Divizia producătoare de camioane a celor de la Volvo anunță lansarea unui nou camion electric. Aceasta este o nouă versiune a modelului FH Electric, care are acum autonomie extinsă. Mai exact, noua versiune a lui FH Electric va putea parcurge 600 de kilometri cu o singură încărcare.
Volvo Trucks nu a oferit mai multe detalii tehnice despre noul model, însă cunoaștem că acesta urmează să fie lansat pe piață în a doua jumătate a lui 2025.
„Noua noastră navă-amiral electrică va fi o completare excelentă a gamei noastre de camioane electrice și va permite transportul fără emisii pe distanțe mai lungi”, a precizat Roger Alm, președintele Volvo Trucks. „Va fi o soluție excelentă pentru companiile de transport cu un kilometraj anual ridicat al camioanelor lor și cu un angajament puternic de a reduce CO2”, a mai adăugat acesta.
via Volvo Trucks
Mai bine ne-ar zice cati km face cu incarcarea maxima de 30-40 tone sau cat o fi legal. De acolo ne descurcam noi.
Volvo sa-si bage mintile-n cap, sa renunte la astfel de fandoseli, sa continue cu FH 16, un reper in lumea transportatorilor.
La perisabile bagă “frigul” pe diesel de duduie parcările.
Dar se pot transporta pufuleți de exemplu… sunt absolut esențiali ;)
Acuma fără mișto, sunt situații în care se poate implementa/folosi un electric… limitate, dar sunt.
Să fie și electrice ca nu deranjează pe nimeni.
https://www.scania.com/group/en/home/electrification.html#:~:text=Electrification%20at%20Scania,and%20our%20science%2Dbased%20targets.
Toate put tare, cand se strica ceva la mansarda la voi.
Incetisor trec si camioanele la electric si vapoarele la electric si avioanele.
Va dura ceva, dar viitorul e clar fara DIZAL.
https://www.renault-trucks.com/en/electromobility
https://www.mercedes-benz-trucks.com/en_GB/emobility/world/our-offer.html
Doar voi vedeti doar camioane diesel si masini diesel.
Definește “încetișor”. Câți km parcurg camioanele într-un an în Europa în total?. Câți din acești km sunt acoperiți de camioane electrice și cum va evolua situația în viitor? Poate “încetișor” înseamnă foarte puțin sau nesemnificativ. Să vedem ce spune specialistul în cifre nu literatura politică ;)
Tot încetișor (nu?) se mișcă și la auto de pasageri… dar evident că nu-i destul chiar din contră este jale… iar în acest caz specialistul (adică eu) a făcut estimarea corectă. Un camion electric este și mai restrictiv VS un auto de pasageri. Dacă vrei o discuție în contre dar totuși rațională de ce nu, dar tu nu vrei pentru că nu poți, n-ai cu ce și atunci faci ce faci… spor!!!
Si ca sa mai intelegi ceva, trebuie sa te uiti si la proportia de masini noi si sh cumparate de romani: 1/3 noi si 2/3 troace obosite imputite cu multi km dati inapoi, vandute de samsari care le-au adus sau le-au furat de pe afara. La acestea merg bine piesele obtinute din descompus masini furate.
Eu inteleg ca te dai rotund, dar totusi esti parte a gropii de gunoi a Europei. Oricat incerci sa te dai cu parfum, dieselurile tot put.
Au trecut multe tari de la autobuze diesel la electrice si tot trec.
https://www.sustainable-bus.com/electric-bus/electric-bus-public-transport/
Citam:
The European e-bus market 2023 saw a 53% growth in registrations in 2023: as many as 6,354 were registered in EU27 + Norway, Iceland and Switzerland. Over 42% of city buses were zero-emission (BEV and Hydrogen), quickly growing from 15% in 2020 (tripling in three years).
Cica s-a triplat in 3 ani. Oare asta inseamna destula viteza?
Bine, sunt mentionate tari evoluate unde nu sunt atatia Dorei si inapoiati. Discutam despre alt nivel si unde se poate. Lumea are alte pretentii, alt nivel de trai, mai multi bani si mult mai multa educatie.
Deci pe acolo vor ajunge si camioanele alea electrice.
In urma cu vreo 3 ani:
https://www.denhartogh.com/news/100-electric-truck
DAF au si ei camioane pe strazi:
https://www.daf.com/en/news-and-media/news-articles/global/2024/21-08-2024-daf-delivers-first-electric-trucks-from-new-generation
Deci se poate.
Nu in Romania, ca nu ai cu cine.
Volvo e lider mondial la camioane electrice dar cu toate astea ponderea electricelor in vanzari este de 2-3 procente. Restul sunt diesel.
Dealtfel Tesla a ramas cu un singur mare client (Pepsico) pentru camioanele lor electrice, in rest nu prea s-a inghesuit lumea. La Nikola e liniste si pace.
Daca in cazul clientilor de masini mici electrice, mai poti vinde o poveste cu salvarea planetei si 0-100, in cazul camioanelor (si a vehiculelor comerciale in general) e pe cifre concrete si orice cent poate sa-ti basculeze achizitia intr-o parte sau alta.
Apropo, un Tesla Semi de la Pepsico a luat foc in SUA si stingerea a fost facuta in 2 schimburi (14 ore). O fi si asta un motiv pentru care nu-i coada la ele.
Nu trebuie decât o firmă de prostovani care să-l comande pentru vitrină. :)))))))))))
Confortul si comoditatea in utilizare tine mai mult de masina decat de tipul de propulsie. Un hibrid se comporta si se simte 80% din timp ca o electrica. Un plug-in poate fi 95% din timp o masina electrica.
Dar daca vrei neaparat electrica, grija mare la alegere ca din pricina greutatii e dificil de impacat confortul.
Pentru ei, faptul ca unii vor sa lanseze o electrica este egal cu un succes garantat.
Se umezesc și emoționează instant…
Un lucru este clar, totul este minunat cu BEV-urile mai puțin bateria. Până la altă soluție tehnică BEV-urile sunt limitate grav de bateriile actuale. Faptul că electrice au încă potențial de reducere a costului (să aproximăm un 20%), cred ca va conta foarte puțin și știm de ce.
Altfel spus, nu este ceva perceput identic și universal valabil.
Pentru unii confort înseamnă să nu se uite la fiecare 2 minute cât mai “ține” bateria chiar dacă știm că nu-i necesar, dar asta este.