Volvo: Vom avea trenuri rutiere pe şosele până la sfârşitul deceniului
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Thomas Broberg, inginer şef în cadrul departamentului de siguranţă de la Volvo, a declarat că trenurile rutiere vor deveni un element obişnuit pe şoselele europene până la sfârşitul acestui deceniu. Potrivit lui Broberg, Volvo a testat deja sistemul pe drumuri închise circulaţiei, iar la finele anului va începe testarea sistemului în viaţa reală. Trenurile rutiere reprezintă un lanţ de automobile care urmăresc şi copiează mişcările primului autovehicul din coloană în mod automat. Volvo şi colaboratorii săi consideră că acest proiect reprezintă viitorul transporturilor pe roţi.
Graţie noului sistem, cei de la Volvo spun că ar putea să reducă dramatic riscul de accident pe autostrăzi şi pe drumurile expres, iar consumul de carburant al respectivelor vehicule va fi mai redus, graţie faptului că vor circula într-un regim mai constant decât permit actualele condiţii. Conducătorul primului vehicul ar putea să primească o mică sumă de bani de la şoferii care îi copiază mişcările, informează cei de la Autocar. Graţie noului sistem, şoferii ar putea să citească ziarul, să mănânce şi să stea pe internet în timp ce se află la volan, fără să rişte producerea unui accident.
Din punct de vedere tehnologic, sistemul este o provocare, dar asta nu înseamnă că nu este posibil, spun cei de la Volvo. În ceea ce priveşte problemele legale şi sociale iscate de noul sistem, oficialul mărcii suedeze a declarat că nu ar trebui să discutăm despre vehiculele care se pot conduce singure până nu le încercăm, punct de vedere corect dat fiind reacţiile exagerate ale unor cititori la auzul dezvoltării unui asemenea sistem.
Volvo vrea să atingă un alt obiectiv important în 2020 – respectiv zero morţi în accidente rutiere cu automobile Volvo.Via | Autocar
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Volvo in Romania
-
Volvo S60 facelift (2013-2018) Preţ: 27.542 - 46.423 €
-
Volvo S90 Preţ: 46.117 - 67.110 €
-
Volvo V40 Cross Country facelift Preţ: 26.342 - 40.968 €
-
Volvo V40 facelift Preţ: 23.363 - 38.819 €
-
Volvo V60 Preţ: 39.655 - 54.815 €
-
Volvo V60 facelift (2013-2018) Preţ: n/a - 44.999 €
-
Volvo V90 Preţ: 52.600 - 60.974 €
-
Volvo V90 Cross Country Preţ: 54.366 - 63.719 €
-
Volvo XC40 Preţ: 30.935 - 47.005 €
-
Volvo XC60 Preţ: n/a - 67.503 €
-
Volvo XC90 Preţ: 50.820 - 123.871 €
Ultimele stiri din Tehnologie
-
Mercedes-Benz a mărit viteza maximă a sistemului său de conducere autonomă prezent la modelele sale. Astfel, toate modelele noi dotate cu acest sistem se vor putea conduce singure până la o viteză maximă de 95 de km/h. (24.09)
-
Nissan urmează să lanseze un nou sistem de asistență conceput special pentru a reduce situațiile în care șoferii continuă să circule pe banda a doua pe autostradă. Noul sistem îl va avertiza pe șofer să treacă înapoi pe prima bandă după o depășire. (20.09)
-
BMW a anunțat că tehnologia specială E Ink de schimbare a culorilor unei mașini ar putea intra în producție până în 2027. Constructorul german își dorește ca toate mașinile sale să fie dotate cu această tehnologie în viitor. (05.09)
aia cu 0 morti in masini volvo este cam dificila... ca tirurile sunt destul de mari... si transporta chestii care intra prin parbriz... si ... sa speram ca acel calculator este capabil sa judece traiectoriile masinilor din jurul sau :P
:)
Iar despre 0 morti in 2020, om trai si om vedea. Dar eu unul sunt sceptic. :)
Una peste alta asa cum am mai spus-o va fi o idee de viitor!
1. totusi totul depinde de acel "sofer de tren" care stim prea bine ca este componenta cea mai vinovata de orice fel de accident (cea umana adica)
2. sa ii mai dai si bani ar fi culmea tupeului. faza cu bautul cafelei sau cititul ziarului sunt atat de puerile, si de fapt s-ar traduce in necesitate pt navetisti, cei care fac un drum dimineata si ceva rutinal.
dar aceastia nu tre sa vina cu volvo (ca doar dacia nu va fi dotata cu sistem din asta inteligent legabil wi-fi la "locomotiva") la servici, ci cu trenul sau masini de transport in comun. daca au mai departe servici ce necesita mobilitate, au masina de servici la sediu.
3. ar mai fi soferii care parcrg drumul in interes de servici, cei utilitari.
adica de fapt camionul din fata vas conduce un "tren" format din tiruri si alte dube.
dar aici intervine problema incurcarii traficului. adica stim prea bine ca distanta minima intre 2 vehicule este de x metri, ceea ce in sistemul de "tren" e mult prea mare (aerodinamic, e distanta prea mare) deci trenul va trebui sa fie compact ceea ce va bloca banda respectiva.
presupunem ca ne apropiem de o iesire de pe autostrada si drum expres, si o masina care vrea sa iasa si normal a venit mai tare din spate pe banda 2 e blocata de un tren din asta care habar nu are de "prostul" ala
in fine, ideea de tren din asta necesita o infrastructura informatizata 100% ceea ce va lua complet controolul din manile participantilor, si vor putea fi controlati.
problema e simpla de acum. nu poti sa blochezi controlul si pasii de dominare ce vor urma, ci cum sa iti bagi urmasii in "sistem" sa nu fie parte din turma de vite
Asta e ceea ce viseaza Volvo.
Pentru ca duminica seara de la Velizy catre Paris (N118) era un dop (buson) fara nicio explicatie.