Volvo va lansa pe piață un camion electric cu autonomie de 600 de kilometri în 2025

de Tiberiu Safta
Marti, 03.09.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volvo Trucks, divizia de camioane a producătorului suedez, a anunțat oficial că va lansa pe piață un nou camion electric. Acesta va avea autonomie de 600 de kilometri și va fi disponibil începând din a doua jumătate a anului viitor.

Divizia producătoare de camioane a celor de la Volvo anunță lansarea unui nou camion electric. Aceasta este o nouă versiune a modelului FH Electric, care are acum autonomie extinsă. Mai exact, noua versiune a lui FH Electric va putea parcurge 600 de kilometri cu o singură încărcare.

Volvo Trucks nu a oferit mai multe detalii tehnice despre noul model, însă cunoaștem că acesta urmează să fie lansat pe piață în a doua jumătate a lui 2025.

„Noua noastră navă-amiral electrică va fi o completare excelentă a gamei noastre de camioane electrice și va permite transportul fără emisii pe distanțe mai lungi”, a precizat Roger Alm, președintele Volvo Trucks. „Va fi o soluție excelentă pentru companiile de transport cu un kilometraj anual ridicat al camioanelor lor și cu un angajament puternic de a reduce CO2”, a mai adăugat acesta.

via Volvo Trucks

Comentarii (21)

  • 600km incarcat sau gol.
    Mai bine ne-ar zice cati km face cu incarcarea maxima de 30-40 tone sau cat o fi legal. De acolo ne descurcam noi.
    12 2
  • Pai mancarea aia transportata lui dan_grc nu va mai avea acelasi gust, ca lui ii plac doar camioane diesel. Astea care sunt electrice nu e bune ca nu pute.
    2 21
  • Jian de la Calafat
    Prognozez sincope majore in aprovizionare.
    Volvo sa-si bage mintile-n cap, sa renunte la astfel de fandoseli, sa continue cu FH 16, un reper in lumea transportatorilor.
    6 4
  • Cam tot ce vine cu un camion electric o să pută… ca se strică la cât face pe drum.
    La perisabile bagă “frigul” pe diesel de duduie parcările.
    Dar se pot transporta pufuleți de exemplu… sunt absolut esențiali ;)
    Acuma fără mișto, sunt situații în care se poate implementa/folosi un electric… limitate, dar sunt.
    Să fie și electrice ca nu deranjează pe nimeni.
    11 2
  • Mare expert mai esti si tu
    https://www.scania.com/group/en/home/electrification.html#:~:text=Electrification%20at%20Scania,and%20our%20science%2Dbased%20targets.
    Toate put tare, cand se strica ceva la mansarda la voi.
    Incetisor trec si camioanele la electric si vapoarele la electric si avioanele.
    Va dura ceva, dar viitorul e clar fara DIZAL.
    3 11
  • Mai sunt multi care se indreapta in directia asta:
    https://www.renault-trucks.com/en/electromobility
    https://www.mercedes-benz-trucks.com/en_GB/emobility/world/our-offer.html
    Doar voi vedeti doar camioane diesel si masini diesel.
    2 8
  • @alex cu creier mic
    Autonomia e data la 40 de tone. Te descurcai mai bine dacă verificai in loc sa faci pe deșteptul.
    2 9
  • Dutz "noaptea NU bate vântul"
    După vânt, delfini și foci, prostul satului e și expert în camioane. Dar in ce nu e el expert...
    2 9
  • Mulțumesc, chiar dacă ești sarcastic… chiar sunt ;)
    Definește “încetișor”. Câți km parcurg camioanele într-un an în Europa în total?. Câți din acești km sunt acoperiți de camioane electrice și cum va evolua situația în viitor? Poate “încetișor” înseamnă foarte puțin sau nesemnificativ. Să vedem ce spune specialistul în cifre nu literatura politică ;)
    Tot încetișor (nu?) se mișcă și la auto de pasageri… dar evident că nu-i destul chiar din contră este jale… iar în acest caz specialistul (adică eu) a făcut estimarea corectă. Un camion electric este și mai restrictiv VS un auto de pasageri. Dacă vrei o discuție în contre dar totuși rațională de ce nu, dar tu nu vrei pentru că nu poți, n-ai cu ce și atunci faci ce faci… spor!!!
    10 3
  • Să te îndrepți este una să ajungi este alta… ori văd rezultate ori eu unul nu mai consum timp cu propaganda ieftină. Tu crezi ce vrei. Din partea mea să fie totul electric de mâine, dar asta nu înseamnă că nu se va întâmpla și că nu este o aberație.
    7 3
  • Ambulanța
    Ni-no-ni-no!
    1 8
  • Daca te uiti la cota de piata a dieselurilor si o compari cu ce erau acum 5 ani, vei intelege notiunea de pravalire rapida.
    Si ca sa mai intelegi ceva, trebuie sa te uiti si la proportia de masini noi si sh cumparate de romani: 1/3 noi si 2/3 troace obosite imputite cu multi km dati inapoi, vandute de samsari care le-au adus sau le-au furat de pe afara. La acestea merg bine piesele obtinute din descompus masini furate.
    Eu inteleg ca te dai rotund, dar totusi esti parte a gropii de gunoi a Europei. Oricat incerci sa te dai cu parfum, dieselurile tot put.
    4 14
  • Cred ca si oamenii se strica, mai ceva ca mancarea.
    Au trecut multe tari de la autobuze diesel la electrice si tot trec.
    https://www.sustainable-bus.com/electric-bus/electric-bus-public-transport/
    Citam:
    The European e-bus market 2023 saw a 53% growth in registrations in 2023: as many as 6,354 were registered in EU27 + Norway, Iceland and Switzerland. Over 42% of city buses were zero-emission (BEV and Hydrogen), quickly growing from 15% in 2020 (tripling in three years).
    Cica s-a triplat in 3 ani. Oare asta inseamna destula viteza?
    Bine, sunt mentionate tari evoluate unde nu sunt atatia Dorei si inapoiati. Discutam despre alt nivel si unde se poate. Lumea are alte pretentii, alt nivel de trai, mai multi bani si mult mai multa educatie.
    Deci pe acolo vor ajunge si camioanele alea electrice.
    In urma cu vreo 3 ani:
    https://www.denhartogh.com/news/100-electric-truck
    DAF au si ei camioane pe strazi:
    https://www.daf.com/en/news-and-media/news-articles/global/2024/21-08-2024-daf-delivers-first-electric-trucks-from-new-generation
    Deci se poate.
    Nu in Romania, ca nu ai cu cine.
    2 12
  • Tu spui că dieselul la auto de pasageri reprezintă o referință în ce se va întâmpla la camioane? OK, mă dau rotund :)
    7 2
  • @ @Dutz
    Volvo e lider mondial la camioane electrice dar cu toate astea ponderea electricelor in vanzari este de 2-3 procente. Restul sunt diesel.
    Dealtfel Tesla a ramas cu un singur mare client (Pepsico) pentru camioanele lor electrice, in rest nu prea s-a inghesuit lumea. La Nikola e liniste si pace.
    Daca in cazul clientilor de masini mici electrice, mai poti vinde o poveste cu salvarea planetei si 0-100, in cazul camioanelor (si a vehiculelor comerciale in general) e pe cifre concrete si orice cent poate sa-ti basculeze achizitia intr-o parte sau alta.

