După o perioadă lungă de aşteptare în care a umplut presa cu teasere legate de cele două versiuni noi ale lui V40 pe care le va prezenta la Paris, avem astăzi în faţă fotografiile oficiale ale primeia dintre aceste premiere: versiunea R-Design a compactei suedeze.
Noul Volvo V40 R-Design reprezintă o alternativă interesantă la clasicul V40, schimbările fiind regăsite mai ales la nivel estetic şi la cel al şasiului. Noul şasiu sport permite coborârea gărzii la sol cu 10 milimetri faţă de şasiul dinamic disponibil până acum în gama constructorului suedez, ţinuta de drum fiind şi ea mai fermă. Dezvoltat de echipa Volvo Polestar Black R în colaborare cu pilotul suedez Robert Dahlgren (WTCC, Formula 3 Britanică, Campionatul Suedez de Turisme), noul şasiu vine cu bare antiruliu cu diametru sportiv şi cu suspensii îmbunătăţite, efectul fiind - spun cei de la Volvo - un comportament exemplar pe drumurile virajate.
DESIGN MODIFICAT
La nivel estetic, Volvo V40 R-Design îşi schimbă partea frontală şi mai ales cea posterioară, acolo unde apar o nouă grilă, o bară faţă remodelată şi un difuzor de aer flancat de cele două ţevi de eşapament rotunde şi finisat cu accente metalice. Jantele fac şi ele parte dintr-un set special destinat versiunii R-Design a modelului suedez, acestea fiind disponibile în două dimensiuni: 17 sau 18 inch.
Cireaşa de pe tort este nuanţa exterioară dedicată Rebel Blue, care întreţine aspectul sportiv subliniat de noile elemente estetice.INTERIOR CU ACCENTE SPORT
Interiorul nu scapă nici el de modificări interesante. Dacă ceasurile de bord complet digitale pot fi accesate în trei moduri diferite pe V40 (Elegance, Eco şi Performance), fiecare venind cu nuanţa sa distinctă, pe noul V40 R-Design avem o singură culoare pentru cele trei layout-uri: albastru deschis. Scaunele sport sunt acoperite cu un amestec de piele întoarsă şi piele perforată şi sunt inscripţionate cu logo-ul R-Design, în timp ce schimbătorul de viteze, mânerul frânei de mână şi pedalele sunt modificate în această nouă versiune a lui V40.
Pachetul estetic şi tehnic R-Design poate fi comandat de clienţi pe oricare dintre motorizările deja disponibile pe Volvo V40, cel mai mic fiind dieselul D2 de 115 CP, iar cel mai mare "benzina" T5 turbo de 254 de cai putere.
via Volvo
nu aduce nici o imbunatatire la motor. pt aia probabil va exista o versiune speciala, un hothatch cu mult mai multe imbunatatiri fizice decat estetice.