Constructorii auto caută în prezent diverse soluții moderne pentru îmbunătățirea opțiunilor de încărcare pentru mașinile electrice, iar una dintre variante este dezvoltarea încărcării wireless, fără necesitatea unui cablu clasic pentru încărcare.
Astfel de soluții încep să apară pentru uz casnic, însă cea mai avansată tehnologie este disponibilă în Coreea de Sud sub forma unor paduri de încărcare wireless integrate în șosea. Tehnologia este folosită ca experiment pentru încărcarea bateriilor unor autobuze electrice în timp ce acestea rulează pe șosea.
Chiar dacă perspectivele de îmbunătățire pentru astfel de tehnologii sunt majore, oficialii Volvo consideră că acestea nu aduc atât de multe avantaje. "Dacă ai un spațiu pentru încărcare, atunci ai nevoie de 10 secunde pentru a conecta cablul de încărcare", explică Håkan Samuelsson, CEO-ul celor de la Volvo.
Unul dintre dezavantajele încărcării wireless este că viteza de încărcare este mai mică decât în cazul utilizării clasice a cablului.
Volvo a prezentat în toamna anului trecut XC40 Recharge (foto), primul său model electric, și își propune ca în 2025 jumătate dintre vânzări să fie realizate de mașini electrice.
Ulterior, suedezii își propun ca la un moment dat să rămână în gamă doar cu modele electrice.Tehnologia de încărcare wireless pentru mașini electrice este împrumutată din industria telefoanelor mobile, în contextul în care aproape toate smartphone-urile de top beneficiază în prezent de o astfel de opțiune.
Via Autocar
Simplu.
Cu drag, fanel
Volvo este premium. Ar fi trebuit sa aibe standard.
Am inteles.
Telefoanele au şi se pot încarca între ele (în caz că un telefon este la 70% şi altul care primeşte este la 10%)
- şi merge foarte bine, destul de rapid, chiar uimitor
Ceasurile şi brăţările smart se pot încarca wireless
Pe lângă pad wireless mai există
Bateria wireless
Stand telefon auto care încarcă wireless
care sunt foarte utile, facile, rapide şi îţi protejează mufa usb C şi deci telefonul.
Pentru maşini problema este că încarcarea wireless trebuie să fie făcută de un element care să se apropie mult de maşină la 1-2 cm şi că cablurile de rapidă au şi conductă de apă pentru răcire
dar sunt ingineri rezolvă ei.
Cred ca un standard wireless ar ajuta f mult. Dar na...
doar scoţi cablul, dai cu cardul etc, şi îl introduci în maşină