Suedezii de la Volvo sunt foarte dedicați ofensivei electrice. O autonomie mai mare și timpi de încărcare mai mici sunt numai două dintre obiectivele pe care producătorul din Goteborg vrea să le îndeplinească în următorii nouă ani.
Pentru asta, Volvo lucrează la îmbunătățirea bateriilor litiu-ion împreună cu specialiștii de la Northvolt. Cele două companii țintesc o densitate a energiei (din acumulatori) mai mare de 1000 Wh/l.
Trecerea acestui prag le va permite suedezilor să lanseze, până în 2030, un vehicul cu zero emisii care să aibă o autonomie reală de 1.000 de kilometri.
Mai mult, până în 2025, Volvo speră ca timpii actuali de încărcare să scadă la jumătate.
"Vrem să creștem în mod constant beneficiile clienților care conduc o mașină Volvo 100% electrică. Prin simplificarea proiectării și integrării bateriilor noastre, putem reduce greutatea și maximiza spațiul, obținând îmbunătățiri considerabile ale capacității bateriei, autonomiei și a timpilor de încărcare," a declarat Henrik Green, director tehnic în cadrul Volvo.
via Volvo
dar vor să reducă mult timpul de încărcare
Bravo Volvo !
Mazda? Honda? Toyota?
Ceva dezvoltare şi cercetare?
Mai slab.... spre deloc...
As vedea mai util o autonomie de 500 km si o incarcare in 5-10 minute, decat o autonomie de 1000 km si incarcare intr-o ora.
100. sau 200.000 de euro ?
Să știm și noi sărakii
The Porsche Taycan charge time offers brings the speed Porsche is known for to its battery, with the Taycan fast charge taking it from five to 80 percent SoC (state of charge) in just 22.5 minutes
Numai experti prin Romania :))
La Volvo XC40 se zice asa:
At a 150 kW DC charging station you can charge the battery from 10 to around 80% in approximately 40 minutes (or around 100 km range in 10 minutes). Just enough time to take a rest and have a meal.
Eu zic ca s-au facut totusi progrese.
Sunt pasi mici, dar nici la diesel si benzina nu au fost autonomii de 1000km de la inceput, ci s-au imbunatatit in timp, asa ca fiti mai luminati.
Cam cate meal-uri (de 40 de minute pentru 20-80% adica 2/3 din autonomia de 400km adica vreo 260km, cu aer conditionat? fara aer conditionat? maers cu 50 la ora? mers blana? hm, oare cum?) trebuie sa iau ca sa ajung in Thassos? Cam prea multe, zic eu.
La diesel si benzina nu este importanta autonomia absolut deloc din cauza ca o poti alimenta in 2 minute.
De fapt pt cei care vor sa faca afaceri cu puncte de incarcare, trebuia prin lege stabilit sa monteze un nr care sa permita lipsa cozilor....voi realizati cand 10% din popuatie ca avea electrica, cum va arata?
Sunt bancuri ca ei fac cercetare pe baterii, cam niciun constructor nu face. Are mici discutii si intelegeri cu producatori si lanseaza teme de discutie pe spatele lor.
Evolutia depinde doar de oameni. La inceput au fost la baza benzinarele, apoi lumea a vazut ca de fapt cu diesel iesi mai ieftin la consum (nu si la servisare) si a trecut incet incet la Diesel. Acum se misca catre electrice. Daca toti producatorii auto investesc in electrice si baterii si vor sa aiba vanzari mai mari de electrice in viitorul apropiat, nu cred ca romanii vor conta in studii. Romanii sunt la stadiul de import Sh-uri, deci nu trebuie sa se agite prea mult, vor avea mereu de unde alege pentru ca altii mai evoluati vor avea ce vinde.
Iar teza cu poluarea e un fake. Nu a avut si nu are nimeni de suferit din cauza emisiilor masinilor. Cea mai mare parte a gazelor emise de motoare e CO2 care nu e un gaz poluant. Nu e nici toxic, omul expira tot timpul CO2 din plamani. Prostiile astea sunt propaganda menita sa bage spaima in sufletul prostilor si sa-i determine sa dea bani mai multi pe niste produse mai proaste, dar cica ecologice (vorba vine)