Esential
120 | g/km de CO2 este valoarea emisiilor sub care Volvo a incercat sa se incadreze cu noile modele. |
4.5 | litri/100 km este consumul anuntat de Volvo pentru noile versiuni ecologice echipate cu propulsorul diesel de 1.6 diesel. |
120 | g/km de CO2 este valoarea emisiilor sub care Volvo a incercat sa se incadreze cu noile modele. |
4.5 | litri/100 km este consumul anuntat de Volvo pentru noile versiuni ecologice echipate cu propulsorul diesel de 1.6 diesel. |
Volvo va prezenta in premiera la Salonul Auto de la Paris gama de modele ecologice reunite sub brandul DRIVe. Noile versiuni ecologice ale modelelor C30, S40 si V50 dispun o motorizare diesel de cilindree mica, de 1.6 litri. Acest lucru a condus la obtinerea unui consum de 4.4-4.5 litri/100 km, valoarea mai mica fiind anuntata pentru C30 datorita dimensiunilor reduse. De asemenea, Volvo incearca sa ofere cele mai mici emisii de CO2 in clasa lor pentru C30 si V50, anuntand valorile de 115, respectiv 118 g/km. Aceasta nu este prima actiune pentru protectia mediului realizata de Volvo. Producatorul suedez de automobile a prezentat in urma cu un an la Salonul Auto de la Frankfurt versiunea Efficiency a lui C30, un concept pe care se bazeaza noile modele ale game DRIVe.
Reducerea emisiilor si a consumului au fost obtinute printr-o serie de imbunatatiri aplicate in patru capitole diferite. Astfel, pentru reducerea rezistentei aerului la inaintare, inaltimea caroseriei a fost redusa cu 10 mm, spoilerele frontale au fost reproiectate, grila radiatorului a fost acoperita pentru a oferi o mai buna fluiditate a curentilor de aer in compartimentul motorului, in fata rotilor din fata au fost montate deflectoare de aer, rotile au fost optimizate pentru performante aerodinamice, avand dimensiunile de 15 sau de 16 inch, la C30 au fost instalate sub masina panouri pentru a creste fluiditatea aerului iar spoilerele din spate au fost schimbate. Volvo a echipat toate modelele din gama DRIVe in versiunea standard cu noua generatie de pneuri Michelin cu rezistenta scazuta la rulare pentru ambele tipuri de jante: de 15 si 16 inch.
Pentru obtinerea unor rapoarte mai bune de transmisie, treptele 3, 4 si 5 ale cutiei de viteze au fost optimizate. De asemenea, inginerii Volvo au operat imbunatatiri la sistemul racire al motorului, la unitatea electronica de control al motorului si la servodirectie, au inlocuit uleiul de transmisie cu unul care ofera o reducere a frecarii si au montat la bord un indicator pentru schimbarea optima a vitezelor.„Am vrut sa demonstram ca emisiile scazute de CO2 nu pot fi obtinute doar la masinile diesel de dimensiuni mici. Prin oferirea lui Volvo V50 cu emisii de CO2 reduse sub valoarea de 120 g/km, am creat o masina ecologica destinata familiilor si altor clienti interesati de spatiu sporit in habitaclu, dar care vor in acelasi timp sa faca o alege pentru protejarea mediului. Vom oferi automobilele noastre diesel din gama DRIVe in toata Europa, chiar si in tarile care momentan nu ofera beneficii financiare posesorilor. Facem acest lucru pentru a oferi tuturor sansa de a alege o alternativa pentru protectia mediului de la Volvo. Pentru noi nu este o simpla chestiune de vanzari pe termen scurt, ci este un mod de arata clar faptul ca Volvo are ca prioritate protejarea mediului prin gama sa de produse, in prezent si in viitor”, a declarat Fredrik Arp, presedintele si CEO la Volvo Cars.
„Inlocuirea uleiului de transmisie ofera o reducere a consumului cu 0.75%. Pneurile cu rezistanta scazuta la rulare salveaza alte doua procente. Fiecare dintre masurile luate par a fi modeste, dar este importat sa fie privite in ansamblu. Luate impreuna, toate micile ajustari ne-au ajutat sa ne indeplinim scopulm toate cele trei masini dispunand de emisii de CO2 sub valoarea de 120 g/km. In nici un caz nu au fost compromise confortul sau caracteristicile de manevrabilitate, lucru caruia i s-a dat o mare importanta”, a afirmat Magnus Jonsson, senior vicepresedinte la divizia de cercetare si dezvoltare a celor de la Volvo Cars.
Volvo intentioneaza sa comercializeze peste 20.000 de unitati din gama DRIVe, cu motorizarea diesel de 1.6 litri, anul viitor in Europa. Vanzarea va fi repartizata uniform pe continent, dar se asteapta o cerere crescuta in tari precum Franta, Suedia si Spania, datorita beneficiilor financiare semnificative oferite cumparatorilor de modele ecologice in aceste tari. Doar in 13 tari din Europa sunt oferite reduceri pentru taxele de drum si taxele de inmatriculare pentru incurajarea achizitionarii de modele ecologice. Pretul suplimentar pentru pachetul DRIVe este estimat intre 150 si 450 de euro, in functie de piata si de model, care poate fi configurat individual.
Volvo a echipat propulsoarele diesel cu filtru de particule care poate retine pana la 95% din funinginea emisa de acestea si inscrie automobilele in categoria de 4 stele la testele ECO, care se efectueaza in acelasi mod precum cele de siguranta EuroNCAP. De asemenea, Volvo a anuntat ca in regimul de mers de autostrada poate fi obtinut un consum de doar 3.7 litri/100 km cu modelele sale echipate cu pachetul DRIVe si motorul 1.6D.
Via | theCarfanatic & Carscoop
Comentarii (1)