Inspiraţi probabil de eficientizarea producţiei în cadrul Grupului Volkswagen, care a dezvoltat majoritatea noilor modele pe o platformă modulară comună, botezată MQB, şi cei de la Volvo plănuiesc o strategie similară.
Susţinuţi serios de patronii chinezi, suedezii vor să investească nu mai puţin de 11 miliarde dolari într-o platformă nouă, botezată SPA (Scalable Product Arhitecture), şi într-o structură comună de propulsie (VEA - Volvo Engine Arhitecture). Ambele proiecte vor viza departamentele de cercetare Volvo din Suedia şi vor reprezenta cele mai mari investiţii industriale ale ţării.
Noua platformă modulară SPA va găzdui viitoarele modele ale constructorului suedez, urmând ca acestea să împărtăşească o mare parte din componente. Soluţia va ajuta şi la eficientizarea procesului de producţie.Hakan Samuelsson, recent investitul preşedinte Volvo, a declarat: ”Aproape jumătate din cele 11 miliarde de dolari, investiţi între 2011 şi 2015 vor ajunge în Suedia pentru a crea infrastructura necesară noii platforme şi noii familii de motoare”.
Aproape o treime din investiţie vizează extinderea facilităţilor de producţie. De asemenea, se vor face modificări importante la uzina din Olofstrom pentru a putea asigura producţiei platformei modulare.
Peter Mertens, directorul departamentului de cercetare şi dezvoltare Volvo, a confirmat strategia Volvo: ”Platforma SPA ne face independenţi din punct de vedere tehnologic, fără legături cu alte companii din trecut, cum este Ford. Noua arhitectură va acoperi aproximativ două treimi din întregul nostru volum de vânzări. Cu aproximativ 40% din componente comune în cadrul unor modele de dimensiuni diferite, vom reduce costurile şi vom eficientiza asamblarea. Mai mult, reducerea costurilor şi folosirea unor componente comune ne vor ajuta să ne concentrăm atenţia asupra unor elemente individuale, care contează mult mai mult pentru clienţii noştri”, a concluzionat Mertens.Primul model care va beneficia de noua platformă comună SPA este SUV-ul XC90, a cărui nouă generaţie este aşteptată în 2014.
via just-auto (inreg.)
Ce-ti mai place s-o tragi de coada! Nu e chiar asa cum zici matale... daca Volvo imprumuta tehnologii de la Ford pentru a-si completa un anumit proiect asta nu ii face neaparat mai slabi, acele tehnologii erau doar o completare eventual, in plus, erau imbunatatite dupa standardele Volvo.
Despre Jaguar si Land Rover ca sunt sub tutela Tata Motors ce zici, sunt indienisme?
Nu stiu ce e atat de greu de inteles...
Spre exemplu: S40 se bazeaza pe platforma C1 a Ford, S60 pe platforma D3 a concernului american, S80 pe aceeasi platforma D3. La motoare nu mai vorbesc. Stiu ca sunt cativa useri pe forum care dau minus la tot ceea ce se comenteaza impotriva Volvo, dar adevarul doare.
Asadar, clientii Volvo si Saab din vremea respectiva erau posesori de prduse Volvo si Saab, exact asa cum clientii Bentley, Bugatti si Rolls Royce de acum nu sunt posesori de produse Vag si BMW.
@Crocodilul: diesel n-are de la Ford, are de la PSA, 2.4D fiind de conceptie Volvo, iar benzina, motorul de 2.5 Turbo de pe Focus RS este construit de Volvo. Platforma de passat n-a avut niciodata, motorul de 1,9d de provenienta VAG a fost folosit intr-o perioada, incheiata dealtfel.
Cat despre "bazatul exclusiv pe tehnologii Ford", inseamna ca Ford se bazeaza exclusiv pe tehnologii de siguranta Volvo, si pe motoare performante Volvo.
De aceea si marele succes obtinut prin reclame.
On topic: lasa-i sa vorbeasca ce vor despre marci non germane (care nu sunt la fel de mari in opinia lor), in functie de cultura lor auto. Ca toti o avem, nu?
Faci o confuzie! :)
Motoarele diesel(D5252 T) preluate de la Audi VW in anii '90 aveau cilindreea de 2.5 litri(2461 cmc), acestea fiind utilizate pe 850 si pe prima serie de V70(facelift-ul de la 850), spre exemplu.
Pentru urmatoarele generatii au folosit motoare diesel de conceptie Volvo, realizate dupa modelul benzinarului propriu in cinci cilindri, acestea ajungand sa aiba acum 2400 cmc
Volvo a avut 2 motoare 2.0 si 2.4 Diesel in anii 80 si 90, de la VW, pe 740 si 940.
Ii stimez pe suedezi pentru respectul lor ancestral fata de integritatea mediului natural, siguranta personala si un stil de viata sanatos, dar industria auto (exceptand......Scania) nu mi se pare punctul lor forte. Iar inspiratia de a inventa, totusi, ceva util si, de ce nu, frapant, a fost intotdeauna mai aproape de Saab decat de Volvo. Este frumos insa efortul ambelor companii nordice de a-si fi faurit un renume si cred ca, in genere, au reusit ! Nu le-am blamat, cum crezi tu, ci doar am subliniat ca nu-mi place bravada la care se dedau acum, cand s-au vazut afara din "troaca" americana si luate in brate de nababii cu ochi oblici......Galbejitii, intr-adevar, se scalda in lovele cum nici n-au visat yankeii, dar sunt sigur ca, la un moment dat, suedezii vor regreta asistenta tehnica de peste Ocean......Iar daca Volvo si Saab urmaresc sa sondeze cu tupeu cea mai mare piata auto din prezent (China, fireste), vor constata surprinse ca GM-ul local le va opune o emulatie crancena, mai ales ca, paradoxal, GM China tinde sa eclipseze si puterea, si faima lui GM North America, de aceea va deveni curat China Motors (CM) in curand......Nu ca mi-ar conveni asa ceva, dar viitorul se pravaleste asupra noastra ca un bolovan scapat de sub control!
Oricum, nimeni nu este perfect......Asta-i tot !
Doar o luna sa nu mai cumparam noi restul produse made in china si-i bagam pe aia in faliment.
Bentley si Rolls au fost predestinate sa fie "Crown Jewels" a companiilor-mama, de-aia si-au pastrat (relativ) ideologiile. Saab si Volvo nu. Dar, s-au descurcat onorabil.