Volvo se află la jumătata proiectului său de reînoire a gamei, un proiect amplu care prevede introducerea unor noi modele, crearea unor noi platforme, regândirea filosofiei de design şi construirea de la zero a unei noi game de motoare diesel şi benzină. Totodată, suedezii continuă planul de extindere a tehnologiilor revoluţionare de siguranţă, care le permit să declare că începând cu 2020 nimeni nu va mai fi grav rănit sau va muri în maşinile lor.
Toate aceste eforturi, puse cap la cap, nu puteau rămâne fără rezultat în plan financiar. Vânzările continuă trendul ascendent şi în 2014, Volvo reuşind să comercializeze 465.866 de unităţi. Mai mult decât atât, suedezii anunţă că decembrie a fost a optsprezecea lună consecutivă cu vânzări în creştere, mulţumită în primul rând pieţelor din Europa de Vest şi China.
La o analiză mai atentă, Suedia, Marea Britanie şi Germania au fost pieţele care au contat cel mai mult pentru Volvo pe Bătrânul Continent.
Dacă în ţara natală XC60 şi XC70 au fost la mare căutare, vesticii au preferat compacta V40 şi acelaşi crossover XC60.Pe piaţa din China, Volvo a crescut cu 32.8 procente, totalizând 81.221 de unităţi vândute. Cele mai căutate modele au fost XC60, S60L (varianta cu ampatament mărit a lui S60) şi V40. Lucrurile nu au fost atât de pozitive pe piaţa din Statele Unite, unde s-a înregistrat o scădere cu 7.9% a vânzărilor: dacă în 2013 se vindeau 61.223 de maşini, în 2014 numărul unităţilor Volvo ajungea la 56.371.
La nivel global, cel mai vândut Volvo rămâne crossover-ul XC60, care totalizează 136.993 de exemplare, cu 20.2% mai multe decât în 2013. Practic, asta înseamnă mai bine de o treime din ceea ce a vândut Volvo în 2014. Pe locul al doilea se află V40 şi varianta pentru teren accidentat al acestuia, V40 Cross Country, cu un total de 110.528 de unităţi livrate la nivel global.Piaţa analizată |
Vânzările Volvo în 2013 |
Vânzările Volvo în 2014 |
Evoluţia în procente |
China | 61.146 | 81.221 | +32.8% |
Statele Unite | 61.233 | 56.371 | -7.9% |
Europa de Vest (inclusiv Suedia) |
218.567 | 243.514 | +11.4% |
Alte pieţe | 86.894 | 84.760 | -2.5% |
TOTAL | 427.840 | 465.866 | +8.9% |
Avand in vedere ca aceste lucruri se intampla in Germania (a se vedea mare producatoare de masini premium Audi, BMW, Mercedes si alte marci de volum renumite ca VW, OPEL ...), nu are rost sa comentam prea mult.
Si eu sper ca prin lansarea noului XC90 sa-si revina si piata americana, mare amatoare de masini mari. Motorul T8 hybrid de pe XC90, ar trebui sa-i multumeasca destul, avand performante superioare concurentei germane (Audi si BMW) si consum mai mic.
Succes celor de la Volvo si sa nu uite ca siguranta si calitatea sunt pe primul loc, nu vanzarile !
Cu atat mai mult merita laude Volvo, ca este foarte apreciata si-n Germania, dar categoria Large and Luxury, la care a iesit pe primul loc V70/XC70, se refera doar la clasa din care fac parte aceste doua modele, deci cand spui ca " cea mai apreciata masina din Germania este produsa de Volvo" trebuie sa precizezi clar ca e vorba doar de aceasta clasa, pentru ca sunt multe alte clase la care n-a avut la fel de mare succes, din diferite motive.
Oricum felicitari pentru comentariu, ai fost foarte indulgent cu marcile nemtesti, in primul rand le-ai scris numele corect.
Am avut plăcerea sa conduc și câteva mașini germane, deci măcar numele ar trebui sa-l scriu corect :) Mai mult de atât, eu am ținut cont mereu și de "vocea" clientului din Germania, când mi-am cumpărat câte o masina.
Pentru comentariu nu trebuie sa-mi mulțumești ironic, consider ca fiecare are dreptul la o părere și fiecare ar trebui respectat pentru asta.
Dacă nu ești de acord, poți apasa pe mânuța cu degețel în jos și dormi liniștit.
Asta nu va schimba insa preferințele germanilor sau ale mele. Din câte se menționează în articol, creșterea se datorează si Europei de vest, deci a unor țări în care gradul de educație și bunăstarea sunt mult superioare altor țări din Europa de Est, piețe de desfacere importante pentru mașinile (mai mult SH-uri obosite din păcate) germane.
A se mai vedea ca Toyota este mai apreciata în Germania în ultimii 10 ani decât Vw sau Opel, în timp ce în România, Toyotele sunt mașinile alea urate și cu motoare vechi de 50 de ani, iar mașinile germane sunt la mare căutare. Asta și din cauza ca am fost un popor mai limitat în cea ce privește accesul la informații. Și mai sărac din păcate. Și din cauza asta, se apelează la cumpărat mașini obosite din Germania, apoi inmatriculate prin Bulgaria, cu kilometraje modificate și inspecție tehnica făcută doar pe hârtie. După care ne vaitam ca suntem pe primul loc în Europa la numărul de morți în urma accidentelor rutiere. De parca vin alții sa ne omoare la noi în țară.
Și acum referitor la Volvo, se pare ca, în general (nu un model anume), în 2011, 2013 și 2014, a fost mai bine apreciat (a se citi apreciat și nu vandut) în Germania, decât mărcile premium autohtone. Asta conform studiilor făcute de germani la ei în țară, deci nu zic eu sau alții, ci recunosc anumite lucruri chiar ei.