Volvo: "Utilajele fabricii Saab sunt interesante"
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Creditorii Saab iau în considerare vânzarea companiei "bucată cu bucată", iar o altă marcă suedeză s-a arătat interesată de achiziţia unor echipamente. Cei de la Volvo sunt printre potenţialii cumpărători, oficialii mărcii din Gotheburg declarând că utilajele din fabrică şi echipamentele de testare sunt "interesante". Dacă Volvo va dori să cumpere bunurile Saab, aceştia ar trebui să primească acordul SNDO, un organism suedez care deţine o parte din acţiunile Saab.
Volvo doreşte să recruteze circa 400 de ingineri până la finele anului 2012 şi a semnat deja contracte cu 50 foşti angajaţi Saab. Cei de la Volvo poartă discuţii şi evaluează încă 50 de foşti salariaţi Saab care îşi caută un nou loc de muncă. Oficialii Volvo susţin că nu sunt axaţi pe angajarea foştilor salariaţi Saab, experienţa în cadrul celeilalte mărci din Suedia nefiind un criteriu cheie în vederea angajării.
Stefan Jacoby, şeful Volvo, a anunţat în noiembrie 2011 că listele de comenzi ale mărcii sunt pline până în primăvara anului viitor şi că vor face angajări în următorii ani. Jacoby estimează că va avea nevoie de 33.000-35.000 de salariaţi în 2020 pentru a putea comercializa 800.000 de unităţi pe an, în condiţiile în care are 24.000 de angajaţi la finele anului 2011, când se estimează că vor comercializa între 430.000 şi 440.000 unităţi.
Via | JustAuto (înreg.)
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Tesla a emis o rechemare pentru aproape 700.000 de modele în Statele Unite ale Americii, din cauza unei probleme cu indicatorul de presiune a anvelopelor. (21.12)
-
După mai multe luni de incertitudine, Volkswagen a ajuns într-un final la un acord cu sindicatul IG Metall. Prin urmare, producătorul nu va mai fi nevoit să închidă fabricile din Germania. (21.12)
-
Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat, respectând promisiunea mărcii italiene de a livra primul model 17 decembrie. Proiectul a fost lansat în timpul Marelui Premiu de F1 de la Monza din 2022. (20.12)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
Ar trebui sa fie bine!
XC90 poate sa mai astepte!
Pai Volvo nu poate sa preia nimic, poate chinezii de la Geely, dar pana una alta le preiau personalul si inginerii, apoi utilajele, nu va mai ramane chiar nimic din divizia auto Saab, decat istoria frumoasa, bineinteles.
Nu ma intereseaza ce vizeaza sau ce declara Volvo in directia fostului sau mare rival local, iar daca chiar are de gand sa-si insuseasca o halca babana din fabrica din Trollhattan sau cine stie ce licente operationale, atunci in mod sigur ar facilita jocul parsiv al Gospodarilor Minunati, fara sa realizeze ca savarseste o lez-natiune impardonabila in veci...
Deci, Andrei, taica parinte, prin ce cotloane te ascunzi de ma eviti cu atata obstinatie? Raspunde la intrebare sau te voi pisa marunt psihologic cu picatura chinezeasca pana imi vei raspunde asa cum se cuvine, asculta-l pe batranu'!
Sper sa nu se supere AndreiRN ca am raspuns in locul lui...
Traiasca GM!
Ntz, examen picat, mai cauta...De fapt, mai cautati, ca poate te ajuta Andrei cu cartile lui de colorat. Cata rautate...Hai, Andreias mama, ma mai tii mult ocupat? Am si eu o gramada de treaba, nu pot sa stau toata ziua cu nasul in computer pana gasesti tu sapunul si, automat, evrika!
Majoritatea rechemarilor sunt datorate unor piese sau mecanisme furnizate de...furnizori, deci daca orice se defecteaza, este de vina marca respectiva, asta e:). De altfel sunt convins ca Saab este fiabil in general, dar si numarul mic de masini produse in ultimii ani a ajutat sa fie ferita de rechemari majore
Andreeeeei, scularea, dormi in front? Te-ai pus cu cine nu trebuie, baiete...
A fost recall la 9-3 si 9-2X(scrie saab pe el,deci e saab,sa fie clar!!!)
Acum ca ai pierdut sa te tii de cuvant si sa nu te mai prind ca postezi pe AM.
Totusi,sunt sigur ca o sa vii cu alta fictiune iefina de-a ta cum a fost cea cu ''furnizorii'' :))))))))))))))))))
http://saabblog.net/2012/02/09/saab-schlagzeilen-die-wir-mogen-neustart-im-sommer/
http://saab-rover-blog.net/2012/02/09/saab-produktionsstart-und-deutsches-interesse/
Am aruncat o privire si pe autobild.de si pe http://www.auto-motor-und-sport.de/ dar acolo nu scrie nimic la ora asta. Cele doua reviste au in Germania reputatia de a fi "revistele lui VW" si nu chiar degeaba... Daca intr-adevar SAAB va fi cumparat de unul din cei doi giganti germani, presa germana ii va ridica subit in slavi pe suedezi. Dintr-o data vor dispare din articolele lor lor expresii de genul "loss making company" sau vesnica si pana la obsesie repetata precizare SAABurile sunt bazate pe Opel.
In fine, pana atunci om trai si om vedea... Iar faptul ca Volvo isi doreste ingineri si utilaje de la SAAB este cat se poate de logic si de normal. Ar fi iresponsabil sa n-o faca.
Intrebat de reporteri daca vor avea banii necesari atat pt. achizitie cat si pt investitii ulterioare,Ahmed a raspuns surprinzator ca banii nu sunt o problema nici acum si nici pe viitor.........hmmm,daca ar fi asa inseamna ca in spatele lor se afla o corporatie f.f. puternica sau un grup de business-mani,care vor sa ramana anonimi si sa se impuna pe piata auto.........mai ramane sa ia legal Saabul si sa se tina de cuvant.............a,uitasem sa va zic ca Victor Muller a declarat ca oferta turcilor are cele mai mari sanse de reusita si cred ca stie ce vorbeste!.......faza cu aranjamentul lui GM rezista pana la un punct,dar cand administratorii falimentului vor vedea pe masa niste sute multe de milioane or sa le arunce americanilor spaga amarata inapoi peste ocean......
The great future of Saab is very near !
Apropierea celor de la Brightwell de Victor Muller le poate face mari probleme, iar faptul ca situatia lor financiara nu este una clara (una sunt vorbele, alta e ce ai negru pe alb), nu este un avantaj pentru aceasta companie.