    Apropo, un Tesla Semi de la Pepsico a luat foc in SUA si stingerea a fost facuta in 2 schimburi (14 ore). O fi si asta un motiv pentru care nu-i coada la ele.
    8 1
  • @prostovan electric
    Volvo spune că va lansa un (1) camion electric. :))))))
    Nu trebuie decât o firmă de prostovani care să-l comande pentru vitrină. :)))))))))))
    9 1
  • @alex_cu_a_mic
    urmatoarea mea masina va fi electrica nu pentru a salva planeta sau pentru 0-100, ci pentru confortul si comoditatea in utilizare pe care doar o electrica le poate oferi.
    1 11
  • @13:41
    Confortul si comoditatea in utilizare tine mai mult de masina decat de tipul de propulsie. Un hibrid se comporta si se simte 80% din timp ca o electrica. Un plug-in poate fi 95% din timp o masina electrica.
    Dar daca vrei neaparat electrica, grija mare la alegere ca din pricina greutatii e dificil de impacat confortul.
    6 0
  • Ce să le spui Alex… sunt spălați pe creier până a ieșit lucios de tot. Nu contează nici ce spui, au același răspuns de roboțel. Se uită la avatar și dau “paste”. ;)
    Pentru ei, faptul ca unii vor sa lanseze o electrica este egal cu un succes garantat.
    Se umezesc și emoționează instant…
    Un lucru este clar, totul este minunat cu BEV-urile mai puțin bateria. Până la altă soluție tehnică BEV-urile sunt limitate grav de bateriile actuale. Faptul că electrice au încă potențial de reducere a costului (să aproximăm un 20%), cred ca va conta foarte puțin și știm de ce.
    6 0
  • @chel prost cu 208
    Chiar și o hurdughie mică huruie. Următoarea ta mașină confortabilă va fi închiriată, cel mai probabil un i10 termic.
    5 0
  • Să te bucuri de ea, la cel mai serios mod posibil. Confortul este o percepție relativă construită pe considerente subiective.
    Altfel spus, nu este ceva perceput identic și universal valabil.
    Pentru unii confort înseamnă să nu se uite la fiecare 2 minute cât mai “ține” bateria chiar dacă știm că nu-i necesar, dar asta este.
    6 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru