Volvo a anunţat că versiunea 2015 a modelului V40 va beneficia de îmbunătăţiri importante la capitolul motorizări. După ce V60 a primit noua generaţie a dieselului D4 Drive-E, dezvoltat în regim propriu de suedezi ca o dovadă a desprinderii de moştenirea Ford, un alt model scandinav primeşte agregatul cu patru cilindri.
În cazul lui V40, noul motor D4 va avea aceeaşi capacitate de 2.0 litri, dar va fi capabil să livreze 188 de cai putere. Propulsorul va beneficia de un sistem de injectoare cu senzori de presiune dezvoltate de Denso, care va permite emisii mai mici şi un control precis al carburantului folosit.
Alături de o transmisie manuală, versiunea D4 a modelului V40 emite doar 99 de g/km şi se laudă cu un consum mediu de numai 3.9 litri/100 de kilometri. Sunt exact cifrele de consum şi emisii ale vechiului Volkswagen Golf 6 Bluemotion, însă puterea este mult superioară acestuia.
Nici performanţele nu vor fi văduvite, acceleraţia de la 0 la 100 de km/h fiind realizată în aproximativ 6.8 secunde. De asemenea, viteza maximă se opreşte la un mulţumitor 225 de km/h.Alături de noul diesel D4, Volvo V40 va beneficia şi de noul motor pe benzină de 2.0 litri bi-turbo, introdus deja pe XC60 şi pregătit să ofere 242 de cai putere sub indicativul T5.
Planurile Volvo pentru următorii ani vizează o independenţă din punct de vedere al soluţiilor de propulsie. Michael Heiss, şeful departamentului de dezvoltare al motoarelor Volvo anunţă că gama Drive-E pe benzină va include patru agregate, cu puteri cuprinse între 150 şi 300 de cai. De asemenea, gama Drive-E diesel va avea şi ea patru unităţi, gata să garanteze între 130 şi 230 de cai. Toate aceste motoare noi au fost create de Volvo şi vor fi produse în Suedia.
Acelaşi Fleiss recunoaşte că gama unităţilor diesel şi benzină ar putea include şi propulsoare cu trei cilindri, de 1.5 litri, similare celor oferite deja de către rivalii de la BMW.
Cu alte cuvinte: Numai minciuni!!!
vii in anul 2014 cu 2.0 188 CP...pai bemveu' are de 4 ani motor ca asta
consum de 3.8?pai si un 1.9 TDI din 2000 consuma mai putin ...ulei,bineinteles :)
deci draga Volvo, lasa-ne in pace cu motoare d-astea, si vedeti-va in continuare de chinejii vostrii....
Cine e obsedat, poate experimenta mai departe, incercand sa gaseasca sweet-spot-ul schimbarii treptelor de viteza(+/-), se poate ajuta de relief (joaca cu AC-ul pe coborare, de ex), de repartitia incarcaturii in masina, presiunea in pneuri, etc - dar astea deja fac ca consumul sa coboare sub cel oficial si nu se mai aplica unui sofer obisnuit.
Dar... e firesc ca doar putini sa inteleaga lucrurile astea. Majoritatea trag de masini pana le rup si se mira ca nu le bate consumul cu ce scrie in carte. De asemenea, iar e firesc sa primesc o gramada de minusuri la postarea asta cu care sunt sigur ca am deranjat pe multi.
Daca o sa cauti pe internet o sa gasesti cum diversi producatori auto fac aceste teste in laboratoare special amenajate si nu pe strada sau pe circuit. Nu neg ca nu poti sa atingi un consum de 4% pe autostrada. Am reusit sa scot consumul asta cu un Golf 6 1,6 tdi 90 CP dar doar pe o distanta foarte scurta.
In Bucuresti la 3 dimineata singur pe strada conducand extrem de incet am scos consum de 6,4% dar tot la fel p[e o portiune foarte scurta.
Ideea e ca nu vei putea sa atingi cifrele furnizate de producator decat daca conduci intr-un mediu"steril", adica trafic 0, inclinatie drum 0, daca nu ai mancat dimineata ca sa nu atarne greu cele mancate, rezervorul masinii umplut maxim 10% si tot asa.
Sunt cifre care nu sunt compatibile cu viata reala indiferent daca adopti un stil de condus conservator si respecti toate bunele maniere necesare unui consum redus.
Si inca o chestiune: in testele care se fac in laboratoare nu intervine deloc frecarea cu aerul, adica masinile sunt conduse pe banc(dyno platform) si simuleaza accelerari usoare, franari usoare, schimbari de viteza foarte bine calculate ca acel consum sa iasa cat mai mic.
Si ca sa inchei: Am avut un FF2 1.8 TDCI 205.000 km si am scos pe A3 consum de 3,6% si m-a depasit un Tico, un Matiz si o Dacie 1300 mi-a dat rusinica :)).
PENTRU TOTI cei interesati sa achizitioneze o masina noua, luati consumurile oficiale si inmultiti-le cu 20% pentru a afla consumul real in conditii normale de condus pentru a evita criticile si discutiile inutile ca masina nu consuma cat e in carte.
Pe autostrada la 110-115 esti in media de consum, peste viteza asta aerul opune foarte multa rezistenta si cea mai mare parte a puterii se va consuma pt a bate aerul. Normal ca se va consuma mai mult combustibil, insa nici in testele de stabilire a consumului nu se pretinde nicaieri ca se merge cu 130 km/h si se consuma cu pipeta.
In rest, sfatul tau de la final este unul foarte bun, cu precizarea ca consumul ar trebui inmultit chiar cu 30%. Pt berbeci chiar cu 50%. Pe langa marea masa de ignoranti scandalizati ca-i fura producatorii la consum, care deja au pus mana pe pix sa-si faca inmultirile, mai exista si cei care chiar stiu sa conduca si obtin consumurile oficiale, dovada ca am luat si plusuri la postarea precedenta. Multam ;)