De ce te-ai erijat in avocatul lui Andrei, ce castigi? Am scris expres in solicitarea catre dumnealui: "recall...din cauze tehnice"...Sau tinzi si tu sa-i calci pe urme?...Acestea fiind transate, Cuantic ramane bine-mersi in organigrama clubului...Hei, Andrei, vrei sa te platesc ca sa-mi raspunzi pana la urma? Bine, zi-mi contul tau de banca!
Nu stiam ca sunt asteptat cu sufletul la gura de un visator virtual.
De, azi am lucrat si eu un pic de dimineata la F35.
Acuma la subiect.
Ori pe usa din fatza ori pe cea din spate chinezi sunt decisi sa puna mana pe SAAB chiar daca sunt doar utilaje sau desene mai moderne un pic. Ce ei isi doreau cel mai mult era dreptul de a produce si vinde marfa chinezeasca sub un nume cunoscut.
Haideti sa ne imaginam un scenariu foarte obisnuit: in cativa ani de zile ai reusit sa-ti construiesti o casa mare si frumoasa, la care ai muncit mult... Din pacate, ai avut proasta inspiratie sa-ti iei un credit ipotecar si sa garantezi cu acea casa. Platesti rate lunare ce platesti, dar peste 1 an si jumatate, sa zicem, incepi sa ai probleme, te apropii de fundul sacului. Banca, la fel ca orice companie creditoare care se respecta, te executa fara mila: iti scoate casa la licitatie... prietenii tai, rude, aprteneri de afaceri, etc nu te-au ajutat cu nimic, chiar daca privesc de pe margine cu parere de rau cum iti iau astia casa. Acum s epune intrebarea: cum ar fi mai bine sau cum ar fi mai tragic sa fie vanduta casa asta? Sa vina firma de recuperari debite si sa vanda garajul unuia, 2 camere altuia, mansarda unor tigani si tot asa... sau daca tot o executa amcar sa o vanda unei familii instarite si care chiar apreciaza si doreste sa cumpere acea frumoasa gospodarie?
Cam asa stau lucrurile si cu Saab: chiar daca e vorba de Volvo, NU VREAU ca o companie cu valoare profesionala mult peste medie sa fie impartita, mutilata, ciopartita intre mai multi beneficiari, care, vorba cuiva de mai sus, sar ca hienele la hoit! Prefer sa o cumpere un miliardar asiatic, african sau arab ce-o fi, numai sa inteleaga si sa vrea sa duca mai departe filosofia marcii Saab!
Sper sa fie doar un zvon...Astept cumparatorul turc...
Asadar, solutii viabile de redresare a firmei de la Nord chiar exista, insa, ca sa nu alunecam sub incidenta prohibitiva a etichetei de "visatori virtuali" si sa-i iritam astfel pe "iubitorii" consacrati de SAAB, eu avansez parerea pragmatica si finala ca tot "muritorii de rand" Brightwell, Mahindra sau Youngman reprezinta "mantalele de vreme rea" demne de luat in considerare in momentul de fata...
In strafundul sufletului, eu tot dupa C.v.K. lacrimez, desigur, numai ca dragoste cu sila este viol in toata regula daca subiectul in cauza nu reactioneaza...Sau o sa se trezeasca la realitate prea tarziu, cand Bugatti va lua viteza prea mare pentru sfortarile sale exclusiviste...SAAB l-a ajutat la inceput de drum cu instructie aerodinamica (Bentley cu modul de a manufacturia si Ford cu motoarele), deci se cuvenea sa intoarca serviciul cu o preluare integrala, fara sa se lase descurajat ca in 2009 de pe urma strambelor servite de Gagautii Mascarici...
Un avion frumos si revolutionar si ............ dar care in viata lui nu a produs decat deficit statului si firmelor care l-au folosit.
Cam asa e si cu Saab.
Dar si oameni se impart in categori distincte.
Uni muncesc si doresc sa prospere si sa aiba profit de pe munca lor.
Si alti pretind sa fie platiti chiar daca munca lor este falimentara si putina lume doresc produsul lor.
Dar asa a fost decand lumea si de aceea avem oameni normali si oameni visatori cu capul in nori.
Doar ca acuma majoritatea sa saturat sa mai hraneasca pe cei cu capul in nori.
p.s. Intrebarea de la titlu era una pur si simplu retorica, din categoria "celor cu capul in nori", dar care au nesimtirea sa isi permita sa conduca fericiti o masina pe care alti ingineri suedezi dusi cu pluta au conceput-o visannd cu ochii deschisi.
Cat despre abilitatile mele de a comunica si in romaneste iti garantez ca sunt superioare tie chiar si dupa 29 de ani plecat de acolo.
Cat despre inginerie si mecanisme sau jucari masculine iti pot doar spune ca 11 ani am lucrat la Naveta Spatiala si inca multe alte jucari frumoase.
Tu si pacalici .......... sunt aproape sigur ca locuiti inca cu parinit si stati pe net pana la miezul nopti ca doar la asta va e viata limitata.
Voi sa comentati la mesaj nu sa atacati mesangerul dar ....... pt asta e nevoie de neuroni functionali.
In locul lui Cuantic,nu i-as mai da atentie lui pacala ala numit Devorattor...de r*hat!!!
1. Devorator se referea mai sus la capaticatea ta de exprimare, nu la comunicare. De cand comunicare=exprimare? Ca sa ne comunici ideile tale stupide a fost posibil chiar si cu acele mari lacune gramaticale de care ai dat dovada. In realitate, cred ca ne puteam intelege cu tine si prin semne!
2. Masinile Saab sunt destul de putine pe strada, chiar si aici in Rotterdam, unde locuiesc de 6 ani ;-) Dar stii ce e atat de placut la marca asta? Imi place ca, desi putine la numar, masinile Saab au un numar mare de fani! Poate e singurul brand care are un numar de fani cel putin egal cu numarul masinilor lui de pe planeta! oare care este numarul de clienti multumiti ai marcii chevrolet comparativ cu numarul de exemplare vandute? Dupa cum vezi, de fani nici n-am mai pus problema :-)).
3. Nu inteleg cu ce de deranjeaza pe tine marca asta?? Am cunostinte si in fan-clubul Mercedes, am facut parte acum cativa ani si din fan-clubul BMW din Olanda, dar ti-o zic cu mana pe inima: nicaieri nu am intalnit oameni mai de bun simt si mai inteligenti decat in randul posesorilor de Saab. iar asta se vede chiar si aici, pe forum. Nu stiu DACA au 2000 de masini in Romania, dar cu siguranta au peste 2000 de fani! I-ai intrebat de ce sunt super multumiti de masinile lor? Oare tot asa de multumit esti si tu de masina ta? Eu zic sa te gandesti foarte bine inainte sa te minti pe tine! Si eu sunt mandrul posesor al un 9000CD pe care nu l-as da nici macar pe un BMW. pe mine mai mult ma deranjeaza panarama aia de crevrolet aveo ca ao am ca masina de serviciu si nici macar sa ma sprijin cu fundul de capota nu pot ca se indoaie tabla. Masini d-astea iti plac tie, domnu inginer?
4. Si asa compania Saab e c-un picior in groapa. In locul tau eu nu m-as bucura nici macar daca renault ar fi cu un picior in groapa. Nu inteleg cum de tu te bucuri? Cativa oameni de pe site au satisfavtia producerii unor masini bune. Tu ai satisfactia distrugerii unor masini bune! chiar nu ti-e rusine cand te vezi in oglinda?
5. Acei oameni "visatori" de care zici tu au adus o gramada de inventii in lumea auto. Acele inventii au fost folosite apoi de toate celelalte branduri auto. De ce nu le-ai inventat TU daca te dai asa mare inginer? Sau de la atata inginerie spatiala te-ai cam pierdut in spatiu?
Dupa cum ti-am mai spus-o si o repet: poate nu e bine sa fii prea visator, dar tu esti prea adanc bagat cu picioarele in pamant! Iar cand esti prea bagat, pamantul iti ajunge pana la gat si nu e bine....mai ales pe zapada asta ;)
SaabCuantic, eu omului asta ii recomand sa se apuce de jucat sah. E un sport al mintii si cred ca neuronii lui sunt primii care au nevoie de putina miscare!
Esecul ca esecul, dar rusinea de a fi expus zeflemisirilor celorlalti din club era greu de suportat. Cateva zile m-am simtit in stare de soc...Dar am invatat o lectie foarte aspra despre viata, cu ecouri perene in constiinta mea, si anume: sa nu subestimezi niciodata un adversar, indiferent cum ti s-ar parea ca este la prima vedere si indiferent cum ti l-ar descrie altii! In atare conditii, o astfel de experienta trezitoare din iluzia inaltarii de sine i s-ar cuveni neintarziat si domnisorului inginer (care isi permite inginerii si prin maruntaiele inviolabilei limbi romane...), astfel incat sa se reveleze ca ne priveste cam prea de sus, din naveta lui spatiala facuta din PET.
Eu imi doresc faptul ca SAAB sa fie achizitionat in intregime de un investitor serios, sanatos din punct de vedere financiar. Inca nu am renuntat la speranta de a vedea ca SAAB va construi din nou masini hatchback si inca mai sper ca vechiul 900 va avea candva un urmas pe masura.
Scuze pentru intarziere, micutul meu 900 si-a cerut dreptul de a primi un pic de atentie. Faptul ca zapada s-a asternut si pe strada mea, mi-a amintit ca zapada si gheata au fost "incorporate" inca din faza de blueprint in masinuta mea. Ce poate fi mai frumos decat sa mergi cu un SAAB pe zapada la temperaturi foarte scazute, cu alte cuvinte, in mediul sau natural? :)
Ca sa revenim la ce ne doare: da, noi asteptam ca prostii, in timp ce doi mameluci, chipurile, reprezentanti ai Justitiei (doar nu cea divina, ar fi fost culmea), se joaca imperturbabili de-a alba-neagra cu ofertele reale si convingatoare...Oare de ce comunitatea globala de Saabisti "trebuie" sa asiste neputincioasa la capriciile lor pro-creditori si mai ales pro-Gulerele Mototolite...Nu se poate atata nemernicie, nu pe metru patrat, ci pe zi cub de asteptare, mai da-o in valatuci, ca daca ar fi fost depusa o singura varianta prapadita de cumparare, ai fi avut tot dreptul sa admiti ca este nevoie de timp ca sa fie analizata minutios, in interesul tuturor partilor implicate, dar, de exemplu, cand vine Mahindra, care figureaza in Top 200 Corporatii Profitabile la nivel global, sau insusi BMW, care nu mai trebuie sa-si prezinte CV-ul, si iti rostesc verde in fata "Bai acestia, noi chiar vrem SAAB pe de-a intregul, haideti sa incheiem actele!", iar tu ii tratezi ca pe niste zdrentarosi care ti se pare ca se amesteca si ei in fasole ca n-au alta treaba mai buna de facut, atunci, in mod incontestabil, buna ta credinta, care se prezuma a fi garantata de stat, se asemuieste de fapt cu o imensa teapa servita fatis, gratuit si cinic intregii opinii publice internationale! Am scris "gratuit"? Ba nu, caci cuplul bicefal Bergqvist-Pouteaux, fiindca apartine structurilor de stat, este platit din banii contribuabililor europeni, nu numai suedezi, si, cum exista toate sansele probabilistice ca printre acestia sa se afle si fani SAAB, se ajunge la situatia fabuloasa ca acesti amarati sa fie obligati sa pluseze pentru intretinerea nesimtirii crase a celor care, in realitate, isi bat joc de ei!...Da' sa vina mai repede odata sfarsitul lumii, barem sa stim o treaba SIGURA!
"It will be difficult for us and other car companies to take over Saab if GM is not cooperating," said an unnamed person from Mahindra to Dagens Industri.
@SaabCuantic: administratorii desemnati pentru SAAB, Hans Bergqvist si Anne-Marie Pouteaux s-au declarat ei insisi coplesiti de complexitatea procesului de la SAAB, prin urmare au primit intariri sub forma unui coleg, Kent Hägglund, care li s-a alaturat in 12 ianuarie.
Dupa cate stiu eu, administratorii sunt platiti din fondurile pe care SAAB le mai are, iar atunci cand acestea erau pe cale de a fi epuizate (nu mai stiu cate milioane de euro au cheltuit intr-o... saptamana), au incercat sa vanda la bucata fiecare piesa a muzeului SAAB, dar spre marele nostru (adica al entuziastilor SAAB) noroc, muzeul a fost salvat.
Nelamurirea mea consta in faptul ca ai scris mai sus ca sunt platitit din banii contribuabililor. Or fi, dar acei bani de la SAAB pe care ii toaca intr-un ritm infernal nu sunt ai contribuabililor. Sau sunt platiti din doua parti? Nu m-ar mira prea mult.
Ceea ce spune sursa de la Mahindra este un mare adevar, dar asta se stie deja. Dupa umila mea parere, acest lucru este intr-un fel nesemnificativ pentru un investitor de talia BMW. Ei au suficiente resurse financiare cu care sa treaca peste perioada de timp necesara pentru a scoate orice urma de ADN de la GM din SAAB.
Mi-am prezentat nu demult care sunt retinerile mele fata de BMW, dar, pe de alta parte, mai exista si fenomenul de a invata din greseli. Cel care conducea BMW pe vremea cand s-a intamplat dezastrul cu Rover iar BMW a ajuns intr-o situatie extrem de delicata, multstimatul domn Bernd Peter Pischestrieder, a fost inlaturat (interesant e ca l-au preluat VW din 2002 si pana in 2006, cand a fost schimbat cu Martin Winterkorn - si era foarte aproape sa asistam la distrugerea acestui concern in 4 ani; in 2011, multstimatul manager a fost dat in judecata pentru evaziune fiscala), deci exista o sansa si pentru SAAB.
Sa inteleg ca te fascineaza...Turbo X? Teribila masinuta...Carcasa si interiorul respira a SAAB pur, desi motorul este, recunosc, o mica bijuterie Good Manufacturing :)
But it was on the wet track that that new 4th-generation Haldex XWD system really appeared to prove its mettle — blowing away the A4 Quattro, besting the Subie and dropping behind the best M3 lap time by only one tenth of a second.Ha ha ha unde a ramas audi??? Va dati seama o colaborare BMW FEAT SAAB..
Nu mi se pare nasol ca nu are turbo, e un cruiser superb, care, daca sti cum sa-l folosesti, are si un demaraj impresionant, iar comportamentul in curbe este fabulos. Rugina este un domeniu necunoscut iar actualmente, micutul meu 900 are 208.000 km la bord, care se inmultesc zilnic. Motorul toarce si lucreaza de parca ar fi feciorelnic, iar punctul sau forte este faptul ca are distributia pe lant. Masina asta e ca un drog, cand ai ajuns la destinatie, simti o mica tristete ca drumul s-a terminat si ca trebuie sa te dai jos din ea.
O am din 2006. Pe atunci nu eram cine stie cat de pasionat de masini, iar inima mea batea puternic pentru vechiul Volvo 960, acela cu farurile mari (cel supranumit "dric" de catre oamenii cu imaginatie... hmm, sa zicem nefolosita). Daca iti cumperi masina asta si nu ai motorul de 3 l pe benzina, parca ii lipseste ceva. Pe atunci nu aveam nevoie de o masina atat de mare, plus ca mergeam doar prin oras, asa ca n-am cumparat-o niciodata pentru ca o consideram risipa ca masina de oras. In 2006 am vrut sa-mi cumpar un Mitsubishi Galant nou, iar cand m-am dus la dealer, am vazut acest 900 S intr-un colt, prafuit si cu rotile de iarna in portbagaj.
A fost dragoste la prima vedere, nu mi-am putut lua privirea de la el si simteam un imbold foarte puternic de a-l incerca. A fost o adevarata aventura de 20 de minute pana am putut sa pornim motorul. Bateria era terminata, a trebuit schimbata, iar pana am inteles ce trebuie sa facem pentru a dezamorsa alarma, sa punem o baterie noua si sa amorsam din nou alarma au trecut 20 de minute ciudate :) A urmat un drive test ce s-a incheiat cu semnarea contractului de vanzare-cumparare, cu un dealer imbufnat, care incepuse ziua stiind ca va vinde un Galant nou si a terminat-o vanzand un SAAB vechi :))
Daca tot ai scris de fostul proprietar, a mea a fost a unui doctor in arhitectura, care, pe de o parte a ingrijit-o bine, dar pe de alta parte cred ca a folosit-o ca masina de teren, pentru ca numai eu stiu cat am avut de curatat la ea si pe unde se stransese namolul :))
Deh, nu degeaba li se zice "Gangster Motors" in Suedia...
1) pentru ca reprezinta arta ergonomica dusa pe culmi nevisate in materie de imaginatie inginereasca a bordului, fiind dovada cea mai invederata ca poezia si matematica nu sunt antagoniste (uitati-va aici si jurati-mi ca va lasa rece: http://static.cargurus.com/images/site/2008/07/22/23/21/2002_saab_9-5_aero_pic-40641.jpeg);
2) pentru ca este indiscutabil "cel mai SAAB" dintre SAAB-urile construite in epoca de sinistra amintire a Groazei Manageriale, fiind o combinatie traznet intre o platforma modificata anume pentru 9-5 (provenita din GM2900) si motorizarile autentice de SAAB, adica SAAB H engine, regasite la unitatile turbo de 2000 cc si 2300 cc si continuate chiar si la mai putin reusitul estetic 9-5 SG...
In plus, prin modul in care a fost conceput, 9-5 FG s-a constituit intr-o revolta fatisa a subsidiarei suedeze impotriva deciziilor arbitrare care incepusera s-o copleseasca dinspre Detroit la inceputul acestui mileniu barbar...Asadar, pentru mine, 900 (ambele perioade) este drapelul SAAB-ului modern (9000? o categorie mai "intelectuala"...sa zicem ca ar fi conul arhitectural din varful batului de drapel), 9-3 FG si TurboX ciucurii care ii sporesc savoarea, dar 9-5 FG coincide cu stema :)
SaabCuantic, stiu cum e, lasa ca si eu ii invidiez pe ardeleni, mai ales pe astia din orasele mai mari. Brasov, Timisoara, Cluj, Oradea chiar si Satu mare, daca te uiti pe net vei vedea ca au si reprezentante si service-uri autorizate care aduc piese pe comanda direct de la mama lor, din Suedia. Scorurile sunt cam piperate, ce-i drept, dar nici ceva de speriat cum cred unii. M-a surprins cat de multe Saab-uri am vazut in Brasov! Am fost toamna asta in BV in vacanta, o saptamana am stat si cred ca am numarat mai mult de 25 de bucati! :) Vreo 5-6 erau 9-3 turbo X, de ultima generatie. Au si un service klumea din cate am aflat. Pacat ca aici, in Cta, sunt cam putini cu Saab. Mai mult de jumatate din putinele pe care le vezi, sunt 900 ca al meu si au numere de BG. :)). Partea buna e ca pana si samsarii au inceput sa aduca Saaburi din Germania sau Bulgaria. Poate ca tot circul asta cu faliment preluare, tralala a avut si un efect pozitiv: a captat atentia unora catre acest brand! In Germania, daca te uiti pe mobile.de, o sa vezi ca preturile nu's tocmai mici. Au inceput sa creasca fata de anii trecuti. Un lucru e clar: pentru cunoscatori, valoarea unui Saab creste! Iar pt ceilalti...care ceilalti? :)
De aceea imi si place mai mult 900 NG decat adevaratul 900, ai mai mult loc deasupra capului, iar formele sunt mai line, mai sensibile, iar daca te uiti atent din anumite unghiuri, observi un design clar de... barca. Asta insa nu se vede din poze. Primul 900 e o forta bruta, dar e mult mai practic in portbagaj.
Ah, da, ma bucur ca ti-au placut povestioarele noastre :))
@alex, @Turbo X si @bogdanel, fiti buni si faceti o bucurie marunta unui batran amarat ca mine, adica logati-va pe Automarket si alaturati-va comunitatii noastre de Saabisti pur sange...Bafta!
Nici un falfait de aripi nu mai razbate dinspre hidra cu doua capete Poutqvist...Frate, poate doar miticul Hercule sa mai poata s-o zburataceasca, caci, daca spera cineva ca onorabilii admini sa intre la zdup pentru luare de mita si abuz in serviciu, atunci sa spere mult si bine...De ce nu se ofera si Gillette sa cumpere SAAB, in sensul ca, daca afacerea s-ar parafa, sa le dea drept "recompensa" un set de lame bune...emolari nenorociti ce sunt!
Lichelele din Renaissance Center (repet: ce denumire inadecvata!) s-au bazat pe o cumplita si inoperabila deficienta psihologica a oamenilor de pretutindeni: faptul ca, din fire si din cauza ca "fugit irreparabile tempus", acestia uita tot ce fusese de valoare in trecut...Ma tem ca si in "mirobolantul" viitor care ne asteapta ranjind se va intampla idem...
O zi superba tuturor!
Simple speculatii? Fabulatii gratuite? Deviatii psihotice? As vrea si eu sa cred ca sunt, numai ca realitatea curenta militeaza ferm pentru aprobarea indiscutabila a veridicitatii acestor exercitii de imaginatie voluntara...
Eu sunt un tata blazat si ma cheama GM Europe. Am un baiat matur, Opel, care da bine cu sapa, dar nu prea le are cu cartea. Bosorogu', adica taica-miu, in speta GM central, imi ordona la un moment dat sa adopt un mic geniu (de ce? nu ma intereseaza pe mine, deoarece eu reprezint un fel de putere executiva, laborator de cercetare, producator de material brut, sponsor al fiului meu etc), pe nume SAAB Automobile, care ar vrea sa studieze netulburat si in casa mea, asa cum stie el si cum s-a obisnuit, dar la naiba, ce fac cu Sapaliga in atare conditii? O sa rada lumea si de el, si de mine...Gata, evrika, il pun pe supradotat sa invete...meserie de la frate-su vitreg, fie ce-o fi, si astfel aburesc lumea ca al meu copil de suflet este chiar mai destept decat veneticul primit de complezenta sub acoperisul meu (daca asa vrea batranu'...), care cica s-a prostit intretimp si cica tocmai el, care jongla cu teorii savante in palatul de clestar unde locuise odinioara, redescopera abecedarul din mainile si sub indrumarea "cultului" de fi-miu...Intr-un final, bunicu' imi ordona desfierea geniului totusi nepervertit la sapa, care, in loc de palatul initial, nimereste intr-o cocina, abandonat precum cainii, nu inainte de a trece putin prin mahalaua unor tigani, al caror bulibasa se poarta totusi frumos cu dansul, dar, in scurt timp, il lasa si el de izbeliste, din cauza ca nu-i poate sustine fizic puterea mintii lui febrile...Orbit de furie ca inca traieste, bunicu' il leaga fedeles si il transfera sub paza a doi dulai care cica latra a protectie...Cat de cat, eu ii mai dau de mancare, dar, dupa ce taica-miu o sa-mi interzica si acest ultim gest de mila, daca bietul de el nu va atrage pe nimeni cu inventiile lui revolutionare si dorinta lui acerba de a renaste precum pasarea PhoeniX, aleluia! Multi terti l-au iubit, il iubesc inca si tot asa se va perpetua norocul lui sentimental, dar lumea intoxicata cu minciuni sfruntate de catre babacu' meu nu prea l-a hranit corespunzator (pe masura aptitudinilor sale impresionante, pe care s-a prefacut ca nu le (mai) observa ca pe vremuri...), atunci cand noi trei - bunicu', eu si fi-miu - il infometam de zor...Ai inteles ceva?
1. Devorator se referea mai sus la capaticatea ta de exprimare, cred ca ne puteam intelege cu tine si prin semne!
2. masinile Saab au un numar mare de fani!
3. Nu inteleg cu ce de deranjeaza pe tine marca asta?? "crevrolet aveo ca ao am"
4. "c-un" "satisfavtia" producerii unor masini bune. Tu ai satisfactia distrugerii unor masini bune!
5. Acei oameni "visatori" de care zici tu au adus o gramada de inventii in lumea auto. Acele inventii au fost folosite apoi de toate celelalte branduri auto. De ce nu le-ai inventat TU daca te dai asa mare inginer? Sau de la atata inginerie spatiala te-ai cam pierdut in spatiu?
"Devoratorule" in primul rand numele tau te descalifica din prima din randul oamenilor seriosi si cu caracter si te arunca in categoria infumuratilor de net. Chiar iti e rusine cu numele dat de parinti?
1. Ce superficial vezi tu dar ..... devorator nu a fost capabil sa discute subiectul si a atacat mesagerul sub pretextul ca nu poate comunica. De fapt si tu cam la fel.
2. Asa de mare ca 93% din cei care au cumparat un Saab se leapada de el si nici nu vor sa mai auda de investitia proasta facuta.
3. Pai inca de la infiintare firma Saab si muncitori ei au furat de la guvern si clienti bani. Asta e suficient motiv sa fie rasi de pe fatza pamantului. Si in ce limba zici ca TU comunici aici?
4. Cand majoritatea ajung la retopit in 10 ani si 93% din clienti sunt dezamagiti to zici ca e o masina buna? Erai beat sau drogat cand tastai?
5. Au fost platiti cu varf si indesat pt contributia technica adusa automobilismului. Daca propuneai ei, muncitori o reducere de salari de 40% acum 10 ani si produceau o masina fiabila si dorita de public acuma nu erau in situatia asta. Dupa mine managementu, ingineri si muncitori Saab ar trebui sa aduca inapoi banii luati in ultimi 7-8 ani sau fortati sa o faca.
@Alex. Ma bucur sa aud ca in London vezi pe strada mai multe Saab decat Chevrolet. Asta da o veste buna! Si cand ma gandesc ce bulangisti si zeflemitori la adresa Saab 93 au fost astia de la Top Gear ...probabil publicul de acolo nici nu se mai uita la ei. Daca nu ma insel, Anglia e a doua piata pt Saab. Asta, bineinteles, dupa Suedia. Si, daca nici de data asta nu ma insel, tot in Anglia se fac si o parte din piese. De ex, cureaua de la alternator pe care am comandat-o si mi-a venit acum vreo 2 sapt prin curier era made in UK.
