de câteva detalii interesante, cum este spatele musculos al conceptului XC Coupe care păstrează liniile clasice ale vechiului SUV Volvo, dar le interpretează în stil modern, caracteristic gamei actuale a nordicilor.Nici interiorul viitorului XC90 nu va scăpa de modificări importante, acestea referindu-se la evoluţii evidente la nivelul soluţiilor alese de designeri şi ingineri pentru a duce mai departe caracteristicile de bază ale mărcii.
Astfel, consola centrală "plutitoare" proprie actualelor modele Volvo va fi înlocuită de una pe care butoanele dispar, acestea fiind înlocuite de un display tactil de dimensiuni mari. "Consola centrală <plutitoare> nu aparţine viitorului, şi asta din cauza tehnologiei. Ar fi superficial să ţinem cu dinţii de un element care din punct de vedere tehnologic nu mai este justificat. Astfel, în acest caz, trebuie să inventezi ceva nou, să găseşti alte chei de design. Iar noi l-am găsit: touchscreen-ul central de dimensiuni mari devine noul element <plutitor> care înlocuieşte consola veche şi care devine noul detaliu reprezentativ", ne spunea la Frankfurt acelaşi Ingenlath, care ne-a oferit deja un indiciu relevant legat de această modificare pe Coupe Concept.SISTEME ÎN PREMIERĂ MONDIALĂ
Pe lângă modernizarea evidentă la nivel estetic, noul XC90 plusează cu soluţii funcţionale şi tehnologice unice în industrie. Astfel, SUV-ul Volvo va veni cu direcţie autonomă, care îi va permite celui de la volan să-i predea controlul maşinii în aglomeraţie pe autostradă sau la semafoare, aceasta ghidându-se în spaţiu automat cu ajutorul unei armate de senzori şi camere care "citesc" totul în jurul lor.
În plus, XC90 va beneficia de aportul unui sistem de detecţie a pietonilor cu frânare automată care va fi funcţional şi pe timp de noapte sau de un pachet denumit Road Edge and Barrier Detection with Steer Assist (REBDSA) prin care maşina detectează cu ajutorul camerelor dacă traiectoria sa tinde să iasă de pe trasa şoselei şi acţionază discret volanul pentru a se menţine pe banda de rulare. Pachetul detectează atât marginea şoselei (făcând distincţia între asfalt şi macadam fără să fie nevoie de linii de marcaj), cât şi barierele de protecţie aflate în lateral, "ghidând" maşina în funcţie de acestea. În sfârşit, aceeaşi direcţie autonomă va fi utilizată şi în cadrul unui sistem în cadrul căruia se combină cu cruise controlul adaptiv pentru un sistem care va putea menţine automat maşina pe mijlocul benzii pe autostradă la viteze înalte, frânând şi accelerând în funcţie de traficul din jur.
MOTOARE COMPLET NOI PRODUSE IN-HOUSE DE VOLVO
noii generaţii de motoare produse in-house de marca suedeză. Primele propulsoare dezvoltate 100% independent de Volvo după ce marca suedeză a fost cumpărată de chinezii de la Geely sunt unităţi de 2.0 litri pe benzină şi diesel care pot dezvolta între 120 şi peste 300 de cai putere, cele mai performante versiuni fiind atât supraalimentate, cât şi potenţate cu ajutorul unei turbine. Primele versiuni anunţate ale noii familii de motoare botezate Drive-E sunt "benzinele" T5 (245 CP) şi T6 (306 CP), respectiv dieselul D4, care dezvoltă 181 de cai putere. Acestea au fost deja montate pe facelift-urile primite în cursul anului 2013 de V70, XC70 şi S80 şi pot primi atât cutii manuale, cât şi transmisii automate dezvoltate de japonezii de la Aisin. Noutăţile merg mai departe şi la capitolul motorizări, XC90 beneficiind de aportul
Noul Volvo XC Coupe Concept va fi prezentat oficial în cadrul Salonului Auto de la Detroit, la mijlocul lunii ianuarie.
Comentarii (2)