@SaabCuantic. Da man, asa se zvoneste! Io am auzit chiar ca muncitorii de la Saab aveau ratie zilnica de alcool. Norma minima: 1L de votca pe zi! care nu era de acord era concediat! Pai la ce friguri e la aia, e si normal sa mai traga la masea ca doar sunt si ei oameni, nu? Programul era lejer, gravidele ii invidiau si se jurau ca n-or sa mai faca niciodata copii. Conditiile de lucru erau excelente: fiecare hala de asambalare era dotata cu cate 2 mese de biliard, 5 pacanele, iar cei care doreau ore suplimentare aveau acces si la piscina cu jacuzzi! Care piscina era dotata in permanenta cu 10 blonde suedeze bune cu draci si "imbracate" in bikinei. Si toate astea NUMAI SI NUMAI PE BANII STATULUI! Alte zvonuri spun ca cel putin 30% din angajatie rau romani disponibilizati de la Aro Campulung...experienta lor in robotica era binevenita intr-o asemenea uzina emergenta. AndreiRN a fost unul dintre ei! Era mecanic sef de manivela. Ii placea asa de mult sa dea la manivela pe banii statului, incat pana si catelusa lui a fost botezata Biela... De ce nu mai lucreaza acolo? Gurile rele spun ca omu' s-a saturat sa fie luat in fiecare zi de fraier: mai mult el dadea la manivela, ceilalti se uitau la el si beau...uneori mai si radeau de el. AndreiRN, roman neaos, om dintr-o bucata si cu educatie sanatoasa era invatat sa munceasca, nu sa trandaveasca! Muncea 6-7 ore pe zi, iti dai seama?!? Prin urmare, anticipand falimentul iminent cauzat de betiile crunte si de orgiile pe care le tineau angajatii de la Saab, omu' nostru a bagat preaviz... Si-a bagat picioru' in Saab si a depus un CV la General Motors Detroit. GM l-a angajat pe loc...dar nu la Detroit. A fost trimis in China, la una din fabricile lor de acolo...mai exact in orasul Mao Coilung... Acest job a fost pt el un adevarat pas inainte in cariera. Acum nu mai da la maniela, acum este lipitor de chedere! Are onoarea sa lipeasca chedere pt renumitul model Chevrolet Aveo! Norma minima: 3000 de masini pe zi cu chederele lipite vizibil! Altfel spus, 14 ore pe zi de luni pana sambata! Ce vreti, omul a vrut sa munceasca...de mic copil i-a privit cu dispret pe bagabontii aia de suedezi invatati doar cu bere, votca, barfa, combinatii si munca putina. Un adevarat roman!... ;)
• Se spune ca exista doar doua tipuri de masini: Mercedes si restul. Intr-adevar, doar doua tipuri: Mercedes-ul Suediei si restul;
• Chiar si cel mai nepriceput maturator de pe strada, daca ar fi fost uns director general la SAAB-Scania, tot n-ar fi putut sa destrame compania, daca n-ar fi existat un complot din afara;
• Daca as fi calugar, as rezista cu brio tuturor ispitelor lumesti, insa mai mult ca sigur m-ar birui doar demonul pasiunii pentru SAAB;
• Din principiu, cred in nemurirea sufletelor. Inclusiv ale celor care iubesc SAAB;
• Cu cat se vorbeste mai mult despre faliment, cu atat probabilitatea de a se produce creste. Nu si in cazul Greciei si al lui SAAB;
• Decat domn cu stil intr-o masina GM, mai bine cocalar in SAAB;
• Definitia nonconformismului? Sa judeci, sa iubesti, sa te exprimi, sa te afisezi si sa te manifesti altfel decat ceilalti, dar nu uita sa conduci un SAAB;
• Toata lumea este innebunita dupa viteza. Insa nu dupa viteza spre originalitate;
• Seat Belt ar fi putut fi o masina draguta de la Seat. In realitate, este centura de siguranta. Volvo se lauda ca a introdus-o prima pe o masina de serie, dar, de fapt, doar a desavarsit-o, introducand-o dupa SAAB. Iar omul providential de la Volvo care s-a ocupat de ea a lucrat inainte la...;
• De ce scriu ca un grafoman? Poate voi renunta sa mai fiu, dar cu certitudine Saaboman raman in continuare...
Aiurea.
Ar vrea ei sa isi poata permita un Saab nou dar in realitate au pus si ei mana pe gunoiul aruncat de unul din cei 93% care a fost scarbit de achizitia unui Saab.
Dar gunoiul unora este comoara pt alti.
Si se vede din scrisul lor ce fel de caractere umane sunt.
Este amuzant.
@900_s: Vezi tu, singura noastra problema a fanilor Saab este ca suntem cam putini. Dar suntem siguri pe noi si activi. Suntem precum armata lu' Stefan cel Mare "putini da' rai!". Tocmai pt ca nu suntem prea multi, parerea mea este ca va trebui sa tinem legatura. In caz ca te ajuta cu ceva, ID-ul meu de mess este: asigurator007 .
@AndreiReNegat: Cu riscul de a-mi incalca promisiunea ca nu te mai bag in seama: din ce c*r ai scos tu acei 93% nemultumiti? Esti amabil sa ne arati un link ceva..?
Din cate am aflat de pe canalul mass-media www.thelocal.se, administratorii falimentului Saab incep sa se lase in sfarsit convinsi ca tot o vanzare integrala a companiei este mai indicata. Sa vedem...Doamne ajuta!
Uite aici o clipa la coada listei.
http://www.automarket.ro/stiri/studiu-hyundai-este-brandul-cu-cei-mai-fideli-clienti-42846.html
Mercedes W123 (renumitul cobra), VW Golf 2 1.6i, Volvo P1800 (s-ar putea sa razi, dar a facut aproape 5 000 000km), Volvo 440 si nu in ultimul rand, Saab 900 (prima generatie).
Saab .......... a ajuns la topit fantastic de repede si acuma fac din ele chinezi masinile lor.
http://www.automarket.ro/stiri/saab-da-masini-gratis-1424.html
Altfel o sa suferi o viata intreaga.
Deschide ochii si mintea si observa ce se intampla in jurul tau si cu onestitate trage concluzii.
Invata sa dezbati un subiect fara sa ataci personal pe cei care au o opinie diferita de a ta.
Typic european.
Tiii, cred ca am fost blestemati sa-l suportam pana la cota de avarie, tinandu-se de coada noastra precum turiţa de lână. Am epuizat deja toata paleta de epitete "gratioase", deci nu stiu ce sa mai nascocesc ca sa-l ejectez din miezul discutiilor noastre...Ptiu, piei, satano, vrei sa te mituim ca sa te lasi uscheat de aici?
Ma rog, sa mai incercam o data, cine stie, poate-poate se va indura bunul Dumnezeu si de niste amarati ca noi: uite, Andrei, ce-ar fi sa te auto-evacuezi de buna voie si pentru totdeauna de la rubrica SAAB, in rest avand libertatea deplina sa zburzi oriunde vrei tu pe Automarket, but not here, what the hell! Opereaza orice "inginerie" ai chef pe nervii altora, insa nu pe ai nostri, alright? In ce limba vrei sa-ti mai vorbesc, omule, ca sa nu ma bagi in balamuc? Daca nu-ti par prea melodramatic si daca n-ai un suflet chiar atat de incrancenat, hai, te rugam frumos, get lost !! Chiar nu ti-e mila de noi?! Ma aduci in stare sa ma pun in genunchi...Pleaaacaaaaa!
Ce era SAAB Car Division pentru SAAB-Scania la nivelul anului-cheie 1989? O veritabila mina de aur! Valoarea ei reala de piata la acel moment? INESTIMABILA! Mai precis, nevandabila pentru nici un motiv...Lacunele financiare ale corporatiei nu insemnau atunci un capat de lume, deoarece nu se ivisera zorii nici unei crize economice globale, adica orice societate comerciala de oriunde putea nimeri accidental, inevitabil si temporar intr-un impas cu banii, dar nu in asa fel incat sa apeleze la solutii disperate, de compromis vadit...I se sifonau putin imaginea publica si stabilitatea interna, dar nu in mod grav si mai ales nu iremediabil! Insa SAAB-Scania si-a permis o crima...Inclusiv de natura economica! Da, desigur! Pai, la cat investise de-alungul DECENIILOR in sectia ei auto, si patrimonial, si intelectual, si tehnologic, si...imobiliar (terenul pe care sta uzina din Trollhattan cu toate departamentele si pistele ei de incercare, aveti idee cat este de valoros?...v-ati gandit vreodata la acest element simplu in aparenta, dar elocvent in fondul problemei? credeti ca Volvo mananca spanac?...), nu trebuie sa fii un economist briliant de stiinta ca sa-ti dai seama ca, in termenii acelor vremuri, SAAB Cars era estimata per total, fara exagerare, la vreo 15-20 de MILIARDE de dolari! Dar au aparut hodoronc-tronc veneticii de alde Guta Manele ia zece chiftele (la pret de una), care aveau deja in minte matrapazlacurile lor aranjate din timp cu alti interesati de disparitia practica a SAAB-ului, si au reusit pe loc sa-i suceasca de cap pe fraierii din fruntea conglomeratului suedez...Si, ca sa nu trezeasca suspiciuni autoritatilor locale in privinta evaziunii fiscale care s-a comis la greu, partile implicate in afacere (avantajoasa pentru gm, fiindca a luat divizia auto la subpret - mizeria de 600 de milioane de dolari, de vreo 20 de ori mai putin fata de cat ar fi trebuit platit - dar avantajoasa si pentru sefii defunctei corporatii, ca doar si-au luat prompt si discret spaguta aferenta...si au tocat-o linistiti de nici dracu' n-a mai auzit de ei dupa aceea) au avut stralucita idee de a inventa...un al treilea factor in ecuatie, cel mai important, asa-zisul Investor AB, adica, vezi, Doamne, cam tot patrimoniul SAAB Cars ramanea "legal" in administrarea acestei entitati, americanii "trebuind" sa foloseasca numai capacitatile marcii in valoare de fix cat au achitat...Oficial, Investor si gm detineau laolalta 50% din actiunile proaspat constituitei SAAB Automobile AB, restul revenind proprietarului initial. Buuun. In 1995, SAAB-Scania a fost dizolvata juridic si, astfel, fiecare dintre organismele constituente si-a continuat drumul in viata in mod separat, in speta SAAB Aero&Systems AB si Scania AB. Dar ce s-a intamplat cu Investor AB? Oficial, nu facea si el parte din fosta asociatie? Ba da, dar oare 5 ani nu sunt suficienti pentru a deturna atentia...statului suedez, varianta autoritati fiscale? Ooo, cum sa nu! Cate actiuni detineau mai departe Investor si gm? Tot 50%, normal. Ce sigla aparea in continuare pe masinile SAAB? "SAAB-Scania"! Deci, in realitate, existau patru societati comerciale distincte, fiecare participante cu 25%. Ce faceau in acest timp (1995-2000) SAAB Aero si Scania? Investeau in SAAB Auto, v-ati prins! Ce? Ceva acolo care a inceput sa urce valoarea reala de piata a firmei spre 20-25 miliarde de dolari...Ce s-a intamplat in 2000? SAAB Auto aluneca ingrijorator pe toboganul pierderilor, nu? Daaa, asa de tare, ca gm s-a agitat sa acapareze si restul de 50%, dar cu numai...100 de milioane !? Cum dracu'? Devii mai valoros moral, dar esti cumparat cu mai putin...Dovezi ale acestor anomalii? Intre 2000 si 2002, produsele SAAB Auto se comercializau tot cu "SAAB-Scania" pe frontispiciu, desi firma era detinuta atunci 100% de americani, ceea ce insemna neindoielnic ca inca doi ani au mai izbutit cele doua companii suedeze sa sprijine financiar, material si logistic fosta lor subsidiara comuna, dintr-un imbold nationalist care il roade fantastic pe AndreiRN...Dupa 2002, cand yankeii incepusera deja sa urineze masiv pe mecanica suedezilor, inca intacta pana atunci, asa cum visasera febril inca de la episoadele tare incomode pentru dansii Talladega 1986 si SAAB Performance Team 1987, SAAB Auto suferea mai departe "gauri" economice, dar la cat va ajunge ca valoare reala de piata in 2010? Cumva la 32 de miliarde de dolari?! Cum asa? Pai GM s-a "scapat" fara sa vrea atunci cand a inventat nastrusnicia mediatica despre cele "326 de milioane de dolari actiuni preferentiale la noua societate Spyker-SAAB", deoarece a precizat ca respectivul cuantum scornit din burta "reprezinta 1% din totalul actiunilor SAAB Automobile"...Aritmetica elementara spune ca 326 000 000 x 100 = 32 600 000 000. Ups! Cat a incasat in realitate? 74 de milioane...Cat a castigat moral? 174 de milioane, fiindca, in caz de nevindere a SAAB-ului, ar fi trebuit sa-i suporte lichidarea juridica cotata la vreo 100 de milioane, pe care a evitat-o intr-un final...Oricum, smecherii realizau ca nu le-ar fi dat nimeni taman 400 de milioane cash, asa ca...De pierdut ca bilant economic, oricum erau constienti de la bun inceput ca vor pierde din cauza SAAB-ului in cei 20 de ani amari de proprietate (si unde este, totusi...Investor? unde este si Bancorex-ul de la noi :D), dar au acceptat acest pret teribil pentru faptul "fericit" ca...sfaramarea SAAB-ului in bucati i-a interesat dintotdeauna, punct ochit, punct lovit! Nu tot sustin ei acum cu ardoare instrainarea firmei "pe bucati"?...
Conectandu-ne la realitatile curente, ma intreb nedumerit de ce administratorii lu' peste preparat grill pretind acum sute de milioane (facand abstractie de stacheta exacta a datoriilor), daca, totusi, SAAB a fost vanduta cu doar 74 de milioane...Basneala cu "actiunile preferentiale" este deconspirata acum, cand SAAB a intrat in procedura de faliment, dar "detinatorii" acelor inchipuite actiuni....stau linistiti bine-mersi. Pai daca erai prins intr-adevar in hora, nu trebuia logic sa te panichezi? Conexiunile reale pe care americanii le-au mai avut cu SAAB dupa incheierea operatiunii Swedish Automobile s-au rezumat la...gm Europe, mai precis la livrarile de motoare pe care le-a derulat aceasta (Ecotec 2.0 si 2.8 V6, plus unitatile Diesel via Fiat), numai ca nu le-au oferit pe moca, adica, ghici, gm in ansamblu figureaza printre creditorii companiei...Si uite asa Geniile Morbide au impuscat trei iepuri dintr-o lovitura: SAAB Auto distrusa moral, datorii de primit de la aceasta si...onoarea reperata, rezon! Din fericire, "moral" in viziunea noastra echivaleaza cu...SAAB is alive! Acum faceti legatura evidenta de rationament cu expresia de mai sus, de la inceputul postului: "exista...poate fi palpat!". Traducere semantica: cum, necum, domnule Muller, esti fericitul posesor actual al sumei incredibile de...32 de miliarde de dolari, in scripturar, fireste, nu in numerar, numai ca probabil nu realizezi in ce pozitie paradisiaca te afli prin jocul hazardului si de aceea ti-ai cam luat teapa...Faza hazlie este ca cei care vor prelua SAAB Automobile mai departe, dupa ce vor achita netulburati si imperioasa spaga draguteilor de admini, vor trai o dubla satisfactie: vor transforma "victoria" lui gm intr-o infrangere dureroasa cuantificabila pe piata viitorului si (ce bafta!) vor tranti si ei, la randul lor, un bacsis de chelner de 500 de milioane pana la un miliard (insa nu lui Muller, ha-haa-haaa!). Pai as vrea ei eu sa cumpar ceva, orice, chiar si un fleac, platind de 20-30 de ori mai putin decat face pe bune, care apoi sa-mi aduca si profit...Recunoasteti patentul? :D Natia romana doar l-a preluat ;) Dar ca fan ce-ti mai pasa? Toata lumea sa traiasca, numai noi sa nu murim! :))
La un moment dat, tipul, fan Mercedes, îi zice:
- Uite un Mercedes Vito!
Blonda, lovită în sentiment, coace ce coace şi, la un moment dat, când vede un Saab 9-3, zice:
- Uite un SAAB, boule!
Situatia cu care se confrunta compania ne impune sa facem haz de necaz si slava Domnului ca la asta ne pricepem foarte bine. Voi reveni.
Unul vad ca a dat-o deja in religie.
De ce oare nu a salvat Dumnezeu de la faliment Saab?
Dumnezeu nu iubeste Saab. Hahahahahaha .....
Oricum e masina Dracului si in general preferata de poponari.
Cat despre prezenta mea aici intre Ingerii Saab ......... aduc putina ratiune in nebunia lor.
Cat platesti ca sa nu iti mai spun adevarul?
Daca mai pui ceva it spun si minciuni care te vor bucura.
Chiar am si primit un cadou promotional de la administratie in aprecierea contributiei mele.
Eu niciodata nu am postat sub alt nume si nu m-as cobora asa de jos.
In rest iti arati caracterul prin atacuri virtuale la persoana ca direct ........ ar fi distractiv.
Cat despre Cuantic ...... vocabularul lui reflecta caracterul ...........
Dar apreciez un spirit combativ oricand.
Cat despre relatia dintre Saab si Spiritele Intunecate am tras-o privind pe strada cine le conduc. Cei care lucreaza la morga sau tineri imbracati in negru si cu unghiile negre si machiaj foarte vizibil ci cam pali la fatza. Niciodata nu am vazut un latin sau negru in Saab.
Eu nu stiam ca o entitate virtuala are corzi.
Cu amuzament am studiat caracterul tau si nu esti un individ copt la minte.
Cat despre masina Saab nu mai exista de cativa anii buni.
Cat despre numele Saab .... o sa ajunga in mana chinezilor si or sa faca ei ceva jucarii lucioase pt cei ca tine.
BMW mai are mult de munca pana ajung la calitatea/pret Toyota.
Ei stiu sa faca aburi pt tineri sau cei cu mai putina educatie.
Uite aici Saaburi de 3 parale.
http://losangeles.craigslist.org/search/cta?query=saab&srchType=T&minAsk=&maxAsk=
Faptul ca noi ne regasim in aceasta marca, ca o iubim, o respectam, nu ar trebui sa- i dea de gandit?
Revenind la boii nostrii...Am inteles ca 9-3(!) dintr-o suta de persoane renunta la Saab-ul din dotare, toate sunt nemultumite de calitatea masinii etc. Atunci cum se face ca este destul de greu, sa nu spun foarte greu, sa gasesti un turbobenzina second hand civilizat? Vorbesc de masini la preturi rezonabile, cat de cat in stare de functionare, reparabile in cel mai rau caz, fara investitii majore? De ce au inceput sa creasca preturile la masinile acestei marci in conditiile in care totul se duce de rapa: fabrica nu mai produce, piesele de schimb vor deveni mai greu reperibile, pretul benzinei creste, asistenta incepe sa schiopateze (mai ales in cazul SUA, acolo unde domneste GM , taramul Saab-urilor de trei parale!!!)etc?
Poate pentru ca asa se vad lucrurile de peste ocean, tara tuturor posibilitatilor, a creierelor si inimilor spalate, apretate si calcate..
Inca ceva... Eu conduc un 9-3 Vector SS 2.0 T din 2003, iar ca a doua masina, a sotiei, am o Honda Civic,1.5 aspirat. E buna japoneza, chiar foarte buna in comparatie cu altele de categoria ei si tinand cont de vechime, dar vreau sa o schimb.De ce? Nu stiu , dar langa 9-3 ar sta bine si un 900 ...Dar din pacate nu se mai produc si sunt obligat sa cumpar una veche, nu ca ar schimba ceva, dimpotriva, aceste masini sunt precum vinul..
Atunci!? Unde sunt nemultumitii? In statistici comandate? Multe ar mai fi de spus...
Lasa sa